O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

“3. maj” dobio zadnju priliku da izbjegne stečaj, ali trošak završetka broda koštat će više od ugovorene cijene

Riječko brodogradilište dobilo je još jednu, ali ujedno i zadnju priliku da održi proizvodnju na navozima i izbjegne stečaj. Vlada je na jučerašnjoj sjednici »3. maju« odobrila državna jamstva u ukupnom iznosu od blizu 47,5 milijuna eura za završetak novogradnje 527, samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutih tereta čiju gradnju je »3. maj« dogovorio s kanadskom Algomom.

Vlada je to učinila unatoč negativnoj kalkulaciji od 2,57 milijuna eura, dakle, razlike između ugovorene cijene i troškova završetka tog broda, s tim da će riječko brodogradilište morati tih nešto iznad 19 milijuna kuna iskazanog minusa na brodu pokriti iz vlastitih sredstava, na što su se trećemajci i obvezali kod podnošenja zahtjeva za odobrenje državnih jamstava. Međutim, ne uspiju li u tome, nad »3. majem« otvorit će se stečaj, piše Novi list.

Novi poslovi

– Vladina odluka otvorila nam je put da možemo ugovarati nove poslove jer, u konačnici, »3. maj« ne može živjeti samo od jednog broda. Naše dosadašnje aktivnosti urodile su time da nam stiže velik broj upita za nove poslove, od različitih tipova i veličina novogradnji, izrada sekcija i sličnog i vjerujemo da ćemo u vrlo skoro vrijeme popuniti našu knjigu narudžbi, zaključio je Ostojić.

Riječko brodogradilište početkom idućeg tjedna planira isporuku broda za prijevoz automobila i kamiona, čiji je kupac grčka kompanija Neptune Lines. Brod je, podsjetimo, iz stečajne mase Uljanika preuzela država koja je s »3. majem« u travnju prošle godine sklopila ugovor o njegovom završetku. Brod je prodan kroz postupak međunarodnog javnog poziva koji je provelo Ministarstvo gospodarstva, na kojem je upravo grčki brodar dao najizdašniju ponudu. Sama cijena po kojoj je prodan brod nije nikad službeno objavljena, na traženje samog kupca, no u dobro upućenim kuloarima spominje se da se za car-carrier, kapaciteta prijevoza 7.000 automobila, uspjelo dobiti više od 50 milijuna eura. Na jučerašnjoj sjednici, što na otvorenom, što na njezinom zatvorenom dijelu, Vlada je donijela nekoliko tehničkih odluka vezano uz skorašnju primopredaju tog broda, a ujedno je ovlastila i friškog ministra gospodarstva Davora Filipovića za potpisivanje svih dokumenata vezanih uz isporuku broda.

Godinu dana će se čekati na isporuku brodskog motora iz Kine

Novogradnja 527, koja je u fazi gradnje na navozu i na kojoj je odrađeno oko 30 posto radova, planirana je za isporuku Kanađanima tek u ožujku 2024. godine, a glavni razlog tome je što će se na isporuku brodskog motora iz Kine morati čekati godina dana, doznajemo od direktora prodaje u »3. maju« Siniše Ostojića.

Oko ovog broda s Kanađanima se pregovaralo dulje vrijeme, prvi postignuti dogovor s početka ove godine je odbijen jer je razlika između postignute cijene i troškova bila povelika, a onda se u svibnju ove godine cijena uspjela značajnije dignuti, i to za nešto više od 9 milijuna eura. Prodajna cijena broda ugovorena je, u omjeru otprilike pola-pola, u kanadskim dolarima i eurima – 31,5 milijuna kanadskih dolara i 23,5 milijuna eura, a Vlada je jučer odobrila i jamstvo na dodatnih 500.000 kanadskih dolara, odnosno oko 375.000 eura, kao osiguranje garantnih radova na brodu.


Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.


Orjana Antešić / Novi list

Riječko brodogradilište dobilo je još jednu, ali ujedno i zadnju priliku da održi proizvodnju na navozima i izbjegne stečaj. Vlada je na jučerašnjoj sjednici »3. maju« odobrila državna jamstva u ukupnom iznosu od blizu 47,5 milijuna eura za završetak novogradnje 527, samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutih tereta čiju gradnju je »3. maj« dogovorio s kanadskom Algomom.

Vlada je to učinila unatoč negativnoj kalkulaciji od 2,57 milijuna eura, dakle, razlike između ugovorene cijene i troškova završetka tog broda, s tim da će riječko brodogradilište morati tih nešto iznad 19 milijuna kuna iskazanog minusa na brodu pokriti iz vlastitih sredstava, na što su se trećemajci i obvezali kod podnošenja zahtjeva za odobrenje državnih jamstava. Međutim, ne uspiju li u tome, nad »3. majem« otvorit će se stečaj, piše Novi list.

Novi poslovi

– Vladina odluka otvorila nam je put da možemo ugovarati nove poslove jer, u konačnici, »3. maj« ne može živjeti samo od jednog broda. Naše dosadašnje aktivnosti urodile su time da nam stiže velik broj upita za nove poslove, od različitih tipova i veličina novogradnji, izrada sekcija i sličnog i vjerujemo da ćemo u vrlo skoro vrijeme popuniti našu knjigu narudžbi, zaključio je Ostojić.

Riječko brodogradilište početkom idućeg tjedna planira isporuku broda za prijevoz automobila i kamiona, čiji je kupac grčka kompanija Neptune Lines. Brod je, podsjetimo, iz stečajne mase Uljanika preuzela država koja je s »3. majem« u travnju prošle godine sklopila ugovor o njegovom završetku. Brod je prodan kroz postupak međunarodnog javnog poziva koji je provelo Ministarstvo gospodarstva, na kojem je upravo grčki brodar dao najizdašniju ponudu. Sama cijena po kojoj je prodan brod nije nikad službeno objavljena, na traženje samog kupca, no u dobro upućenim kuloarima spominje se da se za car-carrier, kapaciteta prijevoza 7.000 automobila, uspjelo dobiti više od 50 milijuna eura. Na jučerašnjoj sjednici, što na otvorenom, što na njezinom zatvorenom dijelu, Vlada je donijela nekoliko tehničkih odluka vezano uz skorašnju primopredaju tog broda, a ujedno je ovlastila i friškog ministra gospodarstva Davora Filipovića za potpisivanje svih dokumenata vezanih uz isporuku broda.

Godinu dana će se čekati na isporuku brodskog motora iz Kine

Novogradnja 527, koja je u fazi gradnje na navozu i na kojoj je odrađeno oko 30 posto radova, planirana je za isporuku Kanađanima tek u ožujku 2024. godine, a glavni razlog tome je što će se na isporuku brodskog motora iz Kine morati čekati godina dana, doznajemo od direktora prodaje u »3. maju« Siniše Ostojića.

Oko ovog broda s Kanađanima se pregovaralo dulje vrijeme, prvi postignuti dogovor s početka ove godine je odbijen jer je razlika između postignute cijene i troškova bila povelika, a onda se u svibnju ove godine cijena uspjela značajnije dignuti, i to za nešto više od 9 milijuna eura. Prodajna cijena broda ugovorena je, u omjeru otprilike pola-pola, u kanadskim dolarima i eurima – 31,5 milijuna kanadskih dolara i 23,5 milijuna eura, a Vlada je jučer odobrila i jamstvo na dodatnih 500.000 kanadskih dolara, odnosno oko 375.000 eura, kao osiguranje garantnih radova na brodu.


Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.


Orjana Antešić / Novi list

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video