O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Nakon duge četiri godine: Sutra konačno porinuće u riječkom škveru

Nakon duge četiri godine, u riječkom brodogradilištu »3. maj« ove će se subote ponovo dogoditi porinuće.

S drugog navoza u more će kliznuti novogradnja australske Scenic grupe, za koju je kobilica položena prije godinu dana. Radi se o još jednom ultraluksuznom kruzeru za polarna krstarenja, vrijednom oko 180 milijuna eura, koji bi trebao zaploviti svjetskim morima u proljeće iduće godine, piše Novi list.

O tome što se uspjelo ugovoriti i sagraditi na trećemajskom navozu u okolnostima dok brodogradilište posluje već više od dvije godine pod posebnom skrbi države, dovoljno upućuje činjenica da je riječ o sestrinskom brodu »Scenic Eclipsea«, koji je odmah po svojoj svečanosti krštenja na dokovima New Yorka, ujesen 2019. godine, zadobio titulu najraskošnijeg broda za ekspedicijska putovanja na svijetu.

Za vrijeme pandemijskog lockdowna koji je zamrznuo svjetsku flotu kruzing industrije, Riječani su imali prilike izbliza vidjeti ovaj doseg hrvatskih brodograditelja jer je »Scenic Eclipse« smirivanje situacije s COVID-pandemijom čekao privezan u riječkoj luci.

Pomoć države

»Scenic Eclipse II« po svojim je tehničkim karakteristikama identičan svom prethodniku, koji je vlasnik Scenic grupe Glen Moroney uspio završiti u pulskom Uljaniku. Brod je dugačak 168 i širok 21,5 metara, a dizajniran je i opremljen u najvišoj polarnoj klasi Polar Class 6 za sigurnu plovidbu u zahtjevnim morima Arktika i Antarktike. Kada bude u potpunosti završen i opremljen, radit će se o novom plovećem butik-hotelu u rangu šest zvjezdica u čijim će čarima moći uživati 228 gostiju.

»Eclipse II« iskorak je i za »3. maj« koji je na izgradnji ovog kruzera angažiran kao podizvođač. Niti jedan brod s trećemajskih navoza nije porinut u tako visokom stupnju opremljenosti kao što će to biti slučaj s ovom Scenicovom novogradnjom. »Eclipse II« dotaknut će more s najvišom razinom opremljenosti tehničkih prostora koja postoji kad je u pitanju jedan putnički brod, pohvalili su se iz »3. maja«.

Gradnju »Scenic Eclipsea II« vodi Scenicova tvrtka MKM Yachts koja je s »3. majem« prije dvije godine potpisala desetogodišnji ugovor o poslovnoj suradnji i potkoncesiji manjeg dijela brodogradilišta. Operacionalizacija je to najave vlasnika Scenic grupe Glena Moroneyja koji je iskazao namjeru gradnje serije luksuznih polarnih kruzera, projektu vrijednom oko 860 milijuna eura koji je dobio podršku i kod hrvatske Vlade.

Ta podrška na »Scenic Eclipseu II« konkretizirala se kroz izdavanje državnih jamstava u visini 80 milijuna eura, što pokriva 80 posto ukupnog kreditnog zaduženja koje za izgradnju ovog »polarca« koristi Scenicova tvrtka MKM Yachts, sa sjedištem u Rijeci. Na sastanku premijera Andreja Plenkovića i vlasnika Scenica Glena Moroneyja u travnju ove godine dana je još jedna potvrda ove suradnje i u ovom trenutku, kako doznajemo, radi se na zatvaranju financijske konstrukcije za novi polarni kruzer. Iz MKM Yachta najavili su da bi »Scenic Eclipse II« trebao biti u potpunosti opremljen i završen u travnju iduće godine.

Nova šansa

Osim porinuća Scenicove novogradnje, trećemajci u subotu kreću i na pokusnu plovidbu s brodom za prijevoz automobila, koji se nedavno vratio u riječko brodogradilište nakon trotjednog dokovanja u »Viktoru Lencu« u sklopu kojeg je ova nesuđena Siemova novogradnja prebojana u plavo-bijelu boju koja odlikuje flotu novog vlasnika ovog broda, grčke kompanije Neptune Lines.

Ovu novogradnju, kapaciteta prijevoza 7.000 automobila, u sklopu stečajnog postupka Uljanika u punopravno je vlasništvo, temeljem upisanih hipoteka, preuzela država koja je s »3. majem« potom sklopila ugovor o njezinu završetku. Istovremeno, kroz međunarodni se javni poziv tražio kupac ovog car-carriera koji je izazvao poprilično zanimanja kod brodarskih kompanija koje se bave ovakvom vrstom pomorskog prijevoza. Između pet pristiglih obvezujućih ponuda, u drugom krugu pripetavanja najizdašniju ponudu na stol stavili su Grci.

Cijena po kojoj je prodan taj brod na zahtjev kupca dosad nije službeno objavljena, no u dobro upućenim krugovima može se čuti da je riječ o iznosu nešto iznad 50 milijuna eura, što je dobrano iznad 39 milijuna eura, kolika je bila početna cijena po kojoj se brod oglasio na prodaju. U »3. maju« očekuju da bi primopredaja broda za prijevoz automobila grčkom vlasniku trebala uslijediti u prvoj polovici srpnja.

Treći maj ove će subote pružiti sliku kakvu su Riječani ne tako davnih godina voljeli i navikli bili gledati. Hoće li ovo porinuće, prvo nakon četiri godine, i otisnuće 200-metarske čelične grdosije na pokusnu plovidbu biti tek labuđi pjev »3. maja« koji na razvalinama nekadašnje Uljanik grupe i s negativnim temeljnim kapitalom, uz pomoć države, pokušava preživjeti, znat će se vrlo brzo s obzirom na činjenicu da s isporukom broda Grcima trećemajci ostaju praktički bez posla.

Šansa se vidi na ugovaranju završetka još jedne novogradnje koja je zatečena u fazi gradnje na navozu, a riječ je o samoiskrcavajućem brodu za prijevoz rasutog tereta za kanadsku Algomu, no za osnaženje tog ugovora potrebno je novo državno jamstvo za kredit, a to već tjednima ne dolazi na dnevni red sjednica Vlade.

Porinuće Scenicovog kruzera za polarna krstarenja bit će otvoreno za javnost, što znači da svi građani koji su se uželjeli ovog jedinstvenog događaja mogu prisustvovati svečanosti u brodogradilištu. Zbog plime, samo porinuće planirano je za 17 sati, a ulaz u brodogradilište za građanstvo bit će otvoren od 16 sati.

Orjana Antešić / Novi list

Nakon duge četiri godine, u riječkom brodogradilištu »3. maj« ove će se subote ponovo dogoditi porinuće.

S drugog navoza u more će kliznuti novogradnja australske Scenic grupe, za koju je kobilica položena prije godinu dana. Radi se o još jednom ultraluksuznom kruzeru za polarna krstarenja, vrijednom oko 180 milijuna eura, koji bi trebao zaploviti svjetskim morima u proljeće iduće godine, piše Novi list.

O tome što se uspjelo ugovoriti i sagraditi na trećemajskom navozu u okolnostima dok brodogradilište posluje već više od dvije godine pod posebnom skrbi države, dovoljno upućuje činjenica da je riječ o sestrinskom brodu »Scenic Eclipsea«, koji je odmah po svojoj svečanosti krštenja na dokovima New Yorka, ujesen 2019. godine, zadobio titulu najraskošnijeg broda za ekspedicijska putovanja na svijetu.

Za vrijeme pandemijskog lockdowna koji je zamrznuo svjetsku flotu kruzing industrije, Riječani su imali prilike izbliza vidjeti ovaj doseg hrvatskih brodograditelja jer je »Scenic Eclipse« smirivanje situacije s COVID-pandemijom čekao privezan u riječkoj luci.

Pomoć države

»Scenic Eclipse II« po svojim je tehničkim karakteristikama identičan svom prethodniku, koji je vlasnik Scenic grupe Glen Moroney uspio završiti u pulskom Uljaniku. Brod je dugačak 168 i širok 21,5 metara, a dizajniran je i opremljen u najvišoj polarnoj klasi Polar Class 6 za sigurnu plovidbu u zahtjevnim morima Arktika i Antarktike. Kada bude u potpunosti završen i opremljen, radit će se o novom plovećem butik-hotelu u rangu šest zvjezdica u čijim će čarima moći uživati 228 gostiju.

»Eclipse II« iskorak je i za »3. maj« koji je na izgradnji ovog kruzera angažiran kao podizvođač. Niti jedan brod s trećemajskih navoza nije porinut u tako visokom stupnju opremljenosti kao što će to biti slučaj s ovom Scenicovom novogradnjom. »Eclipse II« dotaknut će more s najvišom razinom opremljenosti tehničkih prostora koja postoji kad je u pitanju jedan putnički brod, pohvalili su se iz »3. maja«.

Gradnju »Scenic Eclipsea II« vodi Scenicova tvrtka MKM Yachts koja je s »3. majem« prije dvije godine potpisala desetogodišnji ugovor o poslovnoj suradnji i potkoncesiji manjeg dijela brodogradilišta. Operacionalizacija je to najave vlasnika Scenic grupe Glena Moroneyja koji je iskazao namjeru gradnje serije luksuznih polarnih kruzera, projektu vrijednom oko 860 milijuna eura koji je dobio podršku i kod hrvatske Vlade.

Ta podrška na »Scenic Eclipseu II« konkretizirala se kroz izdavanje državnih jamstava u visini 80 milijuna eura, što pokriva 80 posto ukupnog kreditnog zaduženja koje za izgradnju ovog »polarca« koristi Scenicova tvrtka MKM Yachts, sa sjedištem u Rijeci. Na sastanku premijera Andreja Plenkovića i vlasnika Scenica Glena Moroneyja u travnju ove godine dana je još jedna potvrda ove suradnje i u ovom trenutku, kako doznajemo, radi se na zatvaranju financijske konstrukcije za novi polarni kruzer. Iz MKM Yachta najavili su da bi »Scenic Eclipse II« trebao biti u potpunosti opremljen i završen u travnju iduće godine.

Nova šansa

Osim porinuća Scenicove novogradnje, trećemajci u subotu kreću i na pokusnu plovidbu s brodom za prijevoz automobila, koji se nedavno vratio u riječko brodogradilište nakon trotjednog dokovanja u »Viktoru Lencu« u sklopu kojeg je ova nesuđena Siemova novogradnja prebojana u plavo-bijelu boju koja odlikuje flotu novog vlasnika ovog broda, grčke kompanije Neptune Lines.

Ovu novogradnju, kapaciteta prijevoza 7.000 automobila, u sklopu stečajnog postupka Uljanika u punopravno je vlasništvo, temeljem upisanih hipoteka, preuzela država koja je s »3. majem« potom sklopila ugovor o njezinu završetku. Istovremeno, kroz međunarodni se javni poziv tražio kupac ovog car-carriera koji je izazvao poprilično zanimanja kod brodarskih kompanija koje se bave ovakvom vrstom pomorskog prijevoza. Između pet pristiglih obvezujućih ponuda, u drugom krugu pripetavanja najizdašniju ponudu na stol stavili su Grci.

Cijena po kojoj je prodan taj brod na zahtjev kupca dosad nije službeno objavljena, no u dobro upućenim krugovima može se čuti da je riječ o iznosu nešto iznad 50 milijuna eura, što je dobrano iznad 39 milijuna eura, kolika je bila početna cijena po kojoj se brod oglasio na prodaju. U »3. maju« očekuju da bi primopredaja broda za prijevoz automobila grčkom vlasniku trebala uslijediti u prvoj polovici srpnja.

Treći maj ove će subote pružiti sliku kakvu su Riječani ne tako davnih godina voljeli i navikli bili gledati. Hoće li ovo porinuće, prvo nakon četiri godine, i otisnuće 200-metarske čelične grdosije na pokusnu plovidbu biti tek labuđi pjev »3. maja« koji na razvalinama nekadašnje Uljanik grupe i s negativnim temeljnim kapitalom, uz pomoć države, pokušava preživjeti, znat će se vrlo brzo s obzirom na činjenicu da s isporukom broda Grcima trećemajci ostaju praktički bez posla.

Šansa se vidi na ugovaranju završetka još jedne novogradnje koja je zatečena u fazi gradnje na navozu, a riječ je o samoiskrcavajućem brodu za prijevoz rasutog tereta za kanadsku Algomu, no za osnaženje tog ugovora potrebno je novo državno jamstvo za kredit, a to već tjednima ne dolazi na dnevni red sjednica Vlade.

Porinuće Scenicovog kruzera za polarna krstarenja bit će otvoreno za javnost, što znači da svi građani koji su se uželjeli ovog jedinstvenog događaja mogu prisustvovati svečanosti u brodogradilištu. Zbog plime, samo porinuće planirano je za 17 sati, a ulaz u brodogradilište za građanstvo bit će otvoren od 16 sati.

Orjana Antešić / Novi list

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video