O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

“PEACE BOAT”- japanska nevladina i neprofitna organizacija i njihovi brodovi koji su posjetili Dubrovnik

Tijekom proteklih 29 godina “Peace Boat“ je organizirao više od 100 putovanja, uključujući više od 60 putovanja oko svijeta, prevozeći preko 70 tisuća sudionika u više od 270 luka.

“Peace Boat” je japanska nevladina i neprofitna organizacija sa sjedištem u Shinjuku  u Tokiju. Osnovana je kako bi promovirala mir u svijetu, ljudska prava, jednakost, održivi razvoj i zaštitu okoliša. Od 1983. godine organizira diljem svijeta kružna putovanja unajmljenim putničkim brodovima. Vjera u to kako svako putovanje u čovjeku budi pozitivne političke i socijalne promjene postala je tako osnovni motiv ovoga zanimljivog projekta kojim se uspješno pokušava eliminirati duboko ukorijenjeni militantni duh, stoljećima ubrizgavan u japansko društveno biće, piše Ivo Batričević za Dubrovački dnevnik.

“Peace Boat” je i regionalni nositelj za sjeveroistočnu Aziju projekta globalne suradnje za prevenciju oružanih konflikata. Godišnje se organizira jedno kraće putovanje u obližnje azijske zemlje i tri tromjesečna globalna putovanja na kojima sudjeluje oko 750 japanskih studenata i 50 profesora iz cijeloga svijeta. Oni na ovim krstarenjima posjećuju veliki broj luka na svim kontinentima, a na tim putovanjima su često dolazili i u Dubrovnik. Do danas su s četiri broda 12 puta posjetili Dubrovnik.

MS “OLVIA”

Prvi je put “Peace Boat” došao u Dubrovnik prigodom svog 24. globalnog putovanja brodom OLVIA. Putovanje je započelo 19. listopada 1998. iz Liverpoola s itinererom Havana, Cozumel, Panama City, Guayaquil, Papeete, Suva, Darwin, Bali, Singapore, Mumbai, Massawa, Port Said, Dubrovnik, Civitavecchia, Barcelona, Tanger, a završilo 12. siječnja 1999. u Southamptonu. Ponovo dolazi na svom 26. putovanju započetom 18. listopada 1999. u Tokiju tičući luke: Hong Kong, Dan Nang, Singapore, Colombo, Massawa, Port Said, Haifa, Dubrovnik, Civitavecchia, Las Palmas, Havana, Panama City, Acajutla, Acapulco, Papeete, Lautoka, Chuuk, sa završetkom u početnoj luci 15. siječnja sljedeće godine. Vraća se i na 28. putovanju od 22. svibnja do 21. kolovoza 2000 godine kojom prigodom plovi rutom koja uključuje Tokio, Hong Kong, Da Nang, Singapore, Colombo, Port Victoria, Mombasa, Massawa, Port Said, Ashdod, Piraeus, Dubrovnik, Civitavecchia, Las Palmas, Havana, Panama City, Acapulco, Vancouver i opet Tokio. Na 33. putovanju organiziranom između 22. svibnja i 26. kolovoza 2001. OLVIA plovi itinererom: Yokohama, Kobe, Hong Kong, Ho Chi Minh City,  Singapore, Male, Mombasa, Massawa, Port Said, Ashdod, Dubrovnik, Napulj, Casablanca, Las Palmas, Havana, Montego Bay, Panama City, Acajutla, Acapulco, Vancouver, Petropavlovsk, Kamchatsky, Yokohama, Kobe. Na 37. putovanju od 2. svibnja do 15. kolovoza 2002. plovi rutom koja uključuje Tokio, Kobe, Shanghai, Da Nang, Singapore, Male, Safaga, Port Said, Piraeus, Dubrovnik, Tripoli, Bilbao, London, Amsterdam, Oslo, Geirangerfjord, Swartisen, Belfast, Ponta Delgada, Havana, Panama City, Acajutla, Acapulco, Vancouver, Petropavlovsk i Kamchatsky, s povratkom u Tokio pa Kobe.   

OLVIA je 1976. izvorno izgrađena za Black Sea Shipping co. – Odessa u finskom brodogradilištu Wartsila – Turku kao putnički trajekt od 15791 bruto tona, dužine 156 i širine 22 metara. Mogao je prevoziti 750 putnika i 256 vozila. Godine 1982. mijenja ime u LEONID BREZHNEV, zatim 1989. ponovo u KARELYA, zatim 1995. u OLVIYA i od 1998. u OLVIA. Dva dizel motora Pielstick – Wartsilia ukupne snage 6625 kilovata preko dvije propele su mu davale brzinu od 21 čvora. Godine 2004. preuređen je u brod kockarnicu s imenom NEPTUNE i matičnom lukom Hong Kong da bi 2021. nakon 45 godina starosti završio u rezalištu brodova.       

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

SS  “THE TOPAZ”

“Peace Boat” će svoje 43. putovanje s brodom THE TOPAZ započeti 22. rujna, a završiti 22. prosinca 2003. tičući luke: Tokio, Kobe, Keelung, Da Nang, Singapore, Chenai, Colombo, Massawa, Port Said, Istanbul, Dubrovnik, Napulj, Alžir, Casablanca, Las Palmas, Bridgetown, La Guaira, Cartagena, Panama City, Acajutla, San Francisco, Honolulu, Tokyo, Kobe. Na svom 54. putovanju od 21. srpnja do 30. listopada 2006. posjećuje luke: Yokohama, Kobe, Da Nang, Singapore, Cochin, Mombasa, Port Said, Istanbul, Piraeus, Dubrovnik, Civitavecchia, Barcelona, Casablanca, Las Palmas, Montego Bay, Cartagena,  Panama City, Puerto Quetzal, Acapulco, San Francisco, Honolulu, Yokohama, Kobe.   

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

THE TOPAZ je izgrađen daleke 1956. godine kao lajner za Canadian Pacific Steam ship Company s imenom EMPRESS OF BRITAIN u brodogradilištu Fairfield Shipbuilding and Engineering Co. iz škotskog Glasgowa. Imao je 25 500 bruto tona, bio je dug 195 metara. Dvije parne turbine Fairfield Pametrada ukupne snage 30000 KS preko dvije propele su mu omogućavale brzinu od 21 čvora. Kuma broda je bila kraljica Elizabeta II. Na liniji iz Liverpoola za kanadski Quebeck i Montreal plovi sa 160 putnika u prvom razredu i 894 u turističkom razredu. Godine 1964. mijenja ime u QUEEN ANNA MARIA, 1975. u CARNIVALE, 1993. u FIESTAMARINA, 1995. u OLYMPIC,1997. u THE TOPAZ i 2008. u TOPAZ. Na svoje posljednje putovanje je isplovio 1. srpnja 2008. iz Singapura za indijsko rezalište brodova Alang gdje je završio u bezličnoj hrpi sekundarnih sirovina indijskih čeličana. 

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

SS “THE OCEANIC”

“Peace Boat” THE OCEANIC je doplovio u naš Grad i prigodom svog 56. globalnog putovanja organizirano između 25. veljače i 6. lipnja 2006. kada je posjetio luke: Yokohama, Kobe, Keelung, Da Nang, Singapore, Colombo, Monbasa, Massawa, Port Said, Piraeus, Dubrovnik, Venecija, Casablanca, Las Palmas, Bridge Town, La Guaira, Cristobal, Ajacutla, Acapulco, Vancouver, Seward, Yokohama, Kobe. U četvrtak 8. listopada 2009. u ranim jutarnjim satima na vez u gruškoj luci ponovo je doplovio na svom 67. globalnom putovanju koje je započelo 26. kolovoza u Yokohami, a završilo u istoj luci 11. prosinca. Tom je prigodom posjetio luke: Da Nang, Singapore, Port Victoria, Mombasa, Port Said, Kusadasi, Piraeus, Dubrovnik, La Valletta, Civitavecchia, Casablanca, Las Palmas, Havana, Progreso, Cristobal, Manta, Callao, Rapa Nui, Papeete, Apia-Samoa.        

OCEANIC  je izgrađen 1965. godine u brodogradilištu Cantieri Riuniti dell’ Adriatico shipyard u Monfalconeu u Italiji kao lajner / kruzer za brodarsku kompaniju Home Line pod imenom OCEANIC. Imao je 38872 bruto tona, bio je dug 238 i širok 29 metara, a četiri DeLaval parne turbine su mu preko 2 propele davale brzinu od 26,5 čvorova brzine. Svoje prve plovidbe je započeo na liniji iz Cuxhavena, Southamptona i Le Havrea prema Kanadi s 1600 putnika u dva razreda. Od 1985. mijenja ime u STARSHIP OCEANIC te plovi pod brodarskom kompanijom Premier Cruise Line, a 2000. ponovo mijenja ime u BIG RED BOAT i plovi pod brodarskom kompanijom Pullmantur Cruises.    

Od 2009. do 2012. plovi za “Peace Boat” pod imenom THE OCEANIC, a nakon 47 godina plovidbi odlazi u rezalište brodova Zhoushan u Kini, lipnja 2012.

MS  “OCEAN DREAM”

OCEAN DREAM je prvi put u luku Gruž uplovio 19. travnja 2014. Ovo svoje 83. putovanje oko svijeta “Peace Boat” je organizirao s polaskom 13. ožujka iz Yokohame tičući luke: Muara (Brunei), Singapore, Colombo, Aqaba, Suez, Port Said, Mikonos, Piareus, Bari, Dubrovnik, Kotor, Motril (Španjolska), Gibraltar, Casablanca, La Guaira (Venezuela), Cristobal, Panama City, Callao (Peru), Rapa Nui (Uskršnji otoci), Papeete, Bora Bora i Honolulu s povratkom u Yokohamu 24. lipnja. Na 88. putovanju iz Yokahame 21. kolovoza 2015. plovi itinererom: Cebu, Singapore, Mumbai, Dubai, Doha, Sueski kanal, Santorini, Kusadasi, Piraeus, Venecija, Dubrovnik (3. listopada), Kotor, Palermo, Marseilles, Barcelona, Gibraltar, Ponta Delgada, Cozumel, Belize City, Cristobal, Panamski kanal, Callao, Papeete, Bora Bora, Samoa, Yokohama. Na svom 95. putovanju s polaskom 13. kolovoza 2017. iz Yokohame OCEAN DREAM je posjetio luke Kobe, Xiamen, Singapore, Yangon, Colombo, Piraeus, Iraklion, Kotor, Dubrovnik (18. rujna), Napulj, Barcelona, Lisabon, Bordeaux, London, Edinburgh, Reykjavik, New York, Nassau, Havana, Cozumel, Cristobal, Corinto, Hilo i Honolulu.   

OCEAN DREAM je izgrađen 1981. u brodogradilištu Aalborg Værft, Ålborg- Denmark pod imenom TROPICALE kao prva novogradnja današnjeg najvećeg svjetskog putničkog brodara Carnival Cruise Line. Brod je imao 36674 bruto tona, bio je dug 205, širok 26,5 metara, a dva dizel Sulzer motora preko dvije propele su mu davale brzinu od 21 čvora. Mogao je primiti 1422 putnika i 550 članova posade iako u putovanjima za “Peace Boat” ukrcava samo 800 – 1000 putnika. Godine 2000. mijenja ime u COSTA TROPICALE, 2005. u PACIFIC STAR i 2008. u OCEAN DREAM te u najmu Pullmantura za “Peace Boat” obavlja svoja mirovna putovanja. Na kraju ga je Covid 19 kriza pod imenom DREAM poslala u rezalište brodova u Alang u Indiji 2021. godine. 

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

U IŠČEKIVANJU NOVIH AKTIVNOSTI

Od rujna 2017. ”PEACE BOAT” brodovi više nisu dolazili u Dubrovnik. 

Od travnja 2020. započinju se organizirati i prva, “Peace Boat II” putovanja, na kojima će zaploviti ZENITH, umirovljeni brod iz flote španjolskog Pullmantura. Međutim, globalna pandemija Covid 19 je zakomplicirala daljnja putovanja, brodarska kompanija Pullmantour je bankrotirala te je brod stavljen u raspremu u Lavrio pored Atene. Zadnja informacija je da je brod isplovio 8. lipnja 2022. prema Hai Phongu u Vijetnamu pod imenom TSW SINGAPORE gdje je ponovo u raspremi ili će vjerojatno završiti u rezalištu. Tako brod ZENITH za “Peace Boat” nije napravio niti jedno putovanje. “Peace Boat” je nabavila zajedno s Carnival Corporation plc. brod PACIFIC WORLD ex. SUN PRINCES od 77441 bruto tona. Ni on nije bio bolje sreće radi Covid 19 krize te je uglavnom u raspremi, a i danas se nalazi na sidrištu pored Singapura.

 Vjerojatno će uskoro organizacija “Peace Boat” ponovo pokrenuti svoje aktivnosti s novim brodovima kako bi promovirali mir, ljudska prava, jednakost, održivi razvoj i zaštitu okoliša, sudjelovanje u kampanji za ukidanje nuklearnog oružja, kampanjama protiv nagaznih mina, kampanjama o smanjenju ratnih napetosti, sudjelovanje u pregovorima oko smanjenja globalnog zatopljenja planete Zemlje, dodjeli humanitarnih pomoći itd.

“Peace Boat” je još imao dva broda u najmu koja su našoj luci Gruž dobro poznati, ali nisu bili pod ovom organizacijom već su dolazili pod drugim vlasnicima, a to su CLIPPER PACIFIC, ex. SONG OF NORWEY od 18416 BT-a koji je imao svoje aktivnosti 2008. i brod MONA LISA, ex. KUNGSHOLM od 28891 BT-a. koji je bio aktivan 2008. i 2009. godine. 

Tijekom proteklih 29 godina “Peace Boat“ je organizirao više od 100 putovanja, uključujući više od 60 putovanja oko svijeta, prevozeći preko 70.000 sudionika u više od 270 luka. Sudionici variraju od male djece do ljudi u svojim 90-ima, iz raznih zemalja i različitih zanimanja.

Ivo Batričević

Tijekom proteklih 29 godina “Peace Boat“ je organizirao više od 100 putovanja, uključujući više od 60 putovanja oko svijeta, prevozeći preko 70 tisuća sudionika u više od 270 luka.

“Peace Boat” je japanska nevladina i neprofitna organizacija sa sjedištem u Shinjuku  u Tokiju. Osnovana je kako bi promovirala mir u svijetu, ljudska prava, jednakost, održivi razvoj i zaštitu okoliša. Od 1983. godine organizira diljem svijeta kružna putovanja unajmljenim putničkim brodovima. Vjera u to kako svako putovanje u čovjeku budi pozitivne političke i socijalne promjene postala je tako osnovni motiv ovoga zanimljivog projekta kojim se uspješno pokušava eliminirati duboko ukorijenjeni militantni duh, stoljećima ubrizgavan u japansko društveno biće, piše Ivo Batričević za Dubrovački dnevnik.

“Peace Boat” je i regionalni nositelj za sjeveroistočnu Aziju projekta globalne suradnje za prevenciju oružanih konflikata. Godišnje se organizira jedno kraće putovanje u obližnje azijske zemlje i tri tromjesečna globalna putovanja na kojima sudjeluje oko 750 japanskih studenata i 50 profesora iz cijeloga svijeta. Oni na ovim krstarenjima posjećuju veliki broj luka na svim kontinentima, a na tim putovanjima su često dolazili i u Dubrovnik. Do danas su s četiri broda 12 puta posjetili Dubrovnik.

MS “OLVIA”

Prvi je put “Peace Boat” došao u Dubrovnik prigodom svog 24. globalnog putovanja brodom OLVIA. Putovanje je započelo 19. listopada 1998. iz Liverpoola s itinererom Havana, Cozumel, Panama City, Guayaquil, Papeete, Suva, Darwin, Bali, Singapore, Mumbai, Massawa, Port Said, Dubrovnik, Civitavecchia, Barcelona, Tanger, a završilo 12. siječnja 1999. u Southamptonu. Ponovo dolazi na svom 26. putovanju započetom 18. listopada 1999. u Tokiju tičući luke: Hong Kong, Dan Nang, Singapore, Colombo, Massawa, Port Said, Haifa, Dubrovnik, Civitavecchia, Las Palmas, Havana, Panama City, Acajutla, Acapulco, Papeete, Lautoka, Chuuk, sa završetkom u početnoj luci 15. siječnja sljedeće godine. Vraća se i na 28. putovanju od 22. svibnja do 21. kolovoza 2000 godine kojom prigodom plovi rutom koja uključuje Tokio, Hong Kong, Da Nang, Singapore, Colombo, Port Victoria, Mombasa, Massawa, Port Said, Ashdod, Piraeus, Dubrovnik, Civitavecchia, Las Palmas, Havana, Panama City, Acapulco, Vancouver i opet Tokio. Na 33. putovanju organiziranom između 22. svibnja i 26. kolovoza 2001. OLVIA plovi itinererom: Yokohama, Kobe, Hong Kong, Ho Chi Minh City,  Singapore, Male, Mombasa, Massawa, Port Said, Ashdod, Dubrovnik, Napulj, Casablanca, Las Palmas, Havana, Montego Bay, Panama City, Acajutla, Acapulco, Vancouver, Petropavlovsk, Kamchatsky, Yokohama, Kobe. Na 37. putovanju od 2. svibnja do 15. kolovoza 2002. plovi rutom koja uključuje Tokio, Kobe, Shanghai, Da Nang, Singapore, Male, Safaga, Port Said, Piraeus, Dubrovnik, Tripoli, Bilbao, London, Amsterdam, Oslo, Geirangerfjord, Swartisen, Belfast, Ponta Delgada, Havana, Panama City, Acajutla, Acapulco, Vancouver, Petropavlovsk i Kamchatsky, s povratkom u Tokio pa Kobe.   

OLVIA je 1976. izvorno izgrađena za Black Sea Shipping co. – Odessa u finskom brodogradilištu Wartsila – Turku kao putnički trajekt od 15791 bruto tona, dužine 156 i širine 22 metara. Mogao je prevoziti 750 putnika i 256 vozila. Godine 1982. mijenja ime u LEONID BREZHNEV, zatim 1989. ponovo u KARELYA, zatim 1995. u OLVIYA i od 1998. u OLVIA. Dva dizel motora Pielstick – Wartsilia ukupne snage 6625 kilovata preko dvije propele su mu davale brzinu od 21 čvora. Godine 2004. preuređen je u brod kockarnicu s imenom NEPTUNE i matičnom lukom Hong Kong da bi 2021. nakon 45 godina starosti završio u rezalištu brodova.       

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

SS  “THE TOPAZ”

“Peace Boat” će svoje 43. putovanje s brodom THE TOPAZ započeti 22. rujna, a završiti 22. prosinca 2003. tičući luke: Tokio, Kobe, Keelung, Da Nang, Singapore, Chenai, Colombo, Massawa, Port Said, Istanbul, Dubrovnik, Napulj, Alžir, Casablanca, Las Palmas, Bridgetown, La Guaira, Cartagena, Panama City, Acajutla, San Francisco, Honolulu, Tokyo, Kobe. Na svom 54. putovanju od 21. srpnja do 30. listopada 2006. posjećuje luke: Yokohama, Kobe, Da Nang, Singapore, Cochin, Mombasa, Port Said, Istanbul, Piraeus, Dubrovnik, Civitavecchia, Barcelona, Casablanca, Las Palmas, Montego Bay, Cartagena,  Panama City, Puerto Quetzal, Acapulco, San Francisco, Honolulu, Yokohama, Kobe.   

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

THE TOPAZ je izgrađen daleke 1956. godine kao lajner za Canadian Pacific Steam ship Company s imenom EMPRESS OF BRITAIN u brodogradilištu Fairfield Shipbuilding and Engineering Co. iz škotskog Glasgowa. Imao je 25 500 bruto tona, bio je dug 195 metara. Dvije parne turbine Fairfield Pametrada ukupne snage 30000 KS preko dvije propele su mu omogućavale brzinu od 21 čvora. Kuma broda je bila kraljica Elizabeta II. Na liniji iz Liverpoola za kanadski Quebeck i Montreal plovi sa 160 putnika u prvom razredu i 894 u turističkom razredu. Godine 1964. mijenja ime u QUEEN ANNA MARIA, 1975. u CARNIVALE, 1993. u FIESTAMARINA, 1995. u OLYMPIC,1997. u THE TOPAZ i 2008. u TOPAZ. Na svoje posljednje putovanje je isplovio 1. srpnja 2008. iz Singapura za indijsko rezalište brodova Alang gdje je završio u bezličnoj hrpi sekundarnih sirovina indijskih čeličana. 

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

SS “THE OCEANIC”

“Peace Boat” THE OCEANIC je doplovio u naš Grad i prigodom svog 56. globalnog putovanja organizirano između 25. veljače i 6. lipnja 2006. kada je posjetio luke: Yokohama, Kobe, Keelung, Da Nang, Singapore, Colombo, Monbasa, Massawa, Port Said, Piraeus, Dubrovnik, Venecija, Casablanca, Las Palmas, Bridge Town, La Guaira, Cristobal, Ajacutla, Acapulco, Vancouver, Seward, Yokohama, Kobe. U četvrtak 8. listopada 2009. u ranim jutarnjim satima na vez u gruškoj luci ponovo je doplovio na svom 67. globalnom putovanju koje je započelo 26. kolovoza u Yokohami, a završilo u istoj luci 11. prosinca. Tom je prigodom posjetio luke: Da Nang, Singapore, Port Victoria, Mombasa, Port Said, Kusadasi, Piraeus, Dubrovnik, La Valletta, Civitavecchia, Casablanca, Las Palmas, Havana, Progreso, Cristobal, Manta, Callao, Rapa Nui, Papeete, Apia-Samoa.        

OCEANIC  je izgrađen 1965. godine u brodogradilištu Cantieri Riuniti dell’ Adriatico shipyard u Monfalconeu u Italiji kao lajner / kruzer za brodarsku kompaniju Home Line pod imenom OCEANIC. Imao je 38872 bruto tona, bio je dug 238 i širok 29 metara, a četiri DeLaval parne turbine su mu preko 2 propele davale brzinu od 26,5 čvorova brzine. Svoje prve plovidbe je započeo na liniji iz Cuxhavena, Southamptona i Le Havrea prema Kanadi s 1600 putnika u dva razreda. Od 1985. mijenja ime u STARSHIP OCEANIC te plovi pod brodarskom kompanijom Premier Cruise Line, a 2000. ponovo mijenja ime u BIG RED BOAT i plovi pod brodarskom kompanijom Pullmantur Cruises.    

Od 2009. do 2012. plovi za “Peace Boat” pod imenom THE OCEANIC, a nakon 47 godina plovidbi odlazi u rezalište brodova Zhoushan u Kini, lipnja 2012.

MS  “OCEAN DREAM”

OCEAN DREAM je prvi put u luku Gruž uplovio 19. travnja 2014. Ovo svoje 83. putovanje oko svijeta “Peace Boat” je organizirao s polaskom 13. ožujka iz Yokohame tičući luke: Muara (Brunei), Singapore, Colombo, Aqaba, Suez, Port Said, Mikonos, Piareus, Bari, Dubrovnik, Kotor, Motril (Španjolska), Gibraltar, Casablanca, La Guaira (Venezuela), Cristobal, Panama City, Callao (Peru), Rapa Nui (Uskršnji otoci), Papeete, Bora Bora i Honolulu s povratkom u Yokohamu 24. lipnja. Na 88. putovanju iz Yokahame 21. kolovoza 2015. plovi itinererom: Cebu, Singapore, Mumbai, Dubai, Doha, Sueski kanal, Santorini, Kusadasi, Piraeus, Venecija, Dubrovnik (3. listopada), Kotor, Palermo, Marseilles, Barcelona, Gibraltar, Ponta Delgada, Cozumel, Belize City, Cristobal, Panamski kanal, Callao, Papeete, Bora Bora, Samoa, Yokohama. Na svom 95. putovanju s polaskom 13. kolovoza 2017. iz Yokohame OCEAN DREAM je posjetio luke Kobe, Xiamen, Singapore, Yangon, Colombo, Piraeus, Iraklion, Kotor, Dubrovnik (18. rujna), Napulj, Barcelona, Lisabon, Bordeaux, London, Edinburgh, Reykjavik, New York, Nassau, Havana, Cozumel, Cristobal, Corinto, Hilo i Honolulu.   

OCEAN DREAM je izgrađen 1981. u brodogradilištu Aalborg Værft, Ålborg- Denmark pod imenom TROPICALE kao prva novogradnja današnjeg najvećeg svjetskog putničkog brodara Carnival Cruise Line. Brod je imao 36674 bruto tona, bio je dug 205, širok 26,5 metara, a dva dizel Sulzer motora preko dvije propele su mu davale brzinu od 21 čvora. Mogao je primiti 1422 putnika i 550 članova posade iako u putovanjima za “Peace Boat” ukrcava samo 800 – 1000 putnika. Godine 2000. mijenja ime u COSTA TROPICALE, 2005. u PACIFIC STAR i 2008. u OCEAN DREAM te u najmu Pullmantura za “Peace Boat” obavlja svoja mirovna putovanja. Na kraju ga je Covid 19 kriza pod imenom DREAM poslala u rezalište brodova u Alang u Indiji 2021. godine. 

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

U IŠČEKIVANJU NOVIH AKTIVNOSTI

Od rujna 2017. ”PEACE BOAT” brodovi više nisu dolazili u Dubrovnik. 

Od travnja 2020. započinju se organizirati i prva, “Peace Boat II” putovanja, na kojima će zaploviti ZENITH, umirovljeni brod iz flote španjolskog Pullmantura. Međutim, globalna pandemija Covid 19 je zakomplicirala daljnja putovanja, brodarska kompanija Pullmantour je bankrotirala te je brod stavljen u raspremu u Lavrio pored Atene. Zadnja informacija je da je brod isplovio 8. lipnja 2022. prema Hai Phongu u Vijetnamu pod imenom TSW SINGAPORE gdje je ponovo u raspremi ili će vjerojatno završiti u rezalištu. Tako brod ZENITH za “Peace Boat” nije napravio niti jedno putovanje. “Peace Boat” je nabavila zajedno s Carnival Corporation plc. brod PACIFIC WORLD ex. SUN PRINCES od 77441 bruto tona. Ni on nije bio bolje sreće radi Covid 19 krize te je uglavnom u raspremi, a i danas se nalazi na sidrištu pored Singapura.

 Vjerojatno će uskoro organizacija “Peace Boat” ponovo pokrenuti svoje aktivnosti s novim brodovima kako bi promovirali mir, ljudska prava, jednakost, održivi razvoj i zaštitu okoliša, sudjelovanje u kampanji za ukidanje nuklearnog oružja, kampanjama protiv nagaznih mina, kampanjama o smanjenju ratnih napetosti, sudjelovanje u pregovorima oko smanjenja globalnog zatopljenja planete Zemlje, dodjeli humanitarnih pomoći itd.

“Peace Boat” je još imao dva broda u najmu koja su našoj luci Gruž dobro poznati, ali nisu bili pod ovom organizacijom već su dolazili pod drugim vlasnicima, a to su CLIPPER PACIFIC, ex. SONG OF NORWEY od 18416 BT-a koji je imao svoje aktivnosti 2008. i brod MONA LISA, ex. KUNGSHOLM od 28891 BT-a. koji je bio aktivan 2008. i 2009. godine. 

Tijekom proteklih 29 godina “Peace Boat“ je organizirao više od 100 putovanja, uključujući više od 60 putovanja oko svijeta, prevozeći preko 70.000 sudionika u više od 270 luka. Sudionici variraju od male djece do ljudi u svojim 90-ima, iz raznih zemalja i različitih zanimanja.

Ivo Batričević

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video