O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Iskrena ispovijest našeg pomorca: “Do kad će se pisati o zaradi brodara i njihovim milijunima, dok njihovi najzaslužniji ljudi rade za ‘minimalce’?”

Pomorska industrija već drugu godinu zaredom bilježi rekordnu zaradu, a čini se da će 2022. godina biti puno uspješnija nego što su i sami brodari predviđali. Nova predviđanja pokazuju da bi brodari u ovoj godini mogli ostvariti apsurdnu dobit, koja premašuje prošlogodišnju za nevjerojatnih 73%.

Neto prihod jedanaest najvećih brodara u sektoru kontejnerskog prometa ove bi godine mogli dosegnuti vrtoglavih 256 milijardi dolara. Ilustracije radi, riječ je o iznosu koji je otprilike jednak BDP-u Portugala. Samo prošle godine, 11 najvećih kompanija ostvarilo je rekordan profit od 148 milijardi dolara.

Čak sedam brodarskih kompanija koje se bave transportom kontejnera u drugom kvartalu imalo je neto prihod veći od UPS-a, inače najprofitabilnije transportne tvrtke na svijetu, s tim da su navedeni brodari u prosjeku ostvarili više nego dvostruko veći prihod u usporedbi s američkim logističkim divom. Kombinirani neto prihod prijevoznika UPS-a, Fedexa, Union Pacifica i JB Hunta u drugom kvartalu iznosio je 5,5 milijardi dolara, što je samo 8,6% zarade koju su u istom periodu ostvarili brodari. Brodari su u usporedbi s FANG četvorkom – odnosno tehnološkim divovima Facebookom, Amazonom, Netflixom i Googleom – zaradili čak 145% više nego FANG četvorka u drugom kvartalu ove godine.

Potaknut medijskim napisima o rekordnoj zaradi u pomorskoj industriji, u redakciju portala Pomorac.hr javio se jedan naš pomorac koji se pita: Što od toga imaju pomorci, koji su najzaslužniji za takve rekordne rezultate?

Pismo pomorca

Svakodnevne novosti o porastu vozarina, svakodnevne novosti o novim zaradama, priče o milijardama i bilijunima… Svakodnevne priče o novim avionima, čiji su vlasnici brodarske kompanije…

Pitam se samo ima li kakav natpis: “Brodarske službe pomogle svojim pomorcima bez kojih ne bi mogli toliko zaraditi niti postići te ciljeve”. Ili možda: “Pomorcima podigli primanja”.

Pitam se samo šalje li koja kompanija upit prema svojim pomorcima s pitanjem kako je njima na brodu, kako se osjećaju nakon što su u dva mjeseca promijenili 16 sati naprijed/nazad. Pitam se pitaju li se oni kako je biti na brodu pet mjeseci, bez kopna i bez ikakvog drugog društvenog života.

Lijepo je vidjeti svaki natpis da svi zarađuju i da svi rade dobro, neka tako i ostane. Pogotovo za kruzere, gdje su ljudi gubili posao preko noći… Ali, pitam se dokle će vodit život pomoraca koji su izloženi samo novim sistemima poput BWT, Scrubbera i ostalih čuda?

Pitam se do kad će se samo pisati o zaradi brodara i njihovim milijunima, dok njihovi najzaslužniji ljudi rade za “minimalce” i odrađuju sve te njihove ciljeve…

T.Č.

Pomorska industrija već drugu godinu zaredom bilježi rekordnu zaradu, a čini se da će 2022. godina biti puno uspješnija nego što su i sami brodari predviđali. Nova predviđanja pokazuju da bi brodari u ovoj godini mogli ostvariti apsurdnu dobit, koja premašuje prošlogodišnju za nevjerojatnih 73%.

Neto prihod jedanaest najvećih brodara u sektoru kontejnerskog prometa ove bi godine mogli dosegnuti vrtoglavih 256 milijardi dolara. Ilustracije radi, riječ je o iznosu koji je otprilike jednak BDP-u Portugala. Samo prošle godine, 11 najvećih kompanija ostvarilo je rekordan profit od 148 milijardi dolara.

Čak sedam brodarskih kompanija koje se bave transportom kontejnera u drugom kvartalu imalo je neto prihod veći od UPS-a, inače najprofitabilnije transportne tvrtke na svijetu, s tim da su navedeni brodari u prosjeku ostvarili više nego dvostruko veći prihod u usporedbi s američkim logističkim divom. Kombinirani neto prihod prijevoznika UPS-a, Fedexa, Union Pacifica i JB Hunta u drugom kvartalu iznosio je 5,5 milijardi dolara, što je samo 8,6% zarade koju su u istom periodu ostvarili brodari. Brodari su u usporedbi s FANG četvorkom – odnosno tehnološkim divovima Facebookom, Amazonom, Netflixom i Googleom – zaradili čak 145% više nego FANG četvorka u drugom kvartalu ove godine.

Potaknut medijskim napisima o rekordnoj zaradi u pomorskoj industriji, u redakciju portala Pomorac.hr javio se jedan naš pomorac koji se pita: Što od toga imaju pomorci, koji su najzaslužniji za takve rekordne rezultate?

Pismo pomorca

Svakodnevne novosti o porastu vozarina, svakodnevne novosti o novim zaradama, priče o milijardama i bilijunima… Svakodnevne priče o novim avionima, čiji su vlasnici brodarske kompanije…

Pitam se samo ima li kakav natpis: “Brodarske službe pomogle svojim pomorcima bez kojih ne bi mogli toliko zaraditi niti postići te ciljeve”. Ili možda: “Pomorcima podigli primanja”.

Pitam se samo šalje li koja kompanija upit prema svojim pomorcima s pitanjem kako je njima na brodu, kako se osjećaju nakon što su u dva mjeseca promijenili 16 sati naprijed/nazad. Pitam se pitaju li se oni kako je biti na brodu pet mjeseci, bez kopna i bez ikakvog drugog društvenog života.

Lijepo je vidjeti svaki natpis da svi zarađuju i da svi rade dobro, neka tako i ostane. Pogotovo za kruzere, gdje su ljudi gubili posao preko noći… Ali, pitam se dokle će vodit život pomoraca koji su izloženi samo novim sistemima poput BWT, Scrubbera i ostalih čuda?

Pitam se do kad će se samo pisati o zaradi brodara i njihovim milijunima, dok njihovi najzaslužniji ljudi rade za “minimalce” i odrađuju sve te njihove ciljeve…

T.Č.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video