O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Štetan utjecaj gužvi u lukama: Emisije štetnih plinova u pomorskoj industriji porasle tijekom 2021.

Koliko je težak zadatak dekarbonizacije svjetske pomorske industrije pokazali su podaci koje je prošlog tjedna objavio britanski broker Simpson Spence Young (SSY), koji pokazuju da su se emisije CO2 u pomorskoj industriji u 2021. povećale za 4,9% u odnosu na 2020. godine. Ne samo da su emisije premašile niske vrijednosti iz prve pandemijske godine, već su premašile i razine iz 2019. godine, javlja Splash247.

“Ključni čimbenik bio je oporavak svjetskog gospodarstva u 2021. godini. Potražnja za trajnim dobrima ostala je stabilna, no potražnja za uslugama je porasla. Uz to, brodovima je bilo potrebno više vremena, plovili su većim brzinama, a povećala su se i zagušenja luka”, napomenuli su analitičari SSY-a.

Od sektora koji su zabilježili najveća povećanja emisija, LNG predvodi s povećanjem kapaciteta i potražnje te dužim trajanjem putovanja. Sve su to faktori koji utječu na povećanje emisija. Emisije kontejneraša i bulk carriera također su rasle zbog povećanja potražnje, ali i zbog kombinacije ranije spomenutih faktora te zagušenja luka.

“Povećanje emisija u pomorskoj industriji u 2021. je neugodna istina za IMO, posebno nakon obveza koje proizlaze iz COP26”, ističe SSY. “Kao što je Europska Komisija primijetila tijekom pokretanja programa FitFor55, premda su akcije IMO-a dobrodošle, ‘mjere su nedovoljne za dekarbonizaciju pomorske industrije u skladu s međunarodnim klimatskim ciljevima’.”

SSY tvrdi da srednjoročna strategija IMO-a neće značajno smanjiti emisije CO2. Analitičari procjenjuju da otprilike 75% flote tankera i bulk carriera neće biti u skladu sa zahtjevima EEXI 2023 ukoliko se ne poduzmu konkretni koraci.

Koliko je težak zadatak dekarbonizacije svjetske pomorske industrije pokazali su podaci koje je prošlog tjedna objavio britanski broker Simpson Spence Young (SSY), koji pokazuju da su se emisije CO2 u pomorskoj industriji u 2021. povećale za 4,9% u odnosu na 2020. godine. Ne samo da su emisije premašile niske vrijednosti iz prve pandemijske godine, već su premašile i razine iz 2019. godine, javlja Splash247.

“Ključni čimbenik bio je oporavak svjetskog gospodarstva u 2021. godini. Potražnja za trajnim dobrima ostala je stabilna, no potražnja za uslugama je porasla. Uz to, brodovima je bilo potrebno više vremena, plovili su većim brzinama, a povećala su se i zagušenja luka”, napomenuli su analitičari SSY-a.

Od sektora koji su zabilježili najveća povećanja emisija, LNG predvodi s povećanjem kapaciteta i potražnje te dužim trajanjem putovanja. Sve su to faktori koji utječu na povećanje emisija. Emisije kontejneraša i bulk carriera također su rasle zbog povećanja potražnje, ali i zbog kombinacije ranije spomenutih faktora te zagušenja luka.

“Povećanje emisija u pomorskoj industriji u 2021. je neugodna istina za IMO, posebno nakon obveza koje proizlaze iz COP26”, ističe SSY. “Kao što je Europska Komisija primijetila tijekom pokretanja programa FitFor55, premda su akcije IMO-a dobrodošle, ‘mjere su nedovoljne za dekarbonizaciju pomorske industrije u skladu s međunarodnim klimatskim ciljevima’.”

SSY tvrdi da srednjoročna strategija IMO-a neće značajno smanjiti emisije CO2. Analitičari procjenjuju da otprilike 75% flote tankera i bulk carriera neće biti u skladu sa zahtjevima EEXI 2023 ukoliko se ne poduzmu konkretni koraci.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video