O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Ispuštanje otpada: ‘Američki kruzeri koriste Kanadu kao WC školjku. Dok nasmijani mašu s palube, prazne spremnike pune fekalija‘

Više od 31 milijarde litara otpada godišnje se prema procjenama ispusti sa kruzera na zapadnu obalu Kanade

U komfornom kruzeru tipično putovanje na Aljasku nudi odličan pogled na ledenjake i nacionalne parkove, kao i posjete neobičnim primorskim gradićima. Godinama je to činilo putovanja kruzerima do Aljaske vrlo popularnim odmorom za stanovnike SAD-a, piše The Guardian, a prenosi Jutarnji list.

Ali putovanje u ova nedirnuta područja, što uključuje dvodnevnu ili trodnevnu plovidbu uzduž kanadske zapadne obale, ostavlja za sobom trag toksičnog otpada, kojeg se pronalazi i u zaštićenim područjima, saznaje se iz novog istraživanja.

Više od 31 milijarde litara otpada godišnje se prema procjenama ispusti sa kruzera na zapadnu obalu Kanade na putu do Aljaske i nazad, kaže se u izvještaju organizacije za zaštitu okoliša Stand.earth i West Coast Environmental Lawa (WCEL).

– Postoji perverzna sklonost da se Kanadu tretira kao zahodsku školjku. Koriste nas samo kao autocestu i bacaju smeće na sve strane, kaže Anna Barford iz organizacije Stand.earth.

Uzduž kanadske obale koja je duga 243,042 km brodovi izbace 147 milijardi litara štetnog otpada svake godine, što je ekvivalent sadržaju 59.000 olimpijskih bazena, kaže se u izvještaju organizacije WWF-Canada iz ožujka 2022. Prema podacima iz više od 5.000 plovila, otkriveno je da su kruzeri najveći zagađivači iako čine samo dva posto analiziranog pomorskog prometa.

Zagađenje koje proizvode kruzeri uključuje velike količine otpadnih voda iz zahoda, otpadne vode iz sudopera, tuševa i strojeva za pranje robe – masnu tekućinu koja se nakuplja na dnu broda. Daleko najveći izvor zagađenja, koje se spominje u izvješću WWF-a, dolazi iz ispirača plinova – uređaja instaliranih da uklone ispušne plinove poput sumpornog oksida i nitrogen oksida, kao i čestice ložnog ulja. Ispirači plinova stvaraju kiselu otpadnu vodu koja sadrži koktel kemikalija.

Na jednotjednom putovanju do Aljaske i nazad uzduž kanadske obale kruzer će proizvesti skoro 200 milijuna litara otpada iz ispirača plinova, kaže se u Stand.earth and WCEL izvještaju.

Dok brodovi mogu odlučiti hoće li otpad izbaciti na moru ili u luci, većina otpada iz ispirača plinova se izbacuje u trenutku kad je proizvedena.

Globalno kruzeri se neujednačeno drže odredbi o čuvanju okoliša, što uključuje i Aljasku, ali su pacifičke vode uz obalu Britanske Kolumbije posebno zagađene. Razlog je u tome što ondje prolazi veliki broj kruzera, ali također i to što Kanada ima regulaciju izbacivanja otpada koja je manje stroga od američke, posebno u usporedbi s regulacijom koja postoji u Washingtonu i na Aljasci, kaže Michael Bissonnette, odvjetnik iz WCEL-a.

U Washingtonu je više od 6.000 km kvadratnih oceanskog staništa zaštićeno na području Strait of Juan de Fuca i Puget Sound, blizu kanadske granice i to je sad određeno kao zona u kojoj se ne smije odbacivati otpad. Aljaska zahtijeva od kruzera da dobiju dozvolu da bi se oslobodili otpadnih voda.

Ove regulacije ohrabruju brodove da zadrže svoj otpad kad su u američkim vodama i da ga onda odbace kad su u kanadskim vodama, kaže Bissonnette.

U kanadskim vodama neprerađena voda s kruzera može prema regulaciji otpada s plovila biti legalno izbačena izvan ograničenja od 12 nautičkih milja, što često može zahvatiti ugrožena staništa. Osim toga, obrađene otpadne vode, što uključuje vodu iz zahoda i vodu iz sudopera i strojeva za pranje rublja mogu biti izbačene tri nautičke milje od obale.

Kad se odbaci u ocean, veliki broj toksičnih tvari predstavlja značajnu prijetnju morskim organizmima i staništu i hranidbenim lancima o kojima ovise, uključujući ugroženu populaciju morskih vidri i orki koje žive uz rub obale Britanske Kolumbije.


Cijeli tekst pročitajte OVDJE.

Više od 31 milijarde litara otpada godišnje se prema procjenama ispusti sa kruzera na zapadnu obalu Kanade

U komfornom kruzeru tipično putovanje na Aljasku nudi odličan pogled na ledenjake i nacionalne parkove, kao i posjete neobičnim primorskim gradićima. Godinama je to činilo putovanja kruzerima do Aljaske vrlo popularnim odmorom za stanovnike SAD-a, piše The Guardian, a prenosi Jutarnji list.

Ali putovanje u ova nedirnuta područja, što uključuje dvodnevnu ili trodnevnu plovidbu uzduž kanadske zapadne obale, ostavlja za sobom trag toksičnog otpada, kojeg se pronalazi i u zaštićenim područjima, saznaje se iz novog istraživanja.

Više od 31 milijarde litara otpada godišnje se prema procjenama ispusti sa kruzera na zapadnu obalu Kanade na putu do Aljaske i nazad, kaže se u izvještaju organizacije za zaštitu okoliša Stand.earth i West Coast Environmental Lawa (WCEL).

– Postoji perverzna sklonost da se Kanadu tretira kao zahodsku školjku. Koriste nas samo kao autocestu i bacaju smeće na sve strane, kaže Anna Barford iz organizacije Stand.earth.

Uzduž kanadske obale koja je duga 243,042 km brodovi izbace 147 milijardi litara štetnog otpada svake godine, što je ekvivalent sadržaju 59.000 olimpijskih bazena, kaže se u izvještaju organizacije WWF-Canada iz ožujka 2022. Prema podacima iz više od 5.000 plovila, otkriveno je da su kruzeri najveći zagađivači iako čine samo dva posto analiziranog pomorskog prometa.

Zagađenje koje proizvode kruzeri uključuje velike količine otpadnih voda iz zahoda, otpadne vode iz sudopera, tuševa i strojeva za pranje robe – masnu tekućinu koja se nakuplja na dnu broda. Daleko najveći izvor zagađenja, koje se spominje u izvješću WWF-a, dolazi iz ispirača plinova – uređaja instaliranih da uklone ispušne plinove poput sumpornog oksida i nitrogen oksida, kao i čestice ložnog ulja. Ispirači plinova stvaraju kiselu otpadnu vodu koja sadrži koktel kemikalija.

Na jednotjednom putovanju do Aljaske i nazad uzduž kanadske obale kruzer će proizvesti skoro 200 milijuna litara otpada iz ispirača plinova, kaže se u Stand.earth and WCEL izvještaju.

Dok brodovi mogu odlučiti hoće li otpad izbaciti na moru ili u luci, većina otpada iz ispirača plinova se izbacuje u trenutku kad je proizvedena.

Globalno kruzeri se neujednačeno drže odredbi o čuvanju okoliša, što uključuje i Aljasku, ali su pacifičke vode uz obalu Britanske Kolumbije posebno zagađene. Razlog je u tome što ondje prolazi veliki broj kruzera, ali također i to što Kanada ima regulaciju izbacivanja otpada koja je manje stroga od američke, posebno u usporedbi s regulacijom koja postoji u Washingtonu i na Aljasci, kaže Michael Bissonnette, odvjetnik iz WCEL-a.

U Washingtonu je više od 6.000 km kvadratnih oceanskog staništa zaštićeno na području Strait of Juan de Fuca i Puget Sound, blizu kanadske granice i to je sad određeno kao zona u kojoj se ne smije odbacivati otpad. Aljaska zahtijeva od kruzera da dobiju dozvolu da bi se oslobodili otpadnih voda.

Ove regulacije ohrabruju brodove da zadrže svoj otpad kad su u američkim vodama i da ga onda odbace kad su u kanadskim vodama, kaže Bissonnette.

U kanadskim vodama neprerađena voda s kruzera može prema regulaciji otpada s plovila biti legalno izbačena izvan ograničenja od 12 nautičkih milja, što često može zahvatiti ugrožena staništa. Osim toga, obrađene otpadne vode, što uključuje vodu iz zahoda i vodu iz sudopera i strojeva za pranje rublja mogu biti izbačene tri nautičke milje od obale.

Kad se odbaci u ocean, veliki broj toksičnih tvari predstavlja značajnu prijetnju morskim organizmima i staništu i hranidbenim lancima o kojima ovise, uključujući ugroženu populaciju morskih vidri i orki koje žive uz rub obale Britanske Kolumbije.


Cijeli tekst pročitajte OVDJE.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video

Više od 31 milijarde litara otpada godišnje se prema procjenama ispusti sa kruzera na zapadnu obalu Kanade

U komfornom kruzeru tipično putovanje na Aljasku nudi odličan pogled na ledenjake i nacionalne parkove, kao i posjete neobičnim primorskim gradićima. Godinama je to činilo putovanja kruzerima do Aljaske vrlo popularnim odmorom za stanovnike SAD-a, piše The Guardian, a prenosi Jutarnji list.

Ali putovanje u ova nedirnuta područja, što uključuje dvodnevnu ili trodnevnu plovidbu uzduž kanadske zapadne obale, ostavlja za sobom trag toksičnog otpada, kojeg se pronalazi i u zaštićenim područjima, saznaje se iz novog istraživanja.

Više od 31 milijarde litara otpada godišnje se prema procjenama ispusti sa kruzera na zapadnu obalu Kanade na putu do Aljaske i nazad, kaže se u izvještaju organizacije za zaštitu okoliša Stand.earth i West Coast Environmental Lawa (WCEL).

– Postoji perverzna sklonost da se Kanadu tretira kao zahodsku školjku. Koriste nas samo kao autocestu i bacaju smeće na sve strane, kaže Anna Barford iz organizacije Stand.earth.

Uzduž kanadske obale koja je duga 243,042 km brodovi izbace 147 milijardi litara štetnog otpada svake godine, što je ekvivalent sadržaju 59.000 olimpijskih bazena, kaže se u izvještaju organizacije WWF-Canada iz ožujka 2022. Prema podacima iz više od 5.000 plovila, otkriveno je da su kruzeri najveći zagađivači iako čine samo dva posto analiziranog pomorskog prometa.

Zagađenje koje proizvode kruzeri uključuje velike količine otpadnih voda iz zahoda, otpadne vode iz sudopera, tuševa i strojeva za pranje robe – masnu tekućinu koja se nakuplja na dnu broda. Daleko najveći izvor zagađenja, koje se spominje u izvješću WWF-a, dolazi iz ispirača plinova – uređaja instaliranih da uklone ispušne plinove poput sumpornog oksida i nitrogen oksida, kao i čestice ložnog ulja. Ispirači plinova stvaraju kiselu otpadnu vodu koja sadrži koktel kemikalija.

Na jednotjednom putovanju do Aljaske i nazad uzduž kanadske obale kruzer će proizvesti skoro 200 milijuna litara otpada iz ispirača plinova, kaže se u Stand.earth and WCEL izvještaju.

Dok brodovi mogu odlučiti hoće li otpad izbaciti na moru ili u luci, većina otpada iz ispirača plinova se izbacuje u trenutku kad je proizvedena.

Globalno kruzeri se neujednačeno drže odredbi o čuvanju okoliša, što uključuje i Aljasku, ali su pacifičke vode uz obalu Britanske Kolumbije posebno zagađene. Razlog je u tome što ondje prolazi veliki broj kruzera, ali također i to što Kanada ima regulaciju izbacivanja otpada koja je manje stroga od američke, posebno u usporedbi s regulacijom koja postoji u Washingtonu i na Aljasci, kaže Michael Bissonnette, odvjetnik iz WCEL-a.

U Washingtonu je više od 6.000 km kvadratnih oceanskog staništa zaštićeno na području Strait of Juan de Fuca i Puget Sound, blizu kanadske granice i to je sad određeno kao zona u kojoj se ne smije odbacivati otpad. Aljaska zahtijeva od kruzera da dobiju dozvolu da bi se oslobodili otpadnih voda.

Ove regulacije ohrabruju brodove da zadrže svoj otpad kad su u američkim vodama i da ga onda odbace kad su u kanadskim vodama, kaže Bissonnette.

U kanadskim vodama neprerađena voda s kruzera može prema regulaciji otpada s plovila biti legalno izbačena izvan ograničenja od 12 nautičkih milja, što često može zahvatiti ugrožena staništa. Osim toga, obrađene otpadne vode, što uključuje vodu iz zahoda i vodu iz sudopera i strojeva za pranje rublja mogu biti izbačene tri nautičke milje od obale.

Kad se odbaci u ocean, veliki broj toksičnih tvari predstavlja značajnu prijetnju morskim organizmima i staništu i hranidbenim lancima o kojima ovise, uključujući ugroženu populaciju morskih vidri i orki koje žive uz rub obale Britanske Kolumbije.


Cijeli tekst pročitajte OVDJE.