Koliko je težak zadatak dekarbonizacije svjetske pomorske industrije pokazali su podaci koje je prošlog tjedna objavio britanski broker Simpson Spence Young (SSY), koji pokazuju da su se emisije CO2 u pomorskoj industriji u 2021. povećale za 4,9% u odnosu na 2020. godine. Ne samo da su emisije premašile niske vrijednosti iz prve pandemijske godine, već su premašile i razine iz 2019. godine, javlja Splash247.
“Ključni čimbenik bio je oporavak svjetskog gospodarstva u 2021. godini. Potražnja za trajnim dobrima ostala je stabilna, no potražnja za uslugama je porasla. Uz to, brodovima je bilo potrebno više vremena, plovili su većim brzinama, a povećala su se i zagušenja luka”, napomenuli su analitičari SSY-a.
Od sektora koji su zabilježili najveća povećanja emisija, LNG predvodi s povećanjem kapaciteta i potražnje te dužim trajanjem putovanja. Sve su to faktori koji utječu na povećanje emisija. Emisije kontejneraša i bulk carriera također su rasle zbog povećanja potražnje, ali i zbog kombinacije ranije spomenutih faktora te zagušenja luka.
“Povećanje emisija u pomorskoj industriji u 2021. je neugodna istina za IMO, posebno nakon obveza koje proizlaze iz COP26”, ističe SSY. “Kao što je Europska Komisija primijetila tijekom pokretanja programa FitFor55, premda su akcije IMO-a dobrodošle, ‘mjere su nedovoljne za dekarbonizaciju pomorske industrije u skladu s međunarodnim klimatskim ciljevima’.”
SSY tvrdi da srednjoročna strategija IMO-a neće značajno smanjiti emisije CO2. Analitičari procjenjuju da otprilike 75% flote tankera i bulk carriera neće biti u skladu sa zahtjevima EEXI 2023 ukoliko se ne poduzmu konkretni koraci.