O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Tvrtka Alana Klanca koja upravlja brodom Mirjana K pred stečajem: Klanac prodaje brod i obećava repatrijaciju, a novi brodar nema posadu?

Na Trgovačkom sudu u Rijeci pokrenut je prethodni postupak radi utvrđivanja pretpostavki za otvaranje stečajnog postupka nad dužnikom Alveus Capital, tvrtkom Alana Klanca, bivšeg predsjednika uprave Jadrolinije, koja upravlja brodom Mirjana K na kojemu su četvorica hrvatskih pomoraca, zajedno s kolegama iz Albanije i Crne Gore, već mjesecima na sidrištu ispred grčke luke Pirej.

Tvrtka Alveus Capital posadi broda već četiri mjeseca nije isplatila plaće, grčke vlasti ne dopuštaju im iskrcaj i repatrijaciju, unatoč tome što su dvojica od grčkih liječnika proglašena nesposobnima za daljnji rad na brodu, a brod je u Pireju zaustavljen zbog dugova prema trećim stranama. Drama posade broda Mirjana K pri tom je i dalje nastavljena, jer unatoč obećanjima brodara o povratku kućama, kao i svim naporima Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) i hrvatskog Veleposlanstva u Ateni, još uvijek nema pouzdanih naznaka kada bi se mogli iskrcati s broda i krenuti kućama, piše Novi list.

Bez obzira na činjenice da je brod proglašen napuštenim od brodara, da brodar već četiri mjeseca ne isplaćuje plaće posadi te da su im svima već istekli ugovori o radu, grčke vlasti i dalje ne dopuštaju iskrcaj, pravdajući takvu odluku minimalno potrebnim brojem članova posade. U međuvremenu, Klančeva tvrtka je u više navrata najavljivala prodaju broda i zamjenu posade, no ni od toga zasad nema ništa pa pomorci, ni krivi ni dužni, do daljnjega ostaju u svojevrsnom zatvoru na moru ispred Pireja.

Tvrtka Kvarner Crewing Services podnijela zahtjev

Zahtjev za pokretanje stečajnog postupka nad društvom Alveus Capital podnijela je tvrtka Kvarner Crewing Services, agencija za posredovanje u zapošljavanju pomoraca, čijim posredstvom su zaposleni članovi posade Mirjana K, a prema kojoj, kao ni prema pomorcima, Alveus Capital već nekoliko mjeseci ne ispunjava financijske obaveze.

Goran Živković, direktor Kvarner Crewing Servicesa, potvrdio je u telefonskom razgovoru za Novi list da je njegova tvrtka podnijela zahtjev za pokretanjem stečajnog postupka nad Klančevom tvrtkom.

– Alveus Capital već mjesecima ne plaća ni pomorce na brodu, ni naše usluge, a s obzirom na financijska izvješća i dugove te tvrtke, smatramo da nije sposoban za plaćanje pa nismo imali drugog izbora nego predati zahtjev za pokretanjem stečaja, rekao je Živković.

Prema tekstu zahtjeva predanom Trgovačkom sudu u Rijeci, Alveus Capital je Kvarner Crewing Servicesu dužan više od 22 tisuće dolara u kunskoj protuvrijednosti, na temelju dospjelih, a neplaćenih računa za usluge u razdoblju od ožujka do kolovoza ove godine. U zahtjevu za pokretanjem stečaja, iz Kvarner Crewing Servicesa navode kao dodatni argument prezaduženost Klančeve tvrtke.

“Dužnik tražbinu nije namirio u cijelosti kako je gore navedeno. Prema godišnjim financijskim izvještajima za 2021. kratkoročne obveze iznose 22.186.689 kn dok mu kratkotrajna imovina iznosi 12.873.532 kn (od čega 14.517.680 kn potraživanja). Izvjesno je da dužnik ne može i neće moći uredno i pravovremeno podmirivati svoje obveze bez financijskih poteškoća, odnosno ne može trajnije ispunjavati svoje dospjele novčane obveze slijedom čega je isti nesposoban za plaćanje. Iz godišnjih financijskih izvješća također proizlazi da je imovina dužnika manja od postojećih obveza slijedom čega je isti prezadužen. (…) Kod dužnika postoji stečajni razlog zato što nije sposoban za plaćanje”, stoji u zahtjevu za pokretanje stečaja.

Sutkinja riječkog Trgovačkog suda Ljiljana Ugrin donijela je, temeljem tog zahtjeva, rješenje kojim se pokreće postupak radi utvrđivanja pretpostavki za otvaranje stečajnog postupka nad dužnikom. Privremenom stečajnom upraviteljicom imenovana je Milena Veljović iz Medulina, koja rješenjem suda, do kraja ovog mjeseca mora ispitati postoji li razlog za otvaranje stečajnog postupka, ima li dužnik imovine za pokriće troška stečajnog postupka i kakvi su izgledi za nastavak poslovanja dužnika, pri čemu su osobe koje vode poslovanje dužnika sudu dužne, u roku od osam dana od primitka rješenja, dostaviti pisano izvješće o financijsko-gospodarskom stanju dužnika i popis imovine dužnika.

O cijelom slučaju oglasio se i ITF-ov inspektor iz Rijeke, Luka Simić, otvorenim pismom Alanu Klancu u kojemu govori o Klančevim postupcima kojima već mjesecima opstruira i onemogućava iskrcaj posade s broda Mirjana K, nakon što im nije isplatio plaće koje je, za zadnja tri mjeseca, pomorcima isplatio P&I klub osiguravatelja broda. Prema pismu, Klanac je našao kupca broda koji bi plovilo trebao preuzeti u ponedjeljak, ali ne i dovesti novu posadu, bez čega vlasti u Pireju neće dopustiti iskrcaj sadašnjih članova posade.

Luka Simić: “Krajnje je vrijeme da napravite nešto konkretno za svoju posadu”

“U gotovo svakom mailu kojega šaljete molite za još malo strpljenja. Mislim da smo svi bili dovoljno dugo strpljivi (4 mjeseca) gledajući kako vi pokušavate nešto riješiti i svaki taj pokušaj je neslavno propao. Svaki puta kada bi bili blizu dogovora i rješenja sa svim vjerovnicima, vi biste se upleli i sve opet vratili na početak, svojim lažnim obećanjima. Umjesto da pomognete da se ova situacija riješi i da ljudi dođu kućama, vi uvijek sve još dodatno zakomplicirate.”

“U svojim medijskim nastupima zahvaljujete posadi na strpljenu zbog situacije u koju ste ih vi doveli, vi, Alan Klanac glavom i bradom. Nedavno smo bili na pragu rješenja i ova situacija se mogla riješiti jednim vašim potpisom, ali ne, Alan Klanac svima nama, koji se trudimo i radimo za dobrobit ove posade, iza leđa dogovara prodaju broda po drugi put. Mislim da to samo govori koliko je vama zapravo stalo do posade, a koliko do novca. Sramota je da se preko leđa pomoraca koji su već ionako na rubu pokušava ušićariti koji dolar ili euro”, piše Simić Klancu, dodajući kako je ITF posadi pružio pomoć u vidu dogovora s P&I klubom o isplati zaostalih plaća, rješavanju problema minimalnog potrebnog broja članova posade s vlastima u Panami, pod čijom zastavom brod plovi, kao i repatrijacije člana posade koji je dobio uputnicu za hitnu operaciju, kao i da se ostalima osigura adekvatna zdravstvena skrb..

“A gdje ste vi tu Alane, mirno sjedite i gledate kako drugi rješavaju vaše probleme i prozivate nas da, citiram “radimo kaos, da ništa nismo ubrzali stvari, već ih samo usporili”. Zahvaljujući nama, pomorci su dobili barem ono malo dostojanstva kojega zaslužuju. 29. kolovoza dajete izjavu za Pomorsku večer u kojoj govorite da bi se situacija trebala riješiti do kraja tog tjedna. Ništa se nije dogodilo. Ovog ponedjeljka ste rekli, citiram “radi se o danima, tj. satima”. Od te vaše izjave prošlo je više od 72 sata i još uvijek nemate nikakve konkretne informacije, već i dalje molite za još malo strpljenja. Da stvar bude bolja, pomorcima kupujte avionsku kartu za 10. rujna koja je na kraju otkazana i prebačena za tko zna kada.

“Jeste li svjesni da tim svojim postupcima direktno utječete na mentalno zdravlje pomoraca i pogoršavate njihovo i onako već loše psihičko-fizičko stanje. Danas je predstavnik novog kupca broda bio na brodu, i prema meni dostupnim informacijama. on još uvijek nema spremnu posadu koja bi došla zamijeniti pomorce. Nadam se da ste svjesni da lučke vlasti ne dozvoljavaju repatrijaciju pomoraca s MIRJANE K dok ih netko drugi ne dođe zamijeniti. Vi pišete kapetanu da oni idu s broda po primopredaji broda i da je ostalo vaša briga. Kako će ići s broda ako ih nitko ne dođe zamijeniti? Također sam dobio informaciju da ćete vi platiti posadu po primitku cjelokupnog ugovorenog iznosa kojeg ste dogovorili za Mirjanu K. Samo se nadam da, kada i dođe do primopredaje broda, nećete pokupiti novce i zaboraviti na pomorce.”

“Alane, mislim da je krajnje vrijeme da sjednete, zasučete rukave i napravite nešto konkretno za svoju posadu. Danas je petak, a primopredaja je u ponedjeljak, do sada bi već trebali imati neke konkretne informacije za smjenu i očekujem da ih podijelite s nama”, stoji u otvorenom pismu ITF-ovog inspektora.

Klanac posadi obećao smjenu, a kupac broda nema posadu

Navode iz Simićevog pisma Klancu potvrdio je u telefonskom razgovoru za Novi list i jedan od članova posade “Mirjane K”, kazavši kako je na brodu bio predstavnik navodnog novog kupca broda koji je posadi kazao kako nema posadu spremnu za preuzimanje plovila.

– Klanac je nama rekao da će kupac dovesti novu posadu u ponedjeljak, 19. rujna, te da ćemo se mi iskrcati i krenuti kući. Predstavnik kupca nam je, prilikom dolaska na brod, objasnio da je njemu Klanac kazao kako će on, Klanac, osigurati novu posadu te da kupac nema posadu spremnu za preuzimanje broda. Prije nekoliko dana dio posade je bio na kopnu, kupili su zalihe hrane, a Klanac nam je govorio da ne kupujemo hrane više nego što nam je potrebno do kraja ovog tjedna. Sada nam navodni kupac kaže kako ne može organizirati dolazak nove posade za manje od tjedan ili dva. Sve u svemu, opet čekamo tih famoznih tjedan dana, po tko zna koji put zaredom. Za sad se još nekako psihički i fizički držimo, ali pitanje je do kad će sve ovo skupa trajati i kad ćemo napokon krenuti kući, rekao je pomorac.


Marinko Glavan / Novi list

Na Trgovačkom sudu u Rijeci pokrenut je prethodni postupak radi utvrđivanja pretpostavki za otvaranje stečajnog postupka nad dužnikom Alveus Capital, tvrtkom Alana Klanca, bivšeg predsjednika uprave Jadrolinije, koja upravlja brodom Mirjana K na kojemu su četvorica hrvatskih pomoraca, zajedno s kolegama iz Albanije i Crne Gore, već mjesecima na sidrištu ispred grčke luke Pirej.

Tvrtka Alveus Capital posadi broda već četiri mjeseca nije isplatila plaće, grčke vlasti ne dopuštaju im iskrcaj i repatrijaciju, unatoč tome što su dvojica od grčkih liječnika proglašena nesposobnima za daljnji rad na brodu, a brod je u Pireju zaustavljen zbog dugova prema trećim stranama. Drama posade broda Mirjana K pri tom je i dalje nastavljena, jer unatoč obećanjima brodara o povratku kućama, kao i svim naporima Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) i hrvatskog Veleposlanstva u Ateni, još uvijek nema pouzdanih naznaka kada bi se mogli iskrcati s broda i krenuti kućama, piše Novi list.

Bez obzira na činjenice da je brod proglašen napuštenim od brodara, da brodar već četiri mjeseca ne isplaćuje plaće posadi te da su im svima već istekli ugovori o radu, grčke vlasti i dalje ne dopuštaju iskrcaj, pravdajući takvu odluku minimalno potrebnim brojem članova posade. U međuvremenu, Klančeva tvrtka je u više navrata najavljivala prodaju broda i zamjenu posade, no ni od toga zasad nema ništa pa pomorci, ni krivi ni dužni, do daljnjega ostaju u svojevrsnom zatvoru na moru ispred Pireja.

Tvrtka Kvarner Crewing Services podnijela zahtjev

Zahtjev za pokretanje stečajnog postupka nad društvom Alveus Capital podnijela je tvrtka Kvarner Crewing Services, agencija za posredovanje u zapošljavanju pomoraca, čijim posredstvom su zaposleni članovi posade Mirjana K, a prema kojoj, kao ni prema pomorcima, Alveus Capital već nekoliko mjeseci ne ispunjava financijske obaveze.

Goran Živković, direktor Kvarner Crewing Servicesa, potvrdio je u telefonskom razgovoru za Novi list da je njegova tvrtka podnijela zahtjev za pokretanjem stečajnog postupka nad Klančevom tvrtkom.

– Alveus Capital već mjesecima ne plaća ni pomorce na brodu, ni naše usluge, a s obzirom na financijska izvješća i dugove te tvrtke, smatramo da nije sposoban za plaćanje pa nismo imali drugog izbora nego predati zahtjev za pokretanjem stečaja, rekao je Živković.

Prema tekstu zahtjeva predanom Trgovačkom sudu u Rijeci, Alveus Capital je Kvarner Crewing Servicesu dužan više od 22 tisuće dolara u kunskoj protuvrijednosti, na temelju dospjelih, a neplaćenih računa za usluge u razdoblju od ožujka do kolovoza ove godine. U zahtjevu za pokretanjem stečaja, iz Kvarner Crewing Servicesa navode kao dodatni argument prezaduženost Klančeve tvrtke.

“Dužnik tražbinu nije namirio u cijelosti kako je gore navedeno. Prema godišnjim financijskim izvještajima za 2021. kratkoročne obveze iznose 22.186.689 kn dok mu kratkotrajna imovina iznosi 12.873.532 kn (od čega 14.517.680 kn potraživanja). Izvjesno je da dužnik ne može i neće moći uredno i pravovremeno podmirivati svoje obveze bez financijskih poteškoća, odnosno ne može trajnije ispunjavati svoje dospjele novčane obveze slijedom čega je isti nesposoban za plaćanje. Iz godišnjih financijskih izvješća također proizlazi da je imovina dužnika manja od postojećih obveza slijedom čega je isti prezadužen. (…) Kod dužnika postoji stečajni razlog zato što nije sposoban za plaćanje”, stoji u zahtjevu za pokretanje stečaja.

Sutkinja riječkog Trgovačkog suda Ljiljana Ugrin donijela je, temeljem tog zahtjeva, rješenje kojim se pokreće postupak radi utvrđivanja pretpostavki za otvaranje stečajnog postupka nad dužnikom. Privremenom stečajnom upraviteljicom imenovana je Milena Veljović iz Medulina, koja rješenjem suda, do kraja ovog mjeseca mora ispitati postoji li razlog za otvaranje stečajnog postupka, ima li dužnik imovine za pokriće troška stečajnog postupka i kakvi su izgledi za nastavak poslovanja dužnika, pri čemu su osobe koje vode poslovanje dužnika sudu dužne, u roku od osam dana od primitka rješenja, dostaviti pisano izvješće o financijsko-gospodarskom stanju dužnika i popis imovine dužnika.

O cijelom slučaju oglasio se i ITF-ov inspektor iz Rijeke, Luka Simić, otvorenim pismom Alanu Klancu u kojemu govori o Klančevim postupcima kojima već mjesecima opstruira i onemogućava iskrcaj posade s broda Mirjana K, nakon što im nije isplatio plaće koje je, za zadnja tri mjeseca, pomorcima isplatio P&I klub osiguravatelja broda. Prema pismu, Klanac je našao kupca broda koji bi plovilo trebao preuzeti u ponedjeljak, ali ne i dovesti novu posadu, bez čega vlasti u Pireju neće dopustiti iskrcaj sadašnjih članova posade.

Luka Simić: “Krajnje je vrijeme da napravite nešto konkretno za svoju posadu”

“U gotovo svakom mailu kojega šaljete molite za još malo strpljenja. Mislim da smo svi bili dovoljno dugo strpljivi (4 mjeseca) gledajući kako vi pokušavate nešto riješiti i svaki taj pokušaj je neslavno propao. Svaki puta kada bi bili blizu dogovora i rješenja sa svim vjerovnicima, vi biste se upleli i sve opet vratili na početak, svojim lažnim obećanjima. Umjesto da pomognete da se ova situacija riješi i da ljudi dođu kućama, vi uvijek sve još dodatno zakomplicirate.”

“U svojim medijskim nastupima zahvaljujete posadi na strpljenu zbog situacije u koju ste ih vi doveli, vi, Alan Klanac glavom i bradom. Nedavno smo bili na pragu rješenja i ova situacija se mogla riješiti jednim vašim potpisom, ali ne, Alan Klanac svima nama, koji se trudimo i radimo za dobrobit ove posade, iza leđa dogovara prodaju broda po drugi put. Mislim da to samo govori koliko je vama zapravo stalo do posade, a koliko do novca. Sramota je da se preko leđa pomoraca koji su već ionako na rubu pokušava ušićariti koji dolar ili euro”, piše Simić Klancu, dodajući kako je ITF posadi pružio pomoć u vidu dogovora s P&I klubom o isplati zaostalih plaća, rješavanju problema minimalnog potrebnog broja članova posade s vlastima u Panami, pod čijom zastavom brod plovi, kao i repatrijacije člana posade koji je dobio uputnicu za hitnu operaciju, kao i da se ostalima osigura adekvatna zdravstvena skrb..

“A gdje ste vi tu Alane, mirno sjedite i gledate kako drugi rješavaju vaše probleme i prozivate nas da, citiram “radimo kaos, da ništa nismo ubrzali stvari, već ih samo usporili”. Zahvaljujući nama, pomorci su dobili barem ono malo dostojanstva kojega zaslužuju. 29. kolovoza dajete izjavu za Pomorsku večer u kojoj govorite da bi se situacija trebala riješiti do kraja tog tjedna. Ništa se nije dogodilo. Ovog ponedjeljka ste rekli, citiram “radi se o danima, tj. satima”. Od te vaše izjave prošlo je više od 72 sata i još uvijek nemate nikakve konkretne informacije, već i dalje molite za još malo strpljenja. Da stvar bude bolja, pomorcima kupujte avionsku kartu za 10. rujna koja je na kraju otkazana i prebačena za tko zna kada.

“Jeste li svjesni da tim svojim postupcima direktno utječete na mentalno zdravlje pomoraca i pogoršavate njihovo i onako već loše psihičko-fizičko stanje. Danas je predstavnik novog kupca broda bio na brodu, i prema meni dostupnim informacijama. on još uvijek nema spremnu posadu koja bi došla zamijeniti pomorce. Nadam se da ste svjesni da lučke vlasti ne dozvoljavaju repatrijaciju pomoraca s MIRJANE K dok ih netko drugi ne dođe zamijeniti. Vi pišete kapetanu da oni idu s broda po primopredaji broda i da je ostalo vaša briga. Kako će ići s broda ako ih nitko ne dođe zamijeniti? Također sam dobio informaciju da ćete vi platiti posadu po primitku cjelokupnog ugovorenog iznosa kojeg ste dogovorili za Mirjanu K. Samo se nadam da, kada i dođe do primopredaje broda, nećete pokupiti novce i zaboraviti na pomorce.”

“Alane, mislim da je krajnje vrijeme da sjednete, zasučete rukave i napravite nešto konkretno za svoju posadu. Danas je petak, a primopredaja je u ponedjeljak, do sada bi već trebali imati neke konkretne informacije za smjenu i očekujem da ih podijelite s nama”, stoji u otvorenom pismu ITF-ovog inspektora.

Klanac posadi obećao smjenu, a kupac broda nema posadu

Navode iz Simićevog pisma Klancu potvrdio je u telefonskom razgovoru za Novi list i jedan od članova posade “Mirjane K”, kazavši kako je na brodu bio predstavnik navodnog novog kupca broda koji je posadi kazao kako nema posadu spremnu za preuzimanje plovila.

– Klanac je nama rekao da će kupac dovesti novu posadu u ponedjeljak, 19. rujna, te da ćemo se mi iskrcati i krenuti kući. Predstavnik kupca nam je, prilikom dolaska na brod, objasnio da je njemu Klanac kazao kako će on, Klanac, osigurati novu posadu te da kupac nema posadu spremnu za preuzimanje broda. Prije nekoliko dana dio posade je bio na kopnu, kupili su zalihe hrane, a Klanac nam je govorio da ne kupujemo hrane više nego što nam je potrebno do kraja ovog tjedna. Sada nam navodni kupac kaže kako ne može organizirati dolazak nove posade za manje od tjedan ili dva. Sve u svemu, opet čekamo tih famoznih tjedan dana, po tko zna koji put zaredom. Za sad se još nekako psihički i fizički držimo, ali pitanje je do kad će sve ovo skupa trajati i kad ćemo napokon krenuti kući, rekao je pomorac.


Marinko Glavan / Novi list

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video