O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Radisson Diamond: Jedini kruzer dvotrupac na svijetu posjetio je i Dubrovnik

Brodovi dvotrupci nisu zbog više razloga do sada bili projektirani za kružna putovanja, ali kako gotovo svako pravilo ima i poneku iznimku, tako se u galeriji brojnih putničkih krstaša pojavio i jedan jedini, nesvakidašnji RADISSON DIAMOND. Bio je i ostao najveći SWATH (Small Waterplane Area Twin Hull) dizajnirani dvotrupac svih vremena, piše Ivo Batričević za Dubrovački dnevnik.

Izgrađen je kao novogradnja broj 310 na navozima brodogradilišta Finnyards u finskoj Raumi i isporučen koncem travnja 1992., brodaru Diamond Cruises iz Helsingforsa. Njegova cijena izgradnje bila je 120 milijuna britanskih funti. Sa svojih 18400 bruto tonaže, dužine 131 i širine 31,96 metara mogao je prihvatiti 354 putnika u 177 putničkih kabina s balkonima.

Foto: Dubrovački dnevnik

Četiri Wartsila glavna pogonska stroja ukupne snage 11340 kilovata na dvije propele omogućavali su mu plovidbu brzinom od skromnih 14 čvorova. Nakon pet godina Finci su ga 1997. prodali američkom Radisson Seven Seas Cruises za kojeg do lipnja 2005. plovi na luksuznim krstarenjima diljem svijeta pa je tako u to vrijeme bio čest gost i u našem Gradu.

Relativno skromni smještajni kapacitet i veliki troškovi poslovanja natjerali su vlasnike u potragu za novim kupcem broda. Kada se RADISSON DIAMOND sredinom 2005. našao raspremljen u Pireju, objavljena je vijest da je prodan bahamskom brodaru Treasure Ocean koji ga je preuredio u brod kockarnicu. Mijenjaju mu ime u OMAR STAR, a potom po dolasku u Hong Kong na svoje stalno buduće sidrište, daju mu drugo ime ASIA STAR. 

Nakon relativno uspješne kockarske avanture, u listopadu 2011. za 45 milijuna US dolara ponovo mijenja vlasnike, ovaj put je to bila nova brodarska kompanija China Cruises (CCCL), koja mu još jednom mijenja ime u CHINA STAR. Potpuno je za 20 milijuna US dolara ekstremno luksuzno, preuređen (sada ima 20295 bruto tona) i jedini je na svijetu kategoriziraní putnički brod sa šest zvjezdica, posebno namijenjen kružnim putovanjima na brzo rastućem kineskom tržištu. 

Foto: Dubrovački dnevnik

Od tada uglavnom poduzima dvodnevna krstarenja u vodama Južnokineskog mora bez ikakve nakane povratka u Sredozemlje. Godine 2017. ponovo mijenja ime u SAIPAN STAR te plovi do Covid 19 krize kada ga stavljaju u raspremu, gdje se i danas nalazi na sidrištu Zhujian Kou Anch u južnom dijelu Kine.            

Unatoč tome, ostaje nam zabilježiti kako je u Dubrovnik svojevremeno uplovljavao, i to vrlo često, jedini svjetski putnički kruzer dvotrupac, koji se tako pridružio velikoj skupini najpoznatijih brodova za kružna putovanja koji su posjetili naš Grad. Većini ljubitelja kruzera je on ustvari bio grub i veoma spor brod.

Ivo Batričević

Brodovi dvotrupci nisu zbog više razloga do sada bili projektirani za kružna putovanja, ali kako gotovo svako pravilo ima i poneku iznimku, tako se u galeriji brojnih putničkih krstaša pojavio i jedan jedini, nesvakidašnji RADISSON DIAMOND. Bio je i ostao najveći SWATH (Small Waterplane Area Twin Hull) dizajnirani dvotrupac svih vremena, piše Ivo Batričević za Dubrovački dnevnik.

Izgrađen je kao novogradnja broj 310 na navozima brodogradilišta Finnyards u finskoj Raumi i isporučen koncem travnja 1992., brodaru Diamond Cruises iz Helsingforsa. Njegova cijena izgradnje bila je 120 milijuna britanskih funti. Sa svojih 18400 bruto tonaže, dužine 131 i širine 31,96 metara mogao je prihvatiti 354 putnika u 177 putničkih kabina s balkonima.

Foto: Dubrovački dnevnik

Četiri Wartsila glavna pogonska stroja ukupne snage 11340 kilovata na dvije propele omogućavali su mu plovidbu brzinom od skromnih 14 čvorova. Nakon pet godina Finci su ga 1997. prodali američkom Radisson Seven Seas Cruises za kojeg do lipnja 2005. plovi na luksuznim krstarenjima diljem svijeta pa je tako u to vrijeme bio čest gost i u našem Gradu.

Relativno skromni smještajni kapacitet i veliki troškovi poslovanja natjerali su vlasnike u potragu za novim kupcem broda. Kada se RADISSON DIAMOND sredinom 2005. našao raspremljen u Pireju, objavljena je vijest da je prodan bahamskom brodaru Treasure Ocean koji ga je preuredio u brod kockarnicu. Mijenjaju mu ime u OMAR STAR, a potom po dolasku u Hong Kong na svoje stalno buduće sidrište, daju mu drugo ime ASIA STAR. 

Nakon relativno uspješne kockarske avanture, u listopadu 2011. za 45 milijuna US dolara ponovo mijenja vlasnike, ovaj put je to bila nova brodarska kompanija China Cruises (CCCL), koja mu još jednom mijenja ime u CHINA STAR. Potpuno je za 20 milijuna US dolara ekstremno luksuzno, preuređen (sada ima 20295 bruto tona) i jedini je na svijetu kategoriziraní putnički brod sa šest zvjezdica, posebno namijenjen kružnim putovanjima na brzo rastućem kineskom tržištu. 

Foto: Dubrovački dnevnik

Od tada uglavnom poduzima dvodnevna krstarenja u vodama Južnokineskog mora bez ikakve nakane povratka u Sredozemlje. Godine 2017. ponovo mijenja ime u SAIPAN STAR te plovi do Covid 19 krize kada ga stavljaju u raspremu, gdje se i danas nalazi na sidrištu Zhujian Kou Anch u južnom dijelu Kine.            

Unatoč tome, ostaje nam zabilježiti kako je u Dubrovnik svojevremeno uplovljavao, i to vrlo često, jedini svjetski putnički kruzer dvotrupac, koji se tako pridružio velikoj skupini najpoznatijih brodova za kružna putovanja koji su posjetili naš Grad. Većini ljubitelja kruzera je on ustvari bio grub i veoma spor brod.

Ivo Batričević

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video