O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Odličan početak godine u brodogradilištu »Viktor Lenac«: Ostvarena velika dobit

Početak ove poslovne godine za remontno brodogradilište »Viktor Lenac« jedno je od najuspješnijih razdoblja u njegovoj povijesti, kako po pitanju opsega vrijednosti radova, tako i po ostvarenoj dobiti.

Ukupna realizacija projekata ostvarena do kraja ožujka iznosila je 152 milijuna kuna ili, preračunato, oko 20,2 milijuna eura, što čini 98 posto ukupno ostvarenih poslovnih prihoda. U usporedbi s istim razdobljem lani, ostvareni prihod bio je čak 2,7 puta veći, iskazuje se u financijskom izvješću o poslovanju brodogradilišta za prvi kvartal ove godine, javlja Novi list.

Još bolji pokazatelji iskazali su se kroz EBITDA koji je u prvom kvartalu dosegnuo 41 milijun kuna, odnosno oko 5,4 milijuna eura, što je gotovo pet puta više nego u odnosu na isto razdoblje prošle godine. »Viktor Lenac« je predvidio i povećanu amortizaciju proizvodne opreme, pa je obračunata amortizacija iskazana u visini od 9,8 milijuna kuna ili 1,3 milijuna eura, pa je konačan financijski »score« prvog kvartala ostvarena dobit od 31,9 milijuna kuna, odnosno, nakon odbitka poreza na dobit, neto zarada od 26,2 milijuna kuna ili gotovo 3,5 milijuna eura.

Veliki projekti

U upravi ovog brodogradilišta ne kriju zadovoljstvo ostvarenim, ali naglašavaju i sve izazove s kojima su bili suočeni, počev od toga što je tako visoka zaposlenost kapaciteta zahtijevala i brzu prilagodbu i povećani napor pri angažiranju dovoljnog broja kvalitetnih radnika. Prvo tromjesečje obilježio je i usporedni rad na više projekata, pojedinačno visokih vrijednosti ugovorenih poslova i duljeg roka odvijanja radova. Prvenstveno je tu riječ o opsežnom remontu kruzera »Ambience« na kojem je značajno premašena početno očekivana vrijednost radova, ali i o remontima brodova za Američku ratnu mornaricu – USS Hershall »Woody« Williams i USNS Yuma. Pored toga, ostvareno je nekoliko standardnih remontnih radova, čija je pojedinačna vrijednost dostigla gotovo milijun eura. Zahvaljujući tome, prosječna visina prihoda ostvarenih po projektu do konca ožujka u ovom je kvarnerskom brodogradilištu iznosila visokih 881 tisuću eura.

Visoka zaposlenost kapaciteta, samim time i očekivani prihodi u »Viktoru Lencu« protegnuli su se i na drugi kvartal. Osim pet standardnih, ali nešto opsežnijih projekata remonta koje su u ovom brodogradilištu »prenijeli« u drugo tromjesečje, tu je i novih desetak već dogovorenih projekata, kao i opsežni zahvati na remontu i uređenju 147-metarske jahte »Prince Abdulaziz« u vlasništvu saudijske kraljevske obitelji. Jahta je u »Viktor Lenac« doplovila početkom veljače ove godine, a o obimu radova svjedoči i podatak da će se u u škveru u Martinšćici zadržati punih godinu dana. Vrijednost ovog posla čuva se kao poslovna tajna i jedino što je po tom pitanju otkriveno jest da konačan iznos premašuje 20 milijuna eura.

Globalne prognoze

Rat između Rusije i Ukrajine i, posljedično, bijeg brodara iz Crnog mora koji za remont svojih flota nastoje odabrati sigurnija područja, poput Mediterana, zasad nije značajnije utjecao na poslovanje »Viktora Lenca« jer su kapaciteti za prvo polugodište uglavnom bili rezervirani već početkom godine, pojašnjavaju iz uprave brodogradilišta.

– Povećanje cijena čelika, iako je njegova cijena trostruka u odnosu na razdoblje prije nešto više od godine dana, zbog relativno malog udjela u ukupnim troškovima također nema presudan negativan utjecaj, no ostaje za vidjeti kakvo će biti kretanje raspoloživosti i cijena sirovina, materijala i energije u narednim razdobljima. U svakom slučaju, daljnje globalne prognoze s utjecajem na poslovanje remontnih brodogradilišta, metaloprerađivačke industrije i svih drugih gospodarskih grana, a time i »Viktora Lenca«, ovisit će o trajanju krize između Rusije i Ukrajine i njezinom lančanom utjecaju na sve robe i usluge, zaključuje se u objavljenom izvješću ovog kvarnerskog brodogradilišta koje je, podsjetimo, prije nepune četiri godine preuzela talijanska Palumbo grupa iz Napulja, koja kontrolira 82 posto dionica »Viktora Lenca«.


Orjana Antešić / Novi list

Početak ove poslovne godine za remontno brodogradilište »Viktor Lenac« jedno je od najuspješnijih razdoblja u njegovoj povijesti, kako po pitanju opsega vrijednosti radova, tako i po ostvarenoj dobiti.

Ukupna realizacija projekata ostvarena do kraja ožujka iznosila je 152 milijuna kuna ili, preračunato, oko 20,2 milijuna eura, što čini 98 posto ukupno ostvarenih poslovnih prihoda. U usporedbi s istim razdobljem lani, ostvareni prihod bio je čak 2,7 puta veći, iskazuje se u financijskom izvješću o poslovanju brodogradilišta za prvi kvartal ove godine, javlja Novi list.

Još bolji pokazatelji iskazali su se kroz EBITDA koji je u prvom kvartalu dosegnuo 41 milijun kuna, odnosno oko 5,4 milijuna eura, što je gotovo pet puta više nego u odnosu na isto razdoblje prošle godine. »Viktor Lenac« je predvidio i povećanu amortizaciju proizvodne opreme, pa je obračunata amortizacija iskazana u visini od 9,8 milijuna kuna ili 1,3 milijuna eura, pa je konačan financijski »score« prvog kvartala ostvarena dobit od 31,9 milijuna kuna, odnosno, nakon odbitka poreza na dobit, neto zarada od 26,2 milijuna kuna ili gotovo 3,5 milijuna eura.

Veliki projekti

U upravi ovog brodogradilišta ne kriju zadovoljstvo ostvarenim, ali naglašavaju i sve izazove s kojima su bili suočeni, počev od toga što je tako visoka zaposlenost kapaciteta zahtijevala i brzu prilagodbu i povećani napor pri angažiranju dovoljnog broja kvalitetnih radnika. Prvo tromjesečje obilježio je i usporedni rad na više projekata, pojedinačno visokih vrijednosti ugovorenih poslova i duljeg roka odvijanja radova. Prvenstveno je tu riječ o opsežnom remontu kruzera »Ambience« na kojem je značajno premašena početno očekivana vrijednost radova, ali i o remontima brodova za Američku ratnu mornaricu – USS Hershall »Woody« Williams i USNS Yuma. Pored toga, ostvareno je nekoliko standardnih remontnih radova, čija je pojedinačna vrijednost dostigla gotovo milijun eura. Zahvaljujući tome, prosječna visina prihoda ostvarenih po projektu do konca ožujka u ovom je kvarnerskom brodogradilištu iznosila visokih 881 tisuću eura.

Visoka zaposlenost kapaciteta, samim time i očekivani prihodi u »Viktoru Lencu« protegnuli su se i na drugi kvartal. Osim pet standardnih, ali nešto opsežnijih projekata remonta koje su u ovom brodogradilištu »prenijeli« u drugo tromjesečje, tu je i novih desetak već dogovorenih projekata, kao i opsežni zahvati na remontu i uređenju 147-metarske jahte »Prince Abdulaziz« u vlasništvu saudijske kraljevske obitelji. Jahta je u »Viktor Lenac« doplovila početkom veljače ove godine, a o obimu radova svjedoči i podatak da će se u u škveru u Martinšćici zadržati punih godinu dana. Vrijednost ovog posla čuva se kao poslovna tajna i jedino što je po tom pitanju otkriveno jest da konačan iznos premašuje 20 milijuna eura.

Globalne prognoze

Rat između Rusije i Ukrajine i, posljedično, bijeg brodara iz Crnog mora koji za remont svojih flota nastoje odabrati sigurnija područja, poput Mediterana, zasad nije značajnije utjecao na poslovanje »Viktora Lenca« jer su kapaciteti za prvo polugodište uglavnom bili rezervirani već početkom godine, pojašnjavaju iz uprave brodogradilišta.

– Povećanje cijena čelika, iako je njegova cijena trostruka u odnosu na razdoblje prije nešto više od godine dana, zbog relativno malog udjela u ukupnim troškovima također nema presudan negativan utjecaj, no ostaje za vidjeti kakvo će biti kretanje raspoloživosti i cijena sirovina, materijala i energije u narednim razdobljima. U svakom slučaju, daljnje globalne prognoze s utjecajem na poslovanje remontnih brodogradilišta, metaloprerađivačke industrije i svih drugih gospodarskih grana, a time i »Viktora Lenca«, ovisit će o trajanju krize između Rusije i Ukrajine i njezinom lančanom utjecaju na sve robe i usluge, zaključuje se u objavljenom izvješću ovog kvarnerskog brodogradilišta koje je, podsjetimo, prije nepune četiri godine preuzela talijanska Palumbo grupa iz Napulja, koja kontrolira 82 posto dionica »Viktora Lenca«.


Orjana Antešić / Novi list

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video