O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Sankcije za Rusiju: Niz brodova ‘u limbu’ zbog zatvaranja luka diljem svijeta

Zemlje Europske unije razmatraju zabraniti ruskim brodovima ulazak u luke s ciljem pooštravanja sankcija u pomorskom prometu, što bi, kako kažu europski dužnosnici, dodatno stavilo pritisak na rusko gospodarstvo.

Ujedinjeno Kraljevstvo je u ponedjeljak odlučilo službeno zabraniti ulazak u britanske luke svim brodovima koji su registrirani u Rusiji ili plove pod ruskom zastavom, ali i brodovima koji su u vlasništvu, pod kontrolom ili su iznajmljeni od strane ruskih pravnih ili privatnih entiteta.

Kanada se također pridružila Velikoj Britaniji u odluci da zabrani ruskim brodovima pristanak u luke, objavila je u utorak kanadska vlada.

Brodovi u limbu

O zabrani pristajanja za ruske brodove počelo se govoriti nakon pritiska javnosti zbog najave dolaska ruskog tankera NS Champion u vlasništvu Sovcomflota, najveće ruske brodarske tvrtke, koji je tijekom ovog tjedna trebao pristati na terminal u luci Flotta na otočju Orkney.

NS Champion od 110.000 dwt pod zastavom Maršalovih otoka u ponedjeljak je napustio teritorijalne vode Ujedinjenog Kraljevstva nakon što je proglašena zabrana pristanka u luke te zaplovio prema Danskoj gdje bi trebao stići danas, 2. ožujka. Bloomberg izvještava da su ukupno tri ruska tankera trenutno uz obalu Ujedinjenog Kraljevstva.

Još dva plovila koja prevoze LNG, La Perouse pod zastavom Maršalovih otoka kojim upravlja Sovcomflot, te Christophe De Margerie pod zastavom Cipra kojim upravlja ruski Yamal, uputila su se za Francusku gdje bi trebali stići tijekom sljedećih nekoliko dana. Teretni brod Mekhanik Pyatlin se nakon vijesti o sankcijama usidrio u norveškim teritorijalnim vodama, a u UK je trebao stići 3. ožujka.

Sličnu sudbinu na Maleziji je doživio i ruski tanker Linda, kojemu je malezijska vlada zabranila pristanak u luku Kuala Linggi International Port.

Sankcije na razini EU?

Uz poteškoće u globalnoj opskrbi energijom, prekid pomorskog prometa predstavlja izazov za Europu koja se pridružila SAD-u i drugim državama u nametanju niza sankcija Rusiji.

Španjolski ministar vanjskih poslova rekao je da Španjolska podupire uvođenje sankcija diljem EU te da razmatra zabraniti ruskim brodovima ulazak u luke. Slično su najavili i francuski i grčki dužnosnici. Danski ministar vanjskih poslova najavio je uvođenje dodatnih sankcija nakon zabrana u zračnom prijevozu. Također je priopćio da su ministri vanjskih poslova EU u nedjelju održali sastanak na kojem su raspravljali o mogućem zatvaranju svih europskih luka za ruske brodove.

Europski parlament će danas odlučiti o uvođenju sankcija, odnosno zatvaranju luka u EU za ruske brodove i brodove koji plove u ili iz Rusije, osim onih koji prevoze osnovna dobra poput hrane, medicinske opreme i sličnih potrepština.

Međutim, kako je rekao glasnogovornik luke Rotterdam u utorak, većina prometa povezanog s Rusijom u ovoj najvećoj europskoj luci nastavlja se gotovo bez smetnji, a ključni energetski proizvodi poput sirove nafte i LNG-a nisu obuhvaćeni sankcijama.

Luka Rotterdam, najveća luka zapadne Europe, priopćila je da oko 15 posto obujma pretovara u luci čini teret povezan s Rusijom. Oko 62 milijuna tona robe pretovarene u luci prevozi se u Rusiju, a iz ove države u Rotterdam dolazi gotovo trećina sirove nafte, četvrtina LNG-a i petina ugljena i naftnih proizvoda. Rusija također preko Rotterdama izvozi čelik, bakar, aluminij i nikal, a nešto manje od 10 posto kontejnera dolazi iz Rusije.

Kompanije obustavljaju isporuke za Rusiju

Mnoštvo velikih kompanija za prijevoz kontejnera poput Maerska, MSC-a, CMA CGM-a, Hapag-Lloyda i ONE-a obustavile su isporuke u Rusiju. Kompanije su opravdale ovu odluku činjenicom da bi u slučaju uvođenja većih sankcija, kontejneri koji su već na plovilima zaglavili u glavnim lukama u Europi i pogoršali zagušenja u lukama.

Jedina iznimka je kineski COSCO, koji i dalje posluje normalno.

Kompanije koje se bave prijevozom rasutog tereta, uključujući Klaveness, Lauritzen Bulkers i Norden, također su objavile da će obustaviti isporuke ​​za Rusiju. Njima su se pridružile i brojne tankerske kompanije.

“Od otprilike 44.000 teretnih i tankerskih plovila u svijetu aktivnih u posljednje dvije godine, oko 2.000 je u vlasništvu kompanija registriranih u Rusiji. To znači da je svaki brodovlasnik, brodar, trgovac ili banka koji posluju s ruskim tvrtkama izloženiji riziku jer se u bilo kojem trenutku mogu naći na crnoj listi”, upozorava Windward.

V.T.

Zemlje Europske unije razmatraju zabraniti ruskim brodovima ulazak u luke s ciljem pooštravanja sankcija u pomorskom prometu, što bi, kako kažu europski dužnosnici, dodatno stavilo pritisak na rusko gospodarstvo.

Ujedinjeno Kraljevstvo je u ponedjeljak odlučilo službeno zabraniti ulazak u britanske luke svim brodovima koji su registrirani u Rusiji ili plove pod ruskom zastavom, ali i brodovima koji su u vlasništvu, pod kontrolom ili su iznajmljeni od strane ruskih pravnih ili privatnih entiteta.

Kanada se također pridružila Velikoj Britaniji u odluci da zabrani ruskim brodovima pristanak u luke, objavila je u utorak kanadska vlada.

Brodovi u limbu

O zabrani pristajanja za ruske brodove počelo se govoriti nakon pritiska javnosti zbog najave dolaska ruskog tankera NS Champion u vlasništvu Sovcomflota, najveće ruske brodarske tvrtke, koji je tijekom ovog tjedna trebao pristati na terminal u luci Flotta na otočju Orkney.

NS Champion od 110.000 dwt pod zastavom Maršalovih otoka u ponedjeljak je napustio teritorijalne vode Ujedinjenog Kraljevstva nakon što je proglašena zabrana pristanka u luke te zaplovio prema Danskoj gdje bi trebao stići danas, 2. ožujka. Bloomberg izvještava da su ukupno tri ruska tankera trenutno uz obalu Ujedinjenog Kraljevstva.

Još dva plovila koja prevoze LNG, La Perouse pod zastavom Maršalovih otoka kojim upravlja Sovcomflot, te Christophe De Margerie pod zastavom Cipra kojim upravlja ruski Yamal, uputila su se za Francusku gdje bi trebali stići tijekom sljedećih nekoliko dana. Teretni brod Mekhanik Pyatlin se nakon vijesti o sankcijama usidrio u norveškim teritorijalnim vodama, a u UK je trebao stići 3. ožujka.

Sličnu sudbinu na Maleziji je doživio i ruski tanker Linda, kojemu je malezijska vlada zabranila pristanak u luku Kuala Linggi International Port.

Sankcije na razini EU?

Uz poteškoće u globalnoj opskrbi energijom, prekid pomorskog prometa predstavlja izazov za Europu koja se pridružila SAD-u i drugim državama u nametanju niza sankcija Rusiji.

Španjolski ministar vanjskih poslova rekao je da Španjolska podupire uvođenje sankcija diljem EU te da razmatra zabraniti ruskim brodovima ulazak u luke. Slično su najavili i francuski i grčki dužnosnici. Danski ministar vanjskih poslova najavio je uvođenje dodatnih sankcija nakon zabrana u zračnom prijevozu. Također je priopćio da su ministri vanjskih poslova EU u nedjelju održali sastanak na kojem su raspravljali o mogućem zatvaranju svih europskih luka za ruske brodove.

Europski parlament će danas odlučiti o uvođenju sankcija, odnosno zatvaranju luka u EU za ruske brodove i brodove koji plove u ili iz Rusije, osim onih koji prevoze osnovna dobra poput hrane, medicinske opreme i sličnih potrepština.

Međutim, kako je rekao glasnogovornik luke Rotterdam u utorak, većina prometa povezanog s Rusijom u ovoj najvećoj europskoj luci nastavlja se gotovo bez smetnji, a ključni energetski proizvodi poput sirove nafte i LNG-a nisu obuhvaćeni sankcijama.

Luka Rotterdam, najveća luka zapadne Europe, priopćila je da oko 15 posto obujma pretovara u luci čini teret povezan s Rusijom. Oko 62 milijuna tona robe pretovarene u luci prevozi se u Rusiju, a iz ove države u Rotterdam dolazi gotovo trećina sirove nafte, četvrtina LNG-a i petina ugljena i naftnih proizvoda. Rusija također preko Rotterdama izvozi čelik, bakar, aluminij i nikal, a nešto manje od 10 posto kontejnera dolazi iz Rusije.

Kompanije obustavljaju isporuke za Rusiju

Mnoštvo velikih kompanija za prijevoz kontejnera poput Maerska, MSC-a, CMA CGM-a, Hapag-Lloyda i ONE-a obustavile su isporuke u Rusiju. Kompanije su opravdale ovu odluku činjenicom da bi u slučaju uvođenja većih sankcija, kontejneri koji su već na plovilima zaglavili u glavnim lukama u Europi i pogoršali zagušenja u lukama.

Jedina iznimka je kineski COSCO, koji i dalje posluje normalno.

Kompanije koje se bave prijevozom rasutog tereta, uključujući Klaveness, Lauritzen Bulkers i Norden, također su objavile da će obustaviti isporuke ​​za Rusiju. Njima su se pridružile i brojne tankerske kompanije.

“Od otprilike 44.000 teretnih i tankerskih plovila u svijetu aktivnih u posljednje dvije godine, oko 2.000 je u vlasništvu kompanija registriranih u Rusiji. To znači da je svaki brodovlasnik, brodar, trgovac ili banka koji posluju s ruskim tvrtkama izloženiji riziku jer se u bilo kojem trenutku mogu naći na crnoj listi”, upozorava Windward.

V.T.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video