O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

60 godina od požara na brodu Rio-Carcarana u brodogradilištu 3. maj

Više od tri sata borili su se brodograditelji i vatrogasci iz Rijeke i Opatije dok su ugasili požar koji je izbio u riječkom brodogradilištu „3 maj“ na prekooceanskom motornom brodu od 10.500 tona nosivosti. Požar je znatno oštetio nadgrađe i komandni most broda Rio Carcarana. Ipak, novi brod spašen je od potpunog uništenja samo zahvaljujući požrtvovanosti radnika brodogradilišta i vatrogasaca. Nesreća je prošla bez ljudskih žrtava, piše Lanterna magazin.

17. siječnja 1962. porinuta je novogradnja na opremanju u Riječkom brodogradilištu 3.maj. Brod je građen za argentinsko parobrodsko društvo “Elma”. Do požara je došlo u 8.30 sati na lijevoj strani promenadne palube broda; zapalile su se lako zapaljive pare ljepila prilikom lijepljenja linoleuma – uzrok je bio  otvoreni plamen.

Foto: Lanterna magazin

Požar se brzo širio po cijeloj površini tek zalijepljene mase te se počeo širiti po stepeništu koja vode na gornje palube do komandnog mosta i salona. Tom prilikom ozlijeđeno je pet radnika od kojih je jedna bila čistačica. Uskoro je cijelo nadgrađe obavio  gusti dim i veliki plamen. Tu su se nalazile i velike količine boje , otapala te razni zapaljivi materijali.
Po cijelom nadgrađu sa kabinama, salonom i zapovjednim mostom bio je postavljen brodski interijer i razni uređaji. Na intervenciju su prvo stigli vatrogasci brodogradilišta, odmah je pozvana  Vatrogasna četa Rijeka.

U pomoć su pozvani i vatrogasci iz riječke Rafinerije nafte te vatrogasna služba iz Opatije Vrlo brzo priključili su se gašenju, a kasnije je pozvana vatrogasna četa iz Pule koja je stigla kada je požar bio lokaliziran. U pripremu je stavljeno i jedno PP odjeljenje pripadnika JNA na Trsatu.

Foto: Lanterna magazin

Veliku pomoć u gašenju pružili su radnici brodogradilišta. Akcija gašenja vršila se sa obale i na brodu pomoću postavljenih 12 mlazeva vode. Sa morske strane goreći brod gasila su dva remorkera koji su prije toga u teglju izvukli jedan novoizgrađeni bulk-carrier „Bregaglia,“ brod koji je bio vezan u neposrednoj blizini gorećeg broda.

Foto: Lanterna magazin

Vatrogasna odjeljenja sa mlazovima vode su kroz otvore gasili brodsko nadgrađe, a jedno odjeljenje je ušlo u brodsko nadgrađe. Drugo odjeljenje vatrogasaca i radnici brodogradilišta sa svojim poslovođama i inženjerima štitilo je jednim mlazom vode strojarnicu u kojoj su se nalazili tankovi puni goriva. Vrlo brzo se organizirano prekrcavanje nafta iz dnevnih tankova u tankove brodskog dvodna.

Cijelo vrijeme trajanja požara održavali su rad generatora za struju, tako da su omogućili rad brodske „fire“ pumpe i pomogli u gašenju požara sa strane strojarnice, a u donjim dijelovima broda bez prekida je funkcionirala i brodska rasvjeta.

Foto: Lanterna magazin

Mlazovima vode zaštićen je u prvom brodskom otvoru strojni kompresor brodskih ledenica.

Požar je lokaliziran i pogašen na znatno oštećenom brodskom nadgrađu. Značajnu ulogu u gašenju nadgrađa imali su snažni mlazovi sa lučkih remorkera. Radnici brodogradilišta  bili su vrlo dobro organizirani i nesebično pomagali vatrogascima u gašenju požara na brodu. Tako je zahvaljujući ogromnim naporima vatrogasaca i radnicima brodogradilišta te dobro organiziranoj obrani od vatrene stihije spriječeno potpuno uništenje broda. Požar je trajao tri sata i pogašen je u 12.20.sati. Komandir akcije gašenja bio je komandir vatrogasne čete Rijeka kapetan Ivan Felker.

Foto: Lanterna magazin

Izgrađen je kao teretni brod br. 477 u Brodogradilištu “3 Maj”, Rijeka, Jugoslavija za Empresa Lineas Maritimes Argentinas (ELMA).

19 veljače 1961. godine porinut je pod imenom „RIO CARCARANA“.
Tonaža 8.482 grt, 4.364 neto, 10.430 dwt., dim. 157,36 x 20,35 x 9,45 m, duljina bpp. 144,1 m.
Pogon – jedan Fiat dizel 10.300 KS, jedan vijak, brzina 17 čvorova.
Isporučen je vlasnicima 1962. godine. Nazvan je po rijeci Carcarañá u Argentini.
Rio Carcarana imao je pet sestrinskih brodova : RIO CORRIENTES, RIO COLORADO, RIO LAGO NAHUEL HUAPI, RIO LACAR i RIO TRAFUL.

Slavko Suzić

Više od tri sata borili su se brodograditelji i vatrogasci iz Rijeke i Opatije dok su ugasili požar koji je izbio u riječkom brodogradilištu „3 maj“ na prekooceanskom motornom brodu od 10.500 tona nosivosti. Požar je znatno oštetio nadgrađe i komandni most broda Rio Carcarana. Ipak, novi brod spašen je od potpunog uništenja samo zahvaljujući požrtvovanosti radnika brodogradilišta i vatrogasaca. Nesreća je prošla bez ljudskih žrtava, piše Lanterna magazin.

17. siječnja 1962. porinuta je novogradnja na opremanju u Riječkom brodogradilištu 3.maj. Brod je građen za argentinsko parobrodsko društvo “Elma”. Do požara je došlo u 8.30 sati na lijevoj strani promenadne palube broda; zapalile su se lako zapaljive pare ljepila prilikom lijepljenja linoleuma – uzrok je bio  otvoreni plamen.

Foto: Lanterna magazin

Požar se brzo širio po cijeloj površini tek zalijepljene mase te se počeo širiti po stepeništu koja vode na gornje palube do komandnog mosta i salona. Tom prilikom ozlijeđeno je pet radnika od kojih je jedna bila čistačica. Uskoro je cijelo nadgrađe obavio  gusti dim i veliki plamen. Tu su se nalazile i velike količine boje , otapala te razni zapaljivi materijali.
Po cijelom nadgrađu sa kabinama, salonom i zapovjednim mostom bio je postavljen brodski interijer i razni uređaji. Na intervenciju su prvo stigli vatrogasci brodogradilišta, odmah je pozvana  Vatrogasna četa Rijeka.

U pomoć su pozvani i vatrogasci iz riječke Rafinerije nafte te vatrogasna služba iz Opatije Vrlo brzo priključili su se gašenju, a kasnije je pozvana vatrogasna četa iz Pule koja je stigla kada je požar bio lokaliziran. U pripremu je stavljeno i jedno PP odjeljenje pripadnika JNA na Trsatu.

Foto: Lanterna magazin

Veliku pomoć u gašenju pružili su radnici brodogradilišta. Akcija gašenja vršila se sa obale i na brodu pomoću postavljenih 12 mlazeva vode. Sa morske strane goreći brod gasila su dva remorkera koji su prije toga u teglju izvukli jedan novoizgrađeni bulk-carrier „Bregaglia,“ brod koji je bio vezan u neposrednoj blizini gorećeg broda.

Foto: Lanterna magazin

Vatrogasna odjeljenja sa mlazovima vode su kroz otvore gasili brodsko nadgrađe, a jedno odjeljenje je ušlo u brodsko nadgrađe. Drugo odjeljenje vatrogasaca i radnici brodogradilišta sa svojim poslovođama i inženjerima štitilo je jednim mlazom vode strojarnicu u kojoj su se nalazili tankovi puni goriva. Vrlo brzo se organizirano prekrcavanje nafta iz dnevnih tankova u tankove brodskog dvodna.

Cijelo vrijeme trajanja požara održavali su rad generatora za struju, tako da su omogućili rad brodske „fire“ pumpe i pomogli u gašenju požara sa strane strojarnice, a u donjim dijelovima broda bez prekida je funkcionirala i brodska rasvjeta.

Foto: Lanterna magazin

Mlazovima vode zaštićen je u prvom brodskom otvoru strojni kompresor brodskih ledenica.

Požar je lokaliziran i pogašen na znatno oštećenom brodskom nadgrađu. Značajnu ulogu u gašenju nadgrađa imali su snažni mlazovi sa lučkih remorkera. Radnici brodogradilišta  bili su vrlo dobro organizirani i nesebično pomagali vatrogascima u gašenju požara na brodu. Tako je zahvaljujući ogromnim naporima vatrogasaca i radnicima brodogradilišta te dobro organiziranoj obrani od vatrene stihije spriječeno potpuno uništenje broda. Požar je trajao tri sata i pogašen je u 12.20.sati. Komandir akcije gašenja bio je komandir vatrogasne čete Rijeka kapetan Ivan Felker.

Foto: Lanterna magazin

Izgrađen je kao teretni brod br. 477 u Brodogradilištu “3 Maj”, Rijeka, Jugoslavija za Empresa Lineas Maritimes Argentinas (ELMA).

19 veljače 1961. godine porinut je pod imenom „RIO CARCARANA“.
Tonaža 8.482 grt, 4.364 neto, 10.430 dwt., dim. 157,36 x 20,35 x 9,45 m, duljina bpp. 144,1 m.
Pogon – jedan Fiat dizel 10.300 KS, jedan vijak, brzina 17 čvorova.
Isporučen je vlasnicima 1962. godine. Nazvan je po rijeci Carcarañá u Argentini.
Rio Carcarana imao je pet sestrinskih brodova : RIO CORRIENTES, RIO COLORADO, RIO LAGO NAHUEL HUAPI, RIO LACAR i RIO TRAFUL.

Slavko Suzić

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video