O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pod morem: ‘Brioni’ kraj Visa

Uz Danijela Frku ovog puta išlo se kod otoka Visa, točnije uz njegovu južnu obalu gdje je, u veljači 1930. potonuo putničko-teretni parobrod Brioni. Izgrađen u Monfalconeu, 1909. godine bio je elegantan i moderan parobrod, s kondenzatorom ugrađenim u motore, koji je osiguravao da se para ponovno iskoristi za pokretanje stroja, piše HRT Radio Rijeka.

Početkom rata, 1914. godine bio je rekviriran za potrebe Austrougarske mornarice, a 1917. godine je, ploveći iz Boke, kod Stare Baške doživio havariju, odnosno nasukao se da bi ga nakon nekoliko dana odteglio najjači tegljač mornarice: “Hercules”

U vrijeme potonuća, Brioni je plovio Jadranom za talijanskog brodovlasnika iz Barija. Želeći uploviti u Višku luku kormilar je promašio za desetak stupnjeva i udario u hrid zvanu Jezera te vrlo brzo potonuo.

U nesreći je stradao jedan član posade, a brod je završio na pjeskovitom dnu krmom okrenut prema obali na dubini od 40 do 63 metra.

Drvene palube su istrunule pa se između ostataka željezne konstrukcije može zaći u samu utrobu broda koji je odlično očuvan i predstavlja jednu od najatraktivnijih olupina na tom dijelu podmorja, a nastanjuje ga obilje ribljeg svijeta, između ostalog brojne škarpine i ugori.

Cijelu audio priču možete poslušati OVDJE.

Uz Danijela Frku ovog puta išlo se kod otoka Visa, točnije uz njegovu južnu obalu gdje je, u veljači 1930. potonuo putničko-teretni parobrod Brioni. Izgrađen u Monfalconeu, 1909. godine bio je elegantan i moderan parobrod, s kondenzatorom ugrađenim u motore, koji je osiguravao da se para ponovno iskoristi za pokretanje stroja, piše HRT Radio Rijeka.

Početkom rata, 1914. godine bio je rekviriran za potrebe Austrougarske mornarice, a 1917. godine je, ploveći iz Boke, kod Stare Baške doživio havariju, odnosno nasukao se da bi ga nakon nekoliko dana odteglio najjači tegljač mornarice: “Hercules”

U vrijeme potonuća, Brioni je plovio Jadranom za talijanskog brodovlasnika iz Barija. Želeći uploviti u Višku luku kormilar je promašio za desetak stupnjeva i udario u hrid zvanu Jezera te vrlo brzo potonuo.

U nesreći je stradao jedan član posade, a brod je završio na pjeskovitom dnu krmom okrenut prema obali na dubini od 40 do 63 metra.

Drvene palube su istrunule pa se između ostataka željezne konstrukcije može zaći u samu utrobu broda koji je odlično očuvan i predstavlja jednu od najatraktivnijih olupina na tom dijelu podmorja, a nastanjuje ga obilje ribljeg svijeta, između ostalog brojne škarpine i ugori.

Cijelu audio priču možete poslušati OVDJE.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video