O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Da ne ostanu “kratkih rukava”: Nakon Sueskog, i Uprava Panamskog kanala najavila poskupljenja

Dok se brodarske kompanije naveliko hvale rekordnim zaradama, i drugi dionici pomorske industrije rado bi se ‘osladili’ svojim dijelom kolača. Nakon što je Uprava Sueskog kanala (SCA) čak dva puta u mjesec dana povećala naknade (ili smanjila popuste – što u konačnici ‘dođe na isto’) te najavila nova poskupljenja u svibnju, Uprava Panamskog kanala odlučila je utjeloviti onu staru narodnu: “Vidjela žaba da se konja potkiva, pa i ona digla nogu.”

Naime, Uprava Panamskog kanala (PCA) predložila je u petak sveobuhvatno restrukturiranje sustava naplate naknada za tranzit kanalom. Ukratko rečeno, time bi se naknade za tranzit povećale u prosjeku za 8%.

Kako navode iz PCA, predloženim izmjenama uvode se naknade koje “odražavaju vrijednost koju kanal pruža svojim korisnicima”, a bit će strukturirane tako da se “njihova relativna vrijednost održava tijekom vremena”, prenosi Splash247.

Restrukturiranjem bi se struktura naknada pojednostavila, a broj tarifa smanjio sa sadašnjih 430 na manje od 60. Tarife će postati fiksne, a bazirat će se na vrsti, veličini i kapacitetu plovila. Brodovi će također plaćati različite iznose naknada ovisno o tome kojim ustavama plove, navodi se u priopćenju PCA, prenosi gCaptain.

Na primjer, brod za prijevoz LPG-a koji prevozi 46.000 tona propana kroz proširene ustave od 2025. plaćat će 5,20 dolara više po toni, što je otprilike 0,9% konačne tržišne cijene. Za tanker koji recimo prevozi 450.000 barela sirove nafte kroz originalne ustave naknada bi se povećala za 0,20 dolara po barelu, čime će se konačna tržišna cijena povećati za 0,4%, navodi se u priopćenju. Brodovi za prijevoz automobila, tankeri za prijevoz kemikalija i LNG-a te bulk carrieri koja prevoze rasuti teret poput žitarica i ugljena također će plaćati više naknade, što će utjecati na porast tržišnih cijena za otprilike 0,1% do 0,7%.

Poskupljenja će najviše utjecati na putničke i kontejnerske brodove. Primjerice, cijene naknada za putničke brodove porast će ukupno za 77 USD po osobi, čime će konačne cijene karata poskupjeti za oko 4% po putniku. Za kontejneraše će naknada do 2025. porasti za 6 dolara po kontejneru, najavili su iz Uprave Panamskog kanala.

Uprava će održati savjetovanje s javnošću 20. svibnja u Panami i razmotriti povratne informacije poslane putem e-maila do 17. svibnja. Ako sve prođe kako priželjkuju, nova struktura naplate naknada za tranzit kanalom postupno će se uvoditi od siječnja 2023. do 2025. godine.

Pročitajte i: Nikad dosta: Uprava Sueskog kanala opet najavila poskupljenja

V.T.

Dok se brodarske kompanije naveliko hvale rekordnim zaradama, i drugi dionici pomorske industrije rado bi se ‘osladili’ svojim dijelom kolača. Nakon što je Uprava Sueskog kanala (SCA) čak dva puta u mjesec dana povećala naknade (ili smanjila popuste – što u konačnici ‘dođe na isto’) te najavila nova poskupljenja u svibnju, Uprava Panamskog kanala odlučila je utjeloviti onu staru narodnu: “Vidjela žaba da se konja potkiva, pa i ona digla nogu.”

Naime, Uprava Panamskog kanala (PCA) predložila je u petak sveobuhvatno restrukturiranje sustava naplate naknada za tranzit kanalom. Ukratko rečeno, time bi se naknade za tranzit povećale u prosjeku za 8%.

Kako navode iz PCA, predloženim izmjenama uvode se naknade koje “odražavaju vrijednost koju kanal pruža svojim korisnicima”, a bit će strukturirane tako da se “njihova relativna vrijednost održava tijekom vremena”, prenosi Splash247.

Restrukturiranjem bi se struktura naknada pojednostavila, a broj tarifa smanjio sa sadašnjih 430 na manje od 60. Tarife će postati fiksne, a bazirat će se na vrsti, veličini i kapacitetu plovila. Brodovi će također plaćati različite iznose naknada ovisno o tome kojim ustavama plove, navodi se u priopćenju PCA, prenosi gCaptain.

Na primjer, brod za prijevoz LPG-a koji prevozi 46.000 tona propana kroz proširene ustave od 2025. plaćat će 5,20 dolara više po toni, što je otprilike 0,9% konačne tržišne cijene. Za tanker koji recimo prevozi 450.000 barela sirove nafte kroz originalne ustave naknada bi se povećala za 0,20 dolara po barelu, čime će se konačna tržišna cijena povećati za 0,4%, navodi se u priopćenju. Brodovi za prijevoz automobila, tankeri za prijevoz kemikalija i LNG-a te bulk carrieri koja prevoze rasuti teret poput žitarica i ugljena također će plaćati više naknade, što će utjecati na porast tržišnih cijena za otprilike 0,1% do 0,7%.

Poskupljenja će najviše utjecati na putničke i kontejnerske brodove. Primjerice, cijene naknada za putničke brodove porast će ukupno za 77 USD po osobi, čime će konačne cijene karata poskupjeti za oko 4% po putniku. Za kontejneraše će naknada do 2025. porasti za 6 dolara po kontejneru, najavili su iz Uprave Panamskog kanala.

Uprava će održati savjetovanje s javnošću 20. svibnja u Panami i razmotriti povratne informacije poslane putem e-maila do 17. svibnja. Ako sve prođe kako priželjkuju, nova struktura naplate naknada za tranzit kanalom postupno će se uvoditi od siječnja 2023. do 2025. godine.

Pročitajte i: Nikad dosta: Uprava Sueskog kanala opet najavila poskupljenja

V.T.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video