O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Tisuće filipinskih pomoraca mogli bi dobiti zabranu rada na brodovima pod zastavom EU

Tisuće filipinskih pomoraca uskoro bi se mogli suočiti sa zabranom rada na brodovima pod zastavom EU-a zbog manjkavosti u obrazovnom sustavu koje su utvrdile Europska komisija i EMSA.

Filipinsko Ministarstvo vanjskih poslova (DFA) pozvalo je filipinsku Upravu za pomorsku industriju (MARINA) u petak na provođenje reforme kako bi se riješili nedostaci u sustavu obrazovanja, osposobljavanja i certificiranja pomoraca koje je identificirala Europska unija, javlja Seafarertimes.

Europska komisija (EK), nakon brojnih inspekcija provedenih tijekom posljednjih nekoliko godina u filipinskim obrazovnim institucijama za osposobljavanje pomoraca, tijekom prosinca dala je filipinskim vlastima ultimatum.

MARINA, koja je odgovorna za provedbu STCW konvencije, odnosno standarda izobrazbe, certificiranja i držanja straže za pomorce, ima rok do 10. ožujka 2022. godine za rješavanje nedostataka koji su utvrđeni od strane EU još 2006. godine.

Utvrđeni su brojni nedostaci u programu obrazovanja pomoraca koji, prema procjeni EU-a, nije u skladu sa zahtjevima STCW konvencije. Između ostalog, identificirane su nedosljednosti i nedostaci u nastavnim metodama, prvenstveno u obukama na simulatorima i samim brodovima, kao i u provođenju inspekcija i evaluacija pomorskih škola.

EK će, uz pomoć Europske agencije za pomorsku sigurnost (EMSA) evaluirati odgovor Filipina i odrediti daljnji smjer djelovanja. U slučaju da vlasti ne zadovolje zahtjeve, države Europske unije neće više priznavati STCW certifikate izdane na Filipinima.

“U slučaju negativne ocjene, postojeće svjedodžbe za zapovjednike i časnike priznavat će se do dana njihovog isteka, ali nove svjedodžbe neće se priznavati za rad na brodovima pod zastavom EU-a”, navodi se u priopćenju Europske unije.

EMSA-a je provela nekoliko inspekcija, i to 2006., 2010., 2012., 2013., 2014., 2017. godine. Posljednja je bila u ožujku 2020., što je temelj procjene Europske komisije.

“Pozivamo MARINA-u na hitno djelovanje. Ugroženi su životi tisuća naših pomoraca”, navodi se u priopćenju filipinskog ministarstva.

Filipinski pomorci čine oko četvrtine svih pomoraca diljem svijeta, a jedan od pet stranih pomoraca na brodovima pod zastavom EU državljanin je Filipina.

Tisuće filipinskih pomoraca uskoro bi se mogli suočiti sa zabranom rada na brodovima pod zastavom EU-a zbog manjkavosti u obrazovnom sustavu koje su utvrdile Europska komisija i EMSA.

Filipinsko Ministarstvo vanjskih poslova (DFA) pozvalo je filipinsku Upravu za pomorsku industriju (MARINA) u petak na provođenje reforme kako bi se riješili nedostaci u sustavu obrazovanja, osposobljavanja i certificiranja pomoraca koje je identificirala Europska unija, javlja Seafarertimes.

Europska komisija (EK), nakon brojnih inspekcija provedenih tijekom posljednjih nekoliko godina u filipinskim obrazovnim institucijama za osposobljavanje pomoraca, tijekom prosinca dala je filipinskim vlastima ultimatum.

MARINA, koja je odgovorna za provedbu STCW konvencije, odnosno standarda izobrazbe, certificiranja i držanja straže za pomorce, ima rok do 10. ožujka 2022. godine za rješavanje nedostataka koji su utvrđeni od strane EU još 2006. godine.

Utvrđeni su brojni nedostaci u programu obrazovanja pomoraca koji, prema procjeni EU-a, nije u skladu sa zahtjevima STCW konvencije. Između ostalog, identificirane su nedosljednosti i nedostaci u nastavnim metodama, prvenstveno u obukama na simulatorima i samim brodovima, kao i u provođenju inspekcija i evaluacija pomorskih škola.

EK će, uz pomoć Europske agencije za pomorsku sigurnost (EMSA) evaluirati odgovor Filipina i odrediti daljnji smjer djelovanja. U slučaju da vlasti ne zadovolje zahtjeve, države Europske unije neće više priznavati STCW certifikate izdane na Filipinima.

“U slučaju negativne ocjene, postojeće svjedodžbe za zapovjednike i časnike priznavat će se do dana njihovog isteka, ali nove svjedodžbe neće se priznavati za rad na brodovima pod zastavom EU-a”, navodi se u priopćenju Europske unije.

EMSA-a je provela nekoliko inspekcija, i to 2006., 2010., 2012., 2013., 2014., 2017. godine. Posljednja je bila u ožujku 2020., što je temelj procjene Europske komisije.

“Pozivamo MARINA-u na hitno djelovanje. Ugroženi su životi tisuća naših pomoraca”, navodi se u priopćenju filipinskog ministarstva.

Filipinski pomorci čine oko četvrtine svih pomoraca diljem svijeta, a jedan od pet stranih pomoraca na brodovima pod zastavom EU državljanin je Filipina.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video