O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Katamaran ‘Mali Brijun’ spreman za prvu plovidbu: Projektirao ga ženski tim za plovidbu u vodama NP Brijuni

Okret u mjestu za 360 stupnjeva ulijevo ili udesno – na moru u Fažanskom kanalu kao da pleše – katamaran “Mali Brijun”. Ovaj put samo za naše oči, a uskoro spreman i za svoju prvu plovidbu s putnicima koji će razgledati istoimeni otok brijunskoga arhipelaga.

– Svaki naručitelj uvijek ima neke svoje specifične zahtjeve i specifične potrebe. Naša plovidba plitkim morima u NP je isto tako zahtjevna i vrlo specifična, a “Mali Brijun” je bio izrazito zahtjevan upravo zbog tog vrlo plitkog gaza da bi mogao proć kroz tjesnac između Velikog i Malog Brijuna, rekao je Marino Milotić, ravnatelj NP Brijuni, piše HRT Magazin

U utrobi broda odgovor na pitanje kako će ovaj jedinstveni prototip zadovoljiti postavljene ekološke standarde Nacionalnog parka Brijuni. 

– Imamo dizel generator koji uvijek radi u optimalnom režimu rada i preko glavne rasklopne ploče brod raspolaže strujom koja mu je potrebna za poriv broda. Brod je opremljen s dva motora i ovisno potrebama snage propulzije može koristiti jedan ili dva, tako da je u biti optimizirana potrošnja goriva i s time se postigao taj ekološki efekt, rekao je Niko Skala, tehnički direktor Tehnomonta.

I na komandnome mostu, prava raskoš navigacijske opreme. 

– Ono što ovaj brod čini specifičnim je upravo ova azipodna propulzija koja ima individualni poriv lijeva – desna u 360 i to kapetanima omogućava bolju manevrabilnost. Mogu slobodno reći da ovaj brod ima itekako prejaku opremu za ovu plovidbu. Znači, mogao bi ići i puno dalje, rekao je Skala.  

Namučili se brodograditelji, ali nisu razočarali. No, najzanimljiviji dio priče o katamaranu vrijednom više od 12 milijuna kuna nalazimo u projektnome timu naručitelja. S izuzetkom vanjskih suradnika, projekt ugovaranja i gradnje broda, vodio je isključivo ženski tim. U kojemu većina nije imala ama baš nikakvog brodograditeljskog iskustva ili predznanja.

– Trudile smo se, ali projekt je trajao više od dvije godine. Fokusirane smo bile više od dvije godine na to, naglasila je Marina Giachin Pauletić, voditeljica Odjela održavanja i prijevoza.

– Samo projektiranje i gradnja broda trajalo je dvije godine, međutim projektiranje i sve one predradnje koje su prethodile potpisivanju ugovora s brodogradilištem su trajale gotovo još dodatno dvije godine. Dakle, trebalo je pripremiti apsolutno tehnike specifikacije, izraditi određenu studiju maritimnih uvjeta Fažanskog kanala i slično, tako da veliki doprinos je dala i kolegica Katja Regvat – isto ex projektantica, zatim najzaslužnija za uspješni postupak javne nabave, koji je isto tako bio dosta kompleksan – kolegica Dušanka Cvijanović kojoj se zahvaljujemo i kolegica Milena Kostović isto tako, rekla je Maša Mihelić, voditeljica Odjela za pripremu i provedbu projekata, naglasila je Maša Mihelić, voditeljica Odjela za pripremu i provedbu projekata.

– Imali smo veliku odgovornost ali mislim da smo na kraju i sve to uspjeli odraditi, dodala je Giachin Pauletić.

Kapacitet katamarana je 150 putnika za koje će brinuti četveročlana posada i zapovjednik. Kapetan s respektabilnim iskustvom doima se, dok nitko ne gleda, kao dijete u prodavaonici slatkiša. Nova vještine su tu, još samo da linija Fažana-Mali Brijun krene. 

– Nema kormila samo propeleri koji se vrte 360 stupnjeva. Ja sam bio i na ovoj plovnoj dizalici onima nešto slično propulzore pa nije bilo nekih puno problema oko toga. Nego samo taj osjećaj za dobiti kad krene da ga možeš zaustaviti i koliko vremena mu treba. I kako nosi normalno. Svako plovilo je drugačije. S vremenom će se uhodati toliko da će biti lakše nego na klasični način pristajati na rivu ne. Tako da to će biti lakše nego sve drugo do sad, istaknuo je Marijan Išić, zapovjednik broda Mali Brijun. 

Okret u mjestu za 360 stupnjeva ulijevo ili udesno – na moru u Fažanskom kanalu kao da pleše – katamaran “Mali Brijun”. Ovaj put samo za naše oči, a uskoro spreman i za svoju prvu plovidbu s putnicima koji će razgledati istoimeni otok brijunskoga arhipelaga.

– Svaki naručitelj uvijek ima neke svoje specifične zahtjeve i specifične potrebe. Naša plovidba plitkim morima u NP je isto tako zahtjevna i vrlo specifična, a “Mali Brijun” je bio izrazito zahtjevan upravo zbog tog vrlo plitkog gaza da bi mogao proć kroz tjesnac između Velikog i Malog Brijuna, rekao je Marino Milotić, ravnatelj NP Brijuni, piše HRT Magazin

U utrobi broda odgovor na pitanje kako će ovaj jedinstveni prototip zadovoljiti postavljene ekološke standarde Nacionalnog parka Brijuni. 

– Imamo dizel generator koji uvijek radi u optimalnom režimu rada i preko glavne rasklopne ploče brod raspolaže strujom koja mu je potrebna za poriv broda. Brod je opremljen s dva motora i ovisno potrebama snage propulzije može koristiti jedan ili dva, tako da je u biti optimizirana potrošnja goriva i s time se postigao taj ekološki efekt, rekao je Niko Skala, tehnički direktor Tehnomonta.

I na komandnome mostu, prava raskoš navigacijske opreme. 

– Ono što ovaj brod čini specifičnim je upravo ova azipodna propulzija koja ima individualni poriv lijeva – desna u 360 i to kapetanima omogućava bolju manevrabilnost. Mogu slobodno reći da ovaj brod ima itekako prejaku opremu za ovu plovidbu. Znači, mogao bi ići i puno dalje, rekao je Skala.  

Namučili se brodograditelji, ali nisu razočarali. No, najzanimljiviji dio priče o katamaranu vrijednom više od 12 milijuna kuna nalazimo u projektnome timu naručitelja. S izuzetkom vanjskih suradnika, projekt ugovaranja i gradnje broda, vodio je isključivo ženski tim. U kojemu većina nije imala ama baš nikakvog brodograditeljskog iskustva ili predznanja.

– Trudile smo se, ali projekt je trajao više od dvije godine. Fokusirane smo bile više od dvije godine na to, naglasila je Marina Giachin Pauletić, voditeljica Odjela održavanja i prijevoza.

– Samo projektiranje i gradnja broda trajalo je dvije godine, međutim projektiranje i sve one predradnje koje su prethodile potpisivanju ugovora s brodogradilištem su trajale gotovo još dodatno dvije godine. Dakle, trebalo je pripremiti apsolutno tehnike specifikacije, izraditi određenu studiju maritimnih uvjeta Fažanskog kanala i slično, tako da veliki doprinos je dala i kolegica Katja Regvat – isto ex projektantica, zatim najzaslužnija za uspješni postupak javne nabave, koji je isto tako bio dosta kompleksan – kolegica Dušanka Cvijanović kojoj se zahvaljujemo i kolegica Milena Kostović isto tako, rekla je Maša Mihelić, voditeljica Odjela za pripremu i provedbu projekata, naglasila je Maša Mihelić, voditeljica Odjela za pripremu i provedbu projekata.

– Imali smo veliku odgovornost ali mislim da smo na kraju i sve to uspjeli odraditi, dodala je Giachin Pauletić.

Kapacitet katamarana je 150 putnika za koje će brinuti četveročlana posada i zapovjednik. Kapetan s respektabilnim iskustvom doima se, dok nitko ne gleda, kao dijete u prodavaonici slatkiša. Nova vještine su tu, još samo da linija Fažana-Mali Brijun krene. 

– Nema kormila samo propeleri koji se vrte 360 stupnjeva. Ja sam bio i na ovoj plovnoj dizalici onima nešto slično propulzore pa nije bilo nekih puno problema oko toga. Nego samo taj osjećaj za dobiti kad krene da ga možeš zaustaviti i koliko vremena mu treba. I kako nosi normalno. Svako plovilo je drugačije. S vremenom će se uhodati toliko da će biti lakše nego na klasični način pristajati na rivu ne. Tako da to će biti lakše nego sve drugo do sad, istaknuo je Marijan Išić, zapovjednik broda Mali Brijun. 

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video