Čini se da brodovlasnici sve više traže kratkoročna rješenja za ispunjavanje postavljenih ekoloških ciljeva i poboljšanje performansi svojih flota. Naime, u 2021. godini zabilježen je rekordan broj narudžbi za novogradnje na LNG pogon. Narudžbe se odnose na sve glavne sektore brodarstva, javlja The Maritime Executive.
“Kakva godina za LNG“, napisao je Martin Christian Wold, glavni konzultant u DNV-u u kratkoj objavi na LinkedInu. “Unatoč nešto slabijem kraju godine sa samo dvije narudžbe, 2021. je bila rekordna godina. Zabilježeno je neto povećanje od 240 brodova na LNG pogon, što je više nego prethodne četiri godine zajedno!“
DNV prati i izvještava o trendovima u korištenju alternativnih goriva u pomorskoj industriji na svojoj platformi Alternative Fuels Insights. Prema njihovom izračunu, brodovi na LNG pogon trenutno u službi te oni naručeni čine gotovo 10 posto globalne flote, a dodatna tri posto brodova pripremaju se za prebacivanje na LNG.
LNG predvodi među alternativnim gorivima s najvećim udjelom na tržištu. Metanol se tek počinje koristiti, a istraživanja se provode i za druge dugoročnije alternative, uključujući amonijak i vodik. Električna energija, odnosno baterije, koriste se prvenstveno za brodove koji plove na kratkim udaljenostima i obalna plovila, ili kao dodatak za prekooceanske brodove.
U 2021. je prema DNV-u broj brodova na LNG pogon porastao za 251 plovilo, u odnosu na 189 godinu prije. Iako je najveći porast zabilježen kod kontejnerskih brodova, raste i broj tankera i bulk carriera na LNG pogon. Prema podacima DNV-a, više od polovice brodova za prijevoz automobila, odnosno ukupno 63, već koristi LNG kao gorivo.
Wold ističe da je rast zabilježen “unatoč tome što su cijene LNG goriva dosegle rekordno visoke razine tijekom drugog dijela godine”. Cijene LNG-a u 2021. porasle su za više od 300 posto, a očekuje se da će i ostati visoke zbog rasta potražnje.
Industrija se također okrenula povećanju kapaciteta bunkeriranja. Prema DNV-u, trenutno je u pogonu 35 tankera za opskrbu LNG gorivom, u odnosu na 27 u 2020. godini. Naručena su još 24 ‘bunker’ plovila.
Rast upotrebe LNG-a kao goriva nije prošao bez kontroverzi. U proljeće 2021. Svjetska banka objavila je izvješće u kojem se navodi negativan utjecaj LNG-a na okoliš, te pozvala industriju da se okrene alternativama poput amonijaka i vodika. SEA-LNG tvrdi da Svjetska banka koristi zastarjele informacije koje ne odražavaju napretke u tehnologiji te navode moguću buduću upotrebu bio i sintetičkog LNG-a.