Točno u podne novinari DuLista sastali su se s posadom katamarana ‘Anastazija’ na mulu u gruškoj luci. Ova ekipa zadužena je za prijevoz domaćih ljudi i stranaca iz Dubrovnika do Korčule, ali i do Lastova, i to tijekom cijele godine! To je nešto što su stanovnici našeg najudaljenijeg hrvatskog naseljenog otoka dugo priželjkivali. Cjelogodišnju, stalnu brodsku liniju s Dubrovnikom konačno su dočekali krajem svibnja prošle godine. Do županijskog središta sada im treba tri i pol sata plovidbe.
Na komandnom mostu ekipu DuLista dočekali su zapovjednik Mario Miloš, upravitelj stroja Nino Erstić i prvi časnik palube Ante Barić.
Ovo je linija 9808 koja ide iz Luke Ubli preko Korčule za Dubrovnik. Idemo svaki dan i mogu reći da je dosad dobra popunjenost. U zimskom razdoblju, s Lastova krećemo u 6 sati ujutro, a iz Dubrovnik krećemo u 13 sati. Putovanje traje otprilike 3 i pol sata, sa stajanjem u Korčuli od minimalno 10 minuta.
Ljeti naravno ima više putnika, a s obzirom na to da smo tek krenuli, nadamo se da će ih ove godine biti i više. Svakom otočaninu, pogotovo Lastova, brzobrodski prijevoz najviše odgovara. Osim sigurnog i brzog prijevoza, on dobiva mogućnost da u jednom danu obavi sve što treba u Dubrovniku i da se ponovno vrati na Lastovo, rekao je zapovjednik Mario Miloš prisjećajući se kako su Lastovci redovito, na početku plovidbe ove linije, govorili: ‘Konačno’. Miloš je rodom iz Štikovice, a inače je na brzim brodovima preko 30 godina. ‘Moje skromno iskustvo’, reći će kroz smijeh.
Ova nacionalna plovidba je puno lakša zato što se nakon 15 dana plovidbe dođe doma, gdje ostajemo također 15 dana. Dosta se toga može obaviti po pitanju kuće i obitelji, tko je ima. Duga plovidba je nešto sasvim drugo. Odlučio sam biti malo bliže doma i što se reče – malo živjeti, rekao je Miloš.
Sa mnom radi mlada ekipa, ali izrazito profesionalna i odana svom poslu, naglasio je Miloš, a prvi časnik palube Ante Barić dodaje: ‘Ne bi minja ovu liniju ni brod za ništa’. Barić i upravitelj stroja Nino Erstić inače su Zadrani, posebno ističu.
Volimo Dubrovnik, Dubrovčane i otočane. Lastovci su dobri prima nama, prihvatili su nas, kaže Barić. Uz njih, članovi posade su i kormilar Enio Radović te motorista Nedeljko Šoštar.
Riječ je o državnoj brzobrodskoj liniji Lastovo – Korčula – Dubrovnik za koju je zadužen brodar ‘TP Line’. Zanimljivo je kako je ‘Anastazija’, koja je izgrađena 2018. godine i koja može primiti 300 putnika, dobila ime po zaštitnici Zadra, gradu koji je sjedište navedenog brodara. Radi se o prijevozniku koji od 2021. godine djeluje pod imenom TP Line. Naime, skoro 30 godina svi smo ga znali kao G&V Line.
Tvrtka G&V Line d.o.o. sa sjedištem u Dubrovniku bila je u vlasništvu gospodina Lenka Garbina. U veljači 2020. godine tvrtka je kupljena od obitelji Garbin i danas je u stopostotnom vlasništvu Tankerske plovidbe iz Zadra. Dovoljno je reći da je riječ o najvećoj hrvatskoj brodarskoj kompaniji koja 66 godina baštini tradicije u brodarstvu. Strateškim planiranjem Tankerska se uz prijevoz tekućih i rasutih tereta, koji je njen tradicionalan posao, sada opredijelila i za ulazak na tržište obalnog linijskog prijevoza, i akvizicija G&V line d.o.o. je prepoznata kao dobra prilika za to, objašnjava član uprave TP Line Marko Matković.
Zajednički cilj je, kaže, da se TP line i dalje razvija te da širi svoje poslovanje na cijeli Jadran pa je sukladno tome sjedište tvrtke premješteno u Zadar, odakle će im logistički biti najlakše pokrivati cjelokupnu obalu Jadranskog mora.
Uostalom, tamo se nalazi i sjedište Tankerske plovidbe koja nam daje presudnu podršku u svim novim projektima. Sama činjenica da se sjedište tvrtke preselilo u Zadar, ne bi trebala posebno zabrinuti Dubrovčane. Dapače, ako pogledate luku u Gružu, vidjet ćete da uz katamaran Nonu Anu koji smo preuzeli od prethodnog vlasnika na vezu stoje Anastazija, Aenona i Arta, to su katamarani prosječne starosti ispod 5 godina, što je značajno ispod prosjeka starosti brzobrodske flote u Hrvatskoj. Želja nam je priuštiti Dubrovčanima i njihovim gostima sigurno i udobno putovanje do željenih destinacija.
Trenutno imaju pet katamarana u floti.
Uz ove koje sam spomenuo ranije, i koje možete vidjeti u Gružu, tu je i sestrinski brod Arta, katamaran Puntamika. On je najmlađi u floti – 2019. godište. Dva katamarana trenutno plove na državnim brzobrodskim linijama koje svoje ishodište imaju u Dubrovniku, 9807 (Lastovo – Korčula – Polače) – Sobra – (Šipanska Luka) – Dubrovnik i obratno te 9808 Lastovo – Korčula – Dubrovnik i obratno. Treći katamaran planiramo kandidirati za Javno nadmetanje za još jednu državnu brzobrodsku liniju, dok s preostala dva ove sezone planiramo održavati komercijalne linije Split – Hvar te još jednu liniju s polaskom iz Dubrovnika, Dubrovnik – Pomena – Korčula, rekao je Matković najavljujući tako novu liniju.
Cijeli članak možete pronaći <<ovdje>>.
Maria Prkut