O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

FOTO: MOL-ov car carrier i dalje gori, gašenje otežavaju litij-ionske baterije

Vatrogasni timovi bore se s obuzdavanjem požara na MOL-ovom brodu za prijevoz automobila Felicity Ace, koji i dalje gori plutajući pored obale Azora s tisućama luksuznih automobila, objavila je portugalska mornarica, a prenosi The Maritime Executive.

Podsjetimo, na ovom car carrieru pod zastavom Paname prošle srijede izbio je požar dok je bio na putu iz Emdena u Njemačkoj do Rhode Islanda u SAD-u. Svih 22 članova posade su sigurno evakuirani. Brod pluta, i dalje stabilan, a nije prijavljeno zagađenje, priopćili su iz MOL Shipmanagement Singapur.

FOTO: Izbio požar na MOL-ovom car carrieru, posada hitno evakuirana

Na brodu se nalazi oko četiri tisuće novih luksuznih automobila marki Volkswagen Grupe, uključujući Audije, Porschee i Bentleye. Neutvrđeni broj vozila su potpuno električni automobili na baterije, što predstavlja velik problem.

Naime, prema riječima lučkog službenika obližnje luke Faial, upravo litij-ionske baterije koje se nalaze u automobilima otežavaju gašenje požara. Razlog je taj što se zapaljene baterije ne mogu ugasiti vodom, a plinovi koji se ispuštaju iz zapaljenih baterija otrovni su i potencijalno eksplozivni. Baterije ‘održavaju vatru’, rekao je službenik za Reuters, a vatra se spušta s jedne od gornjih paluba prema dolje. Naglasio je da je požar još uvijek daleko od tankova goriva te da ne postoji opasnost od zapaljenja. Uzrok požara ipak još nije utvrđen, piše gCaptain.

Patrolni brod NRP Setubal i dalje je na mjestu događaja te posada nadzire požar, a više brodova je na putu kako bi se pridružili gašenju, uključujući dva velika tegljača s vatrogasnom opremom, navodi MOL, a prenosi Offshore energy.

Međutim, vatrogasni timovi mogu požar gasiti samo izvana, hlađenjem strukture broda, a još uvijek je preopasno da bi se ukrcali na sam brod. Uz činjenicu da voda ne gasi zapaljene baterije, također ne mogu koristiti vodu za gašenje požara jer bi zbog povećanja težine brod mogao postati nestabilniji.

Odvjetnička tvrtka Watson Farley & Williams sa sjedištem u Londonu u nedavnom izvješću navodi da, premda nema jasnih dokaza da su električna vozila više zapaljiva od ostalih, posljedice požara na takvim vozilima potencijalno su katastrofalne, prenosi Splash247.

“Ako posada nije svjesna da gašenje požara na električnim vozilima zahtijeva drugačiju tehniku od gašenja ostalih požara na brodu, vrlo lako može doći do strašnih posljedica. Bit će potrebno osmisliti nove sustave za gašenje požara i uključiti ih u dizajn brodova”, navode iz odvjetničkog društva.

MOL je u priopćenju zahvalio “portugalskoj mornarici, lokalnim vlastima na Azorima, ali i članovima posade plovila koji su pomogli u operaciji spašavanja pomoraca sa zapaljenog car carriera te djelovali u skladu s pomoračkom tradicijom.”

Vatrogasni timovi bore se s obuzdavanjem požara na MOL-ovom brodu za prijevoz automobila Felicity Ace, koji i dalje gori plutajući pored obale Azora s tisućama luksuznih automobila, objavila je portugalska mornarica, a prenosi The Maritime Executive.

Podsjetimo, na ovom car carrieru pod zastavom Paname prošle srijede izbio je požar dok je bio na putu iz Emdena u Njemačkoj do Rhode Islanda u SAD-u. Svih 22 članova posade su sigurno evakuirani. Brod pluta, i dalje stabilan, a nije prijavljeno zagađenje, priopćili su iz MOL Shipmanagement Singapur.

FOTO: Izbio požar na MOL-ovom car carrieru, posada hitno evakuirana

Na brodu se nalazi oko četiri tisuće novih luksuznih automobila marki Volkswagen Grupe, uključujući Audije, Porschee i Bentleye. Neutvrđeni broj vozila su potpuno električni automobili na baterije, što predstavlja velik problem.

Naime, prema riječima lučkog službenika obližnje luke Faial, upravo litij-ionske baterije koje se nalaze u automobilima otežavaju gašenje požara. Razlog je taj što se zapaljene baterije ne mogu ugasiti vodom, a plinovi koji se ispuštaju iz zapaljenih baterija otrovni su i potencijalno eksplozivni. Baterije ‘održavaju vatru’, rekao je službenik za Reuters, a vatra se spušta s jedne od gornjih paluba prema dolje. Naglasio je da je požar još uvijek daleko od tankova goriva te da ne postoji opasnost od zapaljenja. Uzrok požara ipak još nije utvrđen, piše gCaptain.

Patrolni brod NRP Setubal i dalje je na mjestu događaja te posada nadzire požar, a više brodova je na putu kako bi se pridružili gašenju, uključujući dva velika tegljača s vatrogasnom opremom, navodi MOL, a prenosi Offshore energy.

Međutim, vatrogasni timovi mogu požar gasiti samo izvana, hlađenjem strukture broda, a još uvijek je preopasno da bi se ukrcali na sam brod. Uz činjenicu da voda ne gasi zapaljene baterije, također ne mogu koristiti vodu za gašenje požara jer bi zbog povećanja težine brod mogao postati nestabilniji.

Odvjetnička tvrtka Watson Farley & Williams sa sjedištem u Londonu u nedavnom izvješću navodi da, premda nema jasnih dokaza da su električna vozila više zapaljiva od ostalih, posljedice požara na takvim vozilima potencijalno su katastrofalne, prenosi Splash247.

“Ako posada nije svjesna da gašenje požara na električnim vozilima zahtijeva drugačiju tehniku od gašenja ostalih požara na brodu, vrlo lako može doći do strašnih posljedica. Bit će potrebno osmisliti nove sustave za gašenje požara i uključiti ih u dizajn brodova”, navode iz odvjetničkog društva.

MOL je u priopćenju zahvalio “portugalskoj mornarici, lokalnim vlastima na Azorima, ali i članovima posade plovila koji su pomogli u operaciji spašavanja pomoraca sa zapaljenog car carriera te djelovali u skladu s pomoračkom tradicijom.”

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video