O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

“Golden Horizon” ipak neće povesti navijače u Katar: Zapeo u škveru jer Debeljak nije platio gorivo

Izgleda da veliki navijački jedrenjak iz flote Tomislava Debeljaka zasad ipak neće na katarski Mundijal.

Možda ste pročitali tekst ili naletjeli negdje širom interneta da se uveliko priprema ta ekspedicija na Svjetsko nogometno prvenstvo, gdje će se hrvatske “kockice” nastojati složiti u jedinstvenu i pobjedničku kompoziciju. Zaslužili su to doprvaci svijeta. Naši “vatreni” imat će vatrenu podršku s vrhova jarbola…

I sve nešto u tom domoljubnom stilu: zastave naše vijore se u zraku, u čast Hrvatskoj i Tomi Debeljaku!

Dok se “Golden Horizon”, najveći svjetski jedrenjak s križnim jedrima, kako mu se obično tepa, sav raskošan i u stilu, filigransko djelo škverskih meštara i inženjera, dok se taj bark čeličnog trupa, koji je bacio brodogradilište u teške financijske ponore, pa ga vlasnik nudi na prodaju za 118 milijuna eura, dok se taj bijeli brod – rekli bismo – ni sam ne može načuditi svemu oko sebe, piše Slobodna Dalmacija.

E, pa tek da znate, od sve te grandece, sjaja i prestiža, u stvarnosti ostaje tek ovo što ćete upravo čuti: neće zasad Sinbad Samoborac jedrima u Katar, jer nije platio gorivo!

Da parafraziramo onaj stari videoklip iz Banje Luke. Konac je godine i televizijske reportere poslalo da priupitaju narod kamo će za novogodišnji doček. I sad, jedan lola nadmeno ističe da on slavi samo srpsku Novu godinu. To je ona po starom kalendaru i pada dva tjedna poslije. A cura mu?! Kamo će ona? Nije jadna dobro ni zaustila, kad se pred mikrofon ubaci delija joj:

– Neće ona niđe!

A što je s tim neplaćenim gorivom? Najbolje je na to pitanje odgovorio splitski Trgovački sud sredinom srpnja:

”Radi osiguranja novčane tražbine predlagatelja osiguranja prema protivniku osiguranja u iznosu od 93.000,00 USD, što predstavlja glavni dug od 66.517,29 USD te iznos od 26.482,71 USD kao osiguranje kamata i troškova ovog postupka te arbitražnog i ovršnog postupka, određuje se privremena mjera zaustavljanja i zabrane isplovljenja ‘GOLDEN HORIZON’, IMO br. 9793545… koji vije zastavu Republike Hrvatske, iz brodogradilišta ‘Brodosplit’ u Splitu.”

Prc, Milojka! Jedrenjak ne može nikamo iz škvera dok ne podmiri stari dug za gorivo. Otprilike 700.000 kuna. Od čega se trećina odnosi na kamate i troškove sudskog, arbitražnog i ovršnog postupka.

Slijedeći sudsko rješenje, danska tvrtka “Monjasa” pokrenula je blokadu “Golden Horizona”, a sud se složio, naglasivši:

”Ovu privremenu mjeru provest će Lučka kapetanija Split, koja će brodu oduzeti isprave: upisni list, odnosno brodsku svjedodžbu, popis posade i isprave o sposobnosti broda za plovidbu, odnosno druge isprave koje odgovaraju ovim hrvatskim ispravama.”

Eto, oduzete su mu svjedodžbe, može ostati samo u škveru. Sudsko rješenje o određivanju privremene mjere ima učinak rješenja o ovrsi. I tijek roka za žalbu niti žalba sama ne odgađaju provedbu privremene mjere.

Dosta jasno, rekli bismo.

Iz rješenja sutkinje Ane Misir Šarić očito je kako se stvar odigrala. Debeljakova posada tražila je brodsko gorivo, a Danci su ga isporučili: 160 prostornih metara po 533 dolara jednako je 85.280 dolara. Ali, uočite u čemu je baza: ljudi, pa to se rasteže još od prošlog ljeta – od kolovoza 2021. godine!

Od premijernog ljeta kružnih putovanja Sinbadova čudesnog broda. Istog tog ljeta – pisali smo detaljno i iscrpno – samo mjesec dana prije, jedan je drugi vjerovnik također zaustavio škverski brod u engleskim vodama. Preciznije, u doverskoj luci. Pun putnika željnih krstarenja u krinolinama i frakovima.

Zaustavila ih je tada, sredinom srpnja 2021. godine, monegaška tvrtka “Star Clippers”, izvorni naručitelj jedrenjaka. Koji je jako kasnio u gradnji pa je brodograđevni ugovor raskinut i sve je završilo na arbitraži. Debeljaku je ostao nedovršen brod, a obitelji Krafft pravo na povratak već uloženog novca i obeštećenje.

Da skratimo, Debeljak je začas pronašao novac, uplatio sedam milijuna eura “Star Clippersu” i oslobodio jedrenjak blokade. Nije to teško, samo treba imati novca.

Ali, nije ni to sve, naglasili bi promotori i akviziteri!

Drugi put slično se dogodilo u Splitu. Srećom, brod je bio u škveru. Bez putnika. Sudskim putem i oduzimanjem plovidbenih svjedodžbi, koncem ožujka 2022. godine, zaustavila ga je bila, odnosno blokirala, ugledna londonska tvrtka “Taylor Made Designs”, kojoj Debeljak nije platio izradu uniformi za posadu “Golden Horizona”, naručenih upravo za stilska gala krstarenja. Dug je iznosio 1,23 milijuna kuna.

Gazda je na koncu platio i “Horizon” je oslobođen početkom kolovoza ove godine. Znači, nekidan.


Cijeli članak možete pronaći <<ovdje>>.


Damir Tolj / Slobodna Dalmacija

Izgleda da veliki navijački jedrenjak iz flote Tomislava Debeljaka zasad ipak neće na katarski Mundijal.

Možda ste pročitali tekst ili naletjeli negdje širom interneta da se uveliko priprema ta ekspedicija na Svjetsko nogometno prvenstvo, gdje će se hrvatske “kockice” nastojati složiti u jedinstvenu i pobjedničku kompoziciju. Zaslužili su to doprvaci svijeta. Naši “vatreni” imat će vatrenu podršku s vrhova jarbola…

I sve nešto u tom domoljubnom stilu: zastave naše vijore se u zraku, u čast Hrvatskoj i Tomi Debeljaku!

Dok se “Golden Horizon”, najveći svjetski jedrenjak s križnim jedrima, kako mu se obično tepa, sav raskošan i u stilu, filigransko djelo škverskih meštara i inženjera, dok se taj bark čeličnog trupa, koji je bacio brodogradilište u teške financijske ponore, pa ga vlasnik nudi na prodaju za 118 milijuna eura, dok se taj bijeli brod – rekli bismo – ni sam ne može načuditi svemu oko sebe, piše Slobodna Dalmacija.

E, pa tek da znate, od sve te grandece, sjaja i prestiža, u stvarnosti ostaje tek ovo što ćete upravo čuti: neće zasad Sinbad Samoborac jedrima u Katar, jer nije platio gorivo!

Da parafraziramo onaj stari videoklip iz Banje Luke. Konac je godine i televizijske reportere poslalo da priupitaju narod kamo će za novogodišnji doček. I sad, jedan lola nadmeno ističe da on slavi samo srpsku Novu godinu. To je ona po starom kalendaru i pada dva tjedna poslije. A cura mu?! Kamo će ona? Nije jadna dobro ni zaustila, kad se pred mikrofon ubaci delija joj:

– Neće ona niđe!

A što je s tim neplaćenim gorivom? Najbolje je na to pitanje odgovorio splitski Trgovački sud sredinom srpnja:

”Radi osiguranja novčane tražbine predlagatelja osiguranja prema protivniku osiguranja u iznosu od 93.000,00 USD, što predstavlja glavni dug od 66.517,29 USD te iznos od 26.482,71 USD kao osiguranje kamata i troškova ovog postupka te arbitražnog i ovršnog postupka, određuje se privremena mjera zaustavljanja i zabrane isplovljenja ‘GOLDEN HORIZON’, IMO br. 9793545… koji vije zastavu Republike Hrvatske, iz brodogradilišta ‘Brodosplit’ u Splitu.”

Prc, Milojka! Jedrenjak ne može nikamo iz škvera dok ne podmiri stari dug za gorivo. Otprilike 700.000 kuna. Od čega se trećina odnosi na kamate i troškove sudskog, arbitražnog i ovršnog postupka.

Slijedeći sudsko rješenje, danska tvrtka “Monjasa” pokrenula je blokadu “Golden Horizona”, a sud se složio, naglasivši:

”Ovu privremenu mjeru provest će Lučka kapetanija Split, koja će brodu oduzeti isprave: upisni list, odnosno brodsku svjedodžbu, popis posade i isprave o sposobnosti broda za plovidbu, odnosno druge isprave koje odgovaraju ovim hrvatskim ispravama.”

Eto, oduzete su mu svjedodžbe, može ostati samo u škveru. Sudsko rješenje o određivanju privremene mjere ima učinak rješenja o ovrsi. I tijek roka za žalbu niti žalba sama ne odgađaju provedbu privremene mjere.

Dosta jasno, rekli bismo.

Iz rješenja sutkinje Ane Misir Šarić očito je kako se stvar odigrala. Debeljakova posada tražila je brodsko gorivo, a Danci su ga isporučili: 160 prostornih metara po 533 dolara jednako je 85.280 dolara. Ali, uočite u čemu je baza: ljudi, pa to se rasteže još od prošlog ljeta – od kolovoza 2021. godine!

Od premijernog ljeta kružnih putovanja Sinbadova čudesnog broda. Istog tog ljeta – pisali smo detaljno i iscrpno – samo mjesec dana prije, jedan je drugi vjerovnik također zaustavio škverski brod u engleskim vodama. Preciznije, u doverskoj luci. Pun putnika željnih krstarenja u krinolinama i frakovima.

Zaustavila ih je tada, sredinom srpnja 2021. godine, monegaška tvrtka “Star Clippers”, izvorni naručitelj jedrenjaka. Koji je jako kasnio u gradnji pa je brodograđevni ugovor raskinut i sve je završilo na arbitraži. Debeljaku je ostao nedovršen brod, a obitelji Krafft pravo na povratak već uloženog novca i obeštećenje.

Da skratimo, Debeljak je začas pronašao novac, uplatio sedam milijuna eura “Star Clippersu” i oslobodio jedrenjak blokade. Nije to teško, samo treba imati novca.

Ali, nije ni to sve, naglasili bi promotori i akviziteri!

Drugi put slično se dogodilo u Splitu. Srećom, brod je bio u škveru. Bez putnika. Sudskim putem i oduzimanjem plovidbenih svjedodžbi, koncem ožujka 2022. godine, zaustavila ga je bila, odnosno blokirala, ugledna londonska tvrtka “Taylor Made Designs”, kojoj Debeljak nije platio izradu uniformi za posadu “Golden Horizona”, naručenih upravo za stilska gala krstarenja. Dug je iznosio 1,23 milijuna kuna.

Gazda je na koncu platio i “Horizon” je oslobođen početkom kolovoza ove godine. Znači, nekidan.


Cijeli članak možete pronaći <<ovdje>>.


Damir Tolj / Slobodna Dalmacija

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video