O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

U riječkoj luci krenuo ukrcaj dijelova za rafinerijsko postrojenje vrijedno čak četiri milijarde kuna

U riječkoj luci, na DeFranceschijevom gatu, započeo je ukrcaj dijelova opreme za izgradnju novog, četiri milijarde kuna vrijednog postrojenja za obradu teških ostataka nafte u Rafineriji nafte Rijeka na specijalnu baržu ANT koja je u Rijeku uplovila prije nekoliko dana, piše Novi list.

Dijelovi opreme, od kojih je najveći rafinerijska kolona duga 55 metara i teška čak 175 tona, na baržu se ukrcavaju pomoću posebnog samohodnog vozila, a iz riječke luke će, u nekoliko plovidbi, biti prebačeni u lučicu Podurinj i dalje na prostor rafinerije.

Izgradnja takozvanog koking postrojenja i pratećih objekata, među kojima su skladište za petrol koks i luka za njegov ukrcaj na brodove, započela je 2020. godine. Postrojenje bi trebalo biti pušteno u pogon tijekom 2024. godine, a ugovor za gradnju vrijedan 3,3 milijarde kuna Ina je sklopila s talijanskom tvrtkom KT-Kinetics Technology. Ukupna vrijednost cijelog projekta s pratećim pogonima je oko četiri milijarde kuna. Riječ je o najvećem ulaganju u industrijske pogone u Hrvatskoj od samosatalnosti naovamo, a do sad je izveden dobar dio pripremnih građevinskih i drugih radova, projektiranja i narudžbi.

Sva oprema i materijali potrebni za projekt su u potpunosti naručeni. Većinu glavne opreme planiramo ugraditi do kraja godine, dok će se ostala oprema ugrađivati kako će se projekt privoditi kraju. Što se cjelovitosti projekta tiče, inženjering je pri samom kraju s realizacijom većom od 90 posto, nabava je završena te je do sada dostavljeno više od 60 posto sve opreme, a naš fokus se prebacuje na izgradnju, kaže Vedrana Janjić, direktorica Projekta nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka.

Oprema i materijali za projekt, dodaje, pristižu iz raznih zemalja, s nekoliko kontinenata i to morskim, kopnenim i zračnim putem. Konkretna oprema koja se prevozi na Urinj stigla je iz Koreje, a krajem mjeseca iz iste zemlje očekuje se i druga isporuka opreme. Riječ je o brojnim dijelovima budućeg postrojenja kao što su kolone, spremnici, izmjenjivači, zračni hladnjaci i slično.

Većina opreme, prema informacijama iz Ine, bit će dopremljena cestovnim putem, a iznimno veliki komadi opreme bit će isporučeni morskim putem, prekrcajem s broda na baržu i iskrcajem s barže u komunalnoj lučici u neposrednoj blizini rafinerije. Od tamo, oprema će biti otpremljena na gradilište gdje će većina odmah biti i postavljena na već izgrađene temelje.

U riječkoj luci, na DeFranceschijevom gatu, započeo je ukrcaj dijelova opreme za izgradnju novog, četiri milijarde kuna vrijednog postrojenja za obradu teških ostataka nafte u Rafineriji nafte Rijeka na specijalnu baržu ANT koja je u Rijeku uplovila prije nekoliko dana, piše Novi list.

Dijelovi opreme, od kojih je najveći rafinerijska kolona duga 55 metara i teška čak 175 tona, na baržu se ukrcavaju pomoću posebnog samohodnog vozila, a iz riječke luke će, u nekoliko plovidbi, biti prebačeni u lučicu Podurinj i dalje na prostor rafinerije.

Izgradnja takozvanog koking postrojenja i pratećih objekata, među kojima su skladište za petrol koks i luka za njegov ukrcaj na brodove, započela je 2020. godine. Postrojenje bi trebalo biti pušteno u pogon tijekom 2024. godine, a ugovor za gradnju vrijedan 3,3 milijarde kuna Ina je sklopila s talijanskom tvrtkom KT-Kinetics Technology. Ukupna vrijednost cijelog projekta s pratećim pogonima je oko četiri milijarde kuna. Riječ je o najvećem ulaganju u industrijske pogone u Hrvatskoj od samosatalnosti naovamo, a do sad je izveden dobar dio pripremnih građevinskih i drugih radova, projektiranja i narudžbi.

Sva oprema i materijali potrebni za projekt su u potpunosti naručeni. Većinu glavne opreme planiramo ugraditi do kraja godine, dok će se ostala oprema ugrađivati kako će se projekt privoditi kraju. Što se cjelovitosti projekta tiče, inženjering je pri samom kraju s realizacijom većom od 90 posto, nabava je završena te je do sada dostavljeno više od 60 posto sve opreme, a naš fokus se prebacuje na izgradnju, kaže Vedrana Janjić, direktorica Projekta nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka.

Oprema i materijali za projekt, dodaje, pristižu iz raznih zemalja, s nekoliko kontinenata i to morskim, kopnenim i zračnim putem. Konkretna oprema koja se prevozi na Urinj stigla je iz Koreje, a krajem mjeseca iz iste zemlje očekuje se i druga isporuka opreme. Riječ je o brojnim dijelovima budućeg postrojenja kao što su kolone, spremnici, izmjenjivači, zračni hladnjaci i slično.

Većina opreme, prema informacijama iz Ine, bit će dopremljena cestovnim putem, a iznimno veliki komadi opreme bit će isporučeni morskim putem, prekrcajem s broda na baržu i iskrcajem s barže u komunalnoj lučici u neposrednoj blizini rafinerije. Od tamo, oprema će biti otpremljena na gradilište gdje će većina odmah biti i postavljena na već izgrađene temelje.

Što nas pokreće