O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Najkorumpiranije luke i mjesta na svijetu: Najčešće se traže cigarete

Organizacija Maritime Anti-Corruption Network (MACN) objavila je retrospektivno izvješće o korupciji u svjetskim lukama tijekom posljednjih 10 godina. Kako navode u izvješću, traženje mita česta je pojava lukama diljem svijeta, a odbijanje najčešće dovodi do kašnjenja brodova.

Retrospektivna studija obuhvaća period od 10 godina i temelji se na anonimnim izvješćima o slučajevima traženja mita koje su dostavili vlasnici brodova. Do danas je zabilježeno preko 45.000 incidenata u ukupno 1.195 luka u 149 zemalja.

Diljem svijeta, najčešći oblici mita su cigarete, alkohol i gotovina, a najkorumpiraniji su lučke uprave (20,9%), piloti (16,5%), carine (12,7%) i lučki agenti (8,2%), prenosi Splash247.

Zemlje s najviše prijavljenih slučajeva potraživanja mita su zemlje istočne Azije, Bliskog istoka i sjeverne Afrike, a u tim područjima dogodilo se više od 60 posto svih incidenata. MACN napominje da se izvješća podnose anonimno te da se ne mogu neovisno provjeriti, prenosi The Maritime Executive.

Foto: MACN

Podaci pokazuju da se na prvih pet najkorumpiranijih mjesta na svijetu nalaze Sueski kanal, Tanjung Priok u Indoneziji, Alexandria u Egiptu, Panjang u Indoneziji te Apapa u Nigeriji. Prva četiri mjesta zauzimaju piloti kao najčešći akteri potraživanja mita, a ukupno su najčešće korumpirani lučki služenici.

U gotovo svih ‘top 20’ najkorumpiranijih luka najčešći oblik mita su cigarete, a samo u Port Said korumpirani službenici traže gotovinu. Zanimljivo je da se u luci Lae na Papui Novoj Gvineji kao mito najčešće traže – gazirani sokovi.

“Mito i korupcija, ali i odbijanje sudjelovanja u takvim ilegalnim aktivnostima, imaju ogromn utjecaj na cijelu pomorsku industriju”, kažu iz MACN-a.

Čini se da je pandemija imala pozitivan učinak na smanjenje korupcije, koja je u padu već nekoliko godina. Najvjerojatnije je to zbog obaveznih karantena i epidemioloških mjera, pošto su korumpirani lučki službenici imali manje prilika za interakciju s članovima posade, a time i manje prilika za traženja mita. “Nadamo se da će se ovaj trend nastaviti”, rekli su iz MACN-a.

Foto: The Maritime Executive

Kako bi se borili protiv korupcije u lukama i plovnim putevima, MACN razvija Global Port Integrity Platform (GPIP) za mjerenje integriteta u lukama širom svijeta.

“Korupcija šteti svima – pomorcima, ostalom osoblju, ali i poslovanju. Propisi i zakoni važan su temelj borbe protiv korupcije, ali, kao što pokazuju ovi podaci, to nije dovoljno za stvarne promjene”, kažu iz MACN-a.

Foto: MACN

Organizacija Maritime Anti-Corruption Network (MACN) objavila je retrospektivno izvješće o korupciji u svjetskim lukama tijekom posljednjih 10 godina. Kako navode u izvješću, traženje mita česta je pojava lukama diljem svijeta, a odbijanje najčešće dovodi do kašnjenja brodova.

Retrospektivna studija obuhvaća period od 10 godina i temelji se na anonimnim izvješćima o slučajevima traženja mita koje su dostavili vlasnici brodova. Do danas je zabilježeno preko 45.000 incidenata u ukupno 1.195 luka u 149 zemalja.

Diljem svijeta, najčešći oblici mita su cigarete, alkohol i gotovina, a najkorumpiraniji su lučke uprave (20,9%), piloti (16,5%), carine (12,7%) i lučki agenti (8,2%), prenosi Splash247.

Zemlje s najviše prijavljenih slučajeva potraživanja mita su zemlje istočne Azije, Bliskog istoka i sjeverne Afrike, a u tim područjima dogodilo se više od 60 posto svih incidenata. MACN napominje da se izvješća podnose anonimno te da se ne mogu neovisno provjeriti, prenosi The Maritime Executive.

Foto: MACN

Podaci pokazuju da se na prvih pet najkorumpiranijih mjesta na svijetu nalaze Sueski kanal, Tanjung Priok u Indoneziji, Alexandria u Egiptu, Panjang u Indoneziji te Apapa u Nigeriji. Prva četiri mjesta zauzimaju piloti kao najčešći akteri potraživanja mita, a ukupno su najčešće korumpirani lučki služenici.

U gotovo svih ‘top 20’ najkorumpiranijih luka najčešći oblik mita su cigarete, a samo u Port Said korumpirani službenici traže gotovinu. Zanimljivo je da se u luci Lae na Papui Novoj Gvineji kao mito najčešće traže – gazirani sokovi.

“Mito i korupcija, ali i odbijanje sudjelovanja u takvim ilegalnim aktivnostima, imaju ogromn utjecaj na cijelu pomorsku industriju”, kažu iz MACN-a.

Čini se da je pandemija imala pozitivan učinak na smanjenje korupcije, koja je u padu već nekoliko godina. Najvjerojatnije je to zbog obaveznih karantena i epidemioloških mjera, pošto su korumpirani lučki službenici imali manje prilika za interakciju s članovima posade, a time i manje prilika za traženja mita. “Nadamo se da će se ovaj trend nastaviti”, rekli su iz MACN-a.

Foto: The Maritime Executive

Kako bi se borili protiv korupcije u lukama i plovnim putevima, MACN razvija Global Port Integrity Platform (GPIP) za mjerenje integriteta u lukama širom svijeta.

“Korupcija šteti svima – pomorcima, ostalom osoblju, ali i poslovanju. Propisi i zakoni važan su temelj borbe protiv korupcije, ali, kao što pokazuju ovi podaci, to nije dovoljno za stvarne promjene”, kažu iz MACN-a.

Foto: MACN
HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here