O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kapetan Edin Šehić iz Bara spasio 16 članova posade s tonućeg broda u Gvinejskom zaljevu

IZVORRTCG
IZVORRTCG

Kapetan duge plovidbe Edin Šehić iz Bara u Crnoj Gori, zapovjednik kontejnerskog broda Kota Suria, uspješno je koordinirao akcijom spašavanja 16 članova posade broda koji je tonuo u Gvinejskom zaljevu, 300 nautičkih milja udaljenosti od najbliže obale.

Kapetan Šehić za Portal RTCG govori o opasnosti i neizvjesnosti kroz koju su pomorci prošli, ali i emocijama na kraju spasilačke misije.

Šehićev brod primio je poziv za pomoć posredstvom Spasilačkog koordinacijskog centra Bremen, koji je potvrđen direktnim pozivom kapetana broda u opasnosti. Poziv je upućen zbog prodora morske vode u strojarnicu.

Za crnogorskog kapetana otežavajuća okolnost, dodatni izazov i još veći rizik bilo je samo područje Gvinejskog zalijeva, koje se smatra jednim od najopasnijih dijelova svijeta, sa statistički najvećim brojem napada i piratskih aktivnosti, kao i sama mogućnost sabotaže pri čemu je, kako kaže Šehić, brod u opasnosti mogao biti samo potencijalni mamac.

Kada se uzme u obzir udaljenost od 100 nautičkih milja kontejnerskog broda ‘Kota Suria’ do pozicije broda u opasnosti, članovi posade bili su primorani da čekaju cijelu noć, jer je uz maksimalnu brzinu bilo neophodno minimum pet sati za dolazak u pomoć, a voda je u mašinsko postrojenje nadolazila po 30 centimetara na svakih sat vremena“, priča Baranin za Portal Javnog servisa.

Uz pogodne vremenske prilike, Kota Suria stigla je do ugroženog broda na vrijeme i sama operacija spašavanja trajala je dva sata.

Kapetan iz Bara i njegova posada bili su jedini u akciji spašavanja, uz online podršku Spasilačkih koordinacijskih centara Bremen/Njemačka i Lagos/Nigerija, kao i nadzor MDAT-GOG i mornarica Francuske i Gane.

Svi članovi posade iz Ukrajine, Rusije, Latvije, Filipina, Šri Lanke i Gane spašeni su bez većih ozljeda, a  iskrcaj i povratak kući potvrđen je u usputnoj luci Cape Town.

Definitivno je da sam pojedinac nikako ne može biti u potpunosti zaslužan za uspješnost akcije spašavanja u Gvinejskom zaljevu. Svakako je od presudnog značaja za sam ishod operacije bila spremnost posade, kao i timski rad. U skladu s navedenim, čestitam svim oficirima i članovima posade ‘Kota Suria’ na zalaganju. Svi su bili na visini zadatka kada je to bilo najpotrebnije“, istaknuo je kapetan Šehić, uz zahvalnost koordinacijskim centrima za spašavanje.

Ističe i da je nemoguće riječima opisati kroz koliko teške trenutke i neizvjesnost su prošli članovi posade broda koji je tonuo.

Čvrst zagrljaj, suze i emotivan pogled tih ljudi pri prvom susretu nakon spašavanja zauvijek će ostati urezani u mom sjećanju. Svih 16 članova posade se mogu vratiti svojim porodicama, živi i zdravi. To je najbitnije od svega“, zaključio je kapetan Šehić.

Kota Suria u vlasništvu je kompanije PIL Pacific International Lines iz Singapura, piše Portal RTCG.

Kapetan duge plovidbe Edin Šehić iz Bara u Crnoj Gori, zapovjednik kontejnerskog broda Kota Suria, uspješno je koordinirao akcijom spašavanja 16 članova posade broda koji je tonuo u Gvinejskom zaljevu, 300 nautičkih milja udaljenosti od najbliže obale.

Kapetan Šehić za Portal RTCG govori o opasnosti i neizvjesnosti kroz koju su pomorci prošli, ali i emocijama na kraju spasilačke misije.

Šehićev brod primio je poziv za pomoć posredstvom Spasilačkog koordinacijskog centra Bremen, koji je potvrđen direktnim pozivom kapetana broda u opasnosti. Poziv je upućen zbog prodora morske vode u strojarnicu.

Za crnogorskog kapetana otežavajuća okolnost, dodatni izazov i još veći rizik bilo je samo područje Gvinejskog zalijeva, koje se smatra jednim od najopasnijih dijelova svijeta, sa statistički najvećim brojem napada i piratskih aktivnosti, kao i sama mogućnost sabotaže pri čemu je, kako kaže Šehić, brod u opasnosti mogao biti samo potencijalni mamac.

Kada se uzme u obzir udaljenost od 100 nautičkih milja kontejnerskog broda ‘Kota Suria’ do pozicije broda u opasnosti, članovi posade bili su primorani da čekaju cijelu noć, jer je uz maksimalnu brzinu bilo neophodno minimum pet sati za dolazak u pomoć, a voda je u mašinsko postrojenje nadolazila po 30 centimetara na svakih sat vremena“, priča Baranin za Portal Javnog servisa.

Uz pogodne vremenske prilike, Kota Suria stigla je do ugroženog broda na vrijeme i sama operacija spašavanja trajala je dva sata.

Kapetan iz Bara i njegova posada bili su jedini u akciji spašavanja, uz online podršku Spasilačkih koordinacijskih centara Bremen/Njemačka i Lagos/Nigerija, kao i nadzor MDAT-GOG i mornarica Francuske i Gane.

Svi članovi posade iz Ukrajine, Rusije, Latvije, Filipina, Šri Lanke i Gane spašeni su bez većih ozljeda, a  iskrcaj i povratak kući potvrđen je u usputnoj luci Cape Town.

Definitivno je da sam pojedinac nikako ne može biti u potpunosti zaslužan za uspješnost akcije spašavanja u Gvinejskom zaljevu. Svakako je od presudnog značaja za sam ishod operacije bila spremnost posade, kao i timski rad. U skladu s navedenim, čestitam svim oficirima i članovima posade ‘Kota Suria’ na zalaganju. Svi su bili na visini zadatka kada je to bilo najpotrebnije“, istaknuo je kapetan Šehić, uz zahvalnost koordinacijskim centrima za spašavanje.

Ističe i da je nemoguće riječima opisati kroz koliko teške trenutke i neizvjesnost su prošli članovi posade broda koji je tonuo.

Čvrst zagrljaj, suze i emotivan pogled tih ljudi pri prvom susretu nakon spašavanja zauvijek će ostati urezani u mom sjećanju. Svih 16 članova posade se mogu vratiti svojim porodicama, živi i zdravi. To je najbitnije od svega“, zaključio je kapetan Šehić.

Kota Suria u vlasništvu je kompanije PIL Pacific International Lines iz Singapura, piše Portal RTCG.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video