O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Baterije – ‘zeleni’ i učinkoviti pogon budućnosti? 40% kontejnerskih brodova već bi se moglo elektrificirati

Rezultati novog istraživanja objavljenog u časopisu Nature Energy Journal, koje istražuje ekonomske i ekološke prednosti elektrifikacije kontejnerskih brodova, pokazuju da su inovacije u tehnologiji i baterijama otključale potencijal za elektrifikaciju velikih kontejnerskih brodova koji bi mogli ploviti na na relacijama dugima i do 5.000 km, odnosno više od 2.500 Nm.

Troje znanstvenika s Berkeleyja u Kaliforniji sugeriraju da je elektrifikacija kontejnerskih brodova daleko ekonomičnija opcija na dužim putovanjima, te da je korištenje baterija tri do pet puta učinkovitije od “e-goriva”, kao što su zeleni vodik i amonijak, donosi Splash247.

Više od 40% globalnog kontejnerskog prometa moglo bi se isplativo elektrificirati s trenutnom tehnologijom, tvrde znanstvenici, također napominjući da bi električni kontejnerski brodovi mogli smanjiti emisije CO2 za 14% u SAD-u.

Instalacija sustava baterija zahtijeva minimalne preinake na većini brodova koji plove na kratkim do srednje dugim rutama, tvrde znanstvenici u istraživanju. Kako ističu, prostor koji je potreban da se na kontejnerski brod od 7.650 TEU instalira sustav baterija koji bi bio korišten za rute kraće od 3.000 km (1.600 Nm) zapravo je manji od obujma kojeg zauzimaju konvencionalni motori i tankovi goriva.

Primjerice, taj isti kontejnerski brod od 7.650 TEU mogao bi biti u potpunosti napunjen punjačem od 220 MW snage za samo 24 sata, što je korisno za kraće relacije. Za duža putovanja koja zahtijevaju veće kapacitete baterija, autori istraživanja predlažu instalaciju offshore stanica za punjenje, koje bi mogle biti strateški postavljene na jednima od glavnih pomorskih čvorišta i prolaza na kojima brodovi redovito danima čekaju u redu, kao što su Hormuški tjesnac, Panamski kanal i Malajski prolaz.

Najveći nedostatak električnih brodova u odnosu na brodove s konvencionalnim motorima na dužim relacijama je cijena baterije. Kako bi električni brodovi postali isplativi, cijene baterija morat će pasti na najmanje 20 dolara po kWh za električne brodove dometa od preko 5.400 Nm, koji bi mogli preploviti Atlanski ili Tihi ocean na jednom punjenju.

Trenutno se predviđa da će cijena komercijalnih litijskih baterija i drugih sličnih tehnologija, kao što su solid-state baterije, i dalje ostati dosta viša od cijene od 20 USD po kWh s obzirom na cijenu sirovina koje se koriste u njihovoj proizvodnji. Međutim, trenutno su u razvoju i druge tehnologije baterija od jeftinih materijala. Primjerice, željezo-zrak baterije omogućuju sličnu opskrbu energijom po neusporedivo manjoj cijeni od trenutnih litij-ionskih baterija i mogu biti dobra alternativa za dulje relacije, predviđa istraživanje.

Ovo vrlo učinkovito i ekonomično rješenje za elektrifikaciju kontejnerskog prijevoza, naravno s famoznom nultom emisijom štetnih plinova, postaje dostupno puno prije nego što su mnogi smatrali da je moguće. Pioniri poput američkog Fleetzeroa koji spremaju se ponuditi pomorskoj industriji pogled u budućnost pogona na baterije.

Potpuno električni kontejnerski brod dug 80 metara, Yara Birkeland, već je započeo autonomne operacije u Norveškoj. Slični projekti električnih plovila u tijeku su u Japanu, Kini, Švedskoj i Danskoj.

Rezultati novog istraživanja objavljenog u časopisu Nature Energy Journal, koje istražuje ekonomske i ekološke prednosti elektrifikacije kontejnerskih brodova, pokazuju da su inovacije u tehnologiji i baterijama otključale potencijal za elektrifikaciju velikih kontejnerskih brodova koji bi mogli ploviti na na relacijama dugima i do 5.000 km, odnosno više od 2.500 Nm.

Troje znanstvenika s Berkeleyja u Kaliforniji sugeriraju da je elektrifikacija kontejnerskih brodova daleko ekonomičnija opcija na dužim putovanjima, te da je korištenje baterija tri do pet puta učinkovitije od “e-goriva”, kao što su zeleni vodik i amonijak, donosi Splash247.

Više od 40% globalnog kontejnerskog prometa moglo bi se isplativo elektrificirati s trenutnom tehnologijom, tvrde znanstvenici, također napominjući da bi električni kontejnerski brodovi mogli smanjiti emisije CO2 za 14% u SAD-u.

Instalacija sustava baterija zahtijeva minimalne preinake na većini brodova koji plove na kratkim do srednje dugim rutama, tvrde znanstvenici u istraživanju. Kako ističu, prostor koji je potreban da se na kontejnerski brod od 7.650 TEU instalira sustav baterija koji bi bio korišten za rute kraće od 3.000 km (1.600 Nm) zapravo je manji od obujma kojeg zauzimaju konvencionalni motori i tankovi goriva.

Primjerice, taj isti kontejnerski brod od 7.650 TEU mogao bi biti u potpunosti napunjen punjačem od 220 MW snage za samo 24 sata, što je korisno za kraće relacije. Za duža putovanja koja zahtijevaju veće kapacitete baterija, autori istraživanja predlažu instalaciju offshore stanica za punjenje, koje bi mogle biti strateški postavljene na jednima od glavnih pomorskih čvorišta i prolaza na kojima brodovi redovito danima čekaju u redu, kao što su Hormuški tjesnac, Panamski kanal i Malajski prolaz.

Najveći nedostatak električnih brodova u odnosu na brodove s konvencionalnim motorima na dužim relacijama je cijena baterije. Kako bi električni brodovi postali isplativi, cijene baterija morat će pasti na najmanje 20 dolara po kWh za električne brodove dometa od preko 5.400 Nm, koji bi mogli preploviti Atlanski ili Tihi ocean na jednom punjenju.

Trenutno se predviđa da će cijena komercijalnih litijskih baterija i drugih sličnih tehnologija, kao što su solid-state baterije, i dalje ostati dosta viša od cijene od 20 USD po kWh s obzirom na cijenu sirovina koje se koriste u njihovoj proizvodnji. Međutim, trenutno su u razvoju i druge tehnologije baterija od jeftinih materijala. Primjerice, željezo-zrak baterije omogućuju sličnu opskrbu energijom po neusporedivo manjoj cijeni od trenutnih litij-ionskih baterija i mogu biti dobra alternativa za dulje relacije, predviđa istraživanje.

Ovo vrlo učinkovito i ekonomično rješenje za elektrifikaciju kontejnerskog prijevoza, naravno s famoznom nultom emisijom štetnih plinova, postaje dostupno puno prije nego što su mnogi smatrali da je moguće. Pioniri poput američkog Fleetzeroa koji spremaju se ponuditi pomorskoj industriji pogled u budućnost pogona na baterije.

Potpuno električni kontejnerski brod dug 80 metara, Yara Birkeland, već je započeo autonomne operacije u Norveškoj. Slični projekti električnih plovila u tijeku su u Japanu, Kini, Švedskoj i Danskoj.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video

Rezultati novog istraživanja objavljenog u časopisu Nature Energy Journal, koje istražuje ekonomske i ekološke prednosti elektrifikacije kontejnerskih brodova, pokazuju da su inovacije u tehnologiji i baterijama otključale potencijal za elektrifikaciju velikih kontejnerskih brodova koji bi mogli ploviti na na relacijama dugima i do 5.000 km, odnosno više od 2.500 Nm.

Troje znanstvenika s Berkeleyja u Kaliforniji sugeriraju da je elektrifikacija kontejnerskih brodova daleko ekonomičnija opcija na dužim putovanjima, te da je korištenje baterija tri do pet puta učinkovitije od “e-goriva”, kao što su zeleni vodik i amonijak, donosi Splash247.

Više od 40% globalnog kontejnerskog prometa moglo bi se isplativo elektrificirati s trenutnom tehnologijom, tvrde znanstvenici, također napominjući da bi električni kontejnerski brodovi mogli smanjiti emisije CO2 za 14% u SAD-u.

Instalacija sustava baterija zahtijeva minimalne preinake na većini brodova koji plove na kratkim do srednje dugim rutama, tvrde znanstvenici u istraživanju. Kako ističu, prostor koji je potreban da se na kontejnerski brod od 7.650 TEU instalira sustav baterija koji bi bio korišten za rute kraće od 3.000 km (1.600 Nm) zapravo je manji od obujma kojeg zauzimaju konvencionalni motori i tankovi goriva.

Primjerice, taj isti kontejnerski brod od 7.650 TEU mogao bi biti u potpunosti napunjen punjačem od 220 MW snage za samo 24 sata, što je korisno za kraće relacije. Za duža putovanja koja zahtijevaju veće kapacitete baterija, autori istraživanja predlažu instalaciju offshore stanica za punjenje, koje bi mogle biti strateški postavljene na jednima od glavnih pomorskih čvorišta i prolaza na kojima brodovi redovito danima čekaju u redu, kao što su Hormuški tjesnac, Panamski kanal i Malajski prolaz.

Najveći nedostatak električnih brodova u odnosu na brodove s konvencionalnim motorima na dužim relacijama je cijena baterije. Kako bi električni brodovi postali isplativi, cijene baterija morat će pasti na najmanje 20 dolara po kWh za električne brodove dometa od preko 5.400 Nm, koji bi mogli preploviti Atlanski ili Tihi ocean na jednom punjenju.

Trenutno se predviđa da će cijena komercijalnih litijskih baterija i drugih sličnih tehnologija, kao što su solid-state baterije, i dalje ostati dosta viša od cijene od 20 USD po kWh s obzirom na cijenu sirovina koje se koriste u njihovoj proizvodnji. Međutim, trenutno su u razvoju i druge tehnologije baterija od jeftinih materijala. Primjerice, željezo-zrak baterije omogućuju sličnu opskrbu energijom po neusporedivo manjoj cijeni od trenutnih litij-ionskih baterija i mogu biti dobra alternativa za dulje relacije, predviđa istraživanje.

Ovo vrlo učinkovito i ekonomično rješenje za elektrifikaciju kontejnerskog prijevoza, naravno s famoznom nultom emisijom štetnih plinova, postaje dostupno puno prije nego što su mnogi smatrali da je moguće. Pioniri poput američkog Fleetzeroa koji spremaju se ponuditi pomorskoj industriji pogled u budućnost pogona na baterije.

Potpuno električni kontejnerski brod dug 80 metara, Yara Birkeland, već je započeo autonomne operacije u Norveškoj. Slični projekti električnih plovila u tijeku su u Japanu, Kini, Švedskoj i Danskoj.