O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

CMA CGM: Dobit otišla u oblake, pa kupili dio aviokompanije Air France

Brodarska tvrtka CMA CGM prije nekoliko dana postala je vlasnik značajnog udjela dionica francuskog avio-operatera, Air France KLM-a.

Poznato je da je kontejnerski transport uslijed pandemije i usprkos svim crnim prognozama procvjetao. No, isto nije zadesilo i avioprijevoznike, pa je tako Air France KLM zbog Covid-19 krize izgubio čak 11 milijardi eura. CMA CGM se ukazao poput anđela spasitelja i svojim kapitalom ubrzao povrat državnih potpora danih francuskom avioprijevozniku, kao što je i uslijedilo smanjenje neto duga kompanije.

Sve je to bilo iz razloga što je Europska komisija zabranila avio-prijevoznicima da kupuju posrnule konkurente dok ne isplate natrag tri četvrtine pomoći koje su im omogućile države u kojima avio-kompanije imaju sjedišta. Tako je Air France KLM u listopadu 2021. pokušao kupiti ITA Airways, tvrtku koja se izrodila iz pepela Alitalia Airwaysa, talijanske kompanije za prijevoz zrakoplovima koja je zbog krize dovedena na sami rub egzistencije. Tako je Air Franceu izmaknula prilika da se proširi na „čizmu“, pa su se na isti posao bacili Lufthansa i MSC.

Pročitajte i: MSC planira kupiti talijansku državnu aviokompaniju

CMA CGM je u zrakoplovstvo zakoračio još u veljači prošle godine kada je osnovana tvrtka CMA CGM Air Cargo u partnerstvu sa Air Belgiumom. Kasnije je dobila dozvolu Uprave za civilno zrakoplovstvo nakon ishodovanja dokumentacije za zračnoga operatera te tako uistinu postala pravi i samostalni avioprijevoznik. Štoviše, novoosnovanoj tvrtki dobro ide, naručila je 4 nova A350F zrakoplova i jedan, također novi, teretni Airbus.

Do dolaska spomenutih aviona, Air France će na raspolaganje CMA CGM-u staviti svojih 6 teretnih zrakoplova kojima su matične luke Paris – Charles de Gaulle i zračna luka Amsterdam.

Najveći dioničar aviokompanije Air France KLM-a je Republika Francuska sa 28,6%, dok Kraljevina Nizozemska u svojim rukama drži 9,3% dionica. Kompanija CMA CGM je tako postala treći najveći dioničar ovoga avio-prijevoznika preuzimajući na sebe 9% dionica.

U prvom kvartalu tekuće godine, CMA CGM grupacija ostvarila je 18,2 milijarde američkih dolara platnog prometa, od čega je 14,85 milijardi otpalo na promet morima. Kada se odbiju davanja kreditorima, državi i troškovi amortizacije, u kasici CMA CGM grupacije ostalo je čak 8,9 milijardi američkih dolara, odnosno riječ je o dobiti od 48,7%. U samo jednoj godini, CMA CGM kao poduzeće doživjelo je skok prihoda od 69,9%, profitabilnost od 178,6%, a neto dobit rasla je za 5,121%. Ekonomskim rječnikom govoreći, marža tvrtke rasla je za „19 bodova“.


Petar Zuanović

Brodarska tvrtka CMA CGM prije nekoliko dana postala je vlasnik značajnog udjela dionica francuskog avio-operatera, Air France KLM-a.

Poznato je da je kontejnerski transport uslijed pandemije i usprkos svim crnim prognozama procvjetao. No, isto nije zadesilo i avioprijevoznike, pa je tako Air France KLM zbog Covid-19 krize izgubio čak 11 milijardi eura. CMA CGM se ukazao poput anđela spasitelja i svojim kapitalom ubrzao povrat državnih potpora danih francuskom avioprijevozniku, kao što je i uslijedilo smanjenje neto duga kompanije.

Sve je to bilo iz razloga što je Europska komisija zabranila avio-prijevoznicima da kupuju posrnule konkurente dok ne isplate natrag tri četvrtine pomoći koje su im omogućile države u kojima avio-kompanije imaju sjedišta. Tako je Air France KLM u listopadu 2021. pokušao kupiti ITA Airways, tvrtku koja se izrodila iz pepela Alitalia Airwaysa, talijanske kompanije za prijevoz zrakoplovima koja je zbog krize dovedena na sami rub egzistencije. Tako je Air Franceu izmaknula prilika da se proširi na „čizmu“, pa su se na isti posao bacili Lufthansa i MSC.

Pročitajte i: MSC planira kupiti talijansku državnu aviokompaniju

CMA CGM je u zrakoplovstvo zakoračio još u veljači prošle godine kada je osnovana tvrtka CMA CGM Air Cargo u partnerstvu sa Air Belgiumom. Kasnije je dobila dozvolu Uprave za civilno zrakoplovstvo nakon ishodovanja dokumentacije za zračnoga operatera te tako uistinu postala pravi i samostalni avioprijevoznik. Štoviše, novoosnovanoj tvrtki dobro ide, naručila je 4 nova A350F zrakoplova i jedan, također novi, teretni Airbus.

Do dolaska spomenutih aviona, Air France će na raspolaganje CMA CGM-u staviti svojih 6 teretnih zrakoplova kojima su matične luke Paris – Charles de Gaulle i zračna luka Amsterdam.

Najveći dioničar aviokompanije Air France KLM-a je Republika Francuska sa 28,6%, dok Kraljevina Nizozemska u svojim rukama drži 9,3% dionica. Kompanija CMA CGM je tako postala treći najveći dioničar ovoga avio-prijevoznika preuzimajući na sebe 9% dionica.

U prvom kvartalu tekuće godine, CMA CGM grupacija ostvarila je 18,2 milijarde američkih dolara platnog prometa, od čega je 14,85 milijardi otpalo na promet morima. Kada se odbiju davanja kreditorima, državi i troškovi amortizacije, u kasici CMA CGM grupacije ostalo je čak 8,9 milijardi američkih dolara, odnosno riječ je o dobiti od 48,7%. U samo jednoj godini, CMA CGM kao poduzeće doživjelo je skok prihoda od 69,9%, profitabilnost od 178,6%, a neto dobit rasla je za 5,121%. Ekonomskim rječnikom govoreći, marža tvrtke rasla je za „19 bodova“.


Petar Zuanović

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video