O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Knjige narudžbi za kontejnerske brodove ruše sve rekorde: Naručeno nevjerojatnih 7,5 milijuna TEU

Ogromna knjiga narudžbi kontejneraša – ekvivalentna postojećim flotama Cosco-a, Hapag-Lloyda, Evergreena i Ocean Network Expressa (ONE) zajedno – iznova ruši sve rekorde.

Kako navode brokeri Braemar ACM, do 1. svibnja ove godine naručeni kapacitet kontejnerskih brodova u odnosu na postojeću flotu premašio je 30% postojeće flote, a time su se narudžbe popele na ukupno 7,5 milijuna TEU, piše Splash247.

Trenutno je naručeno najviše TEU ikada, navodi Braemar ACM. Promatrajući knjige narudžbi, u kombinaciji s rekordnim narudžbama za brodove za prijevoz LNG-a tijekom prošle godine, jasno je zašto se vlasnici bulk carriera i tankera trenutno tako oštro bore za mjesta u azijskim brodogradilištima.

Naručeni kontejnerski kapacitet posljednji je put dosegao 30% postojeće flote krajem 2011. godine. Međutim, analitičari se još uvijek nisu dogovorili radi li se ovdje točno o toj brojci, pošto nisu sve narudžbe službeno potvrđene. Analitičari Clarksonsa tvrde da ipak nije riječ o omjeru od 30%, već da je broj zapravo 26,9%. Alphaliner je sredinom travnja izvijestio da se radi o omjeru od 26,2%, premda analitičari BRS-a priznaju da je brojka od 30% moguća nakon što se potvrdi niz prijavljenih narudžbi. U svakom slučaju, riječ je o ekstremno velikim brojkama narudžbi za nove kontejnerske brodove.

Braemar ACM procjenjuje da će neto rast flote u smislu kapaciteta TEU za 2022. godinu biti na oko 4%. Za godine 2023. i 2024., godišnji prosječni neto rast flote trenutno se predviđa za 10% godišnje. Braemar ACM procjenjuje da se u 2023. očekuje isporuka novogradnji kapaciteta od 2,5 milijuna TEU, a za 2024. očekuje se još i više.

Analitičari Braemar ACM-a predviđaju da će 2024. godine biti isporučene novogradnje kapaciteta više od 3 milijuna TEU, što će biti najveći kapacitet novogradnji isporučen u jednoj godini ikada zabilježen. Clarksons pak predviđa da će se 2024. isporučiti ogromnih 3,5 milijuna TEU, što je više od cijele postojeće flote CMA CGM-a.

Mediterranean Shipping Co (MSC), najveća brodarska kompanija na svijetu, s narudžbom od 1,33 milijuna TEU trenutno ima daleko najveću knjigu narudžbi, ekvivalentnu narudžbama koje su ugovorili Maersk, CMA CGM i Coscozajedno.

U četvrtom kvartalu 2021. i prvom kvartalu 2022. udio brodova pogonjenih na ‘obično’, odnosno konvencionalno brodsko gorivo po prvi put pao je ispod 50%, pokazuje nedavna analiza Maritime Strategies International (MSI). Daleko najveći porast zabilježili su brodovi s LNG dual-fuel motorima, s tim da je broj narudžbi za metanol dual-fuel te novogradnje s mogućnosti pogona na metanol i amonijak i dalje malen.

“Očekujemo da će broj novih narudžbi naglo pasti nakon drugog kvartala 2022., posebno budući da se rizici smanjenja potražnje i dalje povećavaju”, naveo je MSI u nedavnom izvješću.

Izvor: Clarksons / Splash247

Ogromna knjiga narudžbi kontejneraša – ekvivalentna postojećim flotama Cosco-a, Hapag-Lloyda, Evergreena i Ocean Network Expressa (ONE) zajedno – iznova ruši sve rekorde.

Kako navode brokeri Braemar ACM, do 1. svibnja ove godine naručeni kapacitet kontejnerskih brodova u odnosu na postojeću flotu premašio je 30% postojeće flote, a time su se narudžbe popele na ukupno 7,5 milijuna TEU, piše Splash247.

Trenutno je naručeno najviše TEU ikada, navodi Braemar ACM. Promatrajući knjige narudžbi, u kombinaciji s rekordnim narudžbama za brodove za prijevoz LNG-a tijekom prošle godine, jasno je zašto se vlasnici bulk carriera i tankera trenutno tako oštro bore za mjesta u azijskim brodogradilištima.

Naručeni kontejnerski kapacitet posljednji je put dosegao 30% postojeće flote krajem 2011. godine. Međutim, analitičari se još uvijek nisu dogovorili radi li se ovdje točno o toj brojci, pošto nisu sve narudžbe službeno potvrđene. Analitičari Clarksonsa tvrde da ipak nije riječ o omjeru od 30%, već da je broj zapravo 26,9%. Alphaliner je sredinom travnja izvijestio da se radi o omjeru od 26,2%, premda analitičari BRS-a priznaju da je brojka od 30% moguća nakon što se potvrdi niz prijavljenih narudžbi. U svakom slučaju, riječ je o ekstremno velikim brojkama narudžbi za nove kontejnerske brodove.

Braemar ACM procjenjuje da će neto rast flote u smislu kapaciteta TEU za 2022. godinu biti na oko 4%. Za godine 2023. i 2024., godišnji prosječni neto rast flote trenutno se predviđa za 10% godišnje. Braemar ACM procjenjuje da se u 2023. očekuje isporuka novogradnji kapaciteta od 2,5 milijuna TEU, a za 2024. očekuje se još i više.

Analitičari Braemar ACM-a predviđaju da će 2024. godine biti isporučene novogradnje kapaciteta više od 3 milijuna TEU, što će biti najveći kapacitet novogradnji isporučen u jednoj godini ikada zabilježen. Clarksons pak predviđa da će se 2024. isporučiti ogromnih 3,5 milijuna TEU, što je više od cijele postojeće flote CMA CGM-a.

Mediterranean Shipping Co (MSC), najveća brodarska kompanija na svijetu, s narudžbom od 1,33 milijuna TEU trenutno ima daleko najveću knjigu narudžbi, ekvivalentnu narudžbama koje su ugovorili Maersk, CMA CGM i Coscozajedno.

U četvrtom kvartalu 2021. i prvom kvartalu 2022. udio brodova pogonjenih na ‘obično’, odnosno konvencionalno brodsko gorivo po prvi put pao je ispod 50%, pokazuje nedavna analiza Maritime Strategies International (MSI). Daleko najveći porast zabilježili su brodovi s LNG dual-fuel motorima, s tim da je broj narudžbi za metanol dual-fuel te novogradnje s mogućnosti pogona na metanol i amonijak i dalje malen.

“Očekujemo da će broj novih narudžbi naglo pasti nakon drugog kvartala 2022., posebno budući da se rizici smanjenja potražnje i dalje povećavaju”, naveo je MSI u nedavnom izvješću.

Izvor: Clarksons / Splash247

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video