O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Direktor Atlantske plovidbe: “Nudimo uvjete značajno bolje od svjetskog prosjeka. Uskoro gradimo i novi brod”

O stanju u Atlantskoj plovidbi, utjecaju pandemije i sukoba u Ukrajini na pomorstvo, ali i planovima o proširenju flote govorio je izvršni direktor Atlantske plovidbe Marko Domijan u intervjuu za Dubrovački vjesnik.

Pandemija covida, a uz nju i rat u Ukrajini izazvali su krizu na tržištu rada u pomorstvu pa tako čujemo da u svijetu nedostaje pomorskog kadra. Kako se Atlantska plovidba nosi s time obzirom da je Dubrovnik glasio kao ‘rasadnik’ najkvalitetnijih pomoraca?

Atlantska plovidba je kroz povijest, a tako i danas nastojala prvenstveno na svojim brodovima zadržati domaće ljude, Dubrovčane, ali i tijekom godina plovidbe, na neki način, odgajati kadrove za viša pomorska zanimanja. Podatak da i danas od 22 zapovjednika koje Atlantska ima, 21 je bio naš kadet, govori da smo uspjeli zadržati kontinuitet, reputaciju i kompaniju, koja je uvelike međunarodna, očuvati dubrovačkom.

Svjesni smo kako primanjima ne možemo konkurirati nekim stranim, prvenstveno putničkim kompanijama, ali u dry bulku smo konkurentni i nudimo uvjete značajno bolje od svjetskog prosjeka. Pomorce držimo najvažnijim resursom kompanije i prema njima imamo obiteljski odnos. I ova krizna vremena, COVID 19 i mnoge promjene svjetskih ruta dokazale su kako se i mi kao kompanija i naši pomorci uspješno s time nosimo i prilagođavamo novonastalim uvjetima.

Uz potporu resornog ministarstva sudjelujemo u programu subvencioniranja vježbeničkog staža, te omogućujemo mladim budućim pomorcima da upravo na našim brodovima odrade kadeturu ili asistenturu kao vježbenici. Vjerujemo da na našim brodovima steknu vrijedno prvo iskustvo uz mentorstvo naših časnika.

SPH traži hitne izmjene Programa o sufinanciranju vježbenika: Program je na štetu mladih pomoraca!

U zadnjih nekoliko godina na tom je tržištu bilo zastupljeno jako puno pomoraca iz Ukrajine koji su sad zbog rata spriječeni u odlasku na brodove. Ima li Atlantska takvih problema?

Atlantska i danas na svojim brodovima ima više od 60 ukrajinskih pomoraca, dok ih je prije početka rata bilo značajno više, gotovo 90. Čim je počeo rat u Ukrajini, nastojali smo im izaći ususret produljenjem ugovora ili prilagodbom luke iskrcaja. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture izdalo je i uputu prema kojoj, ako se odluče zatražiti azil u Republici Hrvatskoj, imaju ista prava kao i hrvatski pomorci. Rat u Ukrajini je zasigurno dodatno zakomplicirao već ranije složenu situaciju na tržištu. Zbog nemogućnosti povratka na brodove ukrajinskih pomoraca koji su se vratili u domovinu, morali smo djelomično promijeniti naše uobičajene partnere, te smo regrutirali pomorce uglavnom s Filipina.

MMPI: Uputa za ukrcaj ukrajinskih državljana s privremenim boravkom u RH

Atlantska se uvijek hvalila dobrom i kvalitetnom flotom. U kakvom su sada stanju vaši brodovi te, s obzirom da, kao i druge svjetske kompanije, novogradnje gradite u Kini gdje su i dalje na snazi stroge mjere protiv korone, imate li problema pri realizaciji tih projekata?

Atlantska plovidba operira flotu od 12 brodova za rasuti teret, svi brodovi građeni su u skladu s propisima koji su važili u doba gradnje i dobrog su brodograđevnog standarda. Pred našu flotu, kao i pred ostale svjetske brodare postavljaju se novi propisi, najvećim dijelom povezani sa smanjenjem emisija stakleničkih plinova, tako da će 10 od 12 naših brodova morati proći kroz određene prilagodbe tijekom 2023. godine.

Također, u ovoj godini Atlantska plovidba prolazi kroz intenzivan program remonta brodova. Osam naših brodova će u ovoj godini obaviti remont u suhom doku, tom prilikom ćemo ugraditi i uređaje za obradu balastnih voda. Tijekom ovog programa održavanja, unaprijedit će se i stanje naše flote, na koju su ostavile posljedice pandemijske godine s ograničenim mogućnostima nadzora i održavanja.

U kineskom brodogradilištu Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry uskoro počinje gradnja prvog broda za Atlantsku plovidbu. Pripremamo tim koji će za Atlantsku obavljati nadzor. U Kini je iznimno složena situacija po pitanju mjera vezanih za pandemiju, s tim smo jako dobro upoznati zbog dokovanja naših brodova koja mahom obavljamo u Kini. Protupandemijske mjere gotovo se dnevno mijenjaju i često su iznimno otežavajuće za obavljanje uobičajenih poslova kao što su smjene posade, različiti servisi, dok su poremećaji opskrbnih lanaca i u našem poslu donijeli probleme u isporuci opreme i rezervnih dijelova.

Bez obzira na te otežane uvjete poslovanja, imamo povjerenja u snagu i kvalitetau brodogradilišta, te vjerujemo da će gradnja biti obavljena navrijeme i sukladno ugovorenim uvjetima. U skladu s našom politikom pomlađivanja flote, koristeći povoljan trenutak na tržištu, prodali smo brod AP Ston koji nastavljamo operativno koristiti do primopredaje kupcu koja bi se trebala dogoditi u trećem kvartalu ove godine.

Prošlu godinu obilježila je, kao i onu prethodnu, kriza zbog pandemije, s ovu godinu kriza uslijed rata u Ukrajini. Kako je Atlantska poslovala lani i kakve su procjene za 2022. godinu?

Prošla godina bila je za nas izuzetno uspješna. Nakon dugih godina, pa i desetljeća krize, ostvarili smo dobitak iz operativnog poslovanja od oko 160 milijuna kuna, dok će ukupna dobit Atlantske plovidbe uslijed povećanja vrijednosti imovine i usklađenja računovodstvenih politika biti blizu 900 milijuna kuna.


Cijeli intervju možete pročitati <<ovdje>>.


Anton Hauswitschka / Dubrovački vjesnik

O stanju u Atlantskoj plovidbi, utjecaju pandemije i sukoba u Ukrajini na pomorstvo, ali i planovima o proširenju flote govorio je izvršni direktor Atlantske plovidbe Marko Domijan u intervjuu za Dubrovački vjesnik.

Pandemija covida, a uz nju i rat u Ukrajini izazvali su krizu na tržištu rada u pomorstvu pa tako čujemo da u svijetu nedostaje pomorskog kadra. Kako se Atlantska plovidba nosi s time obzirom da je Dubrovnik glasio kao ‘rasadnik’ najkvalitetnijih pomoraca?

Atlantska plovidba je kroz povijest, a tako i danas nastojala prvenstveno na svojim brodovima zadržati domaće ljude, Dubrovčane, ali i tijekom godina plovidbe, na neki način, odgajati kadrove za viša pomorska zanimanja. Podatak da i danas od 22 zapovjednika koje Atlantska ima, 21 je bio naš kadet, govori da smo uspjeli zadržati kontinuitet, reputaciju i kompaniju, koja je uvelike međunarodna, očuvati dubrovačkom.

Svjesni smo kako primanjima ne možemo konkurirati nekim stranim, prvenstveno putničkim kompanijama, ali u dry bulku smo konkurentni i nudimo uvjete značajno bolje od svjetskog prosjeka. Pomorce držimo najvažnijim resursom kompanije i prema njima imamo obiteljski odnos. I ova krizna vremena, COVID 19 i mnoge promjene svjetskih ruta dokazale su kako se i mi kao kompanija i naši pomorci uspješno s time nosimo i prilagođavamo novonastalim uvjetima.

Uz potporu resornog ministarstva sudjelujemo u programu subvencioniranja vježbeničkog staža, te omogućujemo mladim budućim pomorcima da upravo na našim brodovima odrade kadeturu ili asistenturu kao vježbenici. Vjerujemo da na našim brodovima steknu vrijedno prvo iskustvo uz mentorstvo naših časnika.

SPH traži hitne izmjene Programa o sufinanciranju vježbenika: Program je na štetu mladih pomoraca!

U zadnjih nekoliko godina na tom je tržištu bilo zastupljeno jako puno pomoraca iz Ukrajine koji su sad zbog rata spriječeni u odlasku na brodove. Ima li Atlantska takvih problema?

Atlantska i danas na svojim brodovima ima više od 60 ukrajinskih pomoraca, dok ih je prije početka rata bilo značajno više, gotovo 90. Čim je počeo rat u Ukrajini, nastojali smo im izaći ususret produljenjem ugovora ili prilagodbom luke iskrcaja. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture izdalo je i uputu prema kojoj, ako se odluče zatražiti azil u Republici Hrvatskoj, imaju ista prava kao i hrvatski pomorci. Rat u Ukrajini je zasigurno dodatno zakomplicirao već ranije složenu situaciju na tržištu. Zbog nemogućnosti povratka na brodove ukrajinskih pomoraca koji su se vratili u domovinu, morali smo djelomično promijeniti naše uobičajene partnere, te smo regrutirali pomorce uglavnom s Filipina.

MMPI: Uputa za ukrcaj ukrajinskih državljana s privremenim boravkom u RH

Atlantska se uvijek hvalila dobrom i kvalitetnom flotom. U kakvom su sada stanju vaši brodovi te, s obzirom da, kao i druge svjetske kompanije, novogradnje gradite u Kini gdje su i dalje na snazi stroge mjere protiv korone, imate li problema pri realizaciji tih projekata?

Atlantska plovidba operira flotu od 12 brodova za rasuti teret, svi brodovi građeni su u skladu s propisima koji su važili u doba gradnje i dobrog su brodograđevnog standarda. Pred našu flotu, kao i pred ostale svjetske brodare postavljaju se novi propisi, najvećim dijelom povezani sa smanjenjem emisija stakleničkih plinova, tako da će 10 od 12 naših brodova morati proći kroz određene prilagodbe tijekom 2023. godine.

Također, u ovoj godini Atlantska plovidba prolazi kroz intenzivan program remonta brodova. Osam naših brodova će u ovoj godini obaviti remont u suhom doku, tom prilikom ćemo ugraditi i uređaje za obradu balastnih voda. Tijekom ovog programa održavanja, unaprijedit će se i stanje naše flote, na koju su ostavile posljedice pandemijske godine s ograničenim mogućnostima nadzora i održavanja.

U kineskom brodogradilištu Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry uskoro počinje gradnja prvog broda za Atlantsku plovidbu. Pripremamo tim koji će za Atlantsku obavljati nadzor. U Kini je iznimno složena situacija po pitanju mjera vezanih za pandemiju, s tim smo jako dobro upoznati zbog dokovanja naših brodova koja mahom obavljamo u Kini. Protupandemijske mjere gotovo se dnevno mijenjaju i često su iznimno otežavajuće za obavljanje uobičajenih poslova kao što su smjene posade, različiti servisi, dok su poremećaji opskrbnih lanaca i u našem poslu donijeli probleme u isporuci opreme i rezervnih dijelova.

Bez obzira na te otežane uvjete poslovanja, imamo povjerenja u snagu i kvalitetau brodogradilišta, te vjerujemo da će gradnja biti obavljena navrijeme i sukladno ugovorenim uvjetima. U skladu s našom politikom pomlađivanja flote, koristeći povoljan trenutak na tržištu, prodali smo brod AP Ston koji nastavljamo operativno koristiti do primopredaje kupcu koja bi se trebala dogoditi u trećem kvartalu ove godine.

Prošlu godinu obilježila je, kao i onu prethodnu, kriza zbog pandemije, s ovu godinu kriza uslijed rata u Ukrajini. Kako je Atlantska poslovala lani i kakve su procjene za 2022. godinu?

Prošla godina bila je za nas izuzetno uspješna. Nakon dugih godina, pa i desetljeća krize, ostvarili smo dobitak iz operativnog poslovanja od oko 160 milijuna kuna, dok će ukupna dobit Atlantske plovidbe uslijed povećanja vrijednosti imovine i usklađenja računovodstvenih politika biti blizu 900 milijuna kuna.


Cijeli intervju možete pročitati <<ovdje>>.


Anton Hauswitschka / Dubrovački vjesnik

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video

O stanju u Atlantskoj plovidbi, utjecaju pandemije i sukoba u Ukrajini na pomorstvo, ali i planovima o proširenju flote govorio je izvršni direktor Atlantske plovidbe Marko Domijan u intervjuu za Dubrovački vjesnik.

Pandemija covida, a uz nju i rat u Ukrajini izazvali su krizu na tržištu rada u pomorstvu pa tako čujemo da u svijetu nedostaje pomorskog kadra. Kako se Atlantska plovidba nosi s time obzirom da je Dubrovnik glasio kao ‘rasadnik’ najkvalitetnijih pomoraca?

Atlantska plovidba je kroz povijest, a tako i danas nastojala prvenstveno na svojim brodovima zadržati domaće ljude, Dubrovčane, ali i tijekom godina plovidbe, na neki način, odgajati kadrove za viša pomorska zanimanja. Podatak da i danas od 22 zapovjednika koje Atlantska ima, 21 je bio naš kadet, govori da smo uspjeli zadržati kontinuitet, reputaciju i kompaniju, koja je uvelike međunarodna, očuvati dubrovačkom.

Svjesni smo kako primanjima ne možemo konkurirati nekim stranim, prvenstveno putničkim kompanijama, ali u dry bulku smo konkurentni i nudimo uvjete značajno bolje od svjetskog prosjeka. Pomorce držimo najvažnijim resursom kompanije i prema njima imamo obiteljski odnos. I ova krizna vremena, COVID 19 i mnoge promjene svjetskih ruta dokazale su kako se i mi kao kompanija i naši pomorci uspješno s time nosimo i prilagođavamo novonastalim uvjetima.

Uz potporu resornog ministarstva sudjelujemo u programu subvencioniranja vježbeničkog staža, te omogućujemo mladim budućim pomorcima da upravo na našim brodovima odrade kadeturu ili asistenturu kao vježbenici. Vjerujemo da na našim brodovima steknu vrijedno prvo iskustvo uz mentorstvo naših časnika.

SPH traži hitne izmjene Programa o sufinanciranju vježbenika: Program je na štetu mladih pomoraca!

U zadnjih nekoliko godina na tom je tržištu bilo zastupljeno jako puno pomoraca iz Ukrajine koji su sad zbog rata spriječeni u odlasku na brodove. Ima li Atlantska takvih problema?

Atlantska i danas na svojim brodovima ima više od 60 ukrajinskih pomoraca, dok ih je prije početka rata bilo značajno više, gotovo 90. Čim je počeo rat u Ukrajini, nastojali smo im izaći ususret produljenjem ugovora ili prilagodbom luke iskrcaja. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture izdalo je i uputu prema kojoj, ako se odluče zatražiti azil u Republici Hrvatskoj, imaju ista prava kao i hrvatski pomorci. Rat u Ukrajini je zasigurno dodatno zakomplicirao već ranije složenu situaciju na tržištu. Zbog nemogućnosti povratka na brodove ukrajinskih pomoraca koji su se vratili u domovinu, morali smo djelomično promijeniti naše uobičajene partnere, te smo regrutirali pomorce uglavnom s Filipina.

MMPI: Uputa za ukrcaj ukrajinskih državljana s privremenim boravkom u RH

Atlantska se uvijek hvalila dobrom i kvalitetnom flotom. U kakvom su sada stanju vaši brodovi te, s obzirom da, kao i druge svjetske kompanije, novogradnje gradite u Kini gdje su i dalje na snazi stroge mjere protiv korone, imate li problema pri realizaciji tih projekata?

Atlantska plovidba operira flotu od 12 brodova za rasuti teret, svi brodovi građeni su u skladu s propisima koji su važili u doba gradnje i dobrog su brodograđevnog standarda. Pred našu flotu, kao i pred ostale svjetske brodare postavljaju se novi propisi, najvećim dijelom povezani sa smanjenjem emisija stakleničkih plinova, tako da će 10 od 12 naših brodova morati proći kroz određene prilagodbe tijekom 2023. godine.

Također, u ovoj godini Atlantska plovidba prolazi kroz intenzivan program remonta brodova. Osam naših brodova će u ovoj godini obaviti remont u suhom doku, tom prilikom ćemo ugraditi i uređaje za obradu balastnih voda. Tijekom ovog programa održavanja, unaprijedit će se i stanje naše flote, na koju su ostavile posljedice pandemijske godine s ograničenim mogućnostima nadzora i održavanja.

U kineskom brodogradilištu Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry uskoro počinje gradnja prvog broda za Atlantsku plovidbu. Pripremamo tim koji će za Atlantsku obavljati nadzor. U Kini je iznimno složena situacija po pitanju mjera vezanih za pandemiju, s tim smo jako dobro upoznati zbog dokovanja naših brodova koja mahom obavljamo u Kini. Protupandemijske mjere gotovo se dnevno mijenjaju i često su iznimno otežavajuće za obavljanje uobičajenih poslova kao što su smjene posade, različiti servisi, dok su poremećaji opskrbnih lanaca i u našem poslu donijeli probleme u isporuci opreme i rezervnih dijelova.

Bez obzira na te otežane uvjete poslovanja, imamo povjerenja u snagu i kvalitetau brodogradilišta, te vjerujemo da će gradnja biti obavljena navrijeme i sukladno ugovorenim uvjetima. U skladu s našom politikom pomlađivanja flote, koristeći povoljan trenutak na tržištu, prodali smo brod AP Ston koji nastavljamo operativno koristiti do primopredaje kupcu koja bi se trebala dogoditi u trećem kvartalu ove godine.

Prošlu godinu obilježila je, kao i onu prethodnu, kriza zbog pandemije, s ovu godinu kriza uslijed rata u Ukrajini. Kako je Atlantska poslovala lani i kakve su procjene za 2022. godinu?

Prošla godina bila je za nas izuzetno uspješna. Nakon dugih godina, pa i desetljeća krize, ostvarili smo dobitak iz operativnog poslovanja od oko 160 milijuna kuna, dok će ukupna dobit Atlantske plovidbe uslijed povećanja vrijednosti imovine i usklađenja računovodstvenih politika biti blizu 900 milijuna kuna.


Cijeli intervju možete pročitati <<ovdje>>.


Anton Hauswitschka / Dubrovački vjesnik