OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Tisuće filipinskih pomoraca mogli bi dobiti zabranu rada na brodovima pod zastavom EU

Tisuće filipinskih pomoraca uskoro bi se mogli suočiti sa zabranom rada na brodovima pod zastavom EU-a zbog manjkavosti u obrazovnom sustavu koje su utvrdile Europska komisija i EMSA.

Filipinsko Ministarstvo vanjskih poslova (DFA) pozvalo je filipinsku Upravu za pomorsku industriju (MARINA) u petak na provođenje reforme kako bi se riješili nedostaci u sustavu obrazovanja, osposobljavanja i certificiranja pomoraca koje je identificirala Europska unija, javlja Seafarertimes.

Europska komisija (EK), nakon brojnih inspekcija provedenih tijekom posljednjih nekoliko godina u filipinskim obrazovnim institucijama za osposobljavanje pomoraca, tijekom prosinca dala je filipinskim vlastima ultimatum.

MARINA, koja je odgovorna za provedbu STCW konvencije, odnosno standarda izobrazbe, certificiranja i držanja straže za pomorce, ima rok do 10. ožujka 2022. godine za rješavanje nedostataka koji su utvrđeni od strane EU još 2006. godine.

Utvrđeni su brojni nedostaci u programu obrazovanja pomoraca koji, prema procjeni EU-a, nije u skladu sa zahtjevima STCW konvencije. Između ostalog, identificirane su nedosljednosti i nedostaci u nastavnim metodama, prvenstveno u obukama na simulatorima i samim brodovima, kao i u provođenju inspekcija i evaluacija pomorskih škola.

EK će, uz pomoć Europske agencije za pomorsku sigurnost (EMSA) evaluirati odgovor Filipina i odrediti daljnji smjer djelovanja. U slučaju da vlasti ne zadovolje zahtjeve, države Europske unije neće više priznavati STCW certifikate izdane na Filipinima.

“U slučaju negativne ocjene, postojeće svjedodžbe za zapovjednike i časnike priznavat će se do dana njihovog isteka, ali nove svjedodžbe neće se priznavati za rad na brodovima pod zastavom EU-a”, navodi se u priopćenju Europske unije.

EMSA-a je provela nekoliko inspekcija, i to 2006., 2010., 2012., 2013., 2014., 2017. godine. Posljednja je bila u ožujku 2020., što je temelj procjene Europske komisije.

“Pozivamo MARINA-u na hitno djelovanje. Ugroženi su životi tisuća naših pomoraca”, navodi se u priopćenju filipinskog ministarstva.

Filipinski pomorci čine oko četvrtine svih pomoraca diljem svijeta, a jedan od pet stranih pomoraca na brodovima pod zastavom EU državljanin je Filipina.

Tisuće filipinskih pomoraca uskoro bi se mogli suočiti sa zabranom rada na brodovima pod zastavom EU-a zbog manjkavosti u obrazovnom sustavu koje su utvrdile Europska komisija i EMSA.

Filipinsko Ministarstvo vanjskih poslova (DFA) pozvalo je filipinsku Upravu za pomorsku industriju (MARINA) u petak na provođenje reforme kako bi se riješili nedostaci u sustavu obrazovanja, osposobljavanja i certificiranja pomoraca koje je identificirala Europska unija, javlja Seafarertimes.

Europska komisija (EK), nakon brojnih inspekcija provedenih tijekom posljednjih nekoliko godina u filipinskim obrazovnim institucijama za osposobljavanje pomoraca, tijekom prosinca dala je filipinskim vlastima ultimatum.

MARINA, koja je odgovorna za provedbu STCW konvencije, odnosno standarda izobrazbe, certificiranja i držanja straže za pomorce, ima rok do 10. ožujka 2022. godine za rješavanje nedostataka koji su utvrđeni od strane EU još 2006. godine.

Utvrđeni su brojni nedostaci u programu obrazovanja pomoraca koji, prema procjeni EU-a, nije u skladu sa zahtjevima STCW konvencije. Između ostalog, identificirane su nedosljednosti i nedostaci u nastavnim metodama, prvenstveno u obukama na simulatorima i samim brodovima, kao i u provođenju inspekcija i evaluacija pomorskih škola.

EK će, uz pomoć Europske agencije za pomorsku sigurnost (EMSA) evaluirati odgovor Filipina i odrediti daljnji smjer djelovanja. U slučaju da vlasti ne zadovolje zahtjeve, države Europske unije neće više priznavati STCW certifikate izdane na Filipinima.

“U slučaju negativne ocjene, postojeće svjedodžbe za zapovjednike i časnike priznavat će se do dana njihovog isteka, ali nove svjedodžbe neće se priznavati za rad na brodovima pod zastavom EU-a”, navodi se u priopćenju Europske unije.

EMSA-a je provela nekoliko inspekcija, i to 2006., 2010., 2012., 2013., 2014., 2017. godine. Posljednja je bila u ožujku 2020., što je temelj procjene Europske komisije.

“Pozivamo MARINA-u na hitno djelovanje. Ugroženi su životi tisuća naših pomoraca”, navodi se u priopćenju filipinskog ministarstva.

Filipinski pomorci čine oko četvrtine svih pomoraca diljem svijeta, a jedan od pet stranih pomoraca na brodovima pod zastavom EU državljanin je Filipina.

MOŽE VAS ZANIMATI