O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Bulk carrier i posada već više od pola godine zapeli na sidrištu u Latviji zbog sankcija nametnutih Rusiji

Bulk carrier Asian Majesty od 62,500 dwt, od ožujka ove godine stoji usidren na sidrištu ispred latvijske luke Riga zajedno s cijelom posadom, a čak ni latvijske vlasti ne mogu pronaći rješenje.

Od početka ruske invazije na Ukrajinu u veljači, velika pozornost posvećena je brojnim brodovima koji su zapeli u lukama na obalama Crnog mora. Međutim, iz Latvije stiže vijest o brodu za rasuti teret koji se već mjesecima nalazi usred birokratske zavrzlame zbog sankcija nametnutih Rusiji.

Bulk carrier Asian Majesty (IMO: 9724996) pod zastavom Singapura stigao je u Rigu početkom ožujka nakon što je u Sankt Peterburgu u Rusiji ukrcao teret gnojiva, odnosno kalijevog klorida. Brod je nastavio utovar na terminalu u Rigi. S teretom od oko 55.000 tona gnojiva brod je isplovio na sidrište čekajući konačne dozvole. Dok su drugi brodovi dolazili i odlazili, Asian Majesty je i dalje čekao, piše The Maritime Executive.

Prema latvijskoj carini, problem nije ni u brodu ni u teretu, već u njegovu vlasniku. Gnojivo koje Asian Majesty prevozi u vlasništvu je tvrtke koja se našla na udaru sankcija Europske unije zbog povezanosti s ruskim oligarhom Dmitrijem Mazepinom. Latvijske vlasti tvrde da je teret u vlasništvu tvrtke United Fertilizers Company Limited sa sjedištem na Mauricijusu, koju pak kontrolira Mazepin, piše FleetMon. Latvijska Latvijska Državna služba za okoliš (VVD) odbija brodu dati dozvolu za isplovljavanje jer ne žele pustiti teret, čija se vrijednost procjenjuje na oko 17 milijuna dolara, koji bi “financijski koristio sankcioniranom oligarhu”.

Latvijski mediji su u kolovozu izvijestili da je posada broda kojim upravlja U-Ming Marine s Tajvana uputila apel za pomoć. Posada je navela da im ponestaje goriva i pitke vode te da se na brodu nakupilo previše otpada. Vlasti su pomogle posadi te istaknule da posada i brod nisu pod sankcijama. Međutim, problem i dalje ostaje, a brod ne može ni pristati u luku ni isploviti.

Na slučaju rade brojne latvijske institucije, od Ministarstva vanjskih poslova, do carine, VDD-a i lučkih vlasti Freeport of Riga. Vlasti navodno nemaju izravan kontakt niti s vlasnicima plovila niti s vlasnikom tereta. Situaciju dodatno komplicira činjenica da ni brod ni teret nisu povezani s latvijskim tvrtkama.

Predloženo je rješenje da se teret istovari u jedno od skladišta u EU gdje bi se mogao držati. Međutim, terminal u Rigi je izgrađen samo za utovar i nema opremu za istovar gnojiva. Postoji mogućnost da se teret iskrca u nekoj drugoj luci, ali tada u pitanje dolaze troškovi i čija bi to bila odgovornost.

Latvijske vlasti za lokalne medije kažu da i dalje traže potencijalno rješenje. U međuvremenu, Asian Majesty i cijela njegova posada do daljnjega ostaju na sidrištu u Rigi, a nitko ne zna kad će moći ići kući.

Bulk carrier Asian Majesty od 62,500 dwt, od ožujka ove godine stoji usidren na sidrištu ispred latvijske luke Riga zajedno s cijelom posadom, a čak ni latvijske vlasti ne mogu pronaći rješenje.

Od početka ruske invazije na Ukrajinu u veljači, velika pozornost posvećena je brojnim brodovima koji su zapeli u lukama na obalama Crnog mora. Međutim, iz Latvije stiže vijest o brodu za rasuti teret koji se već mjesecima nalazi usred birokratske zavrzlame zbog sankcija nametnutih Rusiji.

Bulk carrier Asian Majesty (IMO: 9724996) pod zastavom Singapura stigao je u Rigu početkom ožujka nakon što je u Sankt Peterburgu u Rusiji ukrcao teret gnojiva, odnosno kalijevog klorida. Brod je nastavio utovar na terminalu u Rigi. S teretom od oko 55.000 tona gnojiva brod je isplovio na sidrište čekajući konačne dozvole. Dok su drugi brodovi dolazili i odlazili, Asian Majesty je i dalje čekao, piše The Maritime Executive.

Prema latvijskoj carini, problem nije ni u brodu ni u teretu, već u njegovu vlasniku. Gnojivo koje Asian Majesty prevozi u vlasništvu je tvrtke koja se našla na udaru sankcija Europske unije zbog povezanosti s ruskim oligarhom Dmitrijem Mazepinom. Latvijske vlasti tvrde da je teret u vlasništvu tvrtke United Fertilizers Company Limited sa sjedištem na Mauricijusu, koju pak kontrolira Mazepin, piše FleetMon. Latvijska Latvijska Državna služba za okoliš (VVD) odbija brodu dati dozvolu za isplovljavanje jer ne žele pustiti teret, čija se vrijednost procjenjuje na oko 17 milijuna dolara, koji bi “financijski koristio sankcioniranom oligarhu”.

Latvijski mediji su u kolovozu izvijestili da je posada broda kojim upravlja U-Ming Marine s Tajvana uputila apel za pomoć. Posada je navela da im ponestaje goriva i pitke vode te da se na brodu nakupilo previše otpada. Vlasti su pomogle posadi te istaknule da posada i brod nisu pod sankcijama. Međutim, problem i dalje ostaje, a brod ne može ni pristati u luku ni isploviti.

Na slučaju rade brojne latvijske institucije, od Ministarstva vanjskih poslova, do carine, VDD-a i lučkih vlasti Freeport of Riga. Vlasti navodno nemaju izravan kontakt niti s vlasnicima plovila niti s vlasnikom tereta. Situaciju dodatno komplicira činjenica da ni brod ni teret nisu povezani s latvijskim tvrtkama.

Predloženo je rješenje da se teret istovari u jedno od skladišta u EU gdje bi se mogao držati. Međutim, terminal u Rigi je izgrađen samo za utovar i nema opremu za istovar gnojiva. Postoji mogućnost da se teret iskrca u nekoj drugoj luci, ali tada u pitanje dolaze troškovi i čija bi to bila odgovornost.

Latvijske vlasti za lokalne medije kažu da i dalje traže potencijalno rješenje. U međuvremenu, Asian Majesty i cijela njegova posada do daljnjega ostaju na sidrištu u Rigi, a nitko ne zna kad će moći ići kući.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video