O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Uspješno provedena druga akcija ‘SIGURNA PLOVIDBA 2022 II’. Glažar: Uvijek postoje ljudi koji krše morska prometna pravila

Koordinirana akcija pojačanog nadzora održana je jučer, 10. kolovoza, u vremenu od 09.00 do 18.00 sati. Tijekom trajanja središnje akcije 80 službenika sa 14 plovila iz sastava osam lučkih kapetanija i pripadajućih ispostava izvršili su 360 inspekcijskih pregleda, kojima su utvrdili 157 povreda propisa, temeljem Pomorskog zakonika i Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe.

Posebna pozornost tijekom provedbe središnje akcije posvetila se inspekcijskome nadzoru putničkih brodova u nacionalnoj plovidbi, namijenjenih za jednodnevne izlete i višednevna krstarenja, pri čemu se se pojačano nadziralo valjanost brodske administracije, broj članova posade, kao i svjedodžbe o osposobljenosti članova posade, piše MMPI.gov.hr.

Službenici lučkih kapetanija dodatnu pozornost usmjerili su prema prekršiteljima koji nisu poštivali propisane brzine plovidbe u nedozvoljenom morskom području te su im izrečene novčane kazne, u ukupnom iznosu od 421 tisuću kuna.

Prva ovogodišnja akcija Sigurna plovidba održana je 22. srpnja, a cilj ponovljene akcije bio je upozoriti i podsjetiti sve sudionike u pomorskome prometu na važnost pridržavanja pravila sigurnosti plovidbe, osobito u vremenu kada u Jadranskom moru traje razdoblje pojačanog pomorskog prometa, kao posljedica prisustva velikog broja domaćih i stranih plovila.

Lučke kapetanije nastavit će s provedbom akcija pojačanih nadzora sigurnosti plovidbe u ljetnoj sezoni, dok je pomorski promet intenziviran, prvenstveno u cilju preveniranja pomorskih nesreća i nezgoda, odnosno, sankcioniranja prekršitelja, čime se ukazuje na nužnost poštivanja sigurnosnih propisa tijekom plovidbe.

Prošle godine je Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje na moru imala 610 intervencija – spašeno je više od 700 osoba, dok je 28 preminulo. Darko Glažar, lučki kapetan Lučke kapetanije Rijeka, ističe kako se vrlo veliki brojevi brodova tijekom godine nalaze na Jadranu – i preko 100 tisuća plovila. Kontrole su, kaže, redovite, što doprinosi povećanju razine odgovornosti svih sudionika u pomorskom prometu. No, uvijek postoji i određen broj ljudi koji krše morska prometna pravila. Svake godine kada je povećan broj nautičara, lučka kapetanija i policija provode ciljane akcije nadzora na moru – poput onih jučerašnjih, pišu Vijesti.hrt.hr.

Kazne su visoke za kršenje pravila – poput glisiranja bliže od 300 metara od obale za koje će prekršitelji platiti od 3 do 50 tisuća kuna. Glažar dodaje kako su problematični i kupači koje zbog nepripremljenosti nerijetko treba spašavati na moru – kazne za neodgovornost i nepridržavanje pravila kreću se od 500 pa sve do 10 tisuća kuna.
– Važno je praćenje vremenske prognoze, kao i konzultirati se s lokalnim ljudima. Ne bi trebalo biti razloga da čovjek ide ‘grlom u jagode’ te izaziva sudbinu i za sebe i one koji ga spašavaju, dodaje.

– U dosadašnjem tijeku sezone smo imali 14 akcija spašavanja u kojima je spašeno 36-ero ljudi. Sve su akcije bile uspješne, i to nam daje poticaj da radimo tako i dalje. Preporučujemo nautičarima da znaju kako mogu nazvati besplatni broj 195 koji je 24 sata dostupan, a imamo i centar prometnih odjela lučkih kapetanija koji su dostupni 24 sata dnevno. Svima na moru, nulti uvjet je pratiti vremensku prognozu. Što se tiče odlaska na more, brodice trebaju biti dobro opremljene – i po pitanju certifikata, i po pitanju same sigurnosne opreme. Sigurnosne prsluke treba nositi tijekom cijelog boravka na brodu, zaključuje Glažar.

Koordinirana akcija pojačanog nadzora održana je jučer, 10. kolovoza, u vremenu od 09.00 do 18.00 sati. Tijekom trajanja središnje akcije 80 službenika sa 14 plovila iz sastava osam lučkih kapetanija i pripadajućih ispostava izvršili su 360 inspekcijskih pregleda, kojima su utvrdili 157 povreda propisa, temeljem Pomorskog zakonika i Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe.

Posebna pozornost tijekom provedbe središnje akcije posvetila se inspekcijskome nadzoru putničkih brodova u nacionalnoj plovidbi, namijenjenih za jednodnevne izlete i višednevna krstarenja, pri čemu se se pojačano nadziralo valjanost brodske administracije, broj članova posade, kao i svjedodžbe o osposobljenosti članova posade, piše MMPI.gov.hr.

Službenici lučkih kapetanija dodatnu pozornost usmjerili su prema prekršiteljima koji nisu poštivali propisane brzine plovidbe u nedozvoljenom morskom području te su im izrečene novčane kazne, u ukupnom iznosu od 421 tisuću kuna.

Prva ovogodišnja akcija Sigurna plovidba održana je 22. srpnja, a cilj ponovljene akcije bio je upozoriti i podsjetiti sve sudionike u pomorskome prometu na važnost pridržavanja pravila sigurnosti plovidbe, osobito u vremenu kada u Jadranskom moru traje razdoblje pojačanog pomorskog prometa, kao posljedica prisustva velikog broja domaćih i stranih plovila.

Lučke kapetanije nastavit će s provedbom akcija pojačanih nadzora sigurnosti plovidbe u ljetnoj sezoni, dok je pomorski promet intenziviran, prvenstveno u cilju preveniranja pomorskih nesreća i nezgoda, odnosno, sankcioniranja prekršitelja, čime se ukazuje na nužnost poštivanja sigurnosnih propisa tijekom plovidbe.

Prošle godine je Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje na moru imala 610 intervencija – spašeno je više od 700 osoba, dok je 28 preminulo. Darko Glažar, lučki kapetan Lučke kapetanije Rijeka, ističe kako se vrlo veliki brojevi brodova tijekom godine nalaze na Jadranu – i preko 100 tisuća plovila. Kontrole su, kaže, redovite, što doprinosi povećanju razine odgovornosti svih sudionika u pomorskom prometu. No, uvijek postoji i određen broj ljudi koji krše morska prometna pravila. Svake godine kada je povećan broj nautičara, lučka kapetanija i policija provode ciljane akcije nadzora na moru – poput onih jučerašnjih, pišu Vijesti.hrt.hr.

Kazne su visoke za kršenje pravila – poput glisiranja bliže od 300 metara od obale za koje će prekršitelji platiti od 3 do 50 tisuća kuna. Glažar dodaje kako su problematični i kupači koje zbog nepripremljenosti nerijetko treba spašavati na moru – kazne za neodgovornost i nepridržavanje pravila kreću se od 500 pa sve do 10 tisuća kuna.
– Važno je praćenje vremenske prognoze, kao i konzultirati se s lokalnim ljudima. Ne bi trebalo biti razloga da čovjek ide ‘grlom u jagode’ te izaziva sudbinu i za sebe i one koji ga spašavaju, dodaje.

– U dosadašnjem tijeku sezone smo imali 14 akcija spašavanja u kojima je spašeno 36-ero ljudi. Sve su akcije bile uspješne, i to nam daje poticaj da radimo tako i dalje. Preporučujemo nautičarima da znaju kako mogu nazvati besplatni broj 195 koji je 24 sata dostupan, a imamo i centar prometnih odjela lučkih kapetanija koji su dostupni 24 sata dnevno. Svima na moru, nulti uvjet je pratiti vremensku prognozu. Što se tiče odlaska na more, brodice trebaju biti dobro opremljene – i po pitanju certifikata, i po pitanju same sigurnosne opreme. Sigurnosne prsluke treba nositi tijekom cijelog boravka na brodu, zaključuje Glažar.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video