O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Teški udarac na ruskog brodara: Sovcomflot zbog sankcija prodaje čak trećinu flote

Vodeći ruski brodar Sovcomflot planira prodati dio svoje flote, objavljeno je iz kompanije u petak. Ova ruska brodarska kompanija bori se sa sankcijama i otplatom nepodmirenih kredita.

Sovcomflot se suočava sa sve većim izazovima u sklapanju čartera jer luke, krajnji kupci, pomorski osiguravatelji i druge tvrtke povlače poslovanja iz Rusije u sklopu sankcija koje je Zapad nametnuo Rusiji.

Prema Lloyds Listu, koji se poziva se na anonimne izvore, Sovcomflot zbog toga prodaje čak trećinu flote, kako bi otplatili dugove. Kao vjerojatni kupci navode se kupci iz Kine i Bliskog Istoka.

Lloyd’s List procjenjuje da Sovcomflot ima 2,1 milijardu dolara nepodmirenog bankovnog duga, od čega veliku većinu duguje zapadnim financijskim institucijama, uz dodatnih milijardu dolara koji će se morati isplatiti 2023. i 2028. godine.

Sovcomflot je u ožujku izvijestio da se flota kompanije sastoji od 133 plovila ukupne nosivosti od 11,6 milijuna tona. Lloyd’s List procjenjuje da bi oko 120 plovila potencijalno moglo biti stavljeno na prodaju. Oko 80 plovila pripadaju klasi brodova za plovidbu u ledenim područja, s obzirom da je Sovcomflot širio svoju flotu za opsluživanje sjevernih plinskih polja na Arktiku. Sovcomflot također čeka isporuku dodatnih desetak tankera do 2024. godine, prenosi The Maritime Executive.

Prema gCaptainu, riječ je o 50 tankera za prijevoz sirove nafte, 34 tankera za prijevoz naftnih derivata, 14 shuttle tankera, 10 brodova za prijevoz LNG-a i 10 ledolomaca. Lloyd’s List pak navodi malo drugačije podatke (vidi graf ispod teksta) [moguće je da je ovdje riječ o razlikama između ukupne flote i flote koja bi potencijalno mogla biti stavljena na prodaju].

Međutim, Sovcomflot je demantirao tvrdnje o prodaji trećine flote, navodeći da su “pretjerane”.

“Zastarjela plovila, čija je upotreba nemoguća zbog ograničenja nametnutih ruskoj komercijalnoj floti, stavljena su na prodaju”, navode iz Sovcomflota. Prema Lloyd’s Listu, do sada je prodano osam plovila, od čega su četiri prodana kupcima u Dubaiju.

Sovcomflot se suočava s dodatnim izazovima jer sankcije nalažu bankama i financijskim institucijama da do 15. svibnja prekinu ugovore s ruskim tvrtkama, uključujući Sovcomflot. Vodeće P&I grupe također su izvršile pritisak povlačenjem i najavom otkazivanja osiguranja za tankere. Dodatni pritisak je najava Europske unije o uvođenju embarga, odnosno prekidu uvoza ruske sirove nafte i naftnih derivata do kraja 2022. godine.

Analitičari nagađaju da će se sve veći dio flote vjerojatno povući iz službe. Također je primjećeno da su neka plovila isključila svoje AIS sustave te da bi moglo doći do pokušaja skrivanja vlasništva nad plovilima, slično kao što je to bio slučaj kada su Iranu i Venezueli uvedene sankcije.

Vodeći ruski brodar Sovcomflot planira prodati dio svoje flote, objavljeno je iz kompanije u petak. Ova ruska brodarska kompanija bori se sa sankcijama i otplatom nepodmirenih kredita.

Sovcomflot se suočava sa sve većim izazovima u sklapanju čartera jer luke, krajnji kupci, pomorski osiguravatelji i druge tvrtke povlače poslovanja iz Rusije u sklopu sankcija koje je Zapad nametnuo Rusiji.

Prema Lloyds Listu, koji se poziva se na anonimne izvore, Sovcomflot zbog toga prodaje čak trećinu flote, kako bi otplatili dugove. Kao vjerojatni kupci navode se kupci iz Kine i Bliskog Istoka.

Lloyd’s List procjenjuje da Sovcomflot ima 2,1 milijardu dolara nepodmirenog bankovnog duga, od čega veliku većinu duguje zapadnim financijskim institucijama, uz dodatnih milijardu dolara koji će se morati isplatiti 2023. i 2028. godine.

Sovcomflot je u ožujku izvijestio da se flota kompanije sastoji od 133 plovila ukupne nosivosti od 11,6 milijuna tona. Lloyd’s List procjenjuje da bi oko 120 plovila potencijalno moglo biti stavljeno na prodaju. Oko 80 plovila pripadaju klasi brodova za plovidbu u ledenim područja, s obzirom da je Sovcomflot širio svoju flotu za opsluživanje sjevernih plinskih polja na Arktiku. Sovcomflot također čeka isporuku dodatnih desetak tankera do 2024. godine, prenosi The Maritime Executive.

Prema gCaptainu, riječ je o 50 tankera za prijevoz sirove nafte, 34 tankera za prijevoz naftnih derivata, 14 shuttle tankera, 10 brodova za prijevoz LNG-a i 10 ledolomaca. Lloyd’s List pak navodi malo drugačije podatke (vidi graf ispod teksta) [moguće je da je ovdje riječ o razlikama između ukupne flote i flote koja bi potencijalno mogla biti stavljena na prodaju].

Međutim, Sovcomflot je demantirao tvrdnje o prodaji trećine flote, navodeći da su “pretjerane”.

“Zastarjela plovila, čija je upotreba nemoguća zbog ograničenja nametnutih ruskoj komercijalnoj floti, stavljena su na prodaju”, navode iz Sovcomflota. Prema Lloyd’s Listu, do sada je prodano osam plovila, od čega su četiri prodana kupcima u Dubaiju.

Sovcomflot se suočava s dodatnim izazovima jer sankcije nalažu bankama i financijskim institucijama da do 15. svibnja prekinu ugovore s ruskim tvrtkama, uključujući Sovcomflot. Vodeće P&I grupe također su izvršile pritisak povlačenjem i najavom otkazivanja osiguranja za tankere. Dodatni pritisak je najava Europske unije o uvođenju embarga, odnosno prekidu uvoza ruske sirove nafte i naftnih derivata do kraja 2022. godine.

Analitičari nagađaju da će se sve veći dio flote vjerojatno povući iz službe. Također je primjećeno da su neka plovila isključila svoje AIS sustave te da bi moglo doći do pokušaja skrivanja vlasništva nad plovilima, slično kao što je to bio slučaj kada su Iranu i Venezueli uvedene sankcije.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video