Leteći električni čamac proizvođača električnih čamaca Candela iz Stockholma predstavljen je u Veneciji, piše portal Pametni gradovi.
P-8 Voyager bez ugljičnog otiska prevozi šest putnika i dva člana posade. Izgrađen u Švedskoj, sadrži Candeline računalno vođene folije, ili podvodna krila, koja navodno smanjuju potrošnju energije za 80 posto u usporedbi s tradicionalnim motornim čamcima.
Ekološki prihvatljivo
Erik Eklund, Candelin izvršni direktor komercijalnih brodova, rekao je da tvrtka želi napraviti “bezkompromisno” električno istraživačko plovilo koje praktički nema negativan utjecaj na okoliš.
Konvencionalni gliseri imaju motore s unutarnjim izgaranjem i, kako njihovi trupovi istiskuju vodu, nastaju valovi koji erodiraju obale i mogu oštetiti osjetljive ekosustave poput koraljnih grebena. Drugi problemi su izlijevanje nafte, emisije i zvučno onečišćenje.
Nivo vode koju istiskuju čamci P-8 Voyager visoka je samo 5 cm zbog učinkovitosti njegovih hidroglisera, izvještava Candela. P-8 je dizajniran da klizi iznad površine vode uz minimalno trenja s vodom i crpi samo oko 25 kW iz svog Candela C-Pod motora kada krstari brzinom od 20 čvorova.
Dva do tri puta veći domet od ostalih električnih glisera
Hidrokrilci su ključ za postizanje velikog dometa i velike brzine u električnim čamcima – P-8 Voyager tvrdi da ima dva do tri puta veći domet od ostalih električnih glisera. Brod može putovati brzinom od 30 čvorova i ima domet od 50 nautičkih milja pri brzini krstarenja.
Navodno ne mora usporiti ni zbog valova i tvrdi da će amplitude od četiri metra biti jedva primjetne za putnike.
P-8 Voyager je posebno razvijen za zamjenu svjetske flote manjih i brzih putničkih plovila s motorima s unutarnjim izgaranjem, kao što su manje jahte, taksi plovila i kruti čamci na napuhavanje.
Candela je poznata po svojim električnim plovilima na hidrogliserima, među kojima je brod za slobodno vrijeme Candela C-8, koji također debitira u Veneciji, i potpuno električni putnički brod Candela P-30 koji se koristi na plovnim putovima Stockholma.