O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Crna Gora: Rekordan pretovar u Luci Bar, Luka Kotor mogla bi postati matična za renomiranu kruzing kompaniju

Renomirana europska brodarska kompanija zainteresirana je za to da njeni kruzeri započinju i završavaju putovanja u kotorskoj luci u Crnoj Gori. Luka Zelenika od sljedećeg mjeseca bit će spremna postati sidrište za kruzere. Luka Bar do kraja godine ostvarit će rekordan pretovar rasutih tereta, 5 milijuna bruto tona, izjavio je za “Emisiju za pomorce” Radija Crne Gore državni tajnik u Ministarstvu kapitalnih investicija (MKI) Zoran Radunović, prenosi Feral.bar.

U Luku Kotor će do kraja godine uploviti 240 kruzera.

Ako se ostvare ambiciozni planovi MKI, od 2024. Luka Kotor mogla bi postati matična luka renomirane europske brodarske kompanije, izjavio je za Radio Crne Gore državni tajnik Zoran Radunović.

Imali smo preliminarne razgovore s jednom velikom cruising kompanijom koja je zainteresirana za to da Luka Kotor bude luka ukrcaja i iskrcaja čime bismo doprinijeli da se i Aerodrom Tivat, koji je u blizini, značajno razvije. Na temelju toga MKI je u TNT mreži (Trans-European Transport Network) europskih puteva osiguralo da Aerodrom Tivat bude na “Kor mreži” (The Core Network) i da Luka Kotor bude na neki način spojena. Ako ostvarimo taj posao, što neće biti lako, izuzev što će trebati značajno vrijeme, očekujemo da u nekom narednom periodu, za dvije godine otprilike, napravimo da Luka Kotor bude luka ukrcaja i iskrcaja za cruising brodove – rekao je Radunović.

Od svibnja će sidrište u Zelenici biti dostupno za kruzere?

Formirana je međuresorna radna skupina koja će analizirati ima li Luka Zelenika sve što je potrebno da postane sidrište za kruzere, ističe Radunović.

– Već smo formirali povjerenstvo koje bi trebalo utvrditi mogućnosti luke koje su neosporne i tu ne očekujemo probleme, ali trebamo dokumentirati taj segment kako bismo omogućili sigurno sidrište, što nije sporno, kao i prijevoz turista do luke Škver.

Očekujemo da bismo već početkom svibnja mogli imati definiran projekt kako bi sidrište na Zelenici bilo dostupno za kruzere – rekao je Radunović.

Luka Bar pokušava zauzeti poziciju koju je imala za vrijeme bivše SFRJ, u području pretovara rasutih tereta.

Trenutno se realizira veliki ugovor s tvrtkom Zi Jin, koja je vlasnik Rudarsko-topioničarskog bazena Bor (RTB).

– Najveći posao koji trenutno dolazi u Luku Bar po pitanju rasutih tereta je transport koncentrata bakra iz Bora od tvrtke Zi Jin, koja je jedna od najvećih svjetskih kompanija u tom segmentu.

Očekujemo da ćemo samo od njih ove godine dobiti 1,2 milijuna tona, ali smo napravili dobre pregovore, prije svega Montecarga i Srbijakarga, s ostalim potencijalnim dionicima prije svega iz Srbije, koji otprilike planiraju da Luka Bar može očekivati ​​transport od pet milijuna bruto tona, što je rekordan rezultat koji nas očekuje ove godine – rekao je Radunović.

Ambiciozne planove Luke Bar nije lako ostvariti jer ovise i o kapacitetu i ažurnosti crnogorske željeznice. I luka i željeznica imat će svu potrebnu pomoć države i Ministarstva kapitalnih ulaganja, kazao je Radunović.

Milorad Filipović

Renomirana europska brodarska kompanija zainteresirana je za to da njeni kruzeri započinju i završavaju putovanja u kotorskoj luci u Crnoj Gori. Luka Zelenika od sljedećeg mjeseca bit će spremna postati sidrište za kruzere. Luka Bar do kraja godine ostvarit će rekordan pretovar rasutih tereta, 5 milijuna bruto tona, izjavio je za “Emisiju za pomorce” Radija Crne Gore državni tajnik u Ministarstvu kapitalnih investicija (MKI) Zoran Radunović, prenosi Feral.bar.

U Luku Kotor će do kraja godine uploviti 240 kruzera.

Ako se ostvare ambiciozni planovi MKI, od 2024. Luka Kotor mogla bi postati matična luka renomirane europske brodarske kompanije, izjavio je za Radio Crne Gore državni tajnik Zoran Radunović.

Imali smo preliminarne razgovore s jednom velikom cruising kompanijom koja je zainteresirana za to da Luka Kotor bude luka ukrcaja i iskrcaja čime bismo doprinijeli da se i Aerodrom Tivat, koji je u blizini, značajno razvije. Na temelju toga MKI je u TNT mreži (Trans-European Transport Network) europskih puteva osiguralo da Aerodrom Tivat bude na “Kor mreži” (The Core Network) i da Luka Kotor bude na neki način spojena. Ako ostvarimo taj posao, što neće biti lako, izuzev što će trebati značajno vrijeme, očekujemo da u nekom narednom periodu, za dvije godine otprilike, napravimo da Luka Kotor bude luka ukrcaja i iskrcaja za cruising brodove – rekao je Radunović.

Od svibnja će sidrište u Zelenici biti dostupno za kruzere?

Formirana je međuresorna radna skupina koja će analizirati ima li Luka Zelenika sve što je potrebno da postane sidrište za kruzere, ističe Radunović.

– Već smo formirali povjerenstvo koje bi trebalo utvrditi mogućnosti luke koje su neosporne i tu ne očekujemo probleme, ali trebamo dokumentirati taj segment kako bismo omogućili sigurno sidrište, što nije sporno, kao i prijevoz turista do luke Škver.

Očekujemo da bismo već početkom svibnja mogli imati definiran projekt kako bi sidrište na Zelenici bilo dostupno za kruzere – rekao je Radunović.

Luka Bar pokušava zauzeti poziciju koju je imala za vrijeme bivše SFRJ, u području pretovara rasutih tereta.

Trenutno se realizira veliki ugovor s tvrtkom Zi Jin, koja je vlasnik Rudarsko-topioničarskog bazena Bor (RTB).

– Najveći posao koji trenutno dolazi u Luku Bar po pitanju rasutih tereta je transport koncentrata bakra iz Bora od tvrtke Zi Jin, koja je jedna od najvećih svjetskih kompanija u tom segmentu.

Očekujemo da ćemo samo od njih ove godine dobiti 1,2 milijuna tona, ali smo napravili dobre pregovore, prije svega Montecarga i Srbijakarga, s ostalim potencijalnim dionicima prije svega iz Srbije, koji otprilike planiraju da Luka Bar može očekivati ​​transport od pet milijuna bruto tona, što je rekordan rezultat koji nas očekuje ove godine – rekao je Radunović.

Ambiciozne planove Luke Bar nije lako ostvariti jer ovise i o kapacitetu i ažurnosti crnogorske željeznice. I luka i željeznica imat će svu potrebnu pomoć države i Ministarstva kapitalnih ulaganja, kazao je Radunović.

Milorad Filipović

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video