O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Vratio se ‘Morski oblak‘: Najstariji aktivni kruzer na svijetu, u vlasništvu Hrvatice, usidrio se u Gružu. Na njemu se ručno podižu i spuštaju jedra, a tjedan plovidbe stoji cijelo bogatstvo

Uplovljavanje koje je najavio administrator FB grupe ‘Dubrovnik nekad’, Ivo Batričević, danas se i ostvarilo. Jedrenjak Sea Cloud, najstariji aktivni kruzer na svijetu, porinut još davne 1931. godine, usidrio se ponovno u Dubrovniku, točnije u gruškoj luci, piše Dubrovački vjesnik.

Sea Cloud koji ove godine slavi 91. rođendan zasigurno je jedan od najljepših jedrenjaka svijeta. U javnosti je malo poznato kako je sadašnja vlasnica jedrenjaka Hrvatica iz Tribunja pored Šibenika Milena Ebel – Stipaničev zajedno sa svojim suprugom Hermanom – naveo je uoči dolaska jedrenjaka Batričević.

Otkrio je kako je ‘Morski Oblak’ izgrađen kao jahta pod imenom Hussar V u njemačkom brodogradilištu Krupp Germaniawerft iz Kiela, te porinut u more 25. travnja 1931. kao tada najveća privatna jahta na svijetu duljine 109 metara, širine 14,99 m, gaza 5,8 m, i 2532 bruto tona. Luksuzno opremljen jedrenjak tipa bark s četiri jarbola visine 54 metra i površine jedara 2970 kvadratnih metara pogonila su dva dizel motora na dvije propele.

Kroz povijest je jedrenjak služio kao ploveće veleposlanstvo i ratni brod u Drugom svjetskom ratu, te je kao luksuzno plovilo promijenio više vlasnika. Uz Sea Cloud danas postoji i Sea Cloud II. Batričević bilježi kako je aktualna vlasnica jako vezana za rodni Tribunj, i iznimno ponosna na svoje jedrenjake:

– Zanimljivo je da jedrenjaci Sea Cloud i Sea Cloud II  imaju 20 članova posade koji ručno dižu i spuštaju 3000 kvadratnih metara jedara po svim vremenskim uvjetima dok se na drugim jedrenjacima koji plove u komercijalne svrhe jedra dižu i spuštaju elektronski pritiskom na nekoliko puca s komandnog mosta. Sea Cloud u ljetnoj sezoni pretežno plovi po Mediteranu, a zimi po Karibima, ali i ostalim odredištima diljem svijeta. Putovanje jedrenjakom košta od 2500 do 8000 dolara za jednu osobu za sedam dana, ali zato dobivate puni luksuz na najstarijem aktivnom kruzeru – jedrenjaku na svijetu – navodi Batričević o jedrenjaku koji je u brodogradilištu Viktor Lenac u Rijeci u siječnju 2002. godine zamalo stradao u požaru potpalublja koji je izbio kao posljedica iskrenja tijekom varenja.      

Osim dva aktivna Sea Clouda, nedavno je izgrađen i treći jedrenjak koji plovi pod imenom Sea Cloud Spirit.

U posadi je bilo i Dubrovčana

Sea Cloud je na kružnom putovanju prvi put uplovio u Dubrovnik 22. srpnja 1981., otkad redovito dolazi po nekoliko puta godišnje do 10. studenog 1988. Zbog ratnih zbivanja izbivao je godinama iz dubrovačkog akvatorija sve do 19. svibnja 1998. Potom nije dolazio zbog pandemije, no sad opet mami elegancijom. Batričević ističe kako osobno zna da su na jedrenjaku bili ukrcani i naši Dubrovčani, i to dva upravitelja stroja, jedan prvi časnik stroja, kao i još neki članovi posade.   

Uplovljavanje koje je najavio administrator FB grupe ‘Dubrovnik nekad’, Ivo Batričević, danas se i ostvarilo. Jedrenjak Sea Cloud, najstariji aktivni kruzer na svijetu, porinut još davne 1931. godine, usidrio se ponovno u Dubrovniku, točnije u gruškoj luci, piše Dubrovački vjesnik.

Sea Cloud koji ove godine slavi 91. rođendan zasigurno je jedan od najljepših jedrenjaka svijeta. U javnosti je malo poznato kako je sadašnja vlasnica jedrenjaka Hrvatica iz Tribunja pored Šibenika Milena Ebel – Stipaničev zajedno sa svojim suprugom Hermanom – naveo je uoči dolaska jedrenjaka Batričević.

Otkrio je kako je ‘Morski Oblak’ izgrađen kao jahta pod imenom Hussar V u njemačkom brodogradilištu Krupp Germaniawerft iz Kiela, te porinut u more 25. travnja 1931. kao tada najveća privatna jahta na svijetu duljine 109 metara, širine 14,99 m, gaza 5,8 m, i 2532 bruto tona. Luksuzno opremljen jedrenjak tipa bark s četiri jarbola visine 54 metra i površine jedara 2970 kvadratnih metara pogonila su dva dizel motora na dvije propele.

Kroz povijest je jedrenjak služio kao ploveće veleposlanstvo i ratni brod u Drugom svjetskom ratu, te je kao luksuzno plovilo promijenio više vlasnika. Uz Sea Cloud danas postoji i Sea Cloud II. Batričević bilježi kako je aktualna vlasnica jako vezana za rodni Tribunj, i iznimno ponosna na svoje jedrenjake:

– Zanimljivo je da jedrenjaci Sea Cloud i Sea Cloud II  imaju 20 članova posade koji ručno dižu i spuštaju 3000 kvadratnih metara jedara po svim vremenskim uvjetima dok se na drugim jedrenjacima koji plove u komercijalne svrhe jedra dižu i spuštaju elektronski pritiskom na nekoliko puca s komandnog mosta. Sea Cloud u ljetnoj sezoni pretežno plovi po Mediteranu, a zimi po Karibima, ali i ostalim odredištima diljem svijeta. Putovanje jedrenjakom košta od 2500 do 8000 dolara za jednu osobu za sedam dana, ali zato dobivate puni luksuz na najstarijem aktivnom kruzeru – jedrenjaku na svijetu – navodi Batričević o jedrenjaku koji je u brodogradilištu Viktor Lenac u Rijeci u siječnju 2002. godine zamalo stradao u požaru potpalublja koji je izbio kao posljedica iskrenja tijekom varenja.      

Osim dva aktivna Sea Clouda, nedavno je izgrađen i treći jedrenjak koji plovi pod imenom Sea Cloud Spirit.

U posadi je bilo i Dubrovčana

Sea Cloud je na kružnom putovanju prvi put uplovio u Dubrovnik 22. srpnja 1981., otkad redovito dolazi po nekoliko puta godišnje do 10. studenog 1988. Zbog ratnih zbivanja izbivao je godinama iz dubrovačkog akvatorija sve do 19. svibnja 1998. Potom nije dolazio zbog pandemije, no sad opet mami elegancijom. Batričević ističe kako osobno zna da su na jedrenjaku bili ukrcani i naši Dubrovčani, i to dva upravitelja stroja, jedan prvi časnik stroja, kao i još neki članovi posade.   

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video

Uplovljavanje koje je najavio administrator FB grupe ‘Dubrovnik nekad’, Ivo Batričević, danas se i ostvarilo. Jedrenjak Sea Cloud, najstariji aktivni kruzer na svijetu, porinut još davne 1931. godine, usidrio se ponovno u Dubrovniku, točnije u gruškoj luci, piše Dubrovački vjesnik.

Sea Cloud koji ove godine slavi 91. rođendan zasigurno je jedan od najljepših jedrenjaka svijeta. U javnosti je malo poznato kako je sadašnja vlasnica jedrenjaka Hrvatica iz Tribunja pored Šibenika Milena Ebel – Stipaničev zajedno sa svojim suprugom Hermanom – naveo je uoči dolaska jedrenjaka Batričević.

Otkrio je kako je ‘Morski Oblak’ izgrađen kao jahta pod imenom Hussar V u njemačkom brodogradilištu Krupp Germaniawerft iz Kiela, te porinut u more 25. travnja 1931. kao tada najveća privatna jahta na svijetu duljine 109 metara, širine 14,99 m, gaza 5,8 m, i 2532 bruto tona. Luksuzno opremljen jedrenjak tipa bark s četiri jarbola visine 54 metra i površine jedara 2970 kvadratnih metara pogonila su dva dizel motora na dvije propele.

Kroz povijest je jedrenjak služio kao ploveće veleposlanstvo i ratni brod u Drugom svjetskom ratu, te je kao luksuzno plovilo promijenio više vlasnika. Uz Sea Cloud danas postoji i Sea Cloud II. Batričević bilježi kako je aktualna vlasnica jako vezana za rodni Tribunj, i iznimno ponosna na svoje jedrenjake:

– Zanimljivo je da jedrenjaci Sea Cloud i Sea Cloud II  imaju 20 članova posade koji ručno dižu i spuštaju 3000 kvadratnih metara jedara po svim vremenskim uvjetima dok se na drugim jedrenjacima koji plove u komercijalne svrhe jedra dižu i spuštaju elektronski pritiskom na nekoliko puca s komandnog mosta. Sea Cloud u ljetnoj sezoni pretežno plovi po Mediteranu, a zimi po Karibima, ali i ostalim odredištima diljem svijeta. Putovanje jedrenjakom košta od 2500 do 8000 dolara za jednu osobu za sedam dana, ali zato dobivate puni luksuz na najstarijem aktivnom kruzeru – jedrenjaku na svijetu – navodi Batričević o jedrenjaku koji je u brodogradilištu Viktor Lenac u Rijeci u siječnju 2002. godine zamalo stradao u požaru potpalublja koji je izbio kao posljedica iskrenja tijekom varenja.      

Osim dva aktivna Sea Clouda, nedavno je izgrađen i treći jedrenjak koji plovi pod imenom Sea Cloud Spirit.

U posadi je bilo i Dubrovčana

Sea Cloud je na kružnom putovanju prvi put uplovio u Dubrovnik 22. srpnja 1981., otkad redovito dolazi po nekoliko puta godišnje do 10. studenog 1988. Zbog ratnih zbivanja izbivao je godinama iz dubrovačkog akvatorija sve do 19. svibnja 1998. Potom nije dolazio zbog pandemije, no sad opet mami elegancijom. Batričević ističe kako osobno zna da su na jedrenjaku bili ukrcani i naši Dubrovčani, i to dva upravitelja stroja, jedan prvi časnik stroja, kao i još neki članovi posade.