O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Luka Trst na kolosijeku uspjeha: Teretnim vlakovima spojena na Sloveniju, Austriju i Mađarsku

Luka Trst, odnosno operater Cosco, jučer je otvorio novu transportnu žilu kucavicu. Riječ je o željezničkoj vezi između Trsta i Slovenije, a vlak će po novoj dogovorenoj liniji putovati na tjednoj bazi. To će se vrlo brzo povećati na više vlakova tjedno, jer će se vlakovi usmjeravati i na mađarsko tržište, a otvorene su opcije povezivanja njemačkih, austrijskih, belgijskih, luksemburških, slovačkih i čeških željezničkih postaja sa Trstom.

Iz Trsta će se vlakovi uputiti za Ljubljanu, pa dalje prema Ormožu odakle se željeznica račva na sjeverni i južni dio mađarskih tračnica. Južnim smjerom željeznica ide direktno iz Ormoža za Budimpeštu i Nagykaniszau, a sjevernim smjerom preko Murske Sobote za Zalaegerszeg i također Budimpeštu. Tako će mađarska prijestolnica dobiti svojevrsnu direktnu vezu sa morem i povećati svoj ekonomski značaj.

U skorijoj budućnosti vlakovi bi frekventnije trebali povezati i austrijske željezničke centre sa Trstom. Tako će Beč, Graz, Villach i Klagenfurt biti također uključeni u ovu nanovo komponiranu željezničku mrežu, s tim da će Beč i Graz biti spojeni na dio slovenske željeznice koji se pruža prema Mađarskoj, prolazeći kroz Maribor, dok će Villach i Klagenfurt biti vlakom spojeni sa Ljubljanom preko Kranja.

Kada pogledamo slovensku željezničku infrastrukturu koja će sada biti glavna teretna linija od Trsta ka Središnjoj Europi, riječ je o modernoj elektrificiranoj željeznici, a zahvaljujući češkom ulagaču EPH koji je prije dvije i pol godine preuzeo 49% vlasništva tvrtke SŽ Teretni prijevoz za impresivnih 80 milijuna eura. Češki holding EPH namjeravao je proširiti se i na regiju Jugoistočne Europe, ali za sada je to još na bazi plana.

SŽ Teretni prijevoz zapošljava preko 1.200 radnika, a prije pandemije poslovali su sa 8 milijuna eura dobiti na godišnjoj razini. S novim ugovorenim rutama za prijevoz tereta iz i u Trst te će se brojke zasigurno popeti na još više razine. Zanimljiva činjenica je da su potencijalni ulagači u SŽ Teretni prijevoz bili Austrijanci, Nijemci, Poljaci, Česi i Rusi, ali Slovenci su se odlučili za suradnju sa češkom stranom. Česi se, izgleda, drže dogovora i stvarno će do 2030. ostvariti zacrtane planove i dokapitalizaciju slovenske inačice HŽ Cargo-a.


Petar Zuanović

Luka Trst, odnosno operater Cosco, jučer je otvorio novu transportnu žilu kucavicu. Riječ je o željezničkoj vezi između Trsta i Slovenije, a vlak će po novoj dogovorenoj liniji putovati na tjednoj bazi. To će se vrlo brzo povećati na više vlakova tjedno, jer će se vlakovi usmjeravati i na mađarsko tržište, a otvorene su opcije povezivanja njemačkih, austrijskih, belgijskih, luksemburških, slovačkih i čeških željezničkih postaja sa Trstom.

Iz Trsta će se vlakovi uputiti za Ljubljanu, pa dalje prema Ormožu odakle se željeznica račva na sjeverni i južni dio mađarskih tračnica. Južnim smjerom željeznica ide direktno iz Ormoža za Budimpeštu i Nagykaniszau, a sjevernim smjerom preko Murske Sobote za Zalaegerszeg i također Budimpeštu. Tako će mađarska prijestolnica dobiti svojevrsnu direktnu vezu sa morem i povećati svoj ekonomski značaj.

U skorijoj budućnosti vlakovi bi frekventnije trebali povezati i austrijske željezničke centre sa Trstom. Tako će Beč, Graz, Villach i Klagenfurt biti također uključeni u ovu nanovo komponiranu željezničku mrežu, s tim da će Beč i Graz biti spojeni na dio slovenske željeznice koji se pruža prema Mađarskoj, prolazeći kroz Maribor, dok će Villach i Klagenfurt biti vlakom spojeni sa Ljubljanom preko Kranja.

Kada pogledamo slovensku željezničku infrastrukturu koja će sada biti glavna teretna linija od Trsta ka Središnjoj Europi, riječ je o modernoj elektrificiranoj željeznici, a zahvaljujući češkom ulagaču EPH koji je prije dvije i pol godine preuzeo 49% vlasništva tvrtke SŽ Teretni prijevoz za impresivnih 80 milijuna eura. Češki holding EPH namjeravao je proširiti se i na regiju Jugoistočne Europe, ali za sada je to još na bazi plana.

SŽ Teretni prijevoz zapošljava preko 1.200 radnika, a prije pandemije poslovali su sa 8 milijuna eura dobiti na godišnjoj razini. S novim ugovorenim rutama za prijevoz tereta iz i u Trst te će se brojke zasigurno popeti na još više razine. Zanimljiva činjenica je da su potencijalni ulagači u SŽ Teretni prijevoz bili Austrijanci, Nijemci, Poljaci, Česi i Rusi, ali Slovenci su se odlučili za suradnju sa češkom stranom. Česi se, izgleda, drže dogovora i stvarno će do 2030. ostvariti zacrtane planove i dokapitalizaciju slovenske inačice HŽ Cargo-a.


Petar Zuanović

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video