O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

3. maj: Uljanik pokušava prodati dionice, no hoće li riječki škver uopće dočekati kraj ljeta?

Skupština vjerovnika Uljanika u stečaju, u kojoj država ima presudnu glasačku poziciju, prihvatila je jučer prijedlog da se vlasnički paket od 88,3 posto dionica riječkog »3. maja« ponovno oglasi na prodaju, piše Novi list.

Novi pokušaj prodaje dionica »3. maja« u vlasništvu Uljanika planiran je da starta krajem kolovoza, dokad će se prikupiti iskazi interesa potencijalnih zainteresiranih strana dok je sam postupak dubinskog snimanja i dostave eventualnih ponuda za kupnju predviđen za rujan.

Potpuna neizvjesnost

Naravno, sve to pod uvjetom da riječko brodogradilište dočeka konac ljeta s obzirom na to da u ovom trenutku, svega desetak dana prije nego što bi se trebala obaviti planirana primopredaja više od 50 milijuna eura vrijednog broda za prijevoz automobila, kojeg se ovih dana može vidjeti u pokusnoj vožnji Kvarnerskim zaljevom, i dalje nema pouzdanog odgovora hoće li »3. maju« biti odobrena nova državna jamstva za kredit za završetak još jedne novogradnje ili ne.

Bez toga, zaposleni u riječkom škveru i njihovi kooperanti nemaju se čemu dobrom nadati jer »3. maj« isporukom car-carriera sredinom srpnja ostaje bez posla. Novi resorni ministar Davor Filipović na porinuću novog polarnog kruzera za australski Scenic proteklog vikenda nije pružio konkretniju naznaku na koju će se stranu trećemajski kotač sudbine okrenuti sredinom srpnja, osim da se pokušava doći do »zadovoljavajućeg rješenja« te da »3. maj« mora uložiti dodatne napore na ugovaranju novih poslova«.

Jučerašnju odluku Skupštine vjerovnika Uljanika treba više gledati u kontekstu regula stečajnog postupka koji se privodi kraju nad nekadašnjim matičnim društvom Uljanik grupe, a koji nalažu unovčenje ili barem pokušaje unovčenja preostale imovine iz stečajne mase, među kojom su još ostale i dionice »3. maja«. Vlasnički paket dionica u riječkom brodogradilištu već se pokušao prodati sredinom prošle godine, no sve je završilo bez ijednog iskaza interesa što je bilo i očekivano.

Otad se ništa na bolje nije promijenilo s financijskom krvnom slikom riječkog škvera koji se cijelo vrijeme topi pod akumuliranim gubicima koje najvećim dijelom baštini iz razdoblja restrukturiranja pod kapom pulskog Uljanika. Prezaduženost je samo još veća i prema revidiranim financijskim izvještajima s kraja prošle godine imovina »3. maja« bila je manja od obveza za 645 milijuna kuna.

Još i tužba

Na prijedlog stečajne upraviteljice Uljanika Marije Ružić, Skupština vjerovnika jučer je prihvatila tekst sudske nagodbe koji će se dostaviti na očitovanje »3. maju«, sve u cilju da se dođe do mirnog rješenja spora te prekine skup i dugotrajan sudski postupak. Riječ je, zapravo, o tri sudska postupka koji se vode pred Trgovačkim sudom u Rijeci, a u kojima je Uljanik u stečaju tužio riječko brodogradilište radi isplate dospjelih novčanih tražbina po osnovu danih pozajmica i predujmova te nepodmirenih računa, sveukupno »teških« blizu 140 milijuna kuna.

Sudski postupci su pokrenuti nakon što je riječko brodogradilište odbilo priznati dugovanja, a prijetila je zastara dok je »3. maj« odgovorio protutužbom. U prijedlogu sudske nagodbe predviđeno je da »3. maj« prizna dospjelu novčanu tražbinu, ali da rokovi i način podmirenja dugovanja budu posebno definirani.

Orjana Antešić

Skupština vjerovnika Uljanika u stečaju, u kojoj država ima presudnu glasačku poziciju, prihvatila je jučer prijedlog da se vlasnički paket od 88,3 posto dionica riječkog »3. maja« ponovno oglasi na prodaju, piše Novi list.

Novi pokušaj prodaje dionica »3. maja« u vlasništvu Uljanika planiran je da starta krajem kolovoza, dokad će se prikupiti iskazi interesa potencijalnih zainteresiranih strana dok je sam postupak dubinskog snimanja i dostave eventualnih ponuda za kupnju predviđen za rujan.

Potpuna neizvjesnost

Naravno, sve to pod uvjetom da riječko brodogradilište dočeka konac ljeta s obzirom na to da u ovom trenutku, svega desetak dana prije nego što bi se trebala obaviti planirana primopredaja više od 50 milijuna eura vrijednog broda za prijevoz automobila, kojeg se ovih dana može vidjeti u pokusnoj vožnji Kvarnerskim zaljevom, i dalje nema pouzdanog odgovora hoće li »3. maju« biti odobrena nova državna jamstva za kredit za završetak još jedne novogradnje ili ne.

Bez toga, zaposleni u riječkom škveru i njihovi kooperanti nemaju se čemu dobrom nadati jer »3. maj« isporukom car-carriera sredinom srpnja ostaje bez posla. Novi resorni ministar Davor Filipović na porinuću novog polarnog kruzera za australski Scenic proteklog vikenda nije pružio konkretniju naznaku na koju će se stranu trećemajski kotač sudbine okrenuti sredinom srpnja, osim da se pokušava doći do »zadovoljavajućeg rješenja« te da »3. maj« mora uložiti dodatne napore na ugovaranju novih poslova«.

Jučerašnju odluku Skupštine vjerovnika Uljanika treba više gledati u kontekstu regula stečajnog postupka koji se privodi kraju nad nekadašnjim matičnim društvom Uljanik grupe, a koji nalažu unovčenje ili barem pokušaje unovčenja preostale imovine iz stečajne mase, među kojom su još ostale i dionice »3. maja«. Vlasnički paket dionica u riječkom brodogradilištu već se pokušao prodati sredinom prošle godine, no sve je završilo bez ijednog iskaza interesa što je bilo i očekivano.

Otad se ništa na bolje nije promijenilo s financijskom krvnom slikom riječkog škvera koji se cijelo vrijeme topi pod akumuliranim gubicima koje najvećim dijelom baštini iz razdoblja restrukturiranja pod kapom pulskog Uljanika. Prezaduženost je samo još veća i prema revidiranim financijskim izvještajima s kraja prošle godine imovina »3. maja« bila je manja od obveza za 645 milijuna kuna.

Još i tužba

Na prijedlog stečajne upraviteljice Uljanika Marije Ružić, Skupština vjerovnika jučer je prihvatila tekst sudske nagodbe koji će se dostaviti na očitovanje »3. maju«, sve u cilju da se dođe do mirnog rješenja spora te prekine skup i dugotrajan sudski postupak. Riječ je, zapravo, o tri sudska postupka koji se vode pred Trgovačkim sudom u Rijeci, a u kojima je Uljanik u stečaju tužio riječko brodogradilište radi isplate dospjelih novčanih tražbina po osnovu danih pozajmica i predujmova te nepodmirenih računa, sveukupno »teških« blizu 140 milijuna kuna.

Sudski postupci su pokrenuti nakon što je riječko brodogradilište odbilo priznati dugovanja, a prijetila je zastara dok je »3. maj« odgovorio protutužbom. U prijedlogu sudske nagodbe predviđeno je da »3. maj« prizna dospjelu novčanu tražbinu, ali da rokovi i način podmirenja dugovanja budu posebno definirani.

Orjana Antešić

Što nas pokreće