O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

LNG Hrvatska odustaje od gradnje opskrbne stanice na Mlaki: Odabrane četiri potencijalne lokacije za bunker stanicu

U javnu raspravu pušten je prijedlog Zakona o izmjenama zakona o terminalu za ukapljeni prirodni plin, poznatijeg kao lex LNG, kojim se briše lokacija Mlaka u Rijeci kao mjesto za gradnju opskrbne, odnosno bunker stanice za ukapljeni prirodni plin (LNG) koja je u međuvremenu proglašena zaštićenim područjem industrijske baštine.

Dokument će javnosti biti dostupan do 7. kolovoza ove godine na Vladinoj internetskoj stranici e-Savjetovanja, javlja Novi list

Izmjenama zakona Mlaka, točnije Petrolejska luka, potpuno se briše kao lokacija za bunker stanicu iz koje bi se prirodni plin u ukapljenom stanju prekrcavao na plovila, kamione, kontejnere i vlakove, a omogućuje se izvlaštenje i gradnja na nekretninama na lokacijama koje će biti najpogodnije za gradnju takvih bunker stanica, ne samo u Rijeci, nego duž cijele obale.

U LNG Hrvatska, tvrtki koja upravlja terminalom za ukapljeni prirodni plin u Omišlju na otoku Krku, razmišljaju o gradnji bunker stanice za LNG u Rijeci, kao i na još tri potencijalne lokacije – u Zadru, u luci Gaženica te u Splitu i Pločama.

«Donošenjem ovoga Zakona pitanje mjesta za opskrbu UPP-om se neće vezivati isključivo uz određenu lokaciju, u konkretnom slučaju područje Mlake u luci Rijeka, već će se odabrati optimalna lokacija mjesta za opskrbu UPP-om uzimanjem u obzir svih tehničkih, prostornih i financijskih parametara, a rukovodeći se pritom Nacionalnim okvirom politike za uspostavu infrastrukture i razvoj tržišta alternativnih goriva u prometu, Strategijom energetskog razvoja Republike Hrvatske do 2030. s pogledom na 2050. godinu i Integriranim nacionalnim energetskim i klimatskim planom za Republiku Hrvatsku za razdoblje od 2021. do 2030. godine.«, stoji u obrazloženju posljedica koje će proisteći donošenjem izmjena Zakona.

Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, Ivo Milatić, u telefonskom je razgovoru za Novi list objasnio kako se, donošenjem izmjena Zakona, ne odustaje od gradnje bunker stanice na području Rijeke ili okolice, već isključivo od lokacije za gradnju u Petrolejskoj luci.

Promjene planova

– Pokazalo se da lokacija Mlaka nije najbolje rješenje jer je riječ o području koje je pod zaštitom konzervatora, što značajno otežava, ako ne i potpuno onemogućuje gradnju opskrbnog mjesta na tom području.

I dalje smatramo da je potrebno izgraditi takozvanu bunkering stanicu na području Rijeke, odnosno Primorsko-goranske županije, a nadam se i vjerujem da će i Grad Rijeka i Primorsko-goranska županija to i omogućiti, izmjenama svojih prostornih planova, rekao je Milatić.

Direktor LNG Hrvatske Hrvoje Krhen potvrdio je kako ta tvrtka i dalje razmatra sve četiri potencijalne lokacije, s tim da otpada mogućnost gradnje u Petrolejskoj luci na Mlaki.

– Izmjene ne znače da odustajemo od gradnje bunker stanice u Rijeci ili okolici, već samo da će se za to tražiti nova lokacija.

Uz Rijeku, tu su još tri potencijalne lokacije – Zadar, Split i Ploče, pri čemu je za Zadar već izrađena Studija utjecaja na okoliš koja je prošla prethodni Postupak ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu, u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja, rekao je Krhen.


Marinko Glavan / Novi list

U javnu raspravu pušten je prijedlog Zakona o izmjenama zakona o terminalu za ukapljeni prirodni plin, poznatijeg kao lex LNG, kojim se briše lokacija Mlaka u Rijeci kao mjesto za gradnju opskrbne, odnosno bunker stanice za ukapljeni prirodni plin (LNG) koja je u međuvremenu proglašena zaštićenim područjem industrijske baštine.

Dokument će javnosti biti dostupan do 7. kolovoza ove godine na Vladinoj internetskoj stranici e-Savjetovanja, javlja Novi list

Izmjenama zakona Mlaka, točnije Petrolejska luka, potpuno se briše kao lokacija za bunker stanicu iz koje bi se prirodni plin u ukapljenom stanju prekrcavao na plovila, kamione, kontejnere i vlakove, a omogućuje se izvlaštenje i gradnja na nekretninama na lokacijama koje će biti najpogodnije za gradnju takvih bunker stanica, ne samo u Rijeci, nego duž cijele obale.

U LNG Hrvatska, tvrtki koja upravlja terminalom za ukapljeni prirodni plin u Omišlju na otoku Krku, razmišljaju o gradnji bunker stanice za LNG u Rijeci, kao i na još tri potencijalne lokacije – u Zadru, u luci Gaženica te u Splitu i Pločama.

«Donošenjem ovoga Zakona pitanje mjesta za opskrbu UPP-om se neće vezivati isključivo uz određenu lokaciju, u konkretnom slučaju područje Mlake u luci Rijeka, već će se odabrati optimalna lokacija mjesta za opskrbu UPP-om uzimanjem u obzir svih tehničkih, prostornih i financijskih parametara, a rukovodeći se pritom Nacionalnim okvirom politike za uspostavu infrastrukture i razvoj tržišta alternativnih goriva u prometu, Strategijom energetskog razvoja Republike Hrvatske do 2030. s pogledom na 2050. godinu i Integriranim nacionalnim energetskim i klimatskim planom za Republiku Hrvatsku za razdoblje od 2021. do 2030. godine.«, stoji u obrazloženju posljedica koje će proisteći donošenjem izmjena Zakona.

Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, Ivo Milatić, u telefonskom je razgovoru za Novi list objasnio kako se, donošenjem izmjena Zakona, ne odustaje od gradnje bunker stanice na području Rijeke ili okolice, već isključivo od lokacije za gradnju u Petrolejskoj luci.

Promjene planova

– Pokazalo se da lokacija Mlaka nije najbolje rješenje jer je riječ o području koje je pod zaštitom konzervatora, što značajno otežava, ako ne i potpuno onemogućuje gradnju opskrbnog mjesta na tom području.

I dalje smatramo da je potrebno izgraditi takozvanu bunkering stanicu na području Rijeke, odnosno Primorsko-goranske županije, a nadam se i vjerujem da će i Grad Rijeka i Primorsko-goranska županija to i omogućiti, izmjenama svojih prostornih planova, rekao je Milatić.

Direktor LNG Hrvatske Hrvoje Krhen potvrdio je kako ta tvrtka i dalje razmatra sve četiri potencijalne lokacije, s tim da otpada mogućnost gradnje u Petrolejskoj luci na Mlaki.

– Izmjene ne znače da odustajemo od gradnje bunker stanice u Rijeci ili okolici, već samo da će se za to tražiti nova lokacija.

Uz Rijeku, tu su još tri potencijalne lokacije – Zadar, Split i Ploče, pri čemu je za Zadar već izrađena Studija utjecaja na okoliš koja je prošla prethodni Postupak ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu, u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja, rekao je Krhen.


Marinko Glavan / Novi list

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video