O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Organiziraju se repatrijacije pomoraca iz Ukrajine: Pomorcima osigurana dodatna prava

Najnoviji podaci pomorske platforme Sea/ pokazuju da se u ukrajinskim vodama još uvijek nalazi oko 100 trgovačkih brodova, a radi se o padu za više od 50% od početka sukoba prije 12 dana i zatvaranja svih ukrajinskih luka. Veleposlanstva i konzulati rade danonoćno na organizaciji repatrijacije za pomorce koji su zapeli u ovom području, piše Splash247.

Prema nekim procjenama, kako je objavio gCaptain, više od 1.000 pomoraca nalazi se u ukrajinskim vodama usred sve opasnije eskalacije oružanog sukoba između Rusije i Ukrajine. Drugi podaci pak pokazuju da se u opasnom području nalazi čak oko 2.000 pomoraca.

Joint Negotiating Group (JNG) i Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) prošli su tjedan definirali područja u Crnom i Azovskom moru kao područja pogođena ratom što je osiguralo povećanje sigurnosnih mjera i dodatna prava za pomorce, piše The Maritime Executive.

Područja IBF Warlike Operations Areas određena su za Azovsko more, sjeverni dio Crnog mora te sve luke u Ukrajini. Prema ovoj klasifikaciji, pomorci na brodovima u ovom području imaju pravo na: bonus jednak osnovnoj plaći; udvostručenu naknadu u slučaju smrti ili invaliditeta; pravo na odbijanje plovidbe, uz repatrijaciju na trošak kompanije i naknadu u visini dvomjesečne osnovne plaće; te preporuku za rad na ISPS razini 3.

U fokusu zajedničkog sastanka bila su pitanja vezana uz repatrijacije, isplate plaća, sigurni tranzit i poštivanje prava pomoraca – posebno za pomorce koji dolaze iz pogođenog područja. Podsjetimo, ruski i ukrajinski pomorci čine značajan udio globalne pomorske radne snage.

Repatrijacije pomoraca

Dvadeset osam članova posade bulk carriera Banglar Samriddhi koji su preživjeli napad u kojem je prošlog tjedna ubijen njihov kolega stigli su Bukurešt tijekom vikenda. Filipinske vlasti koordinirale su repatrijaciju brojnih pomoraca, uključujući 21 člana posade bulk carriera S-Breeze, koji bio na remontu u Odessi kada je započeo sukob. Tijekom prošlog tjedna ukupno je pet trgovačkih brodova napadnuto, a poginuo je jedan pomorac.

VIDEO: Treći časnik stroja poginuo u napadu u Crnom moru

U subotu je iz luke Yuzhne, koja se nalazi oko 15 km istočno od centra Odesse, evakuirano oko 40 pomoraca s četiri trgovačka broda, a riječ je o državljanima Grčke, Filipina i Rumunjske.

Prema podacima BIMCO-a iz prošle godine, 198.123 (10,5%) pomoraca su Rusi, dok iz Ukrajine dolazi njih 76.442 (4%).

Brojni ukrajinski pomorci diljem svijeta žele ranije raskinuti ugovore kako bi se vratili kući i borili za svoju domovinu. S obzirom na to da muškarci u dobi od 18 do 60 godina ne smiju napuštati Ukrajinu, a zračne i pomorske luke su zatvorene, Ukrajincima je postalo nemoguće ukrcati se. Ukrcaj je i za Ruse postao puno teži, a upravitelji brodova počeli su tražiti od svojih zaposlenika da produže trenutne ugovore kako bi popunili sve praznine.

Organizacija Intertanko pokrenula je s vladom u Kijevu pregovore da se pomorci prepoznaju kao ključni radnici kako bi izbjegli služenje u vojsci.

Pomorci iz Rusije i dalje se mogu krcati preko zračnih luka u Istanbulu i Dubaiju, a isplata plaća još uvijek je moguća preko niza međunarodnih banaka.

Najnoviji podaci pomorske platforme Sea/ pokazuju da se u ukrajinskim vodama još uvijek nalazi oko 100 trgovačkih brodova, a radi se o padu za više od 50% od početka sukoba prije 12 dana i zatvaranja svih ukrajinskih luka. Veleposlanstva i konzulati rade danonoćno na organizaciji repatrijacije za pomorce koji su zapeli u ovom području, piše Splash247.

Prema nekim procjenama, kako je objavio gCaptain, više od 1.000 pomoraca nalazi se u ukrajinskim vodama usred sve opasnije eskalacije oružanog sukoba između Rusije i Ukrajine. Drugi podaci pak pokazuju da se u opasnom području nalazi čak oko 2.000 pomoraca.

Joint Negotiating Group (JNG) i Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) prošli su tjedan definirali područja u Crnom i Azovskom moru kao područja pogođena ratom što je osiguralo povećanje sigurnosnih mjera i dodatna prava za pomorce, piše The Maritime Executive.

Područja IBF Warlike Operations Areas određena su za Azovsko more, sjeverni dio Crnog mora te sve luke u Ukrajini. Prema ovoj klasifikaciji, pomorci na brodovima u ovom području imaju pravo na: bonus jednak osnovnoj plaći; udvostručenu naknadu u slučaju smrti ili invaliditeta; pravo na odbijanje plovidbe, uz repatrijaciju na trošak kompanije i naknadu u visini dvomjesečne osnovne plaće; te preporuku za rad na ISPS razini 3.

U fokusu zajedničkog sastanka bila su pitanja vezana uz repatrijacije, isplate plaća, sigurni tranzit i poštivanje prava pomoraca – posebno za pomorce koji dolaze iz pogođenog područja. Podsjetimo, ruski i ukrajinski pomorci čine značajan udio globalne pomorske radne snage.

Repatrijacije pomoraca

Dvadeset osam članova posade bulk carriera Banglar Samriddhi koji su preživjeli napad u kojem je prošlog tjedna ubijen njihov kolega stigli su Bukurešt tijekom vikenda. Filipinske vlasti koordinirale su repatrijaciju brojnih pomoraca, uključujući 21 člana posade bulk carriera S-Breeze, koji bio na remontu u Odessi kada je započeo sukob. Tijekom prošlog tjedna ukupno je pet trgovačkih brodova napadnuto, a poginuo je jedan pomorac.

VIDEO: Treći časnik stroja poginuo u napadu u Crnom moru

U subotu je iz luke Yuzhne, koja se nalazi oko 15 km istočno od centra Odesse, evakuirano oko 40 pomoraca s četiri trgovačka broda, a riječ je o državljanima Grčke, Filipina i Rumunjske.

Prema podacima BIMCO-a iz prošle godine, 198.123 (10,5%) pomoraca su Rusi, dok iz Ukrajine dolazi njih 76.442 (4%).

Brojni ukrajinski pomorci diljem svijeta žele ranije raskinuti ugovore kako bi se vratili kući i borili za svoju domovinu. S obzirom na to da muškarci u dobi od 18 do 60 godina ne smiju napuštati Ukrajinu, a zračne i pomorske luke su zatvorene, Ukrajincima je postalo nemoguće ukrcati se. Ukrcaj je i za Ruse postao puno teži, a upravitelji brodova počeli su tražiti od svojih zaposlenika da produže trenutne ugovore kako bi popunili sve praznine.

Organizacija Intertanko pokrenula je s vladom u Kijevu pregovore da se pomorci prepoznaju kao ključni radnici kako bi izbjegli služenje u vojsci.

Pomorci iz Rusije i dalje se mogu krcati preko zračnih luka u Istanbulu i Dubaiju, a isplata plaća još uvijek je moguća preko niza međunarodnih banaka.

Što nas pokreće