O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Singapur gradi prvi potpuno autonomni kontejnerski terminal

Singapur je objavio zapanjujuću informaciju – uložit će još impresivnih 14 milijardi američkih dolara u izgradnju najveće automatizirane luke na svijetu. Ovaj ogromni poduhvat trajat će godinama, a puni kapacitet od 65 milijuna TEU planira se doseći do 2040. godine.

Enormno ulaganje vršit će se u Tuasu, zapadnoj regiji Singapura, koji ovime planira dodatno ojačati svoj strateški položaj kao žarište prijevoza roba iz Europe u Aziju i obrnuto.

Izgradnjom umjetne obale, Tuas će ostvariti dodatnih 1,15 milijuna četvornih metara otvorenog prostora, dok će zatvoreni prostor biti površine 2,4 milijuna četvornih metara. Podaci su impresivni, ako ne i zastrašujući. Na gatove će moći pristajati kontejnerski brodovi duži od 450 metara, a ograničenje gaza bit će na 23 metra. Prilikom cijeloga projekta, vođena je briga i o ekologiji, pa se tako za 6 milijuna dolara premještaju koralji iz područja obuhvaćenog zahvatom, uz izračun da će tu selidbu preživjeti 80% populacije.

Foto: eCrane

Novi terminal bit će pravo tehnološko čudo. Kontejnerskim divovima asistirat će autonomni tegljači, baš kao što će i sva vozila unutar terminala biti upravljana putem super-računala. Dostavu sa obale vršit će dronovi, a kontrolne točke bit će najsofisticiraniji senzorski prostori,. Luka će primati elektronske teretnice, kao i druge dokumente, i tako smanjiti opterećenje posade u vidu podnošenja papirologije u fizičkom obliku. Dio upravljanja rada luke obavljat će digitalne platforme DigitalPort i sustav Just-In-Time.

Dužina lučkog pristaništa u Tuasu bit će 8,6 kilometara, a radovi će se izvoditi 24 sata dnevno. Štoviše, radovi su već počeli i već se vrše kao cjelodnevni manevar, a u projektu sudjeluje više tisuća radnika. Zanimljivo je kako je pretfaza ovog projekta završena bez ijedne ozljede, odnosno svi radnici su se sretno vratili svojim domovima, što će reći da su sigurnost i zaštita na radu na najvišim razinama. Pomorska industrija, izvan ovog infrastrukturnog projekta, u Singapuru zapošljava 170.000 radnika, čini 7% BDP-a i godišnje usluži preko 130.000 brodova.

Singapur će uštedjeti čak 2 milijarde američkih dolara svojevrsnom reciklažom materijala kojeg strojevi jaružaju te će taj materijal postati građevinski materijal najviše kvalitete. Prema svemu sudeći, ovo je vjerojatno najveći lučki projekt prve polovice 21. stoljeća, a tome u prilog ide i sama činjenica da će se otvaranjem novog terminala Tuas zatvoriti tri postojeća singapurska terminala: Keppel, Brani i Tanjong Pagar. Preseljenjem kapaciteta u samo jedan terminal, smanjit će se i gužve na cestovnim pravcima između sadašnjih lučkih postrojenja, smanjit će se emisija štetnih plinova i što je u svijetu kapitala najvažnije – uštedjet će se energija, a time i novac.


Petar Zuanović

Foto: CNA
Foto: The Stratis Times

Singapur je objavio zapanjujuću informaciju – uložit će još impresivnih 14 milijardi američkih dolara u izgradnju najveće automatizirane luke na svijetu. Ovaj ogromni poduhvat trajat će godinama, a puni kapacitet od 65 milijuna TEU planira se doseći do 2040. godine.

Enormno ulaganje vršit će se u Tuasu, zapadnoj regiji Singapura, koji ovime planira dodatno ojačati svoj strateški položaj kao žarište prijevoza roba iz Europe u Aziju i obrnuto.

Izgradnjom umjetne obale, Tuas će ostvariti dodatnih 1,15 milijuna četvornih metara otvorenog prostora, dok će zatvoreni prostor biti površine 2,4 milijuna četvornih metara. Podaci su impresivni, ako ne i zastrašujući. Na gatove će moći pristajati kontejnerski brodovi duži od 450 metara, a ograničenje gaza bit će na 23 metra. Prilikom cijeloga projekta, vođena je briga i o ekologiji, pa se tako za 6 milijuna dolara premještaju koralji iz područja obuhvaćenog zahvatom, uz izračun da će tu selidbu preživjeti 80% populacije.

Foto: eCrane

Novi terminal bit će pravo tehnološko čudo. Kontejnerskim divovima asistirat će autonomni tegljači, baš kao što će i sva vozila unutar terminala biti upravljana putem super-računala. Dostavu sa obale vršit će dronovi, a kontrolne točke bit će najsofisticiraniji senzorski prostori,. Luka će primati elektronske teretnice, kao i druge dokumente, i tako smanjiti opterećenje posade u vidu podnošenja papirologije u fizičkom obliku. Dio upravljanja rada luke obavljat će digitalne platforme DigitalPort i sustav Just-In-Time.

Dužina lučkog pristaništa u Tuasu bit će 8,6 kilometara, a radovi će se izvoditi 24 sata dnevno. Štoviše, radovi su već počeli i već se vrše kao cjelodnevni manevar, a u projektu sudjeluje više tisuća radnika. Zanimljivo je kako je pretfaza ovog projekta završena bez ijedne ozljede, odnosno svi radnici su se sretno vratili svojim domovima, što će reći da su sigurnost i zaštita na radu na najvišim razinama. Pomorska industrija, izvan ovog infrastrukturnog projekta, u Singapuru zapošljava 170.000 radnika, čini 7% BDP-a i godišnje usluži preko 130.000 brodova.

Singapur će uštedjeti čak 2 milijarde američkih dolara svojevrsnom reciklažom materijala kojeg strojevi jaružaju te će taj materijal postati građevinski materijal najviše kvalitete. Prema svemu sudeći, ovo je vjerojatno najveći lučki projekt prve polovice 21. stoljeća, a tome u prilog ide i sama činjenica da će se otvaranjem novog terminala Tuas zatvoriti tri postojeća singapurska terminala: Keppel, Brani i Tanjong Pagar. Preseljenjem kapaciteta u samo jedan terminal, smanjit će se i gužve na cestovnim pravcima između sadašnjih lučkih postrojenja, smanjit će se emisija štetnih plinova i što je u svijetu kapitala najvažnije – uštedjet će se energija, a time i novac.


Petar Zuanović

Foto: CNA
Foto: The Stratis Times

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video

Singapur je objavio zapanjujuću informaciju – uložit će još impresivnih 14 milijardi američkih dolara u izgradnju najveće automatizirane luke na svijetu. Ovaj ogromni poduhvat trajat će godinama, a puni kapacitet od 65 milijuna TEU planira se doseći do 2040. godine.

Enormno ulaganje vršit će se u Tuasu, zapadnoj regiji Singapura, koji ovime planira dodatno ojačati svoj strateški položaj kao žarište prijevoza roba iz Europe u Aziju i obrnuto.

Izgradnjom umjetne obale, Tuas će ostvariti dodatnih 1,15 milijuna četvornih metara otvorenog prostora, dok će zatvoreni prostor biti površine 2,4 milijuna četvornih metara. Podaci su impresivni, ako ne i zastrašujući. Na gatove će moći pristajati kontejnerski brodovi duži od 450 metara, a ograničenje gaza bit će na 23 metra. Prilikom cijeloga projekta, vođena je briga i o ekologiji, pa se tako za 6 milijuna dolara premještaju koralji iz područja obuhvaćenog zahvatom, uz izračun da će tu selidbu preživjeti 80% populacije.

Foto: eCrane

Novi terminal bit će pravo tehnološko čudo. Kontejnerskim divovima asistirat će autonomni tegljači, baš kao što će i sva vozila unutar terminala biti upravljana putem super-računala. Dostavu sa obale vršit će dronovi, a kontrolne točke bit će najsofisticiraniji senzorski prostori,. Luka će primati elektronske teretnice, kao i druge dokumente, i tako smanjiti opterećenje posade u vidu podnošenja papirologije u fizičkom obliku. Dio upravljanja rada luke obavljat će digitalne platforme DigitalPort i sustav Just-In-Time.

Dužina lučkog pristaništa u Tuasu bit će 8,6 kilometara, a radovi će se izvoditi 24 sata dnevno. Štoviše, radovi su već počeli i već se vrše kao cjelodnevni manevar, a u projektu sudjeluje više tisuća radnika. Zanimljivo je kako je pretfaza ovog projekta završena bez ijedne ozljede, odnosno svi radnici su se sretno vratili svojim domovima, što će reći da su sigurnost i zaštita na radu na najvišim razinama. Pomorska industrija, izvan ovog infrastrukturnog projekta, u Singapuru zapošljava 170.000 radnika, čini 7% BDP-a i godišnje usluži preko 130.000 brodova.

Singapur će uštedjeti čak 2 milijarde američkih dolara svojevrsnom reciklažom materijala kojeg strojevi jaružaju te će taj materijal postati građevinski materijal najviše kvalitete. Prema svemu sudeći, ovo je vjerojatno najveći lučki projekt prve polovice 21. stoljeća, a tome u prilog ide i sama činjenica da će se otvaranjem novog terminala Tuas zatvoriti tri postojeća singapurska terminala: Keppel, Brani i Tanjong Pagar. Preseljenjem kapaciteta u samo jedan terminal, smanjit će se i gužve na cestovnim pravcima između sadašnjih lučkih postrojenja, smanjit će se emisija štetnih plinova i što je u svijetu kapitala najvažnije – uštedjet će se energija, a time i novac.


Petar Zuanović

Foto: CNA
Foto: The Stratis Times