O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Rajna bi uskoro mogla postati neprohodna za barže

Razina vode u Rajni, kojom se transportira 80% svog tereta koji se rijekama prevozi u Njemačkoj od njenih industrijskih središta do nizozemskih luka, sada je toliko niska da bi krajem tjedna rijeka mogla postati neprohodna za barže, ugrožavajući vitalne zalihe nafte i ugljena na koju se zemlja oslanja dok Rusija zatvara plinovode, objavio je Daily Mail u srijedu, a prenosi PlutonLogistics.

Rajna je već niža nego što je bila u istom razdoblju 2018. godine, kada je Europa pretrpjela posljednju veliku sušu. Te godine, rijeka je na kraju zatvorena za teretne brodove na 132 dana, što je umalo izazvalo recesiju.

Troškovi transporta rijekom ove godine već su porasli pet puta jer su teretni brodovi prisiljeni nositi manje tereta.

Ekonomisti procjenjuju da bi poremećaj mogao umanjiti ukupan gospodarski rast Njemačke ove godine i do pola posto. Stručnjaci upozoravaju da se zemlja suočavala s recesijom zbog energetske krize, čak i prije nego što je pogodila suša.

Andrea Toreti, viši istraživač u Zajedničkom istraživačkom centru Europske komisije, navodi da trenutna situacija nije u potpunosti analizirana, ali na osnovu vlastitog iskustva smatra da je ovo možda čak ekstremnije nego 2018. godine.

– 2018. je bila toliko ekstremna da, gledajući unazad, u posljednjih 500 godina nije bilo sličnih događaja – zabrinuti su istraživači.

Situacija bi sljedećeg tjedna mogla dalje eskalirati. Deutsche Welle piše da bi već kritično niska razina vode u Rajni idućeg tjedna mogla pasti još niže, a njemačke vlasti se spremaju za daljnje prekide u transportu zbog niske razine vode na prometnim plovnim putevima.

Njemačke vlasti pokušale su u petak ublažiti strahove zbog sve nižeg vodostaja Rajne, priopćivši da to vjerojatno neće utjecati na plovidbu teretnih brodova, piše HRT.

Predsjednik tijela odgovornog za plovne putove i brodarstvo GDWS Hans-Heinrich Witte rekao je da bi stalna, ekstremna suša mogla teoretski utjecati na plovnost. Ali ne mislim da je to vjerojatno, kazao je. Brodovi će možda morati biti znatno manje opterećeni kada je vodostaj nizak, što znači da će biti teško transportirati ugljen i naftu Rajnom. Puno će se tereta morati prevesti cestom i željeznicom, naveo je Witte.

Razina vode u Rajni, kojom se transportira 80% svog tereta koji se rijekama prevozi u Njemačkoj od njenih industrijskih središta do nizozemskih luka, sada je toliko niska da bi krajem tjedna rijeka mogla postati neprohodna za barže, ugrožavajući vitalne zalihe nafte i ugljena na koju se zemlja oslanja dok Rusija zatvara plinovode, objavio je Daily Mail u srijedu, a prenosi PlutonLogistics.

Rajna je već niža nego što je bila u istom razdoblju 2018. godine, kada je Europa pretrpjela posljednju veliku sušu. Te godine, rijeka je na kraju zatvorena za teretne brodove na 132 dana, što je umalo izazvalo recesiju.

Troškovi transporta rijekom ove godine već su porasli pet puta jer su teretni brodovi prisiljeni nositi manje tereta.

Ekonomisti procjenjuju da bi poremećaj mogao umanjiti ukupan gospodarski rast Njemačke ove godine i do pola posto. Stručnjaci upozoravaju da se zemlja suočavala s recesijom zbog energetske krize, čak i prije nego što je pogodila suša.

Andrea Toreti, viši istraživač u Zajedničkom istraživačkom centru Europske komisije, navodi da trenutna situacija nije u potpunosti analizirana, ali na osnovu vlastitog iskustva smatra da je ovo možda čak ekstremnije nego 2018. godine.

– 2018. je bila toliko ekstremna da, gledajući unazad, u posljednjih 500 godina nije bilo sličnih događaja – zabrinuti su istraživači.

Situacija bi sljedećeg tjedna mogla dalje eskalirati. Deutsche Welle piše da bi već kritično niska razina vode u Rajni idućeg tjedna mogla pasti još niže, a njemačke vlasti se spremaju za daljnje prekide u transportu zbog niske razine vode na prometnim plovnim putevima.

Njemačke vlasti pokušale su u petak ublažiti strahove zbog sve nižeg vodostaja Rajne, priopćivši da to vjerojatno neće utjecati na plovidbu teretnih brodova, piše HRT.

Predsjednik tijela odgovornog za plovne putove i brodarstvo GDWS Hans-Heinrich Witte rekao je da bi stalna, ekstremna suša mogla teoretski utjecati na plovnost. Ali ne mislim da je to vjerojatno, kazao je. Brodovi će možda morati biti znatno manje opterećeni kada je vodostaj nizak, što znači da će biti teško transportirati ugljen i naftu Rajnom. Puno će se tereta morati prevesti cestom i željeznicom, naveo je Witte.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video