O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Centerfold: Ova buduća najveća jahta na svijetu izašla je iz slovenskog pera

Veliku pozornost stručnih, nautičko-jahtaških krugova, adekvatno tome i medija, posljednjih mjeseci pobuđuje jahta »Centerfold«. Jahta što će zaploviti za godinu, dvije, možda i tri. Kad zaplovi, bit će najveća na svijetu.

Mnogi tvrde i – najljepša! U svakom slučaju nikako obična jahta, nego po svemu jedinstvena. Dosta je spomenuti njene osnovne gabarite. I pogledati fotografije njena vanjskog i unutarnjeg izgleda, što ih ti mediji objavljuju, piše Novi list.

Jahta što tek treba zaploviti bit će dugačka 663 stope. Da nam svima bude razumljivo, to su 202 metra! Najveća jahta što sada plovi svjetskim morima značajno je manja – 180 metara, odnosno 590 stopa.

Zove se »Azzam«, a vlasnik joj je šeik Khalifa bin Zayed Al Nahyan. Tek da se zna. Plovi maksimalnom brzinom od 32 čvora, a vrijednost se procjenjuje na 600 milijuna dolara. Koliko će ova buduća stajati, kada će se graditi i gdje, zasad nije objavljeno.

Foto: Novi list

Projektant – Slovenac

U javnosti se, međutim, ističe podatak zbog kojeg sam odlučio pisati ovaj tekst. Projektant velebne jahte je naš susjed, Slovenac!

Svakome tko i malo zna o brodovima i njihovu nastanku, jasno je da takav kompleksan projekt ne može raditi jedan čovjek, ma koliko bio sposoban, kreativan i nadaren. Takvi su projekti rezultat timskog rada.

Ali, na čelu tima ipak stoji pojedinac najistaknutiji među njima. Ili dvojica, trojica, ovisno o organizaciji poslovanja. U ovom slučaju projekt superjahte potpisuje dizajnerski studio Nuvolari-Lenard iz Venecije.

Renomirana kuća, u svijetu poznata i cijenjena, nosi ime po svojim vlasnicima i glavnim projektantima, a to su Carlo Nuvolari i Dan Lenard, Talijan i Slovenac.

Foto: Novi list

Da, iako iz imena to nije razvidno, Dan Lenard je Slovenac. Rođen je u Ljubljani prije 54 godine, a zajednički studio s talijanskim partnerom djeluje od 1989.

Dizajnersko područje u početku im je bilo šire, a onda su se usmjerili isključivo na dizajniranje jahti i otvaranje novih tržišnih niša u tom sektoru, uključujući i marketing.

Duga je lista prestižnih, velikih i lijepih megajahti što nose njihov potpis. Spomenimo i to, neka se zna, Dan Lenard veliki je zaljubljenik u jedrenje i naše Kornate. Njihovim akvatorijem plovio je još u djetinjstvu s roditeljima, a redovno ga posjećuje i sada.

»Naš« Lürssen

Vratimo se, međutim, jahti »Centerfold«. Mediji, zasad, ne objavljuju ime budućeg vlasnika. Da ima puno, pa i previše novca, ne treba sumnjati.

Također, ne navodi se ime brodogradilišta kojemu će biti povjerena gradnja. Možda to bude »naš« Lürssen.

Pomalo ga smijemo svojatati, budući da je posljednjih godina razgranao poslovanje na našem području, u Rijeci i Opatiji. Veliko i širom jahtaškog svijeta poznato njemačko brodogradilište, specijalizirano je za gradnju upravo takvih plovila.

Trup jahte »Centerfold« bit će od čelika, s aluminijskim nadgrađem. Prema projektu, kompletno opremljena bit će teška 16.800 tona.

Usprkos takvoj masi, trebala bi ploviti maksimalnom brzinom od 35 čvorova. To će omogućavati super snažan porivni pogon od 100.000 KS. Detalji se, opet, ne navode.

Foto: Novi list

Samo se naglašava da će biti ugrađena »najnovija tehnologija što će omogućiti izuzetno nisku emisiju plinova u ekološki osjetljivom okolišu«.

Posebno se ističe da će »vlasnici moći modificirati načine rada jahte kako bi odgovorili svakom okruženju i potrebama. Potpuno električni način rada s nultom emisijom savršeno je prikladan za krstarenja u područjima s većom osjetljivošću okoliša i strožim propisima o emisijama, piše Novi list.

Alternativno, postoji konvencionalni pogon koji daje najveće brzine. Bit će dostupni i načini između njih, za prilagođavanje performansi »Centerfolda« na temelju okolnosti«. Koji, to ne uspijevamo saznati!

Fotograf u timu

Najveću pozornost struke pobuđuje projekt jahte »Centerfold« i metodologija njegove izrade. Nešto posve novo, dosad nezabilježeno u svijetu nautičkih projekata. Avangarda, kako bismo to karakterizirali suvremenim rječnikom.

Uz poznati tandem – Carlo Nuvolari i Dan Lenard – u projektiranje je od početka bio uključen svjetski poznati fotograf Jarmo Pohjaniemi.

Velemajstor kamere, koji je slavu stekao snimajući lijepe djevojke, modele i komercijalne sadržaje, aktivno je sudjelovao u oblikovanju novog broda.

– Za našu suradnju s Jarmom na »Centerfoldu«, preokrenuli smo kreativni proces. Umjesto da čekamo da snimi fizičku jahtu svojim objektivom, pozvali smo ga da radi s nama od ranih faza dizajna, kako bi isključivo upravljao ljepotom jahte iz svoje perspektive.

Napravili smo početni dizajn jahte koji nam je bio lijep, prema našoj viziji, a on je potom unio svoje profinjeno profesionalno oko i kreativni utjecaj.

Foto: Novi list

Ovaj se unos manje odnosio na fizički oblik jahte, a više na to kako najbolje tretirati površine za najljepši odraz svjetlosti, kontrasta i zrcala.

Čak i do ambijentalnog okruženja dizajna, koji je preuzet s Jarmovih vlastitih pejzažnih fotografija kako bi se stvorila savršena pozadina.

Proces ima paralele s fotografom koja stilizira fotografiranje supermodela, pa konačna slika predstavlja njegovu kreativnu viziju jedinstvene ljepote subjekta – bilo da je to ljudski model ili dizajn jahte. Ovo je nešto što nikada prije nije viđeno u svijetu superjahti.

Ne stvaramo dizajn samo kao sredstvo za postizanje cilja, jahte koja se gradi, u sam dizajn ulažemo maksimalnu kreativnost, kažu renomirani dizajneri.

Konačan rezultat vidjet ćemo kad jahta zaplovi. Zasad, na fotografijama, sve izgleda prelijepo i atraktivno. Djeluju kao snimljene u stvarnosti. Teško je pojmiti da gradnja broda još nije počela!


Branko Šuljić

Veliku pozornost stručnih, nautičko-jahtaških krugova, adekvatno tome i medija, posljednjih mjeseci pobuđuje jahta »Centerfold«. Jahta što će zaploviti za godinu, dvije, možda i tri. Kad zaplovi, bit će najveća na svijetu.

Mnogi tvrde i – najljepša! U svakom slučaju nikako obična jahta, nego po svemu jedinstvena. Dosta je spomenuti njene osnovne gabarite. I pogledati fotografije njena vanjskog i unutarnjeg izgleda, što ih ti mediji objavljuju, piše Novi list.

Jahta što tek treba zaploviti bit će dugačka 663 stope. Da nam svima bude razumljivo, to su 202 metra! Najveća jahta što sada plovi svjetskim morima značajno je manja – 180 metara, odnosno 590 stopa.

Zove se »Azzam«, a vlasnik joj je šeik Khalifa bin Zayed Al Nahyan. Tek da se zna. Plovi maksimalnom brzinom od 32 čvora, a vrijednost se procjenjuje na 600 milijuna dolara. Koliko će ova buduća stajati, kada će se graditi i gdje, zasad nije objavljeno.

Foto: Novi list

Projektant – Slovenac

U javnosti se, međutim, ističe podatak zbog kojeg sam odlučio pisati ovaj tekst. Projektant velebne jahte je naš susjed, Slovenac!

Svakome tko i malo zna o brodovima i njihovu nastanku, jasno je da takav kompleksan projekt ne može raditi jedan čovjek, ma koliko bio sposoban, kreativan i nadaren. Takvi su projekti rezultat timskog rada.

Ali, na čelu tima ipak stoji pojedinac najistaknutiji među njima. Ili dvojica, trojica, ovisno o organizaciji poslovanja. U ovom slučaju projekt superjahte potpisuje dizajnerski studio Nuvolari-Lenard iz Venecije.

Renomirana kuća, u svijetu poznata i cijenjena, nosi ime po svojim vlasnicima i glavnim projektantima, a to su Carlo Nuvolari i Dan Lenard, Talijan i Slovenac.

Foto: Novi list

Da, iako iz imena to nije razvidno, Dan Lenard je Slovenac. Rođen je u Ljubljani prije 54 godine, a zajednički studio s talijanskim partnerom djeluje od 1989.

Dizajnersko područje u početku im je bilo šire, a onda su se usmjerili isključivo na dizajniranje jahti i otvaranje novih tržišnih niša u tom sektoru, uključujući i marketing.

Duga je lista prestižnih, velikih i lijepih megajahti što nose njihov potpis. Spomenimo i to, neka se zna, Dan Lenard veliki je zaljubljenik u jedrenje i naše Kornate. Njihovim akvatorijem plovio je još u djetinjstvu s roditeljima, a redovno ga posjećuje i sada.

»Naš« Lürssen

Vratimo se, međutim, jahti »Centerfold«. Mediji, zasad, ne objavljuju ime budućeg vlasnika. Da ima puno, pa i previše novca, ne treba sumnjati.

Također, ne navodi se ime brodogradilišta kojemu će biti povjerena gradnja. Možda to bude »naš« Lürssen.

Pomalo ga smijemo svojatati, budući da je posljednjih godina razgranao poslovanje na našem području, u Rijeci i Opatiji. Veliko i širom jahtaškog svijeta poznato njemačko brodogradilište, specijalizirano je za gradnju upravo takvih plovila.

Trup jahte »Centerfold« bit će od čelika, s aluminijskim nadgrađem. Prema projektu, kompletno opremljena bit će teška 16.800 tona.

Usprkos takvoj masi, trebala bi ploviti maksimalnom brzinom od 35 čvorova. To će omogućavati super snažan porivni pogon od 100.000 KS. Detalji se, opet, ne navode.

Foto: Novi list

Samo se naglašava da će biti ugrađena »najnovija tehnologija što će omogućiti izuzetno nisku emisiju plinova u ekološki osjetljivom okolišu«.

Posebno se ističe da će »vlasnici moći modificirati načine rada jahte kako bi odgovorili svakom okruženju i potrebama. Potpuno električni način rada s nultom emisijom savršeno je prikladan za krstarenja u područjima s većom osjetljivošću okoliša i strožim propisima o emisijama, piše Novi list.

Alternativno, postoji konvencionalni pogon koji daje najveće brzine. Bit će dostupni i načini između njih, za prilagođavanje performansi »Centerfolda« na temelju okolnosti«. Koji, to ne uspijevamo saznati!

Fotograf u timu

Najveću pozornost struke pobuđuje projekt jahte »Centerfold« i metodologija njegove izrade. Nešto posve novo, dosad nezabilježeno u svijetu nautičkih projekata. Avangarda, kako bismo to karakterizirali suvremenim rječnikom.

Uz poznati tandem – Carlo Nuvolari i Dan Lenard – u projektiranje je od početka bio uključen svjetski poznati fotograf Jarmo Pohjaniemi.

Velemajstor kamere, koji je slavu stekao snimajući lijepe djevojke, modele i komercijalne sadržaje, aktivno je sudjelovao u oblikovanju novog broda.

– Za našu suradnju s Jarmom na »Centerfoldu«, preokrenuli smo kreativni proces. Umjesto da čekamo da snimi fizičku jahtu svojim objektivom, pozvali smo ga da radi s nama od ranih faza dizajna, kako bi isključivo upravljao ljepotom jahte iz svoje perspektive.

Napravili smo početni dizajn jahte koji nam je bio lijep, prema našoj viziji, a on je potom unio svoje profinjeno profesionalno oko i kreativni utjecaj.

Foto: Novi list

Ovaj se unos manje odnosio na fizički oblik jahte, a više na to kako najbolje tretirati površine za najljepši odraz svjetlosti, kontrasta i zrcala.

Čak i do ambijentalnog okruženja dizajna, koji je preuzet s Jarmovih vlastitih pejzažnih fotografija kako bi se stvorila savršena pozadina.

Proces ima paralele s fotografom koja stilizira fotografiranje supermodela, pa konačna slika predstavlja njegovu kreativnu viziju jedinstvene ljepote subjekta – bilo da je to ljudski model ili dizajn jahte. Ovo je nešto što nikada prije nije viđeno u svijetu superjahti.

Ne stvaramo dizajn samo kao sredstvo za postizanje cilja, jahte koja se gradi, u sam dizajn ulažemo maksimalnu kreativnost, kažu renomirani dizajneri.

Konačan rezultat vidjet ćemo kad jahta zaplovi. Zasad, na fotografijama, sve izgleda prelijepo i atraktivno. Djeluju kao snimljene u stvarnosti. Teško je pojmiti da gradnja broda još nije počela!


Branko Šuljić

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video