Treći najveći kontejnerski brodar na svijetu, CMA CGM, već dugo predvodi kada je u pitanju korištenje LNG-a kao brodskog pogona. No, francuski brodar novom je narudžbom odlučio slijediti primjer Maerska te doći korak bliže ostvarenju svojih klimatskih ciljeva, naručivši šest kontejnerskih brodova na metanol.
U svom najnovijem kvartalnom izvješću, CMA CGM izvijestio je da je kompanija naručila ukupno 16 novih kontejnerskih brodova s tzv. dual-fuel motorima. Od toga, ukupno 10 novih brodova bit će pogonjeno LNG-om, u koji CMA CGM ulaže još od 2017. godine.
Preostalih 6 naručenih brodova bit će pogonjeno metanolom. Riječ je o kontejnerašima kapaciteta od 15.000 TEU, koji bi se floti CMA CGM trebali pridružiti 2025. godine. To je prvi put da je CMA CGM naručio brodove na metanol, a ovom narudžbom francuski brodar namjerava ubrzati planove o ostvarenju nulte emisije štetnih plinova do 2050. godine.
Uzevši u obzir prethodne narudžbe, CMA CGM u svojoj knjizi narudžbi trenutno broji 69 brodova, ukupnog kapaciteta od 3,3 milijuna TEU.
CMA CGM je već dugo istaknuti promicatelj LNG-a kao brodskog goriva i upravlja dual-fuel LNG brodovima veličine do 23.000 TEU. CMA CGM planira do 2025. nabaviti više od 40 plovila na LNG, a ima dugoročne planove kako koristiti istu tehnologiju za prijelaz na ‘zelena’ goriva. Naime, CMA CGM je udružio snage s Engieom kako bi razvio sintetičke i bioplinske izvore metana, koji bi se mogli hladiti, ukapljivati i koristiti kao zamjena za LNG bez daljnjih modifikacija opreme.
Iz kompanije kažu da su motori instalirani na ovim plovilima već kompatibilni s BioLNG-om dobivenim iz biometana ili sintetičkog metana. Trenutno se ‘e-methane-ready’ flota CMA CGM-a trenutno sastoji od 29 plovila, s planovima za proširenjem flote na 77 brodova do 2026. godine.
Jedan element ove dugoročne vizije je stvaranje prvog francuskog BioLNG postrojenja, smještenog u Marseilleu, gdje se nalazi i sjedište CMA CGM. Proizveden preradom biorazgradivog kućnog otpada iz regije Marseille Provence, BioLNG bi se isporučivao za brodove koji polaze iz Marseillea, prvenstveno za plovila CMA CGM Grupe.
“Prva narudžba plovila s pogonom na metanol u skladu je sa strategijom kompanije s ciljem postizanja nultih emisija do 2050.”, kažu iz tvrtke. “CMA CGM tako ubrzava svoju putanju dekarbonizacije masovnim ulaganjem u plinska i metanolna goriva – dva sektora koja će biti komplementarna za dekarbonizaciju pomorske industrije.”
Tvrtka je u istom izvješću objavila i svoje financijske rezultate u prvom kvartalu 2022., u kojima se CMA CGM pohvalio rekordnom kvartalnom neto dobiti od 7,2 milijarde dolara. To je golemi porast u odnosu na dobit od 2,1 milijarde dolara u istom razdoblju lani, a prvi kvartal također je premašio velikih 6,7 milijardi dolara dobiti ostvarene u posljednjem tromjesečju 2021. godine.
Ukupni prihod u ovom kvartalu iznosio je 18,2 milijardi dolara, što je porast od 70% u odnosu na ukupni prihod od 10,72 milijarde dolara u istom razdoblju lani. Ovakvi financijski rezultati dolaze unatoč povećanju troškova goriva za 46 % u odnosu na prethodnu godinu i pad od 2,8% u obujmu obrađenih kontejnera.