O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kronologija događaja slučaja ‘Mirjana K’: Taoci Alana Klanca i njegovih praznih obećanja

IZVORSPH

Situacija na brodu Mirjana K sve je teža i pitanje je vremena kad će eskalirati. Članovi posade više ne mogu slušati prazna obećanja i ne mogu dočekati odlazak s broda. Čak je došlo do toga da neki članovi posade prijete da će odrezati sidra i pustiti brod da pluta.

Agonija posade Mirjane K traje gotovo pet mjeseci. Menadžer broda Alan Klanac na dnevnoj bazi šalje e-mailove s praznim obećanjima kojima je valjda cilj kupiti vrijeme i umiriti posadu, no to mu više ne uspijeva, vrijeme je isteklo. Sindikat pomoraca Hrvatske i ITF inspektorat napravili su sve što su mogli kako bi posadi olakšali boravak na brodu – riješili smo s Panamom novi Minimum Safe Manning, uspjeli smo dogovoriti s P&I klubom da pomorci dobiju svoje zaostale plaće, da se jednom pomorcu riješi hitna repatrijacija natrag u Hrvatsku zbog zdravstvenog stanja, da se ostalim pomorcima osigura adekvatna zdravstvena skrb, da se pomorcima dostave potrebni lijekovi, objavio je Sindikat pomoraca Hrvatske na svojim službenim stranicama.

Kako bismo dočarali nemar od strane menadžera broda, a za što SPH ima pisanu dokumentaciju, u nastavku donosimo kronologiju događaja slučaja broda Mirjana K.

12. svibnja – članovi posade broda šalju e- mail ITF inspektoru Luki Simiću zbog neisplate plaća od ožujka i zabrinutosti jer, kako pišu, vlasnik kompanije Alveus Capital šalje mailove u kojima govori da je uplata izvršena;
16. svibnja – nakon intervencije ITF inspektora i SPH uplaćene plaće za ožujak i traženje potvrde o uplati za travanj;
31. svibnja – SPH/ITF šalje podsjetnik za isplatu plaća za travanj. U prijašnjim e-mailovima A. Klanac je rekao da će uplata biti izvršena oko 25. svibnja, ali opet nije ispunio obećanje;
10. lipnja – A. Klanac šalje mail i prosljeđuje mail mogućeg kupca kao potvrdu da će primiti novac i time „zatvoriti“ plaće;
13. lipnja – A. Klanac šalje mail u kojem stoji da uplata stiže do kraja dana, ali ipak nije bilo ništa od toga;
17. lipnja – prijavljen abandonment Panami (zastava broda), P&I klubu, ITF- u i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. Član posade završio u bolnici;
19. lipnja – i dalje nema uplate, samo prazna obećanja A. Klanca;
22. lipnja – dobivamo obavijest da je brod „under economic restrict arrest“. Član posade je iskrcan zbog moždanog udara, a novi se zbog arresta ne može ukrcati;
23. lipnja – dobivamo potvrdu o isteku certifikata. A. Klanac opet obećava isplatu, ali ništa se ne događa;
27. lipnja – A. K. razgovara s potencijalnim kupcima
30. lipnja – opet sastanci s kupcima i razgovori o preuzimanju dugova. A. Klanac kaže da će novi vlasnik preuzeti brod u Indiji i da je potrebno da ova posada odradi put;
1.srpnja – Klanac govori zapovjedniku da radi na tome da se osigura što skorija isplata plaća;
11. srpnja – PSC detention broda i odgovor zastave broda da su primili obavijest o abandonmentu;
20. srpnja – obavijest da se na brodu gomila smeće i sewageu i traži se da se to smeće ukloni;
22. srpnja – Lučke vlasti daju dozvolu za iskrcaj u more jer imaju sewage treatment plant;
26 srpnja – posada traži vodu i hranu. A. Klanac na upit odgovara nakon dva dana; Još uvijek negira abandonment;
28. srpnja – brod u blackoutu. A. Klanac optužuje člana posade za sabotažu i prijeti mu tužbom;
31. srpnja – ozljeda upravitelja stroja;
1.kolovoza – Zapovjednik upozorava na nestašicu hrane i vode, A. Klanac prebacuje lopticu na P&I;
3. kolovoza – A. Klanac traži od zapovjednika da se smanje količine naručene hrane i vode. P&I objašnjava Klancu uvjete za repatrijaciju;
5. kolovoza – P&I čeka odgovor lučkih vlasti za repatrijaciju;
8. kolovoza – A. Klanac šalje mail „probat ćemo organizirati repatrijaciju“;
9. kolovoza – liječnička dokumentacija za hitno liječenja člana posade. Podnesen zahtjev za novi MSM;
10. kolovoza – P&I platio FW. Uključuje se veleposlanstvo;
11. kolovoza – Dobivamo MI MSM od Paname;
13. kolovoza – stigla voda. Kuhar ostao bez lijekova. Član posade repatriran;
18. kolovoza – radi se na novoj posadi, sve dogovoreno s vjerovnicima. Opet ostali bez hrane i vode;
20. kolovoza – bio doktor na brodu;
23. kolovoza – uplaćena sredstva za plaće. I dalje se organizira pregled za pojedine članove posade;
26. kolovoza – opet e-mail od A. Klanca da radi na repatrijaciji. A. Klanac treba potpisati addendum C da se sve riješi, ali odugovlači. Posada plaćena od strane P&I kluba zaključno za 17. srpnja;
29. kolovoza – P&I dogovara s A. Klancem za addendum i upozorava na stanje posade. Klanac još uvijek radi na repatrijaciji, daje izjavu za medije i obećava skoru repatrijaciju. Članovi posade sa zdravstvenim problemima trebaju iskrcaj. I dalje tražimo repatrijaciju;
30. kolovoz – P&I govori da A. Klanac komplicira stvari. Brod napokon opskrbljen hranom i vodom;
31. kolovoza – A. Klanac kaže da će potpisati i na kraju ništa;
1. rujna – saznajemo da je Klanac prodao brod po drugi put. Prijeti tužbom.
6. rujna – A. Klanac šalje final destination;
7. rujna – A. Klanac šalje avionske karte za smjenu posade 10. rujna, kasnije sve otkazano;
8. rujna – ni P&I više ne vjeruje Klancu;
10. rujna – Zapovjednik obavještava Klanca o manjku hrane;
12. rujna – A. Klanac opet daje obećanja, ovaj put i javno, u emisiji Pomorska večer HR;
14. rujna – P&I traži potvrdu za sve troškove koje još mora podmiriti za posadu;
18. rujna – posada i dalje čeka repatrijaciju.

Sve navedeno samo je dio pisane komunikacije između Alana Klanca, posade broda, P&I kluba, agenta i ITF-a. Ulazimo u peti mjesec ove nevjerojatne talačke krize, uzrokovane nemarom Alana Klanca i njegove tvrtke Alveus Capital d.o.o., a u kojoj su pomorci protiv svoje volje, bez važećeg ugovora i bez plaće zadržani, piše Sindikat pomoraca Hrvatske.

Situacija na brodu Mirjana K sve je teža i pitanje je vremena kad će eskalirati. Članovi posade više ne mogu slušati prazna obećanja i ne mogu dočekati odlazak s broda. Čak je došlo do toga da neki članovi posade prijete da će odrezati sidra i pustiti brod da pluta.

Agonija posade Mirjane K traje gotovo pet mjeseci. Menadžer broda Alan Klanac na dnevnoj bazi šalje e-mailove s praznim obećanjima kojima je valjda cilj kupiti vrijeme i umiriti posadu, no to mu više ne uspijeva, vrijeme je isteklo. Sindikat pomoraca Hrvatske i ITF inspektorat napravili su sve što su mogli kako bi posadi olakšali boravak na brodu – riješili smo s Panamom novi Minimum Safe Manning, uspjeli smo dogovoriti s P&I klubom da pomorci dobiju svoje zaostale plaće, da se jednom pomorcu riješi hitna repatrijacija natrag u Hrvatsku zbog zdravstvenog stanja, da se ostalim pomorcima osigura adekvatna zdravstvena skrb, da se pomorcima dostave potrebni lijekovi, objavio je Sindikat pomoraca Hrvatske na svojim službenim stranicama.

Kako bismo dočarali nemar od strane menadžera broda, a za što SPH ima pisanu dokumentaciju, u nastavku donosimo kronologiju događaja slučaja broda Mirjana K.

12. svibnja – članovi posade broda šalju e- mail ITF inspektoru Luki Simiću zbog neisplate plaća od ožujka i zabrinutosti jer, kako pišu, vlasnik kompanije Alveus Capital šalje mailove u kojima govori da je uplata izvršena;
16. svibnja – nakon intervencije ITF inspektora i SPH uplaćene plaće za ožujak i traženje potvrde o uplati za travanj;
31. svibnja – SPH/ITF šalje podsjetnik za isplatu plaća za travanj. U prijašnjim e-mailovima A. Klanac je rekao da će uplata biti izvršena oko 25. svibnja, ali opet nije ispunio obećanje;
10. lipnja – A. Klanac šalje mail i prosljeđuje mail mogućeg kupca kao potvrdu da će primiti novac i time „zatvoriti“ plaće;
13. lipnja – A. Klanac šalje mail u kojem stoji da uplata stiže do kraja dana, ali ipak nije bilo ništa od toga;
17. lipnja – prijavljen abandonment Panami (zastava broda), P&I klubu, ITF- u i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. Član posade završio u bolnici;
19. lipnja – i dalje nema uplate, samo prazna obećanja A. Klanca;
22. lipnja – dobivamo obavijest da je brod „under economic restrict arrest“. Član posade je iskrcan zbog moždanog udara, a novi se zbog arresta ne može ukrcati;
23. lipnja – dobivamo potvrdu o isteku certifikata. A. Klanac opet obećava isplatu, ali ništa se ne događa;
27. lipnja – A. K. razgovara s potencijalnim kupcima
30. lipnja – opet sastanci s kupcima i razgovori o preuzimanju dugova. A. Klanac kaže da će novi vlasnik preuzeti brod u Indiji i da je potrebno da ova posada odradi put;
1.srpnja – Klanac govori zapovjedniku da radi na tome da se osigura što skorija isplata plaća;
11. srpnja – PSC detention broda i odgovor zastave broda da su primili obavijest o abandonmentu;
20. srpnja – obavijest da se na brodu gomila smeće i sewageu i traži se da se to smeće ukloni;
22. srpnja – Lučke vlasti daju dozvolu za iskrcaj u more jer imaju sewage treatment plant;
26 srpnja – posada traži vodu i hranu. A. Klanac na upit odgovara nakon dva dana; Još uvijek negira abandonment;
28. srpnja – brod u blackoutu. A. Klanac optužuje člana posade za sabotažu i prijeti mu tužbom;
31. srpnja – ozljeda upravitelja stroja;
1.kolovoza – Zapovjednik upozorava na nestašicu hrane i vode, A. Klanac prebacuje lopticu na P&I;
3. kolovoza – A. Klanac traži od zapovjednika da se smanje količine naručene hrane i vode. P&I objašnjava Klancu uvjete za repatrijaciju;
5. kolovoza – P&I čeka odgovor lučkih vlasti za repatrijaciju;
8. kolovoza – A. Klanac šalje mail „probat ćemo organizirati repatrijaciju“;
9. kolovoza – liječnička dokumentacija za hitno liječenja člana posade. Podnesen zahtjev za novi MSM;
10. kolovoza – P&I platio FW. Uključuje se veleposlanstvo;
11. kolovoza – Dobivamo MI MSM od Paname;
13. kolovoza – stigla voda. Kuhar ostao bez lijekova. Član posade repatriran;
18. kolovoza – radi se na novoj posadi, sve dogovoreno s vjerovnicima. Opet ostali bez hrane i vode;
20. kolovoza – bio doktor na brodu;
23. kolovoza – uplaćena sredstva za plaće. I dalje se organizira pregled za pojedine članove posade;
26. kolovoza – opet e-mail od A. Klanca da radi na repatrijaciji. A. Klanac treba potpisati addendum C da se sve riješi, ali odugovlači. Posada plaćena od strane P&I kluba zaključno za 17. srpnja;
29. kolovoza – P&I dogovara s A. Klancem za addendum i upozorava na stanje posade. Klanac još uvijek radi na repatrijaciji, daje izjavu za medije i obećava skoru repatrijaciju. Članovi posade sa zdravstvenim problemima trebaju iskrcaj. I dalje tražimo repatrijaciju;
30. kolovoz – P&I govori da A. Klanac komplicira stvari. Brod napokon opskrbljen hranom i vodom;
31. kolovoza – A. Klanac kaže da će potpisati i na kraju ništa;
1. rujna – saznajemo da je Klanac prodao brod po drugi put. Prijeti tužbom.
6. rujna – A. Klanac šalje final destination;
7. rujna – A. Klanac šalje avionske karte za smjenu posade 10. rujna, kasnije sve otkazano;
8. rujna – ni P&I više ne vjeruje Klancu;
10. rujna – Zapovjednik obavještava Klanca o manjku hrane;
12. rujna – A. Klanac opet daje obećanja, ovaj put i javno, u emisiji Pomorska večer HR;
14. rujna – P&I traži potvrdu za sve troškove koje još mora podmiriti za posadu;
18. rujna – posada i dalje čeka repatrijaciju.

Sve navedeno samo je dio pisane komunikacije između Alana Klanca, posade broda, P&I kluba, agenta i ITF-a. Ulazimo u peti mjesec ove nevjerojatne talačke krize, uzrokovane nemarom Alana Klanca i njegove tvrtke Alveus Capital d.o.o., a u kojoj su pomorci protiv svoje volje, bez važećeg ugovora i bez plaće zadržani, piše Sindikat pomoraca Hrvatske.

Što nas pokreće