O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Skandal s P&O Ferries potaknuo britansku vladu na mijenjanje zakona o plaćama pomoraca

Vlada Ujedinjenog Kraljevstva pokrenula je zakonodavni postupak u cilju donošenja zakona o plaćama pomoraca, potaknuta nedavnim skandalom u kompaniji P&O Ferries – otpuštanjem 800 pomoraca preko Zoom poziva i zapošljavanjem manje plaćene radne snage, piše The Maritime Executive.

Gotovo dva mjeseca nakon što je tvrtka iznenada otpustila svoju posadu, situacija je i dalje napeta, a sindikati nastavljaju prosvjede i bojkot. Pokazalo se da vlada nije mogla utjecati na odluku brodarske tvrtke, što je potaknulo donošenje novog zakona o plaćama pomoraca. Iako je zakon uvelike podržan, postoji zabrinutost da bi mogao utjecati i na druge segmente brodarske industrije, dok lučke uprave ističu kako bi Agencija za pomorsku i obalnu stražu (MCA) trebala imati odgovornost za provedbu, a ne lučki službenici.

Iako je svrha agencije regulacija pomorske sigurnosti, MCA se uglavnom drži po strani, umjesto da provodi stroge inspekcije na trajektima P&O prije nego im se dopusti nastavak plovidbe. Trajekt koji je prometovao između Sjeverne Irske i Škotske zadržan je zbog neispravnosti, kao i dva trajekta na najprometnijoj ruti između Dovera i Calaisa. Plovidba je tek nedavno nastavljena s jednim od četiri P&O-ova trajekta koji su prošli inspekcije.

Na zadržanom trajektu, imena The Pride of Kent, pronađeno je čak 47 kvarova. Trinaest od 47 kvarova odnosilo se na protupožarnu zaštitu, uključujući neadekvatan sustav za detekciju požara, neadekvatno provođenje protupožarnih vježbi i neodgovarajuće puteve izlaza u slučaju požara. Istaknuto je deset problema što se tiče uvjeta rada, kao što su nehigijenske prostorije, problem s medicinskom skrbi i neispravan električni sustav. Posada nije prošla adekvatnu obuku za upravljanje trajektom, brzi čamci za spašavanje nisu bili u funkciji, a na brodu nije bilo dovoljno kolutova za spašavanje, piše Dailymail.

Sramotne radnje P&O Ferriesa ne predstavljaju principe naše države, čiji je pomorski sektor vodeći u svijetu. Promjena zakona o zaštiti plaća pomoraca jasan je znak da nećemo tolerirati ekonomsko zlostavljanje radnika“, rekao je britanski tajnik prometa, Grant Shapps, “Moramo osigurati da pomorci u britanskim lukama budu pošteno plaćeni.” Vlada otvorila razdoblje konzultacija o predloženim mjerama.

Inače, minimalna plaća za osobe od 23 i više godina u Ujedinjenom Kraljevstvu iznosi 9,50 funti po satu, a P&O Ferries svoju novu posadu plaća prosječno 5,50 funti po satu te inzistira kako je to u skladu s međunarodnim pomorskim pravom.

U svojem priopćenju, vlada je istakla prioritete za sljedeću sjednicu parlamenta najavom kako će novim zakonom svi operateri trajekta koji redovno pristaju u britanske luke morati svojim radnicima isplaćivati plaće minimalno u iznosu minimalne plaće u UK-u kako bi ostvarili pristup tim lukama. U suprotnom, tim trajektima neće biti dozvoljeno pristajanje u britanske luke. Time se zatvorila “pravna rupa” koju je P&O Ferries nemilosrdno iskorištavao.

Vlada je također pozvala na stvaranje “koridora” zajedno s Francuskom, Nizozemskom, Španjolskom, Njemačkom, Irskom i Danskom, kako bi se osiguralo da pomorci koji plove na rutama između tih zemalja budu plaćeni najmanje u protuvrijednosti minimalne plaće. Vlada UK-a također je najavila održavanje summita o pravima pomoraca ove godine u svrhu poboljšanja radnih uvjeta pomoraca diljem svijeta.

Vlada Ujedinjenog Kraljevstva pokrenula je zakonodavni postupak u cilju donošenja zakona o plaćama pomoraca, potaknuta nedavnim skandalom u kompaniji P&O Ferries – otpuštanjem 800 pomoraca preko Zoom poziva i zapošljavanjem manje plaćene radne snage, piše The Maritime Executive.

Gotovo dva mjeseca nakon što je tvrtka iznenada otpustila svoju posadu, situacija je i dalje napeta, a sindikati nastavljaju prosvjede i bojkot. Pokazalo se da vlada nije mogla utjecati na odluku brodarske tvrtke, što je potaknulo donošenje novog zakona o plaćama pomoraca. Iako je zakon uvelike podržan, postoji zabrinutost da bi mogao utjecati i na druge segmente brodarske industrije, dok lučke uprave ističu kako bi Agencija za pomorsku i obalnu stražu (MCA) trebala imati odgovornost za provedbu, a ne lučki službenici.

Iako je svrha agencije regulacija pomorske sigurnosti, MCA se uglavnom drži po strani, umjesto da provodi stroge inspekcije na trajektima P&O prije nego im se dopusti nastavak plovidbe. Trajekt koji je prometovao između Sjeverne Irske i Škotske zadržan je zbog neispravnosti, kao i dva trajekta na najprometnijoj ruti između Dovera i Calaisa. Plovidba je tek nedavno nastavljena s jednim od četiri P&O-ova trajekta koji su prošli inspekcije.

Na zadržanom trajektu, imena The Pride of Kent, pronađeno je čak 47 kvarova. Trinaest od 47 kvarova odnosilo se na protupožarnu zaštitu, uključujući neadekvatan sustav za detekciju požara, neadekvatno provođenje protupožarnih vježbi i neodgovarajuće puteve izlaza u slučaju požara. Istaknuto je deset problema što se tiče uvjeta rada, kao što su nehigijenske prostorije, problem s medicinskom skrbi i neispravan električni sustav. Posada nije prošla adekvatnu obuku za upravljanje trajektom, brzi čamci za spašavanje nisu bili u funkciji, a na brodu nije bilo dovoljno kolutova za spašavanje, piše Dailymail.

Sramotne radnje P&O Ferriesa ne predstavljaju principe naše države, čiji je pomorski sektor vodeći u svijetu. Promjena zakona o zaštiti plaća pomoraca jasan je znak da nećemo tolerirati ekonomsko zlostavljanje radnika“, rekao je britanski tajnik prometa, Grant Shapps, “Moramo osigurati da pomorci u britanskim lukama budu pošteno plaćeni.” Vlada otvorila razdoblje konzultacija o predloženim mjerama.

Inače, minimalna plaća za osobe od 23 i više godina u Ujedinjenom Kraljevstvu iznosi 9,50 funti po satu, a P&O Ferries svoju novu posadu plaća prosječno 5,50 funti po satu te inzistira kako je to u skladu s međunarodnim pomorskim pravom.

U svojem priopćenju, vlada je istakla prioritete za sljedeću sjednicu parlamenta najavom kako će novim zakonom svi operateri trajekta koji redovno pristaju u britanske luke morati svojim radnicima isplaćivati plaće minimalno u iznosu minimalne plaće u UK-u kako bi ostvarili pristup tim lukama. U suprotnom, tim trajektima neće biti dozvoljeno pristajanje u britanske luke. Time se zatvorila “pravna rupa” koju je P&O Ferries nemilosrdno iskorištavao.

Vlada je također pozvala na stvaranje “koridora” zajedno s Francuskom, Nizozemskom, Španjolskom, Njemačkom, Irskom i Danskom, kako bi se osiguralo da pomorci koji plove na rutama između tih zemalja budu plaćeni najmanje u protuvrijednosti minimalne plaće. Vlada UK-a također je najavila održavanje summita o pravima pomoraca ove godine u svrhu poboljšanja radnih uvjeta pomoraca diljem svijeta.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video