O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Japanske kompanije kažnjene zbog osnivanja kartela

Indijske vlasti kaznile su nekoliko velikih japanskih kompanija koje se bave prijevozom automobila nakon što su proglašene krivima za kršenje indijskog Zakona o tržišnom natjecanju, koji zabranjuje anti-tržišne sporazume, uključujući kartele.

Komisija Competition Commission of India (CCI) izrekla je ukupnu novčanu kaznu od gotovo 8,5 milijuna dolara zbog anti-tržišnog djelovanja te naredila prekid rada ilegalnog kartela. Iste kompanije su već bile proglašene krivima po sličnim optužbama u drugim zemljama, piše The Maritime Executive.

Nakon pregleda svih dokaza, osuđene su kompanije Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line), Kawasaki Kisen Kaisha (K-Line), Mitsui O.S.K. Lines i Nissan Motor Car Carrier Company zbog osnivanja i upravljanja kartelom koji je direktno utjecao na usluge pomorskog prijevoza vozila na više pomorskih ruta za proizvođače opreme. Istragom je otkriveno da su navedene kompanije od 2009. do 2012. godine djelovale prema tzv. “Respect Rule”, odnosno da su izbjegavale međusobno natjecanje.

Prema CCI-u, kompanije su sudjelovale u “multilateralnim i bilateralnim kontaktima, sastancima, e-mailovima kako bi dijelile osjetljive informacije”. Redovito su dijelile informacije o vozarinama, te su nastojale “očuvati svoju poziciju na tržištu i održati ili povećati cijene, unatoč zahtjevima OEM-a.”

Uz to, ukupno 14 zaposlenika NYK Linea, 10 zaposlenika K-Linea, šest zaposlanika MOL-a i tri zaposlenika Nissana proglašena su odgovornima za ilegalne radnje svojih kompanija.

Svaka od kompanija podnijela je HCI-u zahtjev za smanjem kazne. Najveća kazna izrečena je NMCC-u i njegovim zaposlenicima, ukupno oko 3,84 milijuna dolara, a smanjena je za 30 posto. K-Line i njegovi zaposlenici platit će približno 3,24 milijuna dolara, dok su MOL i njegovi zaposlenici kažnjeni s otprilike 1,35 milijuna dolara, što je kazna koja je smanjena za 50 posto. NYK i njegovi zaposlenici prošli su ‘lišo’, a njihova kazna smanjena je za 100 posto.

Ovo nije prvi put da su kompanije za prijevoz automobila proglašene krivima za osnivanje kartela. NYK je 2016. u Australiji priznao krivnju za sličnu optužbu, dok se K-Line izjasnio krivim 2018., a Wallenius Wilhelmsen 2020. godine. MOL je bio uključen u australski slučaj.

I Južna Koreja je 2017. utvrdila da je nekoliko kompanija, uključujući MOL, NYK, K-Line, Nissan Motor Car Carrier, Hoegh, Wilhelmsen i druge, prekršilo južnokorejski antimonopolski zakon. Tada je devet kompanija kažnjeno s više od 37 milijuna dolara, a MOL i NMCC tada su oslobođeni plaćanja kazne.

Indijske vlasti kaznile su nekoliko velikih japanskih kompanija koje se bave prijevozom automobila nakon što su proglašene krivima za kršenje indijskog Zakona o tržišnom natjecanju, koji zabranjuje anti-tržišne sporazume, uključujući kartele.

Komisija Competition Commission of India (CCI) izrekla je ukupnu novčanu kaznu od gotovo 8,5 milijuna dolara zbog anti-tržišnog djelovanja te naredila prekid rada ilegalnog kartela. Iste kompanije su već bile proglašene krivima po sličnim optužbama u drugim zemljama, piše The Maritime Executive.

Nakon pregleda svih dokaza, osuđene su kompanije Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line), Kawasaki Kisen Kaisha (K-Line), Mitsui O.S.K. Lines i Nissan Motor Car Carrier Company zbog osnivanja i upravljanja kartelom koji je direktno utjecao na usluge pomorskog prijevoza vozila na više pomorskih ruta za proizvođače opreme. Istragom je otkriveno da su navedene kompanije od 2009. do 2012. godine djelovale prema tzv. “Respect Rule”, odnosno da su izbjegavale međusobno natjecanje.

Prema CCI-u, kompanije su sudjelovale u “multilateralnim i bilateralnim kontaktima, sastancima, e-mailovima kako bi dijelile osjetljive informacije”. Redovito su dijelile informacije o vozarinama, te su nastojale “očuvati svoju poziciju na tržištu i održati ili povećati cijene, unatoč zahtjevima OEM-a.”

Uz to, ukupno 14 zaposlenika NYK Linea, 10 zaposlenika K-Linea, šest zaposlanika MOL-a i tri zaposlenika Nissana proglašena su odgovornima za ilegalne radnje svojih kompanija.

Svaka od kompanija podnijela je HCI-u zahtjev za smanjem kazne. Najveća kazna izrečena je NMCC-u i njegovim zaposlenicima, ukupno oko 3,84 milijuna dolara, a smanjena je za 30 posto. K-Line i njegovi zaposlenici platit će približno 3,24 milijuna dolara, dok su MOL i njegovi zaposlenici kažnjeni s otprilike 1,35 milijuna dolara, što je kazna koja je smanjena za 50 posto. NYK i njegovi zaposlenici prošli su ‘lišo’, a njihova kazna smanjena je za 100 posto.

Ovo nije prvi put da su kompanije za prijevoz automobila proglašene krivima za osnivanje kartela. NYK je 2016. u Australiji priznao krivnju za sličnu optužbu, dok se K-Line izjasnio krivim 2018., a Wallenius Wilhelmsen 2020. godine. MOL je bio uključen u australski slučaj.

I Južna Koreja je 2017. utvrdila da je nekoliko kompanija, uključujući MOL, NYK, K-Line, Nissan Motor Car Carrier, Hoegh, Wilhelmsen i druge, prekršilo južnokorejski antimonopolski zakon. Tada je devet kompanija kažnjeno s više od 37 milijuna dolara, a MOL i NMCC tada su oslobođeni plaćanja kazne.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video