O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

FOTO: U Iskra brodogradilištu u Šibeniku položena kobilica za prvu od šest brzih brodica hitne medicinske pomoći

Gradnja prve u nizu od šest brzih brodica hitne pomoći na moru, počela je današnjim svečanim polaganjem kobilice u Iskra brodogradilištu 1 u Šibeniku. Pred brojnim uzvanicima spomen pločicu na kobilicu aluminijskog brzog broda postavili su izaslanica ministra zdravstva Danica Kramarić, ravnateljica Uprave za primarnu zdravstvenu zaštitu i vlasnik Iskre Dušan Šešok. Svečanosti su nazočili i veleposlanik Republike Slovenije Vojislav Šuc te veleposlanik Kraljevine Norveške u Hrvatskoj Haakona Blankenborg.

Član uprave Iskra brodogradilišta 1 Šibenik Roko Vuletić naglasio je kako su posao gradnje brzih brodica hitne pomoći dobili u žestokoj međunarodnoj konkurenciji zahvaljujući udruženom nastupu s tvrtkom Metal Shark iz Rijeke, piše Šibenski portal.

Imali smo snažnu podršku naših vlasnika za razvoj sve potrebne dokumentacije, a na kraju će, hvale vrijedan projekt koji će unaprijediti kvalitetu života na otocima, nešto što nam Europa financira, i taj novac za proizvodnju ostati u Hrvatskoj. Vjerujem da će se tako nastaviti i sa našim brodarima, policijskim plovilima i sa plovilima Obalne straže – naglasio je Roko Vuletić.

Foto: Šibenski portal

Istaknuvši koliko je sam natječaj bio zahtjevan i dugotrajan, Aleš Ekar, član uprave Iskra brodogradilišta 1 Šibenik, upozorio je kako Iskra brodogradilište ovim poslom radi novi iskorak.

Meni se sve to čini vrlo bitno, mi  nismo samo prisutni na području ribarskih brodova već stupamo i u neki novi segment. Znamo da su tržišta nekada u padu, a nekada u rastu. U 2019. kada je Iskra preuzela NCP grupu više je od 75 posto proizvodnje bilo samo sa jednim partnerom i to respektabilnim partnerom te tu suradnju želimo zadržati, a želimo ući i u novi segment. Ovo je sigurno veliki tehnološki iskorak jer proizvoditi brodove koji postignu brzinu od skoro 40 čvorova u idealnim uvjetima je stvarno tehnološki veliki izazov. To su brodovi koji će isplovljavati kada se svi ostali brodovi budu morali vraćati, ti brodovi će ići spašavati druge brodove koji su imali nesreću, a  posada koja će biti na tim brodovima, njima će trebati brodovi koji su dorasli takvim uvjetima. To su brodovi koji će se upotrebljavati kada helikopteri neće moći poletjeti te kada se spašavanje s drugim brodovima neće moći obavljati – rekao je Ekar.

Foto: Šibenski portal

Znamo kako to treba raditi, brodovi, odnosno, brodice će biti dužine 15 metara. Rađeni su od aluminijskih legura, zavarivanje će raditi certificirani zavarivači kako bi se postigli maksimalni performans te brzine i bit će potrebno vrlo detaljno pratiti mase jer masa od 21 tona je kalkulirana na to da brod može te performanse i postići. Motori su napredni i tu govorimo o dva motora Volvo penta sa pogonom IPS koja omogućava dobro manevriranje i ima relativno nizak gaz te će ti brodovi moći doći na stvarno dosta široko područje i to tamo gdje je pliće more, a i ti motori će omogućiti da se brod može okrenuti i na vrlo malom radijusu. Šesto konjskih snaga za takvu brodicu je stvarno velika pogonska snaga. Posade koje će biti tu će biti u našim rukama i mi tu imamo veliku odgovornost – podsjetio je Ekar dodavši kako je najveći tehnološki izazov self rotation, odnosno mogućnost samoispravljanja broda u slučaju prevrtanja.

Za Iskra brodogradilište ovaj posao otvara i nove niše jer s ovom brodicom izlaze na  tržište gdje će moći iskoristiti istu platformu i za druge vrste brodova, primjerice za prijevoz na naftne platforme, gašenje požara, ophodne brodove. Za taj posao potrebe postoje ne samo u Hrvatskoj, nego i u široj regiji.

Foto: Šibenski portal

O značaju izgradnje šest brzih brodica namjenjenih hitnim medicinskim intervencijama govorila je Danica Kramarić iz Ministarstva zdravstva.

Ova svečanost je veliki iskorak za hitnu medicinsku službu, ali i za naše otočane i sve naše stanovnike te za naše turiste. Polaganje kobilice za prvu od šest brodica za hitnu medicinsku službu pokazuje prve plodove projekta Ministarstva zdravstva, Ministarstva mora i Zavoda za hitnu medicinu na uspostavi Hitne pomorske medicinske službe koju za sada nemamo. Pokazuje to i našu predanost na unaprijeđenju Hitne medicinske službe. O značaju ovog projekta govori i iznos koji je izdvojen za gradnju ovih brodica – preko 76 milijuna kuna. Od toga su više od polovice europska sredstva, a preostali iznos je iz državnog proračuna. To je novac kojim ćemo hitnu službu učiniti kvalitetnijom i dostupnijom našim građanima i to upravo na otocima gdje njezina prisutnost dolazi do punog izražaja. Uz sve to i projekt helikopterske hitne medicinske službe je strateški projekt i uvršten je u Nacionalni plan razvoja zdravstva od 2021. do 2027. godine – kazala je Danica Kramarić te najavila i ulaganja u specijalizacije iz hitne medicine kroz koje će do kraja godine biti osposobljeno 1824 radnika s dodatnom edukacijom iz područja hitne medicine.

Foto: Šibenski portal

Okupljenima se s nekoliko rečenica obratio i vlasnik Iskre Dušan Šešok, koji vidi svijetlu budućnost Iskra brodogradilišta koje je već predao u ruke svoga sina, a vjeruje jednog dana i unuka.

Mnogi su me pitali zašto sam kupio to brodogradilište. Ja imam jedrilicu tu u marini i doznao sam u Sloveniji da se prodaje i da se može tu napraviti jedno dobro brodogradilište. Tako smo slučajno iz neke sasvim druge priče krenuli. Sad više nisam ja ni toliko vezan uz brodogradilište na dnevnoj bazi, ali tu su Roko i Aleš te moj sin Klemen koji je razvojni ideolog čitave Iskre. Sretan sam i ponosan što uz Klemena imam i drugog sina, Matiju, i njih dvojica zapravo sad vode Iskru koja je jedna o najboljih tvrtki na širem području. Jako sam sretan i ponosan na njih dvojicu i mogu sa sigurnošću reći da je Iskra u pravim rukama, a tu su i tri unuka tako da se nadam da će Iskra ići i dalje – poručio je Šešok.

Posao gradnje i opremanja šest brodica hitne pomorske medicinske pomoći vrijedan je oko 76,4 milijuna kuna, a povjeren je domaćem konzorciju koji čine Iskra brodogradilište 1 Šibenik i pulsko brodogradilište Tehnomont. Ugovoreni rok izgradnje je 24 mjeseca.

Foto: Šibenski portal

Mario Marotti

Gradnja prve u nizu od šest brzih brodica hitne pomoći na moru, počela je današnjim svečanim polaganjem kobilice u Iskra brodogradilištu 1 u Šibeniku. Pred brojnim uzvanicima spomen pločicu na kobilicu aluminijskog brzog broda postavili su izaslanica ministra zdravstva Danica Kramarić, ravnateljica Uprave za primarnu zdravstvenu zaštitu i vlasnik Iskre Dušan Šešok. Svečanosti su nazočili i veleposlanik Republike Slovenije Vojislav Šuc te veleposlanik Kraljevine Norveške u Hrvatskoj Haakona Blankenborg.

Član uprave Iskra brodogradilišta 1 Šibenik Roko Vuletić naglasio je kako su posao gradnje brzih brodica hitne pomoći dobili u žestokoj međunarodnoj konkurenciji zahvaljujući udruženom nastupu s tvrtkom Metal Shark iz Rijeke, piše Šibenski portal.

Imali smo snažnu podršku naših vlasnika za razvoj sve potrebne dokumentacije, a na kraju će, hvale vrijedan projekt koji će unaprijediti kvalitetu života na otocima, nešto što nam Europa financira, i taj novac za proizvodnju ostati u Hrvatskoj. Vjerujem da će se tako nastaviti i sa našim brodarima, policijskim plovilima i sa plovilima Obalne straže – naglasio je Roko Vuletić.

Foto: Šibenski portal

Istaknuvši koliko je sam natječaj bio zahtjevan i dugotrajan, Aleš Ekar, član uprave Iskra brodogradilišta 1 Šibenik, upozorio je kako Iskra brodogradilište ovim poslom radi novi iskorak.

Meni se sve to čini vrlo bitno, mi  nismo samo prisutni na području ribarskih brodova već stupamo i u neki novi segment. Znamo da su tržišta nekada u padu, a nekada u rastu. U 2019. kada je Iskra preuzela NCP grupu više je od 75 posto proizvodnje bilo samo sa jednim partnerom i to respektabilnim partnerom te tu suradnju želimo zadržati, a želimo ući i u novi segment. Ovo je sigurno veliki tehnološki iskorak jer proizvoditi brodove koji postignu brzinu od skoro 40 čvorova u idealnim uvjetima je stvarno tehnološki veliki izazov. To su brodovi koji će isplovljavati kada se svi ostali brodovi budu morali vraćati, ti brodovi će ići spašavati druge brodove koji su imali nesreću, a  posada koja će biti na tim brodovima, njima će trebati brodovi koji su dorasli takvim uvjetima. To su brodovi koji će se upotrebljavati kada helikopteri neće moći poletjeti te kada se spašavanje s drugim brodovima neće moći obavljati – rekao je Ekar.

Foto: Šibenski portal

Znamo kako to treba raditi, brodovi, odnosno, brodice će biti dužine 15 metara. Rađeni su od aluminijskih legura, zavarivanje će raditi certificirani zavarivači kako bi se postigli maksimalni performans te brzine i bit će potrebno vrlo detaljno pratiti mase jer masa od 21 tona je kalkulirana na to da brod može te performanse i postići. Motori su napredni i tu govorimo o dva motora Volvo penta sa pogonom IPS koja omogućava dobro manevriranje i ima relativno nizak gaz te će ti brodovi moći doći na stvarno dosta široko područje i to tamo gdje je pliće more, a i ti motori će omogućiti da se brod može okrenuti i na vrlo malom radijusu. Šesto konjskih snaga za takvu brodicu je stvarno velika pogonska snaga. Posade koje će biti tu će biti u našim rukama i mi tu imamo veliku odgovornost – podsjetio je Ekar dodavši kako je najveći tehnološki izazov self rotation, odnosno mogućnost samoispravljanja broda u slučaju prevrtanja.

Za Iskra brodogradilište ovaj posao otvara i nove niše jer s ovom brodicom izlaze na  tržište gdje će moći iskoristiti istu platformu i za druge vrste brodova, primjerice za prijevoz na naftne platforme, gašenje požara, ophodne brodove. Za taj posao potrebe postoje ne samo u Hrvatskoj, nego i u široj regiji.

Foto: Šibenski portal

O značaju izgradnje šest brzih brodica namjenjenih hitnim medicinskim intervencijama govorila je Danica Kramarić iz Ministarstva zdravstva.

Ova svečanost je veliki iskorak za hitnu medicinsku službu, ali i za naše otočane i sve naše stanovnike te za naše turiste. Polaganje kobilice za prvu od šest brodica za hitnu medicinsku službu pokazuje prve plodove projekta Ministarstva zdravstva, Ministarstva mora i Zavoda za hitnu medicinu na uspostavi Hitne pomorske medicinske službe koju za sada nemamo. Pokazuje to i našu predanost na unaprijeđenju Hitne medicinske službe. O značaju ovog projekta govori i iznos koji je izdvojen za gradnju ovih brodica – preko 76 milijuna kuna. Od toga su više od polovice europska sredstva, a preostali iznos je iz državnog proračuna. To je novac kojim ćemo hitnu službu učiniti kvalitetnijom i dostupnijom našim građanima i to upravo na otocima gdje njezina prisutnost dolazi do punog izražaja. Uz sve to i projekt helikopterske hitne medicinske službe je strateški projekt i uvršten je u Nacionalni plan razvoja zdravstva od 2021. do 2027. godine – kazala je Danica Kramarić te najavila i ulaganja u specijalizacije iz hitne medicine kroz koje će do kraja godine biti osposobljeno 1824 radnika s dodatnom edukacijom iz područja hitne medicine.

Foto: Šibenski portal

Okupljenima se s nekoliko rečenica obratio i vlasnik Iskre Dušan Šešok, koji vidi svijetlu budućnost Iskra brodogradilišta koje je već predao u ruke svoga sina, a vjeruje jednog dana i unuka.

Mnogi su me pitali zašto sam kupio to brodogradilište. Ja imam jedrilicu tu u marini i doznao sam u Sloveniji da se prodaje i da se može tu napraviti jedno dobro brodogradilište. Tako smo slučajno iz neke sasvim druge priče krenuli. Sad više nisam ja ni toliko vezan uz brodogradilište na dnevnoj bazi, ali tu su Roko i Aleš te moj sin Klemen koji je razvojni ideolog čitave Iskre. Sretan sam i ponosan što uz Klemena imam i drugog sina, Matiju, i njih dvojica zapravo sad vode Iskru koja je jedna o najboljih tvrtki na širem području. Jako sam sretan i ponosan na njih dvojicu i mogu sa sigurnošću reći da je Iskra u pravim rukama, a tu su i tri unuka tako da se nadam da će Iskra ići i dalje – poručio je Šešok.

Posao gradnje i opremanja šest brodica hitne pomorske medicinske pomoći vrijedan je oko 76,4 milijuna kuna, a povjeren je domaćem konzorciju koji čine Iskra brodogradilište 1 Šibenik i pulsko brodogradilište Tehnomont. Ugovoreni rok izgradnje je 24 mjeseca.

Foto: Šibenski portal

Mario Marotti

HTML Code here
HTML Code here