O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Debeljak: “HBOR bi mogao i zaraditi, ali ako smo preveliki za Hrvatsku – idemo van!”

Splitski Škver našao se u nepremostivim problemima s likvidnošću zbog europskih sankcija ruskim bankama, imali su aranžman s ruskom bankom VTB za dva kredita neophodna za nastavak izgradnje dvaju ugovorenih brodova, no novac je zamrznut, a uprava Brodogradilišta tjednima apelira na Vlade tražeći da HBOR i država priskoče u pomoć.

Kad bi me samo primili na pola sata stvar bi se riješila – uvjeren je Tomislav Debeljak, predsjednik uprave Brodosplita u programu N1, navodeći kako je Škver privremeno zaustavio brodograđevnu djelatnost jer mu je prekinut dotok financiranja, a ruska VTB banka koja ga kreditira je pod sankcijama, prenosi Slobodna Dalmacija.

Imamo dosta veliki problem jer imamo dva broda u gradnji koja financira VTB banka iz Frankfurta koja je u vlasništvu VTB banke iz Rusije. Do tih kredita nismo došli. Bili smo preveliki za HBOR, rekli su da probamo otići vani, otišli smo i dogovorili s VTB-om prije tri godine. VTB sada ima zabranu daljnjeg financiranja, a sve ostale banke imaju zabranu uplaćivanja VTB-u da bi preuzele kredit – rekao je Debeljak navodeći kako nema nikog osim HBOR-a koji bi preuzeo spašavanje splitskog Škvera.

Debeljak je dodao da su u HBOR-u imali nekoliko sastanaka, a u ministarstvima s predstavnicima jedan kratki sastanak, a Vladu su o problemima s ruskom bankom izvijestili još početkom ožujka.

U mnogim zemljama je zbog ovakvih situacija dosensen nekakav okvir, izdvojeni su novci za ugroženu brodogradnju. Mi ne tražimo novac, tražimo da po komercijalnim uvjetima koje ima VTB preuzme HBOR, zaradi na tome, a ako smo preveliki, idemo vani i zatvorimo posao – naveo je Debeljak.

Ministar gospodarstva Tomislav Ćorić je istaknuo kako je država već puno uložila u Brodosplit i brodogradnju te smatra kako budućnost Brodosplita treba biti na tržištu.

Odgovarajući na pitanja novinara na konferenciji na kojoj su predstavljeni natječaji financirani iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti (NPOO), Ćorić je podsjetio da je Brodosplit uspješno prošao proces restrukturiranja, što je državu stajalo oko 1,5 milijardi kuna. Rekao je i da je DIV Grupa krenula pozitivnim smjerom, no zasjenile su ga kriza zbog pandemije i situacija zbog agresije Rusije na Ukrajinu.

Ćorić je izjavio da su država i HBOR uvijek spremni za suradnju s hrvatskim brodogradilištima, no da je u Brodosplitu, koji je trenutno zaustavio proizvodnju, riječ o “nešto složenijim problemima” u odnosu na one o kojima se govori u javnosti, prenosi HRT.

Rekao je da pitanje brodogradnje u Splitu nije jednosložno i da ga treba promatrati na više razina, no smatra da hrvatska brodogradnja ima šansu.

Debeljak je iznio da Brodosplit već pet mjeseci od Vlade čeka garanciju za nova dva broda, “svjetsku elitu brodogradnje” koje su ugovorili.

Mi ne trebamo potpore, treba da nas iz ovog spasi netko, da nas HBOR preuzme iz VTB-a. Krediti su 120 milijuna eura. HBOR je u Brodosplitu izložen 40 milijuna eura. Na vanjskom tržištu smo u promilima najboljih. Ako smo preveliki za Hrvatsku, neka nam netko kaže da se ograničimo na 100-200 ljudi i ne radimo velike brodove. Ako ta agonija potraje, sigurno će kvalitetni ljudi otići van, a tko će ih onda vratiti natrag – govori Debeljak, koji je na pitanje o prekidanju djelatnosti brodogradnje zaključio:

Neću niti pomisliti na to.

Radi tek petstotinjak zaposlenika

Glasnogovornik Brodosplita Josip Jurišić rekao je za HTV jutros kako ipak ima dobrih vijesti.

U petak je radilo nešto radnika u glavnom projektnom odjelu. Danas smo nastavili raditi na poslovima na kojima imamo osigurano financiranje, to su obalno-ophodni brodovi, četiri broda su u izgradnji – rekao je dodavši kako danas u Brodosplitu radi nekih 500-tinjak (od 1800) ljudi.

Na pitanje kakve su naznake za ostatak radnika, odgovorio je:

Nadamo se da će se situacija riješiti. Mi imamo novac, ne tražimo novac od države, tražimo samo jedan “bypass” da nam pomogne da odblokiramo ta sredstva, odnosno da HBOR preuzme kredit VTB banke – dodao je.

Komentirao je i poruku sindikalista Joška Franića da radnike ne zanimaju ni pregovori ni problemi Uprave i ministarstva. Zanimaju ih njihove plaće za veljaču.

Mi isto tražimo naše novce. Dakle, imamo novac, imamo kredit, 60 milijuna je zablokirano, što fali ruskom novcu? Plin se i dan danas kupuje od Rusa. Mi samo tražimo svoj novac, ne tražimo ništa više od toga – rekao je, dodavši kako je dio radnika dobio plaće, a dio njih dobit će ih ovaj tjedan. Oko 1000 radnika je, kaže, dobilo plaće, a ostali će ih dobiti tijekom tjedna.

Država je kroz program restrukturiranja već pomagala splitskom brodogradilištu.

Država će reći da nam je pomagala, ali tim novcem koji je država dala, milijardu i pol kuna, je ona pokrila prošlost škvera, dugovanja bivšeg škvera. Novi vlasnik je trebao ući u brodogradilište s tzv. “clean startom”, takav ugovor o preuzimanju je potpisan. Dakle, nikakva dugovanja iz prošlosti novi vlasnik nije trebao naslijediti – rekao je, poručujući radnicima da se bore i da će učiniti sve da zadrže brodograđevnu djelatnost u obimu u kojem žele.

Video snimku razgovora s Debeljakom možete pogledati OVDJE

Splitski Škver našao se u nepremostivim problemima s likvidnošću zbog europskih sankcija ruskim bankama, imali su aranžman s ruskom bankom VTB za dva kredita neophodna za nastavak izgradnje dvaju ugovorenih brodova, no novac je zamrznut, a uprava Brodogradilišta tjednima apelira na Vlade tražeći da HBOR i država priskoče u pomoć.

Kad bi me samo primili na pola sata stvar bi se riješila – uvjeren je Tomislav Debeljak, predsjednik uprave Brodosplita u programu N1, navodeći kako je Škver privremeno zaustavio brodograđevnu djelatnost jer mu je prekinut dotok financiranja, a ruska VTB banka koja ga kreditira je pod sankcijama, prenosi Slobodna Dalmacija.

Imamo dosta veliki problem jer imamo dva broda u gradnji koja financira VTB banka iz Frankfurta koja je u vlasništvu VTB banke iz Rusije. Do tih kredita nismo došli. Bili smo preveliki za HBOR, rekli su da probamo otići vani, otišli smo i dogovorili s VTB-om prije tri godine. VTB sada ima zabranu daljnjeg financiranja, a sve ostale banke imaju zabranu uplaćivanja VTB-u da bi preuzele kredit – rekao je Debeljak navodeći kako nema nikog osim HBOR-a koji bi preuzeo spašavanje splitskog Škvera.

Debeljak je dodao da su u HBOR-u imali nekoliko sastanaka, a u ministarstvima s predstavnicima jedan kratki sastanak, a Vladu su o problemima s ruskom bankom izvijestili još početkom ožujka.

U mnogim zemljama je zbog ovakvih situacija dosensen nekakav okvir, izdvojeni su novci za ugroženu brodogradnju. Mi ne tražimo novac, tražimo da po komercijalnim uvjetima koje ima VTB preuzme HBOR, zaradi na tome, a ako smo preveliki, idemo vani i zatvorimo posao – naveo je Debeljak.

Ministar gospodarstva Tomislav Ćorić je istaknuo kako je država već puno uložila u Brodosplit i brodogradnju te smatra kako budućnost Brodosplita treba biti na tržištu.

Odgovarajući na pitanja novinara na konferenciji na kojoj su predstavljeni natječaji financirani iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti (NPOO), Ćorić je podsjetio da je Brodosplit uspješno prošao proces restrukturiranja, što je državu stajalo oko 1,5 milijardi kuna. Rekao je i da je DIV Grupa krenula pozitivnim smjerom, no zasjenile su ga kriza zbog pandemije i situacija zbog agresije Rusije na Ukrajinu.

Ćorić je izjavio da su država i HBOR uvijek spremni za suradnju s hrvatskim brodogradilištima, no da je u Brodosplitu, koji je trenutno zaustavio proizvodnju, riječ o “nešto složenijim problemima” u odnosu na one o kojima se govori u javnosti, prenosi HRT.

Rekao je da pitanje brodogradnje u Splitu nije jednosložno i da ga treba promatrati na više razina, no smatra da hrvatska brodogradnja ima šansu.

Debeljak je iznio da Brodosplit već pet mjeseci od Vlade čeka garanciju za nova dva broda, “svjetsku elitu brodogradnje” koje su ugovorili.

Mi ne trebamo potpore, treba da nas iz ovog spasi netko, da nas HBOR preuzme iz VTB-a. Krediti su 120 milijuna eura. HBOR je u Brodosplitu izložen 40 milijuna eura. Na vanjskom tržištu smo u promilima najboljih. Ako smo preveliki za Hrvatsku, neka nam netko kaže da se ograničimo na 100-200 ljudi i ne radimo velike brodove. Ako ta agonija potraje, sigurno će kvalitetni ljudi otići van, a tko će ih onda vratiti natrag – govori Debeljak, koji je na pitanje o prekidanju djelatnosti brodogradnje zaključio:

Neću niti pomisliti na to.

Radi tek petstotinjak zaposlenika

Glasnogovornik Brodosplita Josip Jurišić rekao je za HTV jutros kako ipak ima dobrih vijesti.

U petak je radilo nešto radnika u glavnom projektnom odjelu. Danas smo nastavili raditi na poslovima na kojima imamo osigurano financiranje, to su obalno-ophodni brodovi, četiri broda su u izgradnji – rekao je dodavši kako danas u Brodosplitu radi nekih 500-tinjak (od 1800) ljudi.

Na pitanje kakve su naznake za ostatak radnika, odgovorio je:

Nadamo se da će se situacija riješiti. Mi imamo novac, ne tražimo novac od države, tražimo samo jedan “bypass” da nam pomogne da odblokiramo ta sredstva, odnosno da HBOR preuzme kredit VTB banke – dodao je.

Komentirao je i poruku sindikalista Joška Franića da radnike ne zanimaju ni pregovori ni problemi Uprave i ministarstva. Zanimaju ih njihove plaće za veljaču.

Mi isto tražimo naše novce. Dakle, imamo novac, imamo kredit, 60 milijuna je zablokirano, što fali ruskom novcu? Plin se i dan danas kupuje od Rusa. Mi samo tražimo svoj novac, ne tražimo ništa više od toga – rekao je, dodavši kako je dio radnika dobio plaće, a dio njih dobit će ih ovaj tjedan. Oko 1000 radnika je, kaže, dobilo plaće, a ostali će ih dobiti tijekom tjedna.

Država je kroz program restrukturiranja već pomagala splitskom brodogradilištu.

Država će reći da nam je pomagala, ali tim novcem koji je država dala, milijardu i pol kuna, je ona pokrila prošlost škvera, dugovanja bivšeg škvera. Novi vlasnik je trebao ući u brodogradilište s tzv. “clean startom”, takav ugovor o preuzimanju je potpisan. Dakle, nikakva dugovanja iz prošlosti novi vlasnik nije trebao naslijediti – rekao je, poručujući radnicima da se bore i da će učiniti sve da zadrže brodograđevnu djelatnost u obimu u kojem žele.

Video snimku razgovora s Debeljakom možete pogledati OVDJE

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video