O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Ogromna knjiga narudžbi kontejnerskih brodova mogla bi uzrokovati višak kapaciteta već u 2023.!

Iako obujam pomorske trgovine lagano pada u odnosu na prijašnji period, apetit velikih brodarskih kompanija za novogradnjama i dalje raste. Konzultantska tvrtka Alphaliner nedavno je procijenila da je oko 900 brodova ukupnog kapaciteta 6,8 milijuna TEU trenutno u izgradnji u brodogradilištima diljem svijeta. Ukupna knjiga narudžbi time je veća od postojećih flota Cosca, Hapag-Lloyda i Evergreena – koji su na četvrtom, petom i šestom mjestu najvećih brodara na svijetu – zajedno!

Očekuje se da će većina ovih novogradnji ući u službu 2023. i 2024., kada će biti isporučeno 319, odnosno 263 plovila, piše Danish Ship Finance.

Procvat narudžbi i industrije brodogradnje odraz je ogromnog toka prihoda kojeg su brodari stekli zahvaljujući neviđenom stanju na tržištu. U posljednjih šest uzastopnih kvartala, pomorski prijevoz kontejnera donosi najveći neto prihod ikad u pomorskoj industriji. John McCown iz Blue Alpha Capitala nedavno je u analizi opisao zaradu u prvom kvartalu u sektoru kao nevjerojatnu. Dobit sektora u prvom kvartalu 2022. premašila je dobit FANG-a (Facebook, Amazon, Netflix i Google) za nevjerojatnih 103 posto! Ovo je čak i veći jaz od razlike u četvrtom kvartalu 2021., kada je profit industrije premašio FANG-ovu zaradu za 14 posto, piše The Maritime Executive.

Djelomično, dobit dolazi zbog prekida u lancima opskrbe tijekom kasnog razdoblja pandemije. Vrijednost kontejnerskih plovila, čak i onih malih i starih, porasla je, a recikliran je zaista nevjerojatno malen broj kontejnerskih brodova. Nedavno mjesečno izvješće VesselsValuea pokazuje da je broj kontejneraša koji su prodani u rezališta pao sa 171 plovila u 2019. i 2020. zajedno, na samo 11 plovila u 2021. – i nula(!) do sada u 2022. godini. Industrija se bori protiv manjka kapaciteta zadržavajući u službi doslovno svako plovilo koje može ploviti.

Iako trenutačno tržišno okruženje favorizira sektor pomorskog transporta kontejnera, financijski analitičari predviđaju da će gospodarski rast početi stagnirati ​​od 2023. godine. Dakle, u kombinaciji s planiranim isporukama ogromnog broja novih velikih kontejnerskih brodova u 2023. godini, zarada sektora najvjerojatnije će pasti. Industriji prijeti višak kapaciteta, budući da rast volumena trgovine neće moći pratiti porast kapaciteta trenutne knjige narudžbi.

Osim toga, većina brodara žuri se obnoviti flote, u iščekivanju stupanja na snagu propisa Međunarodne pomorske organizacije (IMO), EEXI (Energy Efficiency eXisting Ship Index) i CII (Carbon Intensity Indicator), u siječnju 2023. godine.

Upravo zbog toga, “duel-fuel” opcije postale su popularne. Prema Clarkson Researchu, gotovo 40 posto trenutne knjige narudžbi su plovila koja mogu biti pogonjena alternativnim gorivima, odnosno LNG-om. Kontejneraši predvode kao brodovi na LNG pogon. Alternative Fuels Insight (AIF) klasifikacijskog društva DNV-a procjenjuje da je samo u svibnju ove godine naručeno 30 plovila na LNG pogon, čime se ukupna brojka u 2022. popela na 151 plovilo.

Iako provedba IMO-ovih propisa o zaštiti okoliša može smanjiti količinu plovila u službi diljem industrije, malo je vjerojatno da će uspjeti utjecati na višak kapaciteta kontejnerskih brodova u 2023. ili 2024. godini.

Premda je brodarska industrija možda kroz nove narudžbe dugoročno osigurala kapacitet, smanjenje zagušenja u lukama moglo bi barem kratkoročno značajan broj plovila ponovno učiniti dostupnima. Istraživanjem koje je provela Royal Bank of Canada nedavno je utvrđeno da je jedna petina ukupne globalne flote kontejneraša zapela u gužvama u raznim velikim lukama.

“Ublažavanje utjecaja nedostatka kapaciteta u 2022. može doći samo kroz dva elementa. Prvo, tu je smanjenje gužvi u lukama, što dovodi do smanjenja kašnjenja plovila i vremena čekanja. Drugo, imamo smanjenje potražnje kroz pad potrošnje. Ako se nijedno od navedenog ne ostvari, nedostatak kapaciteta nastavit će podizati već visoke cijene vozarina do kraja ove godine”, komentirao je Lars Jensen, izvršni direktor Vespucci Maritime, konzultantske tvrtke specijalizirane za kontejnerski transport.

Ako se vrijeme čekanja plovila vrati u normalu i potražnja postane umjerena, 2023. bi mogla započeti razdoblje viška kapaciteta, budući da će se trenutna knjiga narudžbi isporučiti tek usred neizbježnog pada tržišta kontejnera.

Iako obujam pomorske trgovine lagano pada u odnosu na prijašnji period, apetit velikih brodarskih kompanija za novogradnjama i dalje raste. Konzultantska tvrtka Alphaliner nedavno je procijenila da je oko 900 brodova ukupnog kapaciteta 6,8 milijuna TEU trenutno u izgradnji u brodogradilištima diljem svijeta. Ukupna knjiga narudžbi time je veća od postojećih flota Cosca, Hapag-Lloyda i Evergreena – koji su na četvrtom, petom i šestom mjestu najvećih brodara na svijetu – zajedno!

Očekuje se da će većina ovih novogradnji ući u službu 2023. i 2024., kada će biti isporučeno 319, odnosno 263 plovila, piše Danish Ship Finance.

Procvat narudžbi i industrije brodogradnje odraz je ogromnog toka prihoda kojeg su brodari stekli zahvaljujući neviđenom stanju na tržištu. U posljednjih šest uzastopnih kvartala, pomorski prijevoz kontejnera donosi najveći neto prihod ikad u pomorskoj industriji. John McCown iz Blue Alpha Capitala nedavno je u analizi opisao zaradu u prvom kvartalu u sektoru kao nevjerojatnu. Dobit sektora u prvom kvartalu 2022. premašila je dobit FANG-a (Facebook, Amazon, Netflix i Google) za nevjerojatnih 103 posto! Ovo je čak i veći jaz od razlike u četvrtom kvartalu 2021., kada je profit industrije premašio FANG-ovu zaradu za 14 posto, piše The Maritime Executive.

Djelomično, dobit dolazi zbog prekida u lancima opskrbe tijekom kasnog razdoblja pandemije. Vrijednost kontejnerskih plovila, čak i onih malih i starih, porasla je, a recikliran je zaista nevjerojatno malen broj kontejnerskih brodova. Nedavno mjesečno izvješće VesselsValuea pokazuje da je broj kontejneraša koji su prodani u rezališta pao sa 171 plovila u 2019. i 2020. zajedno, na samo 11 plovila u 2021. – i nula(!) do sada u 2022. godini. Industrija se bori protiv manjka kapaciteta zadržavajući u službi doslovno svako plovilo koje može ploviti.

Iako trenutačno tržišno okruženje favorizira sektor pomorskog transporta kontejnera, financijski analitičari predviđaju da će gospodarski rast početi stagnirati ​​od 2023. godine. Dakle, u kombinaciji s planiranim isporukama ogromnog broja novih velikih kontejnerskih brodova u 2023. godini, zarada sektora najvjerojatnije će pasti. Industriji prijeti višak kapaciteta, budući da rast volumena trgovine neće moći pratiti porast kapaciteta trenutne knjige narudžbi.

Osim toga, većina brodara žuri se obnoviti flote, u iščekivanju stupanja na snagu propisa Međunarodne pomorske organizacije (IMO), EEXI (Energy Efficiency eXisting Ship Index) i CII (Carbon Intensity Indicator), u siječnju 2023. godine.

Upravo zbog toga, “duel-fuel” opcije postale su popularne. Prema Clarkson Researchu, gotovo 40 posto trenutne knjige narudžbi su plovila koja mogu biti pogonjena alternativnim gorivima, odnosno LNG-om. Kontejneraši predvode kao brodovi na LNG pogon. Alternative Fuels Insight (AIF) klasifikacijskog društva DNV-a procjenjuje da je samo u svibnju ove godine naručeno 30 plovila na LNG pogon, čime se ukupna brojka u 2022. popela na 151 plovilo.

Iako provedba IMO-ovih propisa o zaštiti okoliša može smanjiti količinu plovila u službi diljem industrije, malo je vjerojatno da će uspjeti utjecati na višak kapaciteta kontejnerskih brodova u 2023. ili 2024. godini.

Premda je brodarska industrija možda kroz nove narudžbe dugoročno osigurala kapacitet, smanjenje zagušenja u lukama moglo bi barem kratkoročno značajan broj plovila ponovno učiniti dostupnima. Istraživanjem koje je provela Royal Bank of Canada nedavno je utvrđeno da je jedna petina ukupne globalne flote kontejneraša zapela u gužvama u raznim velikim lukama.

“Ublažavanje utjecaja nedostatka kapaciteta u 2022. može doći samo kroz dva elementa. Prvo, tu je smanjenje gužvi u lukama, što dovodi do smanjenja kašnjenja plovila i vremena čekanja. Drugo, imamo smanjenje potražnje kroz pad potrošnje. Ako se nijedno od navedenog ne ostvari, nedostatak kapaciteta nastavit će podizati već visoke cijene vozarina do kraja ove godine”, komentirao je Lars Jensen, izvršni direktor Vespucci Maritime, konzultantske tvrtke specijalizirane za kontejnerski transport.

Ako se vrijeme čekanja plovila vrati u normalu i potražnja postane umjerena, 2023. bi mogla započeti razdoblje viška kapaciteta, budući da će se trenutna knjiga narudžbi isporučiti tek usred neizbježnog pada tržišta kontejnera.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video