O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Debeljakovi brodovi završili u internetskom oglasniku

Trebala je to biti velika premijerna epizoda Tomislava Debeljaka, u to vrijeme novopečenog vlasnika prethodno posrnulog državnog splitskog brodogradilišta: ugovorio je bio prvi posao, gradnju riječnog kruzera s Vladimirom Esakovim, moskovskim poduzetnikom I čelnikom tvrtke “Volga cruises”, za 13 milijuna eura, kako se to 2013. godine naveliko pisalo. Kasnije je taj iznos po medijima nabujao i do 20 milijuna piše Damir Tolj za Slobodnu Dalmaciju.

Volovi su se prethodno ispekli i u škveru uslast pojeli – na čelu jednog čak je i pisalo DIV. Tako se zove Debeljakova matična tvrtka.

Godine su prohujale pune lijepih želja i još lijepših obećanja, a ustreptala očekivanja pomalo su splasnula pod teretom stvarnog brodograđevnog života na skliskim navozima. Ruski san – slično se trebao zvati kruzer o Slobodna Dalmacija piše, “Volga dream II” – ostao je nedosanjan, o čemu ćemo nešto više nešto kasnije.

Iz dubokih sjećanja vratio ga je internetski oglas: njemačka pomorska brokerska kuća GRS, odnosno “Global Renewables Shipbrokers”, specijalizirana za takve operacije, nudi na prodaju upravo taj, u javnosti gotovo zaboravljeni Debeljakov brod. Za 34 milijuna eura. Obilato preko cijene ugovorene odavno s Rusima.

Unatoč oduševljenju nesuđenog ruskog vlasnika Esakova i hrvatskog brodograditelja Debeljaka na svečanom porinuću novogradnje 475 ujesen 2014. godine, sklopljeni posao kasnije je propao. A tegobe su nastale već ljeti 2013., par mjeseci poslije potpisanog ugovora: Rusi su najprije otezali sa slanjem klasifikacijske dokumentacije, škverani su onda tražili dulji rok isporuke, naručitelji nisu pristali tvrdeći da Splićani kasne s gradnjom…

Uglavnom, duga priča, opterećujući detalji i uzajamne optužbe, blokade računa i obostrani raskid doveli su do londonske arbitraže s Rusom: nedovršeni brod na koncu je ostao Splićanima, budući da je tako predviđao i originalni ugovor o gradnji.

Debeljak je bivšu novogradnju 475 preimenovao u novogradnju 780, pa je prebacio na svoju kompaniju DIV Cruises, pokušavajući završiti brod.

Pročitajte više na -> linku.

Trebala je to biti velika premijerna epizoda Tomislava Debeljaka, u to vrijeme novopečenog vlasnika prethodno posrnulog državnog splitskog brodogradilišta: ugovorio je bio prvi posao, gradnju riječnog kruzera s Vladimirom Esakovim, moskovskim poduzetnikom I čelnikom tvrtke “Volga cruises”, za 13 milijuna eura, kako se to 2013. godine naveliko pisalo. Kasnije je taj iznos po medijima nabujao i do 20 milijuna piše Damir Tolj za Slobodnu Dalmaciju.

Volovi su se prethodno ispekli i u škveru uslast pojeli – na čelu jednog čak je i pisalo DIV. Tako se zove Debeljakova matična tvrtka.

Godine su prohujale pune lijepih želja i još lijepših obećanja, a ustreptala očekivanja pomalo su splasnula pod teretom stvarnog brodograđevnog života na skliskim navozima. Ruski san – slično se trebao zvati kruzer o Slobodna Dalmacija piše, “Volga dream II” – ostao je nedosanjan, o čemu ćemo nešto više nešto kasnije.

Iz dubokih sjećanja vratio ga je internetski oglas: njemačka pomorska brokerska kuća GRS, odnosno “Global Renewables Shipbrokers”, specijalizirana za takve operacije, nudi na prodaju upravo taj, u javnosti gotovo zaboravljeni Debeljakov brod. Za 34 milijuna eura. Obilato preko cijene ugovorene odavno s Rusima.

Unatoč oduševljenju nesuđenog ruskog vlasnika Esakova i hrvatskog brodograditelja Debeljaka na svečanom porinuću novogradnje 475 ujesen 2014. godine, sklopljeni posao kasnije je propao. A tegobe su nastale već ljeti 2013., par mjeseci poslije potpisanog ugovora: Rusi su najprije otezali sa slanjem klasifikacijske dokumentacije, škverani su onda tražili dulji rok isporuke, naručitelji nisu pristali tvrdeći da Splićani kasne s gradnjom…

Uglavnom, duga priča, opterećujući detalji i uzajamne optužbe, blokade računa i obostrani raskid doveli su do londonske arbitraže s Rusom: nedovršeni brod na koncu je ostao Splićanima, budući da je tako predviđao i originalni ugovor o gradnji.

Debeljak je bivšu novogradnju 475 preimenovao u novogradnju 780, pa je prebacio na svoju kompaniju DIV Cruises, pokušavajući završiti brod.

Pročitajte više na -> linku.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video