O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Naš iskusni skiper upozorava: Zbog prihoda smo dopustili olako dobivanje dozvola! Španjolci to drugačije reguliraju

Prelako se dolazi do dozvola, a kada već pustimo na more neiskusne voditelje brodica, s nedovoljno znanja i o moru i o brodovima, niti ih dovoljno kontroliramo, a niti kažnjavamo.

Zato imamo nered na moru, opasnost od glisiranja, jurcanje brodova u zoni gdje su ronioci u moru, sudare na “morskoj cesti”, havarije i nepoštivanje vremenskih uvjeta. Iako se na pravilniku, njegovim izmjenama i dopunama radi cijelu zimu, spori smo, neučinkoviti, te nas problemi na moru svako ljeto dočekaju. I iz godine u godinu sve ih je veći broj – u nekoliko rečenica pokušao nam je “secirati” nered na moru kojem svjedočimo svake ljetne sezone Vicko Ozretić, iskusan jedriličar, kapetan na jahtama, te predsjednik Udruge hrvatskih skipera i članova posada jahti koja egzistira dvije godine, donosi Otvoreno more.

OZBILJNIJI ‘BREVET’

Njih sada nešto više od 140 članova, udružilo se zbog problema koje tište sve njih, od hrvatskih dozvola, odnosno breveta koje nemaju “prođu” svugdje iako smo u EU-u! Ne mogu se naše djevojke i momci ukrcati na brodove pod stranim zastavama jer CRO-dozvola baš nema svugdje “snagu”, odnosno potvrdu njihova znanja.

– To nam je bila zvijezda vodilja pri osnivanju udruge, no razmjenom iskustava uvidjeli smo da ima puno problema, kompleksnija je ta priča života na moru, bilo kao skiper, član posade ili gost, ili pak kao voditelj brodice koji ima svoj brod ili iznajmi brod, gliser, skuter… Sve što plovi treba znati pravila ponašanja na modroj “brazdi”, poštivati druge i slijediti naputke plovidbe – pojašnjava Ozretić, te nudi i rješenje većine problema:

– Zbog prihoda smo dopustili olako dobivanje plovidbenih dozvola! A izuzetno velik broj plovila na moru uz neadekvatno obučene voditelje brodica uvijek rezultira – nesrećama! Što možemo spriječiti većim brojem brodova i posada Lučke kapetanije na terenu, povećanjem iznosa kazni koje su trenutno smiješne, uz strože ispite, poglavito za one, ‘ajmo ih nazvati, ozbiljnije kapetane. Nek za voditelja brodice do sedam-osam metara i bude lakši ispit, no za velike brodove treba imati pismeno polaganje, te ako prođe 80 posto tek onda ima pravo na usmeni! I ne može se u svakoj kapetaniji polagati “ozbiljniji” brevet, nek se zna koji su centri, na primjer Pula, Rijeka, Zadar, Šibenik, Split, Dubrovnik, gdje će biti pismeni testovi, i tek onda usmeni. Što bi olakšalo posao i samih lučkih kapetana te djelatnika kapetanija budući da nakon ovakvog sustava neće više biti ni eventualnih prozivki zbog dozvola koje se dobivaju po subjektivnoj procjeni, a bez pravog kriterija.

UDRI PO GASU!?

Zbori nam dalje “čovik od mora” da imaju odličnu suradnju s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, no birokracija je kod nas jednostavno nepremostiva prepreka!

– Sve se provodi sporo! Pa sada čekamo da barem do sezone 2024. godine uvedu program u svim lučkim kapetanijama, kako bismo imali jednoobrazno polaganje pismenih ispita u sklopu cjelokupnog sustava, s usklađenim pitanjima. Iako moram pohvaliti njihov sustav za prijavu nepravilnosti na moru, koji je odličan i djeluje. Kada prijavite, iziđu na teren, što je super, no treba hitno dizati cijene kazni. Pa kada nekom tko glisira s jakim motorima uz obalu naplatite 500 kuna kazne, a on je tu cifru potrošio na gorivo za pet minuta vožnje, vi njega niste kaznili. On se nasmiješi i ode dalje, kada vam iziđe iz vidokruga opet da po gasu. Bez obzira na opasnost i za kupače i posade drugih plovila.

Želio bi Ozretić da i na našem Jadranu vidi više brodova koji kontroliraju pomorski promet, kao što je doživio u Španjolskoj, gdje vas odmah dođu pregledati njihove uniformirane osobe, i to naoružane!

– Ako ste u malom prekršaju, upozore vas, no ako ga ponovite ili svojom neopreznošću ugrozite sigurnost na moru, ne gine vam poprilična novčana kazna. Pa onda vi i dalje glumite frajera – iznosi nam naš sugovornik, ukazujući na još jedan veliki problem kojeg ljudi očito nisu svjesni.

Oni ljudi koji sjede po kancelarijama u Zagrebu i ne znaju što je na terenu, pa stoga i imamo tako spore reakcije, te neučinkovite pravilnike…

– Splitska vrata! Najgušća je to točka pomorskog prometa trenutno. A sezona se tek zahuktava. Treba hitno odvojiti plovidbene smjerove, obvezno uvesti red u toj zoni uplovljavanja i isplovljavanja. Ako želimo upravljati našim morem, brinuti se o sigurnosti svih na moru, trebamo više brodova Lučke kapetanije, koji bi samo kaznama mogli financirati svoje posade – rezimirao je Ozretić. Red i pravila koja znače sigurnost!

Ostatak članka pročitajte OVDJE.

Prelako se dolazi do dozvola, a kada već pustimo na more neiskusne voditelje brodica, s nedovoljno znanja i o moru i o brodovima, niti ih dovoljno kontroliramo, a niti kažnjavamo.

Zato imamo nered na moru, opasnost od glisiranja, jurcanje brodova u zoni gdje su ronioci u moru, sudare na “morskoj cesti”, havarije i nepoštivanje vremenskih uvjeta. Iako se na pravilniku, njegovim izmjenama i dopunama radi cijelu zimu, spori smo, neučinkoviti, te nas problemi na moru svako ljeto dočekaju. I iz godine u godinu sve ih je veći broj – u nekoliko rečenica pokušao nam je “secirati” nered na moru kojem svjedočimo svake ljetne sezone Vicko Ozretić, iskusan jedriličar, kapetan na jahtama, te predsjednik Udruge hrvatskih skipera i članova posada jahti koja egzistira dvije godine, donosi Otvoreno more.

OZBILJNIJI ‘BREVET’

Njih sada nešto više od 140 članova, udružilo se zbog problema koje tište sve njih, od hrvatskih dozvola, odnosno breveta koje nemaju “prođu” svugdje iako smo u EU-u! Ne mogu se naše djevojke i momci ukrcati na brodove pod stranim zastavama jer CRO-dozvola baš nema svugdje “snagu”, odnosno potvrdu njihova znanja.

– To nam je bila zvijezda vodilja pri osnivanju udruge, no razmjenom iskustava uvidjeli smo da ima puno problema, kompleksnija je ta priča života na moru, bilo kao skiper, član posade ili gost, ili pak kao voditelj brodice koji ima svoj brod ili iznajmi brod, gliser, skuter… Sve što plovi treba znati pravila ponašanja na modroj “brazdi”, poštivati druge i slijediti naputke plovidbe – pojašnjava Ozretić, te nudi i rješenje većine problema:

– Zbog prihoda smo dopustili olako dobivanje plovidbenih dozvola! A izuzetno velik broj plovila na moru uz neadekvatno obučene voditelje brodica uvijek rezultira – nesrećama! Što možemo spriječiti većim brojem brodova i posada Lučke kapetanije na terenu, povećanjem iznosa kazni koje su trenutno smiješne, uz strože ispite, poglavito za one, ‘ajmo ih nazvati, ozbiljnije kapetane. Nek za voditelja brodice do sedam-osam metara i bude lakši ispit, no za velike brodove treba imati pismeno polaganje, te ako prođe 80 posto tek onda ima pravo na usmeni! I ne može se u svakoj kapetaniji polagati “ozbiljniji” brevet, nek se zna koji su centri, na primjer Pula, Rijeka, Zadar, Šibenik, Split, Dubrovnik, gdje će biti pismeni testovi, i tek onda usmeni. Što bi olakšalo posao i samih lučkih kapetana te djelatnika kapetanija budući da nakon ovakvog sustava neće više biti ni eventualnih prozivki zbog dozvola koje se dobivaju po subjektivnoj procjeni, a bez pravog kriterija.

UDRI PO GASU!?

Zbori nam dalje “čovik od mora” da imaju odličnu suradnju s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, no birokracija je kod nas jednostavno nepremostiva prepreka!

– Sve se provodi sporo! Pa sada čekamo da barem do sezone 2024. godine uvedu program u svim lučkim kapetanijama, kako bismo imali jednoobrazno polaganje pismenih ispita u sklopu cjelokupnog sustava, s usklađenim pitanjima. Iako moram pohvaliti njihov sustav za prijavu nepravilnosti na moru, koji je odličan i djeluje. Kada prijavite, iziđu na teren, što je super, no treba hitno dizati cijene kazni. Pa kada nekom tko glisira s jakim motorima uz obalu naplatite 500 kuna kazne, a on je tu cifru potrošio na gorivo za pet minuta vožnje, vi njega niste kaznili. On se nasmiješi i ode dalje, kada vam iziđe iz vidokruga opet da po gasu. Bez obzira na opasnost i za kupače i posade drugih plovila.

Želio bi Ozretić da i na našem Jadranu vidi više brodova koji kontroliraju pomorski promet, kao što je doživio u Španjolskoj, gdje vas odmah dođu pregledati njihove uniformirane osobe, i to naoružane!

– Ako ste u malom prekršaju, upozore vas, no ako ga ponovite ili svojom neopreznošću ugrozite sigurnost na moru, ne gine vam poprilična novčana kazna. Pa onda vi i dalje glumite frajera – iznosi nam naš sugovornik, ukazujući na još jedan veliki problem kojeg ljudi očito nisu svjesni.

Oni ljudi koji sjede po kancelarijama u Zagrebu i ne znaju što je na terenu, pa stoga i imamo tako spore reakcije, te neučinkovite pravilnike…

– Splitska vrata! Najgušća je to točka pomorskog prometa trenutno. A sezona se tek zahuktava. Treba hitno odvojiti plovidbene smjerove, obvezno uvesti red u toj zoni uplovljavanja i isplovljavanja. Ako želimo upravljati našim morem, brinuti se o sigurnosti svih na moru, trebamo više brodova Lučke kapetanije, koji bi samo kaznama mogli financirati svoje posade – rezimirao je Ozretić. Red i pravila koja znače sigurnost!

Ostatak članka pročitajte OVDJE.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video