O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Najveće svjetske kompanije otkazale više od trećine putovanja kontejnerskih brodova iz Azije

Više od trećine planiranih isplovljavanja kontejnerskih brodova iz Azije zakazanih do mjeseca lipnja je otkazano, a najveće brodarske kompanije najavile su još otkazivanja.

Prema podacima platforme project44, između 17. i 23. tjedna ove godine THE Alliance (kojeg čine Hapag-Lloyd, Ocean Express Network (ONE) i Yang Ming) otkazat će 33% planiranih isplovljavanja iz Azije. Ocean Alliance (COSCO, OOCL, CMA CGM i Evergreen) otkazat će ukupno 37%, dok će 2M savez, kojeg čine MSC i Maersk, otkazati 39% putovanja. Podaci platforme project44 pokazuju da Maersk i MSC vode u broju obustavljenih linijskih polazaka iz luka (blank sailings) u Aziji, prenosi Splash247.

Navodno je riječ o strategiji kompanija da izbjegnu duga čekanja u lukama u Kini uzrokovana strogim lockdownima i kineskom ‘zero-covid’ politikom. Vrijeme čekanja u Šangaju u travnju je iznosilo čak 16 dana, no trenutno brodovi čekaju oko 3 dana, piše gCaptain.

Na rutama između Azije i zapadne obale SAD-a zabilježen je najveći broj obustavljenih isplovljavanja u posljednjih pet tjedana, kako u apsolutnoj količini, tako i prema kapacitetu, pokazuju podaci platforme Xeneta. Između 4. travnja i 8. svibnja, na ovim rutama otkazane su 63 plovidbe, čime je otkazan i transport ukupno 517.300 TEU – što je čak 25% ukupne količine TEU koja je trebala biti prevezena između Azije i zapadne obale SAD-a u ovom razdoblju.

Freightosov voditelj Judah Levine kaže da bi otkazivanje isplovljavanja i smanjeni kapaciteti mogli stabilizirati cijene vozarina za kontejnere koji se prevoze iz Azije u Europu i zapadnu obalu SAD-a. Vozarine su već pale za više od 20% otkako je u Šangaju u ožujku uveden potpuni lockdown, prema podacima platforme Freightos.

“Unatoč otkazivanjima, predviđa se da će se uvoz u SAD tijekom ljetnih mjeseci povećati u odnosu na prošlu godinu. To ukazuje na trenutno povećanje potražnje kako bi se izbjegla kašnjenja na vrhuncu sezone i mogući prekidi u radu luka na zapadnoj obali krajem lipnja, kada istječe ugovor o radu lučkih radnika na terminalima u gotovo 30 luka diljem zapadne obale”, navodi se u ažuriranju Freightosa.

Drewry indeks danas je ponovno u padu. Tjedni globalni indeks pao je za 0,9%, na 7.657,20 USD po kontejnerskoj jedinici od 40 stopa, ali i dalje je za čak 33,7% viši nego prije godinu dana.

Djelomični prekid izvoza iz Kine i posljedična otkazivanja ispovljavanja uzrokovali su dodatna kašnjenja u sjevernoj Europi i UK. Podaci project44 pokazuju da se u posljednjih 12 mjeseci vrijeme potrebno za isporuku tereta od Kine do sjeverne Europe i Ujedinjenog Kraljevstva povećalo za 20%, odnosno 27%.

“Kompanije se pokušavaju prilagoditi stanju na tržištu i padu promptnih cijena implementacijom taktike privremenog obustavljanja linijskih polazaka iz luka, dok istovremeno pokušavaju zaključiti dugoročne ugovore s pošiljateljima, u nadi da će još malo produžiti period visoke zarade”, rekla je Shabsie Levy, izvršna direktorica platforme Shifl.

Više od trećine planiranih isplovljavanja kontejnerskih brodova iz Azije zakazanih do mjeseca lipnja je otkazano, a najveće brodarske kompanije najavile su još otkazivanja.

Prema podacima platforme project44, između 17. i 23. tjedna ove godine THE Alliance (kojeg čine Hapag-Lloyd, Ocean Express Network (ONE) i Yang Ming) otkazat će 33% planiranih isplovljavanja iz Azije. Ocean Alliance (COSCO, OOCL, CMA CGM i Evergreen) otkazat će ukupno 37%, dok će 2M savez, kojeg čine MSC i Maersk, otkazati 39% putovanja. Podaci platforme project44 pokazuju da Maersk i MSC vode u broju obustavljenih linijskih polazaka iz luka (blank sailings) u Aziji, prenosi Splash247.

Navodno je riječ o strategiji kompanija da izbjegnu duga čekanja u lukama u Kini uzrokovana strogim lockdownima i kineskom ‘zero-covid’ politikom. Vrijeme čekanja u Šangaju u travnju je iznosilo čak 16 dana, no trenutno brodovi čekaju oko 3 dana, piše gCaptain.

Na rutama između Azije i zapadne obale SAD-a zabilježen je najveći broj obustavljenih isplovljavanja u posljednjih pet tjedana, kako u apsolutnoj količini, tako i prema kapacitetu, pokazuju podaci platforme Xeneta. Između 4. travnja i 8. svibnja, na ovim rutama otkazane su 63 plovidbe, čime je otkazan i transport ukupno 517.300 TEU – što je čak 25% ukupne količine TEU koja je trebala biti prevezena između Azije i zapadne obale SAD-a u ovom razdoblju.

Freightosov voditelj Judah Levine kaže da bi otkazivanje isplovljavanja i smanjeni kapaciteti mogli stabilizirati cijene vozarina za kontejnere koji se prevoze iz Azije u Europu i zapadnu obalu SAD-a. Vozarine su već pale za više od 20% otkako je u Šangaju u ožujku uveden potpuni lockdown, prema podacima platforme Freightos.

“Unatoč otkazivanjima, predviđa se da će se uvoz u SAD tijekom ljetnih mjeseci povećati u odnosu na prošlu godinu. To ukazuje na trenutno povećanje potražnje kako bi se izbjegla kašnjenja na vrhuncu sezone i mogući prekidi u radu luka na zapadnoj obali krajem lipnja, kada istječe ugovor o radu lučkih radnika na terminalima u gotovo 30 luka diljem zapadne obale”, navodi se u ažuriranju Freightosa.

Drewry indeks danas je ponovno u padu. Tjedni globalni indeks pao je za 0,9%, na 7.657,20 USD po kontejnerskoj jedinici od 40 stopa, ali i dalje je za čak 33,7% viši nego prije godinu dana.

Djelomični prekid izvoza iz Kine i posljedična otkazivanja ispovljavanja uzrokovali su dodatna kašnjenja u sjevernoj Europi i UK. Podaci project44 pokazuju da se u posljednjih 12 mjeseci vrijeme potrebno za isporuku tereta od Kine do sjeverne Europe i Ujedinjenog Kraljevstva povećalo za 20%, odnosno 27%.

“Kompanije se pokušavaju prilagoditi stanju na tržištu i padu promptnih cijena implementacijom taktike privremenog obustavljanja linijskih polazaka iz luka, dok istovremeno pokušavaju zaključiti dugoročne ugovore s pošiljateljima, u nadi da će još malo produžiti period visoke zarade”, rekla je Shabsie Levy, izvršna direktorica platforme Shifl.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video